... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Sobota, 19. Januára 2013, 13:47

tak m42 a m44 su cele motory rozdielne... nahnali tie kone na objeme podla mna, sanim len spravili kvazi vanos :)
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Sobota, 19. Januára 2013, 22:56

majro napísal:
...aj ked vyzera ako hovno...

Taky vtipny a zaroven vystizny opis som dlho nepocul :lol:
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Nedeľa, 20. Januára 2013, 01:47

teraz mi napadlo, ze oproti e30 m42 sa lisi tusim len v sani, co sa takychto funkcnych veci tyka... takze ano, moze robit 3hp :)
taktiez to ale mozu robit aj vyfukove zvody
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
wladas47
Autor témy
Príspevky: 421
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: 318iS
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Nedeľa, 20. Januára 2013, 09:13

TomNR napísal:
teraz mi napadlo, ze oproti e30 m42 sa lisi tusim len v sani, co sa takychto funkcnych veci tyka... takze ano, moze robit 3hp :)
taktiez to ale mozu robit aj vyfukove zvody


tie 3 kone može robit aj riadiaca jednitka a všetko dokopi ved to nieje až taky narast...ale mohly pri tom sani troška vychadzat z S42..by to bolo estetickejšie a aj vykonejšie
Ex Mazda RX-7 FC

Amalka 318is http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318is-wladas47-t69021.html
/filter Green/cat MagnaFlow/exhaust Simons/underpulley RUFF/alu cooling/EVANS Coolants/brake Zimmermann 300x22/

Predám http://www.bmwklub.sk/predaj-nd-bmw/vypredaj-veci-e36-t99232.html
 
Užívateľov profilový obrázok
kiwic
Príspevky: 867
Registrovaný: 26.6.2009
Auto: e87 130i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Nedeľa, 20. Januára 2013, 20:31

wladas47 napísal:

tie 3 kone može robit aj riadiaca jednitka a všetko dokopi ved to nieje až taky narast...ale mohly pri tom sani troška vychadzat z S42..by to bolo estetickejšie a aj vykonejšie

To uz by nebolo 318is, ale 318M :mrgreen: Asi len M-ka maju pravo mat od vyroby viac klapiek :D
E87 130i
VW Lupo 3L 66kw

ex E36 318tds Touring
ex E36 325ti Compact
ex E36 316i Compact

Inst: @michael_tschesak
 
wladas47
Autor témy
Príspevky: 421
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: 318iS
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Pondelok, 21. Januára 2013, 20:22

nemyslel som viacklapku ale kratke sanie ako bolo použivane potom u R6
Ex Mazda RX-7 FC

Amalka 318is http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318is-wladas47-t69021.html
/filter Green/cat MagnaFlow/exhaust Simons/underpulley RUFF/alu cooling/EVANS Coolants/brake Zimmermann 300x22/

Predám http://www.bmwklub.sk/predaj-nd-bmw/vypredaj-veci-e36-t99232.html
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Pondelok, 21. Januára 2013, 21:26

TomNR napísal:
...sanim len spravili kvazi vanos :)


pre istotu zopakujem... toto sanie a vanos maju podobny vysledny efekt

ved nic ti nebrani nahodit e30 m42 sanie...
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
wladas47
Autor témy
Príspevky: 421
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: 318iS
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 318iS] z Amalky sa stava Iglu :D - Wladas47

Pondelok, 21. Januára 2013, 22:10

kiwic napísal:
To uz by nebolo 318is, ale 318M :mrgreen: Asi len M-ka maju pravo mat od vyroby viac klapiek :D


ani nie nebolo by to označovane M-kom....ved povodna bola označena ako 320iS takže mohly to sanie použit aj na e36

TomNR napísal:
...ved nic ti nebrani nahodit e30 m42 sanie...


škoda že nemam doma aj E30 lebo vyskušat prehodit tie sania by stalo zato, že aky rozdiel tam bude...či vykon poklesne alebo stupne....alebo ake zmeny nastanu na oboch motoroch...
Ex Mazda RX-7 FC

Amalka 318is http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318is-wladas47-t69021.html
/filter Green/cat MagnaFlow/exhaust Simons/underpulley RUFF/alu cooling/EVANS Coolants/brake Zimmermann 300x22/

Predám http://www.bmwklub.sk/predaj-nd-bmw/vypredaj-veci-e36-t99232.html
 
Užívateľov profilový obrázok
lukaslh
Príspevky: 481
Registrovaný: 22.4.2012
Auto: 325i coupe + 318ti
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Hrádok

Re: [E36 318iS] - Wladas47

Utorok, 22. Januára 2013, 00:33

podla mna nema vyznam porovnavat e30 318is a e36 318is :roll: Tie auta maju dost velky vahovy rozdiel a e30 pojde vzdy lepsie aj ked ma 100kw....
dalej M42 motor v E30 ma inak riesene nielen sanie, ale aj odvetravanie, rozvody, zotrvacnik,.....oproti m42 v E36 a M44 je uz uuuplne iny motor :smile:
a k saniu: precitajte si ake boli motory 1,8 20v v skodovkach lenive a preco to tak bolo alebo sa ja trochu rozpisem.
pre motor je velmi dolezite prudenie zmesi, a nebudeme si klamat kazdy 16-ventil je v nizkych otackach dost lenivy. dovod je jednoduchy - cez velky prierez dvoch sacich ventilov prudi pomaly malé mnozstvo zmesi pretoze jej chyba kineticka energia....toto sa sudruhom z NDR podarilo ciastocne odstranit dvomi vetvami sania. =D> cim viac sa zuzi a predlzi sanie tym rychlejsie nim bude zmes pretekat teda bude mat vecsiu kineticku energiu. Preto v nizkych otackach prudi zmes cez tensiu a dlhsiu vetvu a priblizne od 4000 ot. sa prepina kratka sirsia vetva sania, pretoze vtedy ma zmes uz dostatocnu kineticku energiu a motor spotrebuje mnohonasobne viac vzduchu ktory sa musi nasat co najkratsou cestou...
preto E30 sanie bude pravdepodobne horsie v celom spektre otacok, E36 origo pokrutene sanie ako hovno bude dobre v nizkych aj vysokych otackach - idealne na bezne jazdenie.. :mrgreen: .. a 4-klapka bude v nizkych otackach leniva ako svina a nad 3500 pojde lepsie a bude mat bleskovu reakciu na plyn....
s vanosom by som toto sanie vobec neporovnaval, vanos funguje na uplne inom principe kedy sa pootocenim vacky zmeni cas otvarania ventilov...
Naposledy upravil/-a lukaslh v Utorok, 22. Januára 2013, 00:55, upravené celkom 4 krát.
325i coupe na drift: pribehy-nasich-aut/drift-t91470.html
ROZPREDÁM E36 318ti na diely predaj-nd-bmw/e36-nd-t108442.html
 
Užívateľov profilový obrázok
lukaslh
Príspevky: 481
Registrovaný: 22.4.2012
Auto: 325i coupe + 318ti
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Hrádok

Re: [E36 318iS] - Wladas47

Utorok, 22. Januára 2013, 00:36

este vam tu hodim kusok clanku kde je krasne vysvetlene prudenie zmesi, plnenie atd ...
Motor sa už točí. Piest sa dostáva pri výfukovom zdvihu k HÚ a vytláča splodiny spaľovania cez výfukový ventil do výfukového potrubia. Asi 10 až 15° pred HÚ sa začína otvárať sací ventil a časť splodín sa dostáva vplyvom väčšieho tlaku splodín do sacieho potrubia. Po prekročení HÚ sa končí zatváranie výfukového ventila a piest pokračuje v pohybe od HÚ do DÚ. Sací ventil sa začína otvárať čím ďalej tým viac, vytlačovanie sa plynule mení v satie, niekde okolo 10° za HÚ sa výfukový ventil úplne zavrie a teraz už úplne prebieha sacia fáza. Piest zrýchľuje svoj pohyb smerom k DÚ a zároveň pokračuje otváranie ventilu, cez ktorý do valca prúdi zmes pripravená karburátorom. (Nezabudnite, že sa nasajú aj splodiny vniknuté do sacieho kanálu pri otvorení sacieho ventilu!) Otváranie ventilu sa začne niekde okolo polovice dráhy piestu spomaľovať, až sa zastaví a začne sa zase zatvárať. V túto dobu aj piest začína spomaľovať s blížiacou sa DÚ. Cez zatvárajúci sa ventil stále zotrvačnosťou do valca prúdi zmes a to aj napriek tomu, že piest stojí v DÚ a začína sa pohybovať smerom k HÚ. Pohybujúci sa piest zmenšuje objem valca, ale vzhľadom k zotrvačnosti stĺpca zmesi v potrubí stále prúdi zmes do valca, aj keď výrazne menej v dôsledku zatvárajúceho sa sacieho ventilu. Niekde okolo 40° za DÚ sa ventil úplne uzavrie a nastáva kompresný zdvih. Piest pri pohybe k HÚ stláča nasatú zmes, jej teplota rastie a tlak sa teda zväčšuje viac ako by zodpovedalo stupňu stlačenia. V tejto fáze sa (v ideálnom prípade, ale nemusí to byt vždy pravda) všetko palivo rozprášené vo vzduchu teplom odparí a stáva sa plynným, dochádza vplyvom vírenia k premiešaniu zmesi (v ideálnom prípade homogenizácií). Niekde okolo 25 až 28° (platí asi pri 3 000 ot./min.) pred HÚ dochádza k zapáleniu zmesi iskrou na elektródach zapaľovacej sviečky. Od tohto okamihu začína prehorievať objem zmesi zhruba v guľových plochách, spaľovaním sa zvyšuje teplota a narastá tlak vo valci, ktorý až do dosiahnutia HÚ pôsobí proti pohybu piestu. Maximálny tlak (asi 4,0 až 4,5MPa) by sa mal teoreticky dosiahnuť v HÚ, ale podľa merania je najvýhodnejšie, keď maximálny tlak je 10 až 15° za HÚ. (Ide totiž o pomer tlakov pred HÚ a za HÚ, pokiaľ by bola zmes zapálená skôr, tlak na piest pred HÚ by narastal do značnej výšky a pôsobil proti pohybu piestu viac, ako je potrebné pre tento druh usporiadania motora. K tomu hrozí nebezpečenstvo detonačného horenia z nadmerného nárastu tlaku. Na to, aby sme dosiahli čo najväčší zisk výkonu, je potrebné mat čo najväčší pomer tlakov v prospech „za HÚ“.) Piest sa ďalej pohybuje od HÚ k DÚ, zmes ďalej prehorieva, tlaky by sa mali ďalej zvyšovať, ale pretože sa zväčšuje spaľovací priestor, nárast tlaku rýchlo prechádza v pokles. (Paradoxne teplota spaľovania dosahuje vrchol neskôr za tlakovým vrcholom, v najvyššom bode dosahuje asi 2 000 až 2 500° C a nijak moc neklesá až do otvorenia výfukového ventilu.) Všetko palivo zhorí za ďalších asi 40 až 45° otočenia kľukového hriadeľa a ďalej na piest pôsobí len tlak splodín. Zhruba 40 až 45° pred DÚ sa začne otvárať výfukový ventil a splodiny o teplote asi 900 – 1 000° C začínajú vplyvom tlaku asi 0,5 MPa unikať do výfukového potrubia. Bod otvorenia výfukového ventilu sa volí tak, aby sa dosiahol taký pokles tlaku vo valci, kedy na odstránenie zostatkov spaľovania bude potrebný čo najmenší výkon. (Tento okamih ale nesmie nastať príliš skoro, inak dôjde ku strate užitočného tlaku. Je potrebné si uvedomiť, že aj keď je ventil otvorený a splodiny unikajú von z valca, je v ňom ešte stále nejaký tlak, ktorý pôsobí na piest. Taktiež rýchlosť pohybu piestu sa mení zhruba sínusovo a okolo úvratí je malá a tak na únik splodín vlastným pretlakom je relatívne dosť času.) Piest dosiahol DÚ a začína sa pohybovať k HÚ, výfukový ventil sa ďalej otvára a niekde okolo 50 až 70° za DÚ dosiahne maximum a začne sa zatvárať. Medzitým piest vytláča zostatok splodín z valca a – ďalej môžete čítať od začiatku tohto odstavča. Toto všetko prebieha za zhruba konštantných rýchlosti horenia a ostatných priebehov tlakov atd. Všetko je optimálne zladené a preto máme maximálny krútiaci moment a minimálnu mernú spotrebu paliva.
325i coupe na drift: pribehy-nasich-aut/drift-t91470.html
ROZPREDÁM E36 318ti na diely predaj-nd-bmw/e36-nd-t108442.html
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Re: [E36 318iS] - Wladas47

Utorok, 22. Januára 2013, 00:45

lukaslh napísal:
podla mna nema vyznam porovnavat e30 318is a e36 318is :roll: Tie auta maju dost velky vahovy rozdiel a e30 pojde vzdy lepsie aj ked ma 100kw....
dalej M42 motor v E30 ma inak riesene nielen sanie, ale aj odvetravanie, rozvody, zotrvacnik,.....oproti m42 v E36 a M44 je uz uuuplne iny motor :smile:
a k saniu: precitajte si ake boli motory 1,8 20v v skodovkach lenive a preco to tak bolo alebo sa ja trochu rozpisem.
pre motor je velmi dolezite prudenie zmesi, a nebudeme si klamat kazdy 16-ventil je v nizkych otackach dost lenivy. dovod je jednoduchy - cez velky prierez dvoch sanich ventilov prudi pomaly malé mnozstvo zmesi pretoze jej chyba kineticka energia....toto sa sudruhom z NDR podarilo ciastocne odstranit dvomi vetvami sania. =D> cim viac sa zuzi a predlzi sanie tym rychlejsie nim bude zmes pretekat teda bude mat vecsiu kineticku energiu. Preto v nizkych otackach prudi zmes cez tensiu a dlhsiu vetvu a priblizne od 4000 ot. sa prepina kratka sirsia vetva sania, pretoze vtedy ma zmes uz dostatocnu kineticku energiu a motor spotrebuje mnohonasobne viac vzduchu ktory sa musi nasat co najkratsou cestou...
preto E30 sanie bude pravdepodobne horsie v celom spektre otacok, E36 origo pokrutene sanie ako hovno bude dobre v nizkych aj vysokych otackach - idealne na bezne jazdenie.. :mrgreen: .. a 4-klapka bude nizkych otackach leniva ako svina a nad 3500 pojde lepsie a bude mat bleskovu reakciu na plyn....
s vanosom by toto sanie vobec neporovnaval, vanos funguje na uplne inom principe kedy sa pootocenim vacky zmeni cas otvorania ventilov...


som vedel, ze vacku ma inak riesenu, ale islo mi o to, ze kym v tricke nebolo treba krutak naspodu, tak v e36 je a to kvoli vahe auta...
velmi pekne to vysvetlujes :)
a k vanos vs sanie... pisal som, ze podobny vysledny efekt, nie princip :)

edit: a ja nevravim, nech neskusa, ale na sani tu ziska dost malo za take prachy... ked uz moc chce skusat za tolke prachy, nech ide do vaciek a nie do velmi dobre rieseneho sania...
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
lukaslh
Príspevky: 481
Registrovaný: 22.4.2012
Auto: 325i coupe + 318ti
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Hrádok

Re: [E36 318iS] - Wladas47

Utorok, 22. Januára 2013, 00:50

vacka by mala byt rovnaka, rozdiel je v rozvode ze nad ozubenym kolieskom na kluke je este jedno vodiace ozubene koliesko na retaz , a e36 tam ma uz len plastovy diel... a suhlasim v e36 vsetku dynamiku zabija prave vaha :smile:
325i coupe na drift: pribehy-nasich-aut/drift-t91470.html
ROZPREDÁM E36 318ti na diely predaj-nd-bmw/e36-nd-t108442.html
 
Užívateľov profilový obrázok
majro
Príspevky: 2334
Registrovaný: 8.9.2011
Auto: e36 328i limo LSD
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318iS] - Wladas47

Utorok, 22. Januára 2013, 00:51

lukaslh, suhlasim, ale to ze so ITB bude lenive v nizskych otackach je relativne blbost.. jasne ze to neda nejaky boost alebo co, ale urcite to pojde o nieco lepsie.. jednak reakcia na plyn(ako si aj sam napisal), vacsie dodane mnozstvo vzduchu tiez nieco spravi, aj ked je pravda, ze v spodnych otackach si vie motor nahnat dostatok vzduchu, cize tam moc vysledny efekt nebude, ale celkovo sa to zlepsi oproti m42 saniu k lepsiemu, a citelne, aj ked nejak ohromne samozrejme nie :D hlavny vyznam ITB je v odozve na plyn, a to, ze vo vyskoych otackach, kedy uz treba hnat vela vzduchu a to klasicka klapka nestiha a ubera to mozny potencial, 4klapka riesi, teda bude celkom slusny chod motora vo vysokych otackach :) ale v podstate mas aj pravdu :)

tomnr: kde mas v e36 318is krutak v nizskych otackach ? :D ja som ho tam teda vobec nemal.. az pri 4 tisicoch zacal :)
Obrázok
e36 328i coupe
ex - e36 328i limo
ex - e36 318is
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Re: [E36 318iS] - Wladas47

Utorok, 22. Januára 2013, 00:59

majro: tak som zvyknuty chodit na slabych vozoch, nizkoobjemovych, 1,3 jtd az po 2,2T a uznavam, ze oproti 2,2T to krutak nema, ale po meste nemam problem chodit na nizkych otackach a tam ten krutak celkom citim... oproti 2.8 jasne, ze nemam krutak, ale v ramci moznosti tam ja ten krutak citim a nepotrebujem ho ani do kopca hnat a pritom sa netrapi
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
majro
Príspevky: 2334
Registrovaný: 8.9.2011
Auto: e36 328i limo LSD
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318iS] - Wladas47

Utorok, 22. Januára 2013, 12:27

ja nevravim, ze tam vobec nieje, da sa chodit po meste aj so 120cinou starou.. ale osobne som cakal na 140hp lepsi chod naspodu.. potom vo vysokych otackach je uz uplne ine auto.. len narazam na taky prepad vykonu alebo priebehu.. kamaratova 1.8 octavia bola na spodu neporovnatelne zivsia, az som sa cudoval, co to je, a vykon mala pomerne nizsky oproti Isu.. Iso je vyladene na maximum v hornych otackach, a to je vsetko.. m44 neviem ako funguje, ale tipujem, ze lepsie..
Obrázok
e36 328i coupe
ex - e36 328i limo
ex - e36 318is
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: PetoK a 14 neregistrovaných