... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

[E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 18. Septembra 2018, 07:54

Ako zacat, v prvopociatku som chcel nieco lacne s lacnymi dielmi relativne dobrymi jazdnymi vlastnostami a so zadnym nahonom ako dailynu. Ako jedina alternativa prisla E36. Spätne to uz nehodnotim ako uplne dobry napad ale co sa stalo, stalo sa. Toto je pribeh relativne zlej volby ktora sa zlou stala pri zruseni kriteria "lacne". Kedze mi toto forum v niektorych veciach pomohlo, a ine fora mi pomohli relativne dost, rozhodol som sa vsetky skusenosti s mojou E36 dat sem, ako priklad a pripadnu pomoc pre dalsie generacie. Kedze toto pisem uz po nejakom case co toto auto mam, budem sem aj spätne pridavat moje postrehy s upravami a opravami.

Zaklad uz viete, ciel je toto neprisposobive auto dat do stavu kedy mi zacne aspon trochu robit radost a teda som sa rozhodol okrem inych uprav/oprav dat na toto IS-o kompresor, co je podla mna asi moje najhorsie rozhodnutie ale komponenty uz mam skoro vsetky tak to dokoncim.

vsetky fotky ktore pomaly triedim budem davat sem
https://drive.google.com/open?id=1hXLH2mt0RScm1fnJ45A6XpJAuRWdHSMh

co sa tyka jednotlivych oprav/uprav chcel by som to mat v takejto forme ale cas je moj nepriatel
https://drive.google.com/open?id=1q_FAxLZEbmfNNPhsxv1U4Dw018nIo5i5w89XbqVVRfE
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5015
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 18. Septembra 2018, 21:42

Ty vole.. podla tych fotiek je to hocico len nie lacne. Fajnove diely, mohlo by z toho nieco byt.
| 2017 A6Q V6TDI | 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA |
 
Užívateľov profilový obrázok
Ventik
Príspevky: 112
Registrovaný: 16.3.2013
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 19. Septembra 2018, 07:45

stalo sa, co sa stalo, myslim, ze uz by bolo fajn dokoncit to co si zacal, samozrejme, ze lacne to nebolo ani doteraz a asi ani nebude, ale myslim, ze ked to bude vsetko na poriadku, ked to dokoncis tak to bude okej :)
 
HAZARD
Príspevky: 2323
Registrovaný: 11.2.2009
Auto: stare
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: SiCilia

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 19. Septembra 2018, 09:50

podla mna to bude popici az to bude.tie tycky stabika ma zazabili
However good or bad a situation is, it will change...
SOLD 328i coupe
RIP 323i coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 8857
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: F32 / E63 650i / E34
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 19. Septembra 2018, 13:35

mna zabili tie overfendery a ducktail.. strasne to zerem :-) mas nejake kola co na to pojdu?
Obrázok

Attitude comes from cutting the altitude
(Aaron Kaufman, Gasmonkey Garage)

F32 420d Coupe 2016 140kW
E63 650i 2006 270kW
E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 20. Septembra 2018, 20:59

bol by som rad, keby toto bol priklad pre ludi, ze ak to chcete dobre, lacne to urcite nebude, ani ked si budete vsetko robit sami. Zacalo to tak ze som to auto kupil v rakusku za 1300 eur, za dalsich 300 mi cavo pribalil samosvor (samozrejme odpaleny na kasu) druhu prevodovku, dva vyfuky a vseljake ine diely takze som to zobral. Kedze nemecky neviem ani kamos moc nevedel tak sme sa nepochopili s tou odtrhnutou napravnicou co bol dost kamen urazu. To ze to je tak odtrhnute som zistil az doma, okrem dalsich hrdzavych miest, auto som teda rovno na rok odstavil, take som mal nervy. Vsetko bolo na kasu ,vsetky gumy, ulozenia, silentbloky, podvozok, odtrhnute odvzdusnovaky na brzdach cize som sam hlupy ze som si vsetko poriadne neskontroloval.
Pocas toho roka som pomaly zacal nakupovat nove veci, na zadnu napravu vsetky nove sroby,podvozok,a vsetko co som pomaly spisoval, ak si nieco vyzadovalo specialnu pozornost bude to sucastou pribehu. Excel dokument, typovanie dielov cez bmwfans, hladanie najlacnejsich dodavatelov Autokelly, Elit,DD,Tena atd.. samozrejme kopec casu v riti ale o to lahsie potom ide robota. Jedna vec ma ale este stale neopustila, neplanujem dat do vzhladu ani jeden cent, proste nic,raz som ho za tri roky umyl aj to som radsej mohol kupit gumicky do vsetrkovacov to by bola lepsia investicia :)

Najvacsou inspiraciou pre mna bol tento chlapik ktory zastavbu kompresora realizoval v anglicku a krasne popisal cely proces, z velkej casti ho kopirujem. Ked vidim priestor na zlepsenie zlepsim.
https://www.bimmerforums.co.uk/forum/f81/98-e36-318is-gkd-supercharger-t131118/index3.html

pre kontinuitu pribehu spomeniem ze povodne bol v aute M42B18 ale z neskor popisanych dovodov som kupil dalsi motor M44B19.
Aktualny stav je, ze mam motor M44 na palete (vid foto), caka ma nahodit a skompletovat spojka a hlavne cakam na ten kit na namontovanie kompresora. Uz ho mam skoro mesiac zaplateny ale cavo po 5tom maily urgovania odpise ze je v USA a vrati sa v polke oktobra a potom to posle, takze zatial doriesim palivovu pumpu nakomplet, pokusim sa zrepasovat svor, vyberem stary motor z auta, doobjednam este asi tisic drobnosti a ked pride kit mal by som byt pripraveny to tam osadit a skusit prvy start.
kompresor kit
http://gkdsportscars.com/product/supercharger/

zatial som aspon na rychlo zbuchal nieco malo o instalacii pridavneho vetraku, ked vidim niektore tie instalacie tak mi je na vracanie.
https://drive.google.com/open?id=1P-tCBK5ZugYkEO0-Jr9H38XxmzjvA5e2WlyvEpdCy1c

do buducna by som asi daval fotky sem na forum ale nechcem aby sa stalo ze o pol roka ich uz nebude vidno jak je na kopec forach a myslim ze zopar veci sa urcite este raz niekomu hodi.

no a posledna veta na dnes, aj ked mi to auto urobilo prievan v penazenke mam ho rad, sice teraz nema bohvie aky vykon ale jazdne vlastnosti ma naozaj super na tak stary vrak.
 
HAZARD
Príspevky: 2323
Registrovaný: 11.2.2009
Auto: stare
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: SiCilia

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Piatok, 21. Septembra 2018, 06:13

ma zaujal v podpise e30 362i nieco o tom by sa nenaslo
However good or bad a situation is, it will change...
SOLD 328i coupe
RIP 323i coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Štvrtok, 4. Októbra 2018, 08:46

aktualne prerabam zapalovacie moduly na COP (coil on plug) tzn povodne IS ma zapalovaci modul a odtial idu svieckove kable na sviecky.
isiel som podla tohto navodu
http://bmwz3diys.weebly.com/coil-on-plug-conversion.html
Da sa na to kupit taky plech ktory je nizsie, za nejakych 40€ aj spostou tusim z ebay.
https://www.ebay.de/itm/BMW-M42-M44-Coil-Over-Plug-CoP-Plate-E30-E36-Z3/232151450821?hash=item360d4e04c5:g:GX8AAOSwo4pYi6ka
bolo to jednoduchsie kupit ako nechat vyrobit tak som sa s tym nekaslal.
kupil som cievky NGK zo 6 valca (cca 30€/ks), kabelaz na zapalovacie moduly z 6 valca kvoli konektorom (25€ jazdena), a okruhly konektor (aj s pinmi a gumickou- cca 8€) na pripojenie ku motorovej kablelazi, natypoval som si to cele cez bmwfans + z tej stranky co je vyssie. Piny do konektorov zapalovacich cievok su klasicke VWckarske takze som to kupil v Molpire. Netreba zabudnut nechat na kabelazi kondenzator (vid fotky na drive). Kable som pouzil specialne (z leteckeho priemyslu) ktore mi ostali z inej prace ale mozete pouzit teoreticky aj povodne kable alebo hocijake ine s dostatocnym prierezom. Jednu cievku - tu pri rozvodoch treba trosku upravit - odrezat jej kusok drziaku pretoze sa tam nezmesti - to som este nerobil a ani neni aktualne kabelaz dokoncena lebo este neprisiel ten plech z ebay, postupne to na drive dohadzem.

No a samozrejme stale cakam na ten kit z anglicka na prichytenie kompresora.

V najblizsich dnoch budem doriesovat spojku, nakolko na odlahceny zotrvacnik ide lamela a pritlacny tanier z M20B25 treba vymerat o kolko treba predlzit/skratit tycku ktora ide zo spojkoveho valceka aby to fungovalo spravne. Starter sedi bez uprav to som si uz vymeral takze aspon nieco :)

a co sa tyka E30, to je este dlhsi a tragickejsi pribeh ako toto ISo. Po 10tich rokov stavby som stratil nejak chut, takze som si vyclenil len maly rozpocet rocne na pokracovanie a teda to ide velmi pomaly. Ale aktualne tam planujem konecne osadit motor aby som mohol zacat s vyrobou kabelaze, prednej steny atd lebo to si viem spravit sam.
Prílohy
s-l1600.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Piatok, 12. Októbra 2018, 07:28

takze coil on plug je hotovy, nakoniec som na tej stranke nasiel vykres na ten plech takze som si to mohol nechat vyrezat na vodnom luci na slovensku za 5 eur ale nevadi, vykres som dal na drive takze si ho odtial mozete stiahnut. Na uchtenie plechu o veko ventilov treba este nechat vysustruzit distancne stlpiky. Povodne som to vymeral na vysku tusim 20mm ale po nasadeni a vymerani vysky cievok voci svieckam som z nich este 2mm zbrusil a teraz to sedi v poriadku. Mozete si cely kit COP objednat a za cca 70eur na tejto stranke kde by malo prist vsetko potrebne okrem cievok.
http://gkdsportscars.com/product/coil-on-plug/

Spojka, na vymeranie spojky potrebujete vymerat vysku stycnej plochy loziska a pritlacneho tanieru voci 0 (nule) ktora je v tomto pripade bod spojenia motora a prevodovky. Takze vyska pritlacneho taniera voci bloku mi vysla 9,3cm. Potom zmerate vysku loziska voci hrane prevodovky s tym ze lozisko zatlacite co najviac dnu to vyslo 9,6cm, tzn ze rozdiel tychto vzdialenosti by mal byt okolo 3mm (co aj bol) co zabezpeci ze aj pri uvolnenej spojke je tam mala fuga aby aj pri opotrebeni lamely nebol vyvyjany tlak na lozisko a spojku celkovo. Urobte vzdy viac merani aby ste vylucili chybu. Priblizne fotky pre predstavu z merani najdete na drive-e. Po nasadeni noveho zotrvaku a spojky mi vysla nizsia vyska pretoze novy zotrvak je nizsi, takze som zmeral ze rozdiel medzi loziskom a novou spojkou je 12,8mm. Tu bola moznost ako to robi vacsina predlzit tycku zo pomocneho spojkoveho valceka. Lenze valcek tlaci cez paku takze predlzenie tycky by muselo byt dvojnasobne ako je chybajuca hrubka, to by uz mohlo robit sarapatu a taktiez by sa lozisko uz dost vysuvalo a chodilo by na hranu vodiacej hriadele trciacej z prevodovky co sa mi nepacilo. Takze som zvolil plan B a nechal som urobit redukciu na lozisko s danou hrubkou, vid foto na drive. Tento medzi kus treba nechat zakalit nakolko aj stycna plocha loziska je zakalena ale to stredne zrucny majster zvladne aj doma, mne to urobil sustruznik nakolko mal tu moznost. Tento medzikus nalepim na Loctite na lozisko aj ked sustruznik ho urobil tak presne ze ho tam len tak tak vobec dostanem. Nezabudnite ze na spojku je vzdy idelane pouzit nove sroby, original stali na celu spojku cca 10 eur a dotiahnite ich na momenty ktore tam patria. Na spojku som objednal aj novu vytlacaciu vydlicku a sustruznik mi vyrobil oporny bod tzv. PIN z mosadze. Tym padom je spojka vyriesena a dobra sprava je, ze kit na supercharger je na ceste, uz napisal ten hlupak z anglicka ze sa vratil takze dufam coskoro pride. Zopar foto nizsie, vsetky su na drive-e.
Prílohy
IMG_20181004_141022447.jpg
IMG_20181004_140230700.jpg
IMG_20181011_112030863.jpg
IMG_20181005_144047746.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 16. Októbra 2018, 07:26

Takze konecne prisiel GKD supercharger kit. Uz ostava len najst si na to cas. Spracovanie je umerne cene, ta je o polovicu nizsia ako sa kedysi predaval Downing atlanta supercharger kit.
Nie je k tomu sice ziaden navod na montaz takze to nebude az takze PnP ale na nete je dost ludi co to riesilo tak by to mohlo byt v pohode. Naviac toto cele riesim aby som sa naucil nieco nove, skoda len ze som na to nemal peniaze ked som bol mladsi :)
Prílohy
IMG_20181016_081039316.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5015
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 16. Októbra 2018, 10:56

Ako vyzera vo vnutri to sanie?
| 2017 A6Q V6TDI | 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA |
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Utorok, 16. Októbra 2018, 13:50

dal som fotky vnutra na drive,neni to tam nijak excelentne, niektore (neni ich vela) prebytky zvnutra sa pokusim dat prec aby to nezozral motor.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zarrick
Príspevky: 1162
Registrovaný: 13.8.2016
Auto: E34
Kraj: Košický

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Streda, 17. Októbra 2018, 12:26

Moc pekné, palec hore a teším sa na ďalší vývoj (y)
#TDS
 
Užívateľov profilový obrázok
haluska
Autor témy
Príspevky: 21
Registrovaný: 26.11.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Pondelok, 29. Októbra 2018, 12:25

zasa bol chvilu cas tak som si presiel check list ktory dosiel ku tej sade na kompresor, v spodnej casti boli veci ktore nemali fajku a boli akoze volitelne. Samozrejme som ich musel objednat lebo tam boli vstrekovace, obtokova klapka, sponovacia kladka na remen,vodiaca na kompresor, tesnenia pod kopresor a nejake blbosti. Povodne pri tej sade bolo na stranke predajcu pisane ze je mozne pouzit povodne vstrekovace, tie tam vsak nepasuju kvoli priemeru, vid fotky na drive. Povodne maju 212cc/min a nove maju pri rovnakom tlaku 431cc/min takze aspon je vyriesene palivo.. Vyhodou je ze tam necham povodny regulator tlaku na rampe kedze oba vstrekovace pracuju s 3bar, ked som ho mal vonku rovno som objednal nove gumicky na neho. Takze vstrekovace a tych par blbosti dalsich 300 eur. Naviac som sa docital co som si nebol isty, ze vzhladom na priestor v motore s namontovanym kompresorom treba presunut nadobku s brzdovkou, co je sice dalsich 100 eur ale aspon je na tom zozname presny zoznam dielov takze to nemusim pracne typovat kedze to je kazde z niecoho ineho, ale vsetko z BMW.
Prílohy
IMG_20181029_092846896.jpg
IMG_20181024_080843045.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
nadro
Príspevky: 3909
Registrovaný: 5.11.2011
Auto: BMW E46 320 touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: [E36 318is] neprisposobivy

Pondelok, 29. Októbra 2018, 22:00

Aký bude planovany výkon?
Dano 0905/571254
pribehy-nasich-aut/krakow-a-nova-rozpera-t57331-600.html
v ponuke rozširovacie podložky na všetky typy BMW
____________________
BMW E46 320d touring
ex: škoda 125l lpg
ex: citroen zx 1,8i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných