Takže po roku používania prišiel čas na menšie zhrnutie skúseností s 335i. Najskôr vypíšem zoznam dielov a porúch, ktoré som na aute počas tohto obdobia zaregistroval. Najazdil som 20 000km ( ou, to je fakt veľa a mal by som asi kúpiť diesel . Priemerná spotreba sa zastavila na 13,4 l/100 km ale sú v tom zahrnuté aj kopce, slovakiaring a rôzne neplánované naháňačky tkzv. Honenie

Bolo by zaujímavé vypočítať koľko išlo na benzín pri tejto spotrebe, no budem sa radšej tváriť, že to neviem. Tankujem len 100 na Slovnafte a keď sa nedá tak aj Shellka. Pri tomto motore je to naozaj rozdiel, či sa dáva 95 alebo 100. Na druhej strane, keď už píšem o spotrebe, tak mimo mesta a diaľnica sa dá ísť aj za 8-9 litrov ale nie je to ono. Diaľnica 160km/h tempomat 10 litrov. Vzhľadom na 450ps - 6 valcov, dve turbá, automat a xDrive ešte slušné hodnoty.
Poďme na to klasický servis a poruchy : Motorový olej a filter ( absolvované 3x ), Olej v automate plus filter s vaňou, Olej v rozvodovke, Silentblok rozvodovky, Snímač hladiny vody ostrekovačov, 6x sviečky, Tesnenie veka ventilov, Mechanizmus otvárania nádrže, Motorček pozdĺžneho nastavenia spolujazdcovho sedadla, 1x zapaľovacia cievka, Zadné ložisko, TMAP senzor ( čidlo tlaku turba ), Predné a zadné brzdové platne. Nejaké kvapaliny ( brzdová, chladiaca atď... to nerátam ).
35i celkovo trpí na to, že sa často menia sviečky aj cievky, takže to má odpustené. Interval výmeny je cca 20 000km.
Oleje a brzdové platne beriem ako spotrebný materiál, takže nič hrozné. Auto drží slušne a budem dúfať, že to tak bude aj naďalej. Aj keď roky a km pribúdajú

.
Teraz dajme zoznam vecí, ktoré nebolo potrebné meniť. Sú tam zahrnuté úpravy či už výkonové alebo len oku lahodiace. Tu je to podstatne zaujímavejšie
VÝKON : Riadiaca jednotka JB4, JB4 Pump Flash, Alpina software do prevodovky, KN vložka do airboxu, Wagner intercooler, PCV Ventil, Kompletná dekarbonizácia, Bezkatové 3" zvody VRSF, Sekundárne katy nahradené vibrantami, Upravený koncový diel výfuku – 100mm koncovky, plus upravený tak ako je origo Performance tlmič
OPTIK : Čierne ľadvinky, Rozšírené prahy, Performance difúzor, Performance zadný spoiler, Športové pružiny HR, Elektróny M3 260 style obuté na Contisportcontact5
INTERIÉR : M3 volant, Interiérové lišty High gloss Black
Vyhliadky do budúcna : na jar kompletná renovácia laku, interiér dostal kompletné čistenie teraz na jeseň. Čo sa výkonu týka, tak možno lepšie sanie plus chargerpipe. Turbá nebudem meniť pokiaľ neklaknú a vyzerá to tak, že majú toho pred sebou ešte dosť.
Veľmi ma lákajú nejaké falcové eletróny ako BBS LM / stred šedý alebo čierny ale ukážu pekne len vo veľkosti R19 a na ringu nechcem jazdiť na devätnástkach ( pozn. bavíme sa stále o kolesách ) pretože majú málo pneu a jazdné vlastnosti už nie sú tak dobré ako pri R18.
Budú sa meniť komplet brzdy a panciérové hadice. Mám vyhliadnutý STOPTECH set ale ak to neklapne, tak asi EBC set. Inak musím pochváliť OEM BMW kotúče, ktoré menil ešte tvaroh. Naozaj dobrý brzdný účinok, žiadne vednutie a teraz som k nim menil vpredu aj vzadu Textar platne a kotúče sú stále okej.
Samostne pár riadkov by som rád venoval pneumatikám, z ktorých mám zmiešané pocity. Kupoval som ich na jar ako nové, DOT mali január 2015. Vydržali cca 12 000km, čo sa mne osobne zdá málo. Okej, nepovedal by som ani slovo keby som mal čisto len zadok ale pri rozložení výkonu na všetky štyri ( aj keď zadok má navrch), je celkom rýchle opotrebovanie. Druhý problém je v tom, že nedržia tak ako som si predstavoval, pár krát sa mi stalo, že predok sa hrnul cez zatočené predné kolesá. Toto som už konzultoval s Danom ( inak ďakujem za všetky rady, nepoznám nikoho, kto má viac vedomostí ako ty

) a budem asi riešiť odklony na prednej náprave. O nejaký ten stupeň plus nahodím square setup, takže na prednú aj zadnú nápravu pôjdu rovnaké pneumatiky o rozmere 255/40/R18 značka na 90% Yokohama AD08, ktorá má vlastnosti ako semislick ale je to stále normálna pneu.
Brzdy máme, pneumatiky máme... Podvozok. Tu som volil pružiny HR 25/10 mm. Je naozaj problém nájsť komplet podvozok pre xDrive. Chcelo by to ísť ešte trošku nižšie ale už sa obávam komfortu. Na okruhu to drží pekne, náklony sú oproti sérii omnoho menšie a keď sa zakusnú aj pneumatiky, tak motokára s 1800kg je na svete. S******Á hmotnosť. S vodičom 1,8t je fuckt dosť.
Výfuk je kompletne vykuchaný, teda plne priechodný. Zvody značky VRSF, vibratny a upravený zadný tlmič. Tu nie je čo písať. Moji susedia vám zvuk radí popíšu. Hlavne ranné štarty su zaujímavé. Zvuk je ale krásny, pri preraďovaní a pustení plynu, krásne pukoce a občas aj plamienok vybehne. Yupí. Pomohol aj Alpina flash do AT, kedy za normálnej jazdy radí už pri 1500 otáčkach a pri športovej jazde radí zase rýchlejšie.
Sanie je riešené len cez vložku KN. To sa dá stále zlepšiť a dať dualcone sanie aj s chargerpipe. O tom sa rozpíšem, keď to budem meniť.
Dekarbonizáciu som spomínal dávnejšie.
Chladenie je riešené cez Wagner intercooler. Obrovská výhoda bola, že chladič sadol na originál hadice a je to naozaj plug and play riešenie.
Ako najväčší bonus hodnotím riadiacu jednotku JB4 od Burgermotorsportu – JUICE BOX 4. Na volante 7 máp, jazdím aj tak stále len na 5, čo je autotuning. Nastavené vychytávky ako bliknutie smeroviek ( len na palubovke, zvonku nie) , keď je auto zohriate a nachystané. Pri silnejšom stlačení plynového pedálu mi ukazuje palivomer tlak turba, atď... doteraz nechápem ako to dali všetko dokopy. Obrovské množstvo prispôsobení a nastavení podľa chuti jednotlivca. Top vecička.
Auto mám naozaj rád a užívam si ho. Keď som uvažoval, čo iné si kúpiť za rozumný peniaz s týmto výkonom, vždy som sa zasekol, lebo asi nič obdobné nie je. Ako klasický Slovák musím niečo zhejtovať nakonci, takže spotreba by mohla byť nižšia.
Asi som spomenul všetko podstatné, čo sa úprav týka. Nebudem to písať klasické veci, ktoré si môžete kdekoľvek prečítať. Keď ma niečo napadne, tak ešte doplním a neskôr nahádžem nahromadené fotky.
