Tak, myslim, ze je najvyssi cas sa k pribehu vratit. Znechutenie z opakovanych pokusov o zmenu bydliska kolies ma uz preslo a zacinam dost zabudat kedy co poservisujem. Kedze som bol zvyknuty si to tu casto pozerat a teraz nemam co, treba to zase nakopnut. Aj ked mi kolesa neujebali, aspon mi ich doskrabali.

Auto mam uz o dost viac po ruke, takze som kludnejsi. Aj bezpecakov pribudlo, ATC sa uz smeje, ze som obchodny zastupca na bezpecaky, no co uz, aspon to odradi (servis od prezutia kolies).
Tak teda pekne poporiadku. Od zaciatku maja sa zacali pri nabehnuti turba prejavovat pazvuky, chrastenie a podobne. Skontrolovala sa cela kompresorova cast od turba, hadice, IC, sanie. Vsetko v poriadku. Jedine co bolo mrtve boli prepadove hadice od vstrekov, tie boli utopene v nafte a ta pekne stekala na zvody a tam sa to zrejme vypalovalo. Zvuky neprestali, takze podozrenie sa presunulo na druhu vetvu, cize zvody, turbo atd. Skusil som este vymenit separator, kedze stary mal uz skoro 60000 ale ziadna zmena, no aspon lepsi pocit, ze motor lepsie dycha. Dohodli sme sa, ze nechame tie zvody vyhnit kym sa to nezhorsi, lebo ziadne sadze ani netesnost nebola viditelna. Prakticky len ten sykotavy zvuk. Ale psrinty na zrazoch som radsej vynechal.
V juni vymeneni olej po 12800km, celkovo pri 252700 km.
Na zaciatku augusta sa investovalo do laku, isiel do laku predny naraznik, lebo bol olupany, gril a plasty okolo hmloviek sli do lesklej ciernej. Strekol sa aj pravy prah, lebo za plastom podbehu to malinko nabublalo. taktiez bola bublinka medzi naraznikom a plechom vzadu ako je svetlo. Spravil sa pristrek, aj na prahu aj na boku, potiahlo sa to okolo veka nadrze az ponad dvere. Je to spravene fakt skvele a vobec nevidno rozdiel, vyzera to ako by sa striekal cely bok. Takze s tymto spokojnost. Dal som robit aj vodicove dvere, ale to uz sa neoplatilo, su uz mrtve, takze sa to len obrusilo a lakla sa cast pod listou, nech to nie je take okate. Aby to aspon zimu prezilo v klude. Takze na novy rok ma caka zhananie zdravych dveri.
2.9. pri 257 000 vymeneni olej v prevodovke, cca po 55 tis. Kupil som 13 litrov Mobil LT71141, sadu s filtrom Meyle. Vymena sa robila klasicky, vypustit, napustit, prekvaltovat a zase dookola. Oleja bolo dost tak sa to spravilo az 2x takto. Vdaka ATCmu, ze sa s tym pohrali, aspon viem, ze to je spravene poctivo. Tym padom by mohla byt takmer cela napln vymenena. Vo vani neboli ziadne piliny, olej spaleny nebol, na magnete klasicky trochu "jogurtu". S automatom som ziadne problemy nemal, islo o prevenciu, ale zmena k lepsiemu trochu nastala. Aj ked kazdy koho som zviezol vravel, ze radi pekne, teraz je to trochu lepsie, hlavne za studena. Co vsak necitit je podradovanie pri spomalovani pri jazde bez plynu a preradenie pri vysokych otackach 3500+. So starym olejom to bolo citit, teraz vobec. Takze z mojej strany spokojnost, na to, ze to je cipnute a je to zatracovane GMko mozem byt spokojny. Tak dufam, ze mi neodide jak naschval v blizkej dobe.
No a posledna vec, turbo uz ma dost, pusta olej, takze je to jasne.....repas. Mozno aj ono ma na tom zvuku svoj podiel. Snad este trochu vydrzi, nech to rovno spravim s vymenou oleja(cca 8tis). Rovno sa spravia aj zvody. Cize tesnenia medzi zvody a hlavu, nove stifty, nove podlozky pod vstreky, nove tesnenie pod turbo, pod veko ventilov, novy separator a podobne. Zase prachy kurva

.
Na zaver nejake foto zo zrazov, od lakovania som auto neumyval a nefotil
