... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 08:08

mexican napísal:
Si si istý, že to spolupracuje s navi a neberie do úvahy uhol natočenia kolies?
tiez si myslim, ze za spomalenie v zakrute je skor zodpovedne DSC (ktore berie do uvahy o.i. aj natocenie kolies) nez udaje z navi, ACC s tym nema nic spolocne... v zakrutach mi pri jazde s tempomatom spomalovala uz moja E60, ktora mohla o ACC iba snivat...
ACC je system, ktory ku svojej cinnosti urcite potrebuje aj radary aj kameru a cert vie co dalsie...
v navode je jasne napisane, ze stojace prekazky to neregistruje, ale empiricky mozem potvrdit, ze obcas chce pribrzdit pri prechadzani okolo pozdlzne zaparkovanych aut popri ceste, ktore trochu trcia do cesty...
testovania havarijneho brzdenia proti stene / xenerovmu / pristinovmu autu sa zucastnovat nemienim...
ACC na novsich olympiadach pracuje trochu citlivejsie (neviem ci aj presnejsie) nez u BMW... myslim, ze je to dane aj tym, ze radary su v rohoch naraznikov (tam, kde ma F-ko hmlovky) a bimmer ma radary v strede masky dole
Naposledy upravil/-a bruno75 v Štvrtok, 3. Novembra 2016, 08:13, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1786
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 08:12

ano, da nohu z plynu este pred zatackou
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Autor témy
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 08:24

xener ty si jelito :), ale domyslel si si to pekne

ako teda soudruzi z NDR docielili v roku 2000 v S kovom medvediku, ze ten acc fungoval bez kamery ;)
a ako to acc funguje na ceste bez ciar

a ako funguje to acc v autach od VAG kde pokial nemas lane assist, dynamic light assist a traffic sign assist tak v spataku mas chuj a nie kameru, ale acc mat mozes

moja krabica bol prvy folcwagen co dostal update ktory dostanu ostatne az v novych modeloch alebo po facelifte - novy parkpilot so senzormi aj po stranach v kombinacii s blind spot, novy acc, a vsetky tie kokotiny co sa davali do olympiad, v malom Golfe si to objednat este stale nemozes, az do faceliftu koncom roka resp. uz sa mozno objednat da facelift ktory sa zacne vyrabat vo februari,

jediny rozdiel v tvojom aute je ten, ze acc funguje do 240 alebo kolko, kedze v mojom aute je mrtva 1.4tsi tak je to samozrejme do 160 lebo rychlejsie na tom nikdy jazdi tnikto nebude a vlastne ani nemoze.

a ti co pisali o tom spomalovani ze to nie je na navi - tak ono to na navigacii urcite je, v pripade VAG, ja v aute navi nemam, kedze v Golfe pouzivam android auto - google maps, kamarat co ma rovnake auto ale ma navi tak mu to napr. v tej jeblej zakrute medzi Strecnom a Vrutkami pribrzdi, u mna drzi ako hluchy dvere ten plyn
ci to inak funguje na bmw to neviem.
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1786
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 08:36

ja naozaj neviem ako to funguje na tych co maju len radar bez kamery, predpokladam ze dost nachuja, kedze system nemoze tusit ci objekt co vpredu zachytil bude za dalsich 100m zavadzat , pretoze nevie ci je v zatacke alebo v inom pruhu. ked sa mi take nieco dostane do ruky (dufam ze nie, nemam v plane vyhlasit osobny bankrot) , tak sa tomu budem venovat, nateraz je mi to uplne jedno ako to (ne)funguje :)

nerozumiem tomu, dostaval si kozmicke technologie do multivanu a teraz si kupis mini s nahradou prevodovky, nahradou acc, nahradou svetiel atd..
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Autor témy
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 08:54

s empirikom tazko diskutovat :)

nahrada prevodovky sa chova lepsie ako VAGinalna DSG, nahrada ACC s kamerou funguje tiez lepsie (okrem hmly) a nahrada svetiel funguje tiez lepsie
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 08:56

Ja si myslím, že na to aby ACC vyhodnotil či môže alebo nemôže dôjsť ku kolízii s autom vo vedľajšom pruhu úplne v pohode stačia údaje z radarov.
Podľa smeru natočenia kolies sa dá vyrátať predpokladaná trajektória pohybu môjho auta a rovnako sa podľa dáta z radaru dá vypočítať trajektória auta v inom pruhu.
A potom vyhodnotiť či sa pretnú alebo nie nemôže byť taký problém.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1786
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 09:16

vo vacsine pripadov mozno, ale v takejto situacii bude v riti bez kamery:
Capture.JPG
Capture.JPG (19.33 KiB) 776 zobrazení
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Autor témy
Príspevky: 3054
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 09:24

pokial auto nema zapnutu smerovku tak ano, v takom pripade zacne acc brzdit
pri zapnutej smerovke sa automaticke brzdenie oneskoruje kedze predpoklada, ze ides menit smer jazdy alebo pruh
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1786
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 09:28

PristineShip napísal:
s empirikom tazko diskutovat :)

nahrada prevodovky sa chova lepsie ako VAGinalna DSG, nahrada ACC s kamerou funguje tiez lepsie (okrem hmly) a nahrada svetiel funguje tiez lepsie

pozri, ja mam bmw rad, budem kupovat aj dalej, ale audi ma niektore veci vyriesene lepsie, acc funguje lepsie ako na bmw , (nemyslim tym tu tvoju kamerovu hracku ale klasicky radar+kamera), nocne videnie funguje tiez lepsie, navigacia sa mi graficky paci tiez, google maps podklady su celkom cerstve, ovladanie infotainmentu je horsie, pretoze gombiky su rozlozene na vacsej ploche, budiky su jednoznacne lepsie u audi. toto som ale nevedel kym som nekupil, teda nekupoval som to koli tymto chujovinkam ale proaktivnemu 4x4 na rozdiel od bmw ktore ma reaktivny xdrajv.
nechcem diskutovat o tom ktory system je lepsi, kazdy ma svoje pozitiva aj negativa, mne viac vyhovuje mechanicky, ktory je v audi. vozim sa rad v obidvoch autach, v kazdom pre nieco ine.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 09:40

U OOOO celkom oceňujem umiestnenie radarov. Keď padajú biele sračky, tak radar na F-ku bol v priebehu veľmi krátkeho času zanesený, ale v OOOO vydrží fungovať niekoľko hodín aj počas hustého sneženia. Nevýhoda je zase tá, že keď je radar kvôli nečistotám nefunkčný, tak v F-ku sa tempomat prepne do režimu štandardného tempomatu bez radaru ale u OOOO sa vypne úplne.

MEX_1726.jpg
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 11:31

PristineShip napísal:
s empirikom tazko diskutovat :)

nahrada prevodovky sa chova lepsie ako VAGinalna DSG, nahrada ACC s kamerou funguje tiez lepsie (okrem hmly) a nahrada svetiel funguje tiez lepsie

ci to nebude tym, ze aj nahradne low-cost technologie BMW su stale lepsie nez top produkty VAG.... (min. v ludovkach) :-k :-" :mrgreen:

inak xener, pod tym obrazkom, co si postol je prave napisane, ze "system limit: cornering, vehicle brakes", takze ci s kamerou alebo bez, kym nezatocis kolesami (nevyhodis smerovku), auto bude brzdit...
ja mam ale skor opacnu skusenost, vchadzam na kruhac, predo mnou auto (castejsie to robi pri nakladakoch), ACC aktivne udrziava odstup, auto predo mnou sa zacne krutit na kruhaci a ACC ho zrazu prestane vidiet, moje auto zrychluje a ak by som nezasiahol nadrbe zozadu.....bez ohladu na natocenie volantu v mojom aute
niekde tu (alebo v inom vlakne) odznelo, ze ACC pri natoceni kolies "natoci" aj luc radaru prislusnym smerom, je to pravda? ak ano, system by sa teoreticky zaobisiel aj bez kamery.... :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1786
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 12:26

ten obrazok bol prave z lowcost ACC systemu, nie normalneho :) normalne ACC v takomto pripade ide dalej bez brzdenia.
lowcost technologe BMW nemozu byt lepsie ako top produkty VAG , pretoze aj audi je VAG a ACC funguje v globale lepsie ako v top produktoch BMW
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 13:26

obavam sa xener, ze sa opat mylis, citujem z navodu na F10 (sice pre-LCI, ale tam sa nic nemenilo...)
dufam, ze je nesporne, ze F10 nema socialny lowcost ACC...
odpoveda to na viacero tu polozenych otatzok

Cornering
(obr. 1)
If the desired speed is too high for a curve, the
speed is reduced slightly in the curve, although
curves cannot be anticipated in advance. Therefore,
drive into a curve at an appropriate speed.
In tight curves, situations may result due to the
restricted detection range of the system in
which a vehicle driving ahead of you may not be
detected at all, or not until after a considerable
delay.
(obr. 2)
When approaching a curve, the system may react
briefly to the vehicles in the next lane due to
the bend of the curve. Any deceleration of the
vehicle by the system can be compensated for
by briefly accelerating. After the accelerator
pedal is released, the system becomes active
again and independently controls the speed.

a k tym technologiam BMW vs. VAG: si si isty, ze technologie v ludovkach (a ostatnych koncernovych low-costoch) su rovnake s technologiami v olympiadach...?!
Prílohy
obr1.jpg
obr. 1
obr1.jpg (5.58 KiB) 730 zobrazení
obr2.jpg
obr. 2
obr2.jpg (6.32 KiB) 730 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1786
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 14:03

ja ale pisem o aktualnych verziach v A6 C7 a F31 a v nich to funguje tak ako pisem aj bez manualu, verim viac tomu co vidim ked sedim za volantom ako tomu co je niekde na internete napisane vacsinou niekym co to v zivote nazivo nevidel.
system samozrejme nie je neomylny, to co 100x zafunguje tak ako ma, moze na 101x zafungovat inac koli nejakej vonkajsej interferencii , ja byt vyrobcom tak tiez sa v manuale branim pred pripadnymi zalobami ked niekto rozbije auto koli tempomatu.
aby som to zhrnul, ACC mi funguje kooperaciou distancneho radaru, prednej kamery a navigacie. takze vstupne data su vzdialenost a relativna rychlost objektu na ceste (radar) jazdne pruhu a pozicia objektu oproti mojej pozicii v nich (kamera) , zakruty, odbocky z dialnice a pod (navi) .. ked computer tieto vstupne data spracuje, tak vsetko funguje ako ma a tomuto ja hovorim plnohodnotny ACC. a ten si poradi aj so situaciami ako su na tych obrazkoch, jazdim casto po R1, kde sa presne tieto situacie daju nasimulovat medzi ZH a ZV.
furt nechapem vasu snahu ma presvedcit , ze to ako mi to funguje nie je pravda, lebo to co si niekde precitate , hoci aj uplne z ineho systemu/verzie/vyrobcu, je pravda a to co ja vidim a citim osobne nie ? :)

teda este komentar k tym dvom obrazkom:
obr 1) pise sa tam ze sa neda znizit rychlost pred zatackou prediktivne, lebo auto nevie ze bude zatacka. na tom systeme nie, u mna ano, ACC mi pred prudkou zatackou rychost znizi este predtym ako pohnem volantom

obr 2) pise sa tam, ze sa moze stat ze auto koli zatacke moze byt zle vyhodnotene a vozidlo moze pribrzdit nie ze bude vzdy brzdit , dost velky rozdiel vo vyzname.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: [F48 X1 sDrive 20i]

Štvrtok, 3. Novembra 2016, 14:31

O.K. myslim, ze je zbytocne dalej pokracovat v tomto flame...
ja som chcel len poznamenat, ze moje empiricke skusenosti z F10 LCI su +/- totozne s tym, co je popisane v tom navode...
ad obr. 1) auto mi pred zakrutou nezvykne brzdit, pribrzdi az v zakrute, ked vyhodnoti, ze rychlost je na dane zatocenie kolies velka (podla neho...,viem ze dana zakruta sa da bezpecne prejst aj vyssou rychlostou)...
ad obr. 2) ak sa spravne pamamtam, este sa mi nestalo, ze by auto chybne vyhodnotilo auto v susednom pruhu a zacalo kvoli nemu brzdit / pribrzdovat, ale nejazdim dialnice s takymi prudkymi zakrutami ako su na R1... preto som sa aj pytal na to, ci sa aktivny luc radaru "nataca" spolu s kolesami....

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných