tak ako viem, ze ine ako 10w60 sa nenosi unas do emiek ale tak som 3. majitel toho auta, servisna knizka zaplnena do konca roku 2009,
1. majitel (dedo doktor rocnik 1943) auto uzvial 9 rokov
2. majitel (rocnik 1971) auto uzival 10 rokov, kym ho nedal na net s konciacou stk
udaje mam s technickeho preukazu, ktory bo platny kym som auto nekupil ja, a nedostal novy
z mojho pohladu, auto nebolo casto krat na ringu, kto vie ci aj vobec niekedy bolo, s toho pohladu nevidim dovod nepretiahnut vymenny interval, aj ked jasne ze 30tis je vela, ale tak asi sa riadilo servisnym intrevalom, a ludia co si vtej dobe kupovali m3, a ked ich jazdili tak dlho urcite na servise nesetrili, inac by sa ten motor asi tazko dozil 262tis km pri mojej kupe, az doteraz.
Na poistkovej skryni je nalepka 0w30 rovnako ako v servisnej knizke cize to znamena ze to tam naliali uz v BMW, ako som cital nemecke fora, tak to nebolo jedine M-ko co to tak malo.
Nie zeby som to chcel obhajovat, alebo chvalit, ale tak rozhodne to ako chybu neberiem. podla noriem to sedi

Ano je otazne ako natom budu ojnicne loziska, ale tak sa podla toho spravam k autu aj ja, drifty ani burnouty som este natom nerobil, par krat sa to vytocilo po obmedzovac, kedze obcas to proste neda, ale predtym sa cakalo na zahriatie aspon na 80° ( manual dovoluje vytacat na 4000 uz od 50, co ja nikdy nerobim kym neni aspon na 70°) potom sa to nechalo vychladit. A pomimo toho by som v zime chcel to dat pomenit (ojnicne aj hlavne). Dal by som to aj teraz, ked sa bude robit vanos, ale tak je leto, a ja nechcem sediet doma zavrety, pretoze by som mal na konte nulu, na dvore M3 s tip top motorom ale prazdnou nadrzou.
Takze najblizsie postupy su:
1. Buduci tyzden nove gumy na predok, ulozenia tlmicov spat na miesto, tak ako maju byt + geometriakedze tieto som si zodral vdaka odklonom co som si nastavil + nespravenej geometrii kedze jedini odbornici ktori mali cas, to nevedeli nastavit, u ostatnych som sa nevedel objednat v prijatelnom case.
2. Na mesiac nastavenie + pretesnenie vanosu, ak to stihnem kym pojde slevin do fr.
3. vymena oleja uvidim este ktory tam pojde kedze ci liqui moly , alebo aj millers oils maju skvele referencie, moly so zahranicia, jazdi snim kopec sportovcov , millerovci tuna od klubakov ktory taktiez sa s autami nemaznaju,
Inac ako teraz pozeram do knizky kedze ccmc-g4 a ccmc-g5 normy uz niesu platne miesto nich su A2 a A3
A2- 15w40
A3- 5w30/40 10w30/60 15w40/50 20w50
API SG - motockylove oleje 20w50, ci oleje do kosaciek
API SH - 10w30/40 tiez mi ukazalo pre motocykle, kosacky atd.
inac aby sa nedoslo k nedorozumeniu vychadzam so servisnej knizky plnenej do roku 2010, olej som ja osobne menil hned po kupe za ravenol 10w60, moja idea vymeny je idealne 8000km, maximalne po 10tis.km zial bohu tu v nemecku neni kde uskladnit stary olej, do servisu stym nechcem chodit, tak sa to vymeni trosku neskor, dovtedy bude na tomto oleji asi 13tis, co si myslim pri mojom style jazdy neni zle, podotykam nejazdim snim ani ring, ani sa snim nepreteka, nedriftuje, obmedzovac to vidi tak casto asi ako ja slovensko, cize dovod surne menit nieje.
snad si to niekto precita cele,