nove info:  
1.minuly tyzden som si pripojil na radio aj cdmenic, kvalita hudby je hned uplne inde ako z fm transmiteru  

 , no sklamalo ma to ze radio ukaze len cd1-01 a nezobrazi sa nazov pesnicky.... + este musim poriesit nejake detaily z napajanim 

2.prislo mi par dielov na motor origo z bmw:
Diely rozvodov: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_chain/11 31 1 247 160 Timing chain                                            Rozvodová reťaz, diel č.1 na odkaze                                                               
11 21 1 247 338 Sprocket                                                 Ozubené koliesko na kľuku, diel č.2 na odkaze  
07 11 9 951 480 Woodruff key                                           Pero pre ozubené koliesko na kľuku, diel č.3 na odkaze *  
11 31 1 721 887 Sprocket                      - 2 KS                  Ozubené koleso vačkového hriadeľa, diel č.4 na odkaze  
11 31 1 727 306 Hex Bolt                      - 8 KS                  Skrutka M7X20 pre ozubené koleso vačkového hriadeľa, diel č.5 na odkaze  
11 31 1 721 641 Slide rail                                                  Horný vodiaci plast na reťaz - medzi kolesami vačkových hriadeľov, diel č.6 na odkaze  
11 31 1 247 470 Guide rail                                                 Pravý vodiaci plast na reťaz – od vačky sania po ozub. Koleso na kľuke, diel č.8 na odkaze  
11 31 1 734 694 Guide                                                      Dolný vodiaci plast na reťaz – pod ozubeným kolieskom na kľuke, diel č.10 na odkaze  
11 31 1 739 130 Deflection rail                                           Vodiaci plast na reťaz – vľavo hore od ozub. kolieska na kľuke, diel č.13 na odkaze  
11 31 1 743 262 Chain tensioner                                        Napínací vodiaci pás na reťaz, diel č.17 na odkaze  
11 31 1 247 452 Bush                                                       Skrutka k napínaciemu vodiacemu pásu na reťaz, diel č.15 na odkaze  
07 11 9 900 052 Flat Washer                                             Podložka k napínaciemu vodiacemu pásu na reťaz, diel č.16 na odkaze  
11 31 1 743 187 Chain tensioner                                        Hydraulický napinák rozvodovej reťaze, diel č.18 na odkaze  
07 11 9 963 355 Gasket ring                                              Tesniaci O-krúžok pre hydraulický napinák rozvodovej reťaze, diel č.19 na odkaze  
11 31 1 721 579 Screw plug                                              Skrutka pre hydraulický napinák rozvodovej reťaze, diel č.20 na odkaze
Kryty rozvodov: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ng_case-2/11 14 1 439 570 Shaft seal                                                Gufero na kľuku pri kryte rozvodov, diel č.3 na odkaze  
11 14 1 247 633 Gasket set chain case asbestofree            Tesnenia na kryt rozvodov, diel č.15 na odkaze  
11 14 1 247 837 Profile-gasket                                           Tesnenie medzi vrchný a spodný kryt rozvodov, diel č.4 na odkaze  
11 14 1 247 429 Gasket set chain case asbestofree            Tesnenia na kryt rozvodov, diel č.16 na odkaze  
12 14 1 727 220 O-ring                                                      O-krúžok tesnenie na snímač otáčok vačkového hriadeľa, diel č.7 na odkaze  
Olejový Filter: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... oil_filter11 42 1 709 800 Gasket Asbestos Free                              Tesnenie pod olejový filter, diel č.6 na odkaze  
Chladiaca sústava: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... thermostat11 51 1 714 519 O-ring                                                      Tesnenie pod vodnú pumpu (O-krúžok), diel č.2 na odkaze  
11 53 1 721 218 O-ring                                                      Tesnenie pod termostat (O-krúžok), diel č.7 na odkaze  
11 53 1 721 172 Gasket Asbestos Free                              Tesnenie pod termostat, diel č.8 na odkaze  
Chladič: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... diator/#0617 11 1 712 788 Vent screw                                               Odvzdušnovacia skrutka na chladič, diel č. 7 na odkaze  
Olejová vaňa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... icator/#0611 13 1 273 093 Screw plug                                                Vypúšťacia skrutka olejovej vane, diel č. 5 na odkaze 
07 11 9 963 151 Gasket ring                 - 2 KS                     Tesniaci krúžok pod vypúšťaciu skrutku, diel č. 6 na odkaze  
+ nejake diely ktore som kupoval este v januari - olejovy, vzduchovy filter, 16KS hydrostelov INA, sviecky NGK , novy olej bmw 5W40, nemrznuca zmes castrol, destil voda, olej do riadenia, a dalsie co si ani nespomeniem....  

3. kedze intenzita vytekajuceho oleja zpod kluky sa stale zvysovala rozhodol som sa predcasne rozobrat predok vymenit rozvody, hydrostely olej, vodu a vsetko pretesnit... aj ked na jar / cez leto chcem urobit go motoru. oprava skoncila fiaskom   
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
 vybral som vahu a box na nasavanie vzduchu, dal dole klinove remene, povolil 6X srob na remenici a potom nastal problem ako som aj ocakaval   
  hlavny srob na kluke co drzi remenicu je dotiahnuty na asi 300 NM... nepomohla ani 2 metrova tyc, zaradena petka + rucna cele auto krutilo a ta k*rva nie a nie povolit... 

   skusil som to inak - okolo remenice som omotal do osmicky remen a prichytil ho a povoloval , ani to nepomohlo  

  dalsi napad bol vytiahnut sviecky kluc zapriet do zeme a skusit pretocit motor, nakoniec ma od tejto najbrutalnejsej metody odhovoril nastastie jeden mechanik.. 

  tak som cely premrznuty, nasraty z premarneneho dna vsetko naspet zlozil  
   no olej vytekal aj nadalej, najviac pri studenych startoch, ked je motor zohriaty len sem tam kvapol... tak som vcera pretesnil vsetky spoje silikonom, silnejsie som dotiahol sroby spredu na kryte rozvodov a na drziaku pre olej. filter... a ked som to mal vsetko odkrytovane tak som vymenil aj olej. a vzduchovy filter + tesniace gumicky pre olej. filter.... rozhodol sa vymenit aj sviecky, vytiahol som cievky zase dalsi sok, klasika u is-ka tretia sviecka zatopena v oleji  
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
  pritom bolo v aprily minuly rok menene tesnenie, aspon viem preco ludia hovoria ze bmw su pojazdne olejnicky  

  dalsi sok ma cakal ked som sviecky vykrucal - isli povolit az moc lahko pritom som ich dotahoval klucom presne na 25NM takze pouzite sviecky odporucam dotiahnut silnejsie pre opotrebovany zavit....dalej som zistil ze sviecky v motore boli asi zly typ lebo ngk su o par mm kratsie ... teraz po vymene motor nastartuje na druhu otacku, pekne reaguje na plyn, ide lepsie do otacok a predtym sa mi par krat stalo ze motor ako keby isiel na 3 valce asi pre tu zatopenu sviecku dneska som to kontroloval, olej tecie o hodne menej a sviecka zatopena zatial nieje... tam musi olej tiect dlho dlho a pomaly lebo po bokoch bol zaschnuty.... 
