serus
tak mame aj tu nejaky update.. v prvom rade zacnem tym, ze minuly tyzden mi prisiel dopis od bmv ze zvolavacka egr, aj ked som sa v lete pytal ze ci nahodou moje auto tam nespada, spomenuli si az teraz, netusim preco

samozrejme kvoli dedinskej poste som sa dostal k papieru az vo stvrtok a v nedelu som odchadzal do prahy, a kedze vymena trva 1-2 dni, tak som si nemohol dovolit tam auto nechat a aj tak by mi nedali asi termin na minuly tyzden..
takze nedelu poobede sme sa nalozili do auta, vystartoval som, a vsetko islo okej, klasicke tempo, 150 tempomat, dialnica, stal som este aj dvakrat na benzinke, najprv u nas kvoli tankovaniu, potom v cz kvoli dialnicnej, a co ze sa nestalo, za brnom asi 60km zrazu z nicoho nic velky error na obidvoch displejoch, a co som si stihol vsimnut, tak to vypisalo chybu pohonu, nechapal som, lebo take nieco by som cakal pri xdrive.. vypadalo to takto nejak, na tej kontrolke bol zvyrazneny motor:

a ja ze co to kurva ma byt? vytahoval som telefon nech to rychlo odfotim ale nestihol som, lebo to hned zmizlo za 5 sekund.. tak hovorim ked to zmizlo asi len nejaky glitch? pokracoval som dalej, ale do minuty sme v kabine zacitili smrad, a to uz bolo troska horsie, vedel som ze to neni smrad spaleneho oleja alebo nieco take, ale elektronicky.. nastastie par metrov bolo parkovisko, tak som to tam hned odstavil a vypol motor, otvaral kapotu s tymto v hlave:
no a necakane sa potvrdilo (lebo ten smrad este mohol byt z vonka z nejakeho ineho zdroja okoliteho), spod krytu motora od soferovej strany sa tahal taky decentny dym

ja ze dopice toto neni fakt vobec dobre, hlavne ked som videl par obrazkov jak Fkove modely zhoreli na dialnici..
tak teda nic, volam hned bmw asistencnu sluzbu bmw, ze aky je teda postup, lebo sa mi nikdy nic take nestalo.. tak velmi ochotny clovek na druhej strane hned skontroloval podla VIN ze co to je za auto atd. a hovori ze no urcite to treba odtiahnut do najblizsieho servisu, co bol renocar brno, ale je nedela poobede, tak to moze trvat, a hovorim mu ze ale ja potrebujem dnes byt v prahe, pondelok rano nieco mam, a ze samozrejme, pokusim sa zistit ake nahradne vozidlo by bolo k dispozicii, samozrejme, mate narok na BMW 4, ale je nedela poobede a vsetko je vpodstate zavrete, takze budem robit co sa da. tak o chvilu volal, ze v brne su pripraveni vyrazit, maju nalozene nahradne auto, ci vyhovuje, ja ze okej, sup sup. este som sa ho opytal ze kolko to bude stat, a on ze mate predlzenu zaruku, takze je to vsetko na nas. hovorim noice.
potom o par minut mi volal uz odtahovkar, ktory zistoval kde presne som, povedal ze cca hodina cesty, ja ze okej cakame. a tak aj bolo, prisiel, zlozil auto, vypisali sme papiere, prehodil som batozinu, a mohli sme ficat dalej..
ale pytate sa coze som to dostal za nahradny voz?

no tak toto
Jag F-pace, 20d AWD asi privilege vybava alebo take nieco, 2016 tusim rok vyroby a 37000km.. celkom som bol nateseny, lebo jag som nikdy nejazdil, tak hovorim vyskusame aspon vsetky rezimy mesto, dialnica okresky a tak.. prve nemile prekvapenie prislo, ked som sadol do toho a zistil ze to nieje konkurencia X5 ale X3

neviem preco som si myslel ze to je auto o triedu vyssie, asi preto ze ho hammond mal v grand toure pri porovnavacke s rangom a bent-aygou.. tak clovek si myslel ze oproti tym mastodontom je toto velke aspon ako X5, neni. zvonka ale vyzera pekne a spredu by som povedal ze famozne, aj bez toho sportoveho paketu.. dalej sa hammond cudoval jak moze byt to auto lacnejsie o 100 000 libier jak Rangerover, ja som to zistil za 0.2345 sekundy ked som sadol dnu

v prvom rade cely infotainment system vyzera jak zly vtip, je to na takej urovni jak bmw pred 10 rokmi, akurat tuto to je vyvrcholene tym, ze to ma dotykove ovladanie na vela veci vratane vyhrevu sedaciek, co si jak dement musis klikat na trikrat, grafika je extremne zastarala, a dotykovy displej ma odozvuk jak bobrov 8 rocny hulahej vylagrovany. co bolo ale este horsie, kvalita interieru bola presne na urovni mojej starej 12 rocnej E63 pred faceliftom, kde sa teda ozaj setrilo, a vobec ziadna plocha neni makka

vpodstate vsetky plochy su z tvrdeho plastu, vratane tych ocalunenych, laktova opierka a opierka na tapacire je tvrda jak kamen, ma len jemnu vrstvu peny pod kozou takze fajnotka pohodlna...ale nevadi, aspon je to drahe
motoricky to malo asi 180 koni, 20d, comu som sa az teraz zacal cudovat, ze to ma 8kvaltovy ZF 8HP, a to som teda odpadol, lebo teda naladit to moc dobre nevedia, bol som v tom ze jag pouziva nejake svoje 8kvalty alebo od niekoho ineho, nie ZF.. neradila pomaly, ale hladkost radenia v normal rezime bola dost slaba (hlavne na to kolko to ma km, cakal by som pri 200 000 ze to bude trocha sklbat sem tam), a rychlost tam tiez nebola zavratna, pri sport rezime, plus v meste 60ka jedno tempo, 1500 otacok, auto celkom dost vibruje/duni, na co niesom teda vobec zvyknuty, 4ka to teda nerobi.. dynamika je OK, nic vynimocne, ale vyse 1.8 tony a 180 koni niesu zavratne parametre, kazdopadne dostacujuce uplne vpohode. odhlucnenie dvojlitra je podobne jak vo 4ke, cize tiez nic extra

rovnako drbnuty hluk vydava ten motor, takze 4valec nebrat. nikdy. sedacky boli rovne jak vo fabii, ale zato makke a celkom pohodlne, takze vpohode sa s tym dalo na dialnici cestovat.. podvozok tuhsi, celkom sportovy, predpokladam ze to bolo klasicke zelezo, aj ked boli rezimy na vyber, ale len tie zakladne, do pozicovne nejaku extra vybavu davat nebudu. svetla svietili ok, ale ziadne funkcie navyse, a boli to len xenony, aj to celkom do zlta.. spotrebou som sa dostal na cca 7.7 podla palubaku, real neviem, neriesil som..
kazdopadne neviem kto je kupec tohto auta, ale kvalitovo to ma velice co robit aj s X1 a nie este s novou X3, ktoru mam tiez odskusanu a ta je teda iny level vo vsetkom, snad okrem podvozku, ten som na tomto velmi nevyskusal, nejak ma to nenuti.. a bolo by mi dost smutno kupit toto auto za cenu podobnu novej X3ke, lebo za svoje peniaze dostanem ovela menej.
ale zas, overil som si ze sa mi ozaj pozdava jazdit daily v suv.

akurat uz toto je dost nafuknute na tie zasrane parkoviska podzemne v nakupnych centrach a vselikade kam sa pohnes, takze X5 bude este horsia, ale jebat.
na druhej strane musim velice pochvalit BMW assistance sluzbu, v nedelu poobede sa ti pokazi auto na dialnici, a do 1.5 hodiny si zas na ceste pokracujes v dalsom aute.. kazdopadne s autom este neviem co je stale, nemal som kedy volat do bmw az teraz poobede a jediny zadrhel tejto akcie bol, ze sofer odtahovky pomylil jedno cisielko v mojom cisle takze sa mi z renocaru nevedeli dva dni dovolat

a tym padom ani nezistili velmi aky je problem, lebo nevedeli co sa autu stalo.. takze zajtra sa ozvu spravni ludia a pokusia sa to vysetrit, som zvedavy. moze to byt ten egr ventil, ale moze to byt aj nieco ine.. tazko povedat.
tato skusenost bola ale dobra na to, ze kedze rozmyslam nad tym co 4ku vystrieda, buduci rok ked dovrsi 4 roky, tak ju dam pravdepodobne na predaj (podla situacie) a velice pokukujem po G05, chcel som povodne jahreswagen z nemecka, ale po tejto skusenosti, keby som na 4ke nemal priplatenu zaruku, tak fakt netusim kolko by som do toho udrel penazi, a mozno by som dopadol jak tu kolega z vedlajsieho pribehu s E39 v holandsku

takze uvidi sa, bud nejaka predvadzacka G31 alebo ked bude dostatok grosov, tak predvadzacka G05.. kde si viem vymaxovat zaruku, lebo fakt nemam cas ani chut ani peniaze riesit veci typu odtah k jozkovi do garaze, alebo vobec odtah za 200-300-500€ (co by som asi tahal domov, keby sa mi to stalo a nemam zaruku na 4ke), a potom este dalsie chutovky.
takze thats all folks, dakujem za pozornost, koniec hlasenia.