Serus..
tak som sa do toho pustil teda, ked uz tu boli nejake poziadavky (aj pred pol rokom uz

)
takze medzicasom uz je na aute vyse
69000km po
20 mesiacoch, a cez vikend som si dal opat makov po dlhej dobe, v nedelu vecer, a to ma troska nabudilo rozbehnut sa tu s tym textom.. Rozdelime to do celkov, nech je to prehladnejsie :-)
DIZAJNNa aute su nejake mperformance doplnky, inac je v seriovom stave, vratane kolies, mal som v plane obut tam nejake 19ky, mozno 20", ale zatial letne gumy vpohode drzia a su absolutne paradne, takze nebudem riesit, a ani v buducnosti najskor. Auto sa mi ale stale paci, a ked som parkrat isiel pred/za nim na 6ke, tak som si hovoril ze to je jebave auto proste, a je pekne vidiet preco som ho kupil :-)
INTERIERInterier je za mna stale paradny, sice je to uz troska starsie dizajnovo ked sa to porovna s Gckovymi modelmi, ale u mna je stale bez absolutnej chybicky, ergonomia je spickova, sedadla su vyborne, aj ked by mohli byt o kusok sirsie, pri dlhsich cestach je to troska citit, ale to je fakt malickost, a ked clovek zhodi este par kil, tak to bude fajn

Volant je u mna absolutna spicka, nechytaju sa starsie volanty zo ziadneho auta ktore som mal doteraz, a dokonca sa mi viac paci ako volanty v G30, akurat som si stale nekupil rukavice takze to je aj vidiet

Ako som tu uz pisal, jediny problem s interierom bola laktova opierka, minuly mesiac, ktora sa z nejakeho zaujimaveho dovodu vydrala, ale do 3 dni mali v bmw na sklade novu, v ramci zaruky, a vymenili hned ako som prisiel na pockanie. Co sa tyka navigacie, tam nemam co vytknut, obcas to trocha zabludi o par cisel domov, ale inac funguje spolahlivo a bez problemov. Hudbu som si priplatil iba Hi-fi, ale mne to absolutne staci, aj pri hlasitejsom posluchu pri zvysenych basoch nikde nic nerezonuje, netrasie sa, netrpne, a aj tak pocuvam hlavne radio

co je na druhej strane jedna z veci ktora ma serie, lebo z nejakeho dovodu (a toto nieje len tu, ale aj na 6ke sa mi to stava pravidelne) mi obcas sekaju stanice, jak keby som mal pustene CDcko, prejdem cez nerovnost a preskoci mi pesnicka o par sekund naspat, a neviem kde je problem, ale asi som si mal priplatit za DAB. Vrzganie a podobne pazvuky som v interieri vpodstate nepocul, takze tuto nemam co komentovat. Dve vytky ale budu, jedna je ze odhlucnenie od kolies by mohlo byt lepsie, dufam ze G20 to zlepsi, lebo tu je citelny rozdiel v prospech E63. Plus aerodynamicky hluk vo vyssich rychlostiach, kvoli bezramovym oknam, ale toto je o zas dost lepsie jak v E63. Jaj a cloveka neuveritelne vytoci, ked posunie soferovu sedacku dopredu aby si nieco vybral zo zadnych sedadiel a sedacka ostane po zasunuti v predu, a nie na mieste kde som ju mal nastavenu

takze v dalsom aute elektricke pamatove sedacky budu podmienka (hlavne ked obcas jazdi zena na tom).
SVETLATieto si zasluzia samostatnu kapitolu, kedze je to najlepsie co som v aute mal, 6ka mala asistenta dialkovych a natacanie do zakrut, ale toto je uplne ina galaxia a v dalsom daily driverovi su adaptivne ledky jednoznacna podmienka. Funguju sice stale na 80-90% a v dazdi ich radsej vypinam, ale od jesene do jari je to velmi dobry pomocnik. Tiez by som uvital taku funkciu, ktoru neviem ci sa bude dat zrealizovat, ale bolo by to fajn, pri jazde na dialnici alebo viacpruhovych cestach by podla GPS mohla riadiacka zistit ze oproti idu auta nonstop a nesvietit do lavej strany vobec, iba pred auto, lebo jednoducho kamera nevidi svetla oproti kvoli stredovemu predelu betonovemu alebo krikom alebo zabradliu, a potom to oslepuje tych oproti..
PODVOZOK/RIADENIEV aute je adaptivny M podvozok a variabilne sportove riadenie, s riadenim som maximalne spokojny a je tam fakt citit rozdiel pri mensich a vyssich rychlostiach, plus je presne na milimeter, fakt to auto dokaze clovek poslat tam kam potrebuje.. traduje sa v novinarskych kruhoch ze tie elektronicke serva nemaju spatnu vazbu, resp. cit od kolies, ale ja niesom asi az taky sofer aby som na take nieco vobec prisiel

6ka ma tiez nejaky active steering, co bude asi nieco ine, ale je to hydraulika a jediny rozdiel ktory citim je, ze je to tazsie, kazdopadne toto riesi sport rezim, kde pri 4ke je to potom este tazsie jak v 6ke, co sa mi dost paci, clovek sa na zakrutenych okreskach normalne namaka.. co sa tyka podvozka, tam som ale troska sklamany, hlavne zo sport rezimu, nieje to vyslovene zle, ale je to dost neprakticke by som povedal :-) lebo podvozok stvrdne, ale ostane trocha tupsi, a auto sa stale naklana. v tomto ohlade je ovela lepsi Dynamic Drive v 6ke co mam, ta popiera zakony fyziky v zakrutach, a v buducnosti by som urcite skor volil M-sport podvozok klasicky + 4 wheel steering, pokial to bude dostupne, pride mi to ako lepsia kombinacia pre sofera ktory jazdi 5-6+ hodinove trasy, lebo v sport rezime ist po strednej europe je velmi casto za trest, vratane dialnic. Na skodu ale je, ze v nastaveniach jazdnych rezimov dali riadenie a podvozok dokopy ako pohon, a tym padom ked mam v sport rezime vypnuty pohon, tak volant ide lahko, pritom by som prijal keby to rozdelili a jedine podvozok by bol vypnuty a riadenie ostalo tuhsie, lebo tak to mam radsej. (neviem ale, ci toto uz neriesi faceliftovy idrive). Na druhej strane, auto je stale dostatocne pohodlne, vobec ziadne buchoty ani pri nerovnostiach, sasi je podla mna perfektne tuhe a popravde v ostrej jazdy na suchej / polosuchej ceste sa mi nepodarilo nijako to auto utrhnut, vzdy to malo trakciu (alebo mozno to len neviem, ale nieze by som sa vyslovene o to snazil), co len podtrhava podla mna vlastnosti podvozka.
BRZDYToto je dalsia vec ktoru som trocha olutoval a namiesto adaptivneho podvozka som si mohol priplatit radsej M brzdy a mozno by vystalo aj na 19ky

Lebo tie seriove sice niesu zle, su dost citlive, brzdia dobre aj vo vysokych rychlostiach, ale relativne rychlo sa daju unavit pri agresivnejsej jazde. Co je ale uplne napicu je rucna brzda.. Tuto neviem co sa deje, ci to je iba moje auto, alebo je to bezne na F3x, ale problemy s nou boli od novoty, obcas sa stane ked ju zatahujem ze vyleze vyssie, potom zas nizsie, menej zubov, popripade nema plynuly chod, ale trocha trhavy v polovici, a co je najhorsie tak zo zadnych kolies ide stale suchot, aj po vymene komplet rucnej.. nechal som ich nastavit ju po 1000km trocha volnejsie, tak sa to asi zlepsilo, ale predpokladam ze suchotanie bude s pribudajucimi kilometrami silnejsie.. kazdopadne neriesim to, je to len taky maly detail, ktory mna irituje
MOTOR/PREVODOVKAToto bude asi najvacsi odstavec

Toto je uplne najvacsia dilema v mojom pripade, lebo predtym som 4valcovy dizel nemal, a tak som to vyskusal, ale neviem ci som spravil dobre :-) Najvacsi problem je jednoducho jeho zvukovy prejav, a toto po tych za chvilu dvoch rokoch cloveka strasne zacne iritovat, este viac jak ta rucna brzda. Poznam ludi ktorym 4 valcovy dizel vobec nevadi, a mam kamosa ktoremu sa dokonca paci ten zvuk

Comu nerozumiem vobec, ale to bude asi tym ze vacsina ludi nejazdila ani 6valec, nieto este v8. Tu si clovek polozi otazku, ci nemal radsej naozaj kupit tu 420i, usetril by cca 3000€ na zaciatku, nalozil by som tam JB4 + performance vyfuk, a mal by som celkom schopne vozenie a hlavne ovela zabavnejsie jak 2 litrovy dizel. Na druhej strane neviem co by som robil s tankovanim

Lebo zas tu ma ten dizel neuveritelne velky naskok podla mna oproti 20i, a pri tom najazde by som asi troska zaplakal.
Tiez som si pri tom aute uvedomil, ze 140kW mi jednoducho na moj styl jazdy nestaci, ovela viac si clovek rozmysli ci este stiha alebo uz nie, a toto mi vadi tiez celkom dost, predbehnut kamion s navesom a za nim osobak naraz, nieje take jednoduche jak sa zda, a tiez som sa pristihol ze v tom aute davam podlahu absolutne pri kazdom predbiehani plus si podradujem skoro vzdy padlami o jednu/dve rychlosti, nech to ma tah. Tiez je hned prva vec, ze zapinam rezim sport hned ako sa aspon trocha zohreje olej, lebo je velmi velky rozdiel v tom ako to auto ide v comforte a v sporte, v comforte je ten pedal taky, jak keby bol na gume natiahnuty, a prevodovka spomalena o sekundu, pri sporte je to ovela sviznejsie vsetko a citit ze to dava viac vykonu, problem ale nastane, ked sa to vytoci nad 3000-3500 otacok, ten zvuk je pfuh...

no dizlovy..
Tymto sa ale dostavam k prevodovke a ta je rozhodne popici. Tam som maximalne rad ze som si priplatil za sportovu a nenechal tam iba obycajnu, lebo podla bmw radi rychlejsie, a hlavne su tam padla pod volantom, ktore su pre mna fantasticka vec, a velmi by som ich prijal aj v 6ke. Tiez sa mi lubi jak sa snazi BMW navodit sportovy dojem aj pri 2 litrovom dizli a pri tejto prevodovke pri rucnom radeni to krasne kope za kazdym preradenim :-) akurat tam chyba ten prd, co ma benzinak.. V comforte ale co je zaujimave aj v sport rezime radi ta prevodovka krasne plynule, hladko, clovek ani nevie ze to preradilo, len podla otacok, a v manualnom rezime to je fakt velmi rychle, nic rychlejsie by som v aute nepotreboval.
Na co sa ale vobec hnevat nemozem je spotreba. Kedze mi motor vykonnostne nestaci, znamena to ako som pisal vyssie, ze to velmi casto tlacim na podlahu a tym padom spotreba ide pekne hore, podla bmw by to malo byt 4.6-4.7

co je realisticke len v eco-pro rezime na okreskach, inac nie. Na druhej strane, pri tom style jazdy, dialnica 150+ permanentne, okresky 110 + predbiehanie spomalenych pilotov, ne teraz v lete (klima nonstop zapnuta, nevypinam), jazdim za 6.3-6.6 (iba premiova nafta, vpower, maxxmotion, popripade v zahranici co maju, verva alebo tak) podla palubaku (pocita realne +- 1dcl), v zime sa to dviha trocha, ale aj jazdim trocha opatrnejsie kvoli poveternostnym podmienkam, kazdopadne dostat sa cez 7 litrov je absolutne nemozne s tymto autom, len fakt ked idem nejaky kopec zakruty atd. ale to je 20km a dalsich 80km to zleze dolu, takze na 100km to nikdy neni cez 7 litrov.
Cize tuto je ta dilema, ze keby to bola 420i, a jazdil by som rovnakym stylom, lebo by som musel kedze to ma este menej koni (ktovie ako s JB4 by to islo), tak jazdim za 10+ pravdepodobne.. idealny motor by bol rozhodne v tejto fazi 30d, ale ten bol jednoducho cenovo u mna absolutne nedostupny. Takze momentalne som happy, ze ten dvojliter je, ked treba tlacit love do byvania a nie do spotreby :-) Na druhej strane ale, z miesta alebo v nizsich rychlostiach ten motor ma dost dobry potencial, a vdaka prevodovke ho netreba tocit do 3000, takze ani nema taky zvuk hnusny, a tlaci pekne. a keby sa to dalo chipnut na tych 230-240 koni, tak by to urcite bolo lepsie.
VERDIKTVo finale mozem akurat tak drzat hubu a krok, lebo jednoducho jazdim na fungel novom aute, a proste sadnem a letim. A nic nemusim riesit, stale som rychlejsi jak vacsina premavky a za velmi nizku spotrebu, v suchu a pohodli

Ja som si celkovo zamiloval F3x platformu ako taku, velmi mi sadli tie auta ako jazdia, ako sa v nich sedi, ten interier, proste celkovo je to perfektne vozenie a odporucim to hocikomu hociktory den aj o polnoci, vratane 20d, lebo 90% naroda by ten motor bol aj moc asi, a okrem hlucneho prejavu mu nieje co vytknut. Pri mojom pohlade na vec je to najvacsia slabina auta, ale zaroven som zanho rad, kvoli spotrebe, takze taka rozdvojena osobnost u mna

Stale je ale pre mna neuveritelne ze som si vobec kupil to auto fungel nove v relativne mladom veku, a navyse som velmi rad ze som si ho kupil, lebo ako som pisal uz dnes v nejakom inom vlakne, nechcem si predstavit ze by som jazdil tie kilometre na 6ke, alebo na nejakom 5+ rocnom jazdenom bmw, asi by som prisiel o nervy, a do nejakeho superba alebo mondea ma nikto nedostane, po tom co roky jazdim bmw. Takze neviem co vlastne dodat este k tomu, jednoducho som s autom maximalne spokojny, tesim sa z neho stale, maka skoro kazdy den, je maximalne spolahlive, absolutne bez zavahania, dostava premiovu naftu a dostava novy olej po 15000km vzdy. Jaj a tiez som si vsimol jednu vec, neviem cim to je, ci to je farba alebo len ich je uz tolko vela, ale to auto neputa tak pozornost jak 6ka, absolutne. Alebo si len menej vsimam ludi, tazko povedat. (Samozrejme hovorim o 6ke ked bola daily, nie teraz, lebo teraz to je troska o inom) Kazdopadne nieje to na skodu vobec, nestazujem sa, len taky fakt
NASTUPCATuto to bude extremne tazke

Jedine co viem, ze to urcite bude kombik, a ze ked sa podari, chcel by som niekedy v 2020 nove. Povodne som chcel riesit 540i, ale nedodava sa v zadokolke, takze jebat. Najviac som ale zvedavy na predstavenie G21, tam to bude velmi zaujimave, hlavne som si pri 4ke uvedomil, ze ked uz clovek jazdi take kilometre, tak by si asi mal dopriat aspon tu zabavu za volantom, a nie trapit sa so 4valcovym dizlom jak nejaky obchodak ktory to dostal nafasovane

takze by som velmi chcel benzinak, ktory bude kopat, strielat, prdet do vyfuku, grgat, vsetko robit co treba, a preto som bol celkom poteseny z faktu ze bude M340i, ale potom ma zosmutnil clanok na auto.cz, ktory tvrdi ze bude iba ako 4kolka v europe, neviem na kolko je to overene, ale xdrivu by som sa jednoznacne vyhol keby tam bola tato volba. Dnes som ale cital dalsi clanok, kde bolo pisane ze budu mat najsilnejsi 4valec aky kedy spravili, v 330i okolo 190kW, co uz je celkom schopny vykon, s JB4 urcite pojde cez 300 koni, a myslim si ze tych 300 koni je na daily drivera celkom ideal a je celkom mozne ze to bude rychlejsie jak 340i s xdrivom, tam bude tak 200kg rozdiel v prospech 330i, plus s performance vyfukom to mozno bude aj vacsia palba (tak je to v sucasnej generacii, ten 4valec viac striela a prdi jak 340i) ale to este sa uvidi nazivo.. Plus vyhody, mensia spotreba, mensia registracna dan, o dost mensia kupna cena, zadny nahon.. Na druhej strane, nezavrhujem ani G31 530d, lebo ten tah v tom aute je velmi kruty, a urcite sa s tym da lietat s vybornou spotrebou, akurat tam clovek pride o tu zabavnost, ten vytoceny motor, strielanie, praskanie do vyfuku, atd. A velkostou to bude zanedbatelny rozdiel oproti G21. Ale uz mozno bude LCi dovtedy, a nejaka ta podpora predaja.
Kazdopadne nove auto budem kupovat asi ako predvadzacku alebo skladovku, verim tomu ze sa nejaka najde ktora sa mi bude pacit, a cena by tam mala byt vyhodnejsia jak pri coupe ktore ked som kupoval tak poriadne jazdenky ani neboli, vsetko gran coupe bez vybavy.. alebo s vybavou za podobne prachy jak som kupil novu..
takze tolko k tomu, troska dlhsi sloh, dufam ze sa dobre citalo

keby ma nieco napadlo tak doplnim..