takze gumy su vymenene, uvidime kolko vydrzia tieto

su to pirelli sottozero winter a maju dot3608 takze lepsie jak tie predtym :-) na dalsiu sezonu skusim zohnat nieco serioznejsie..
a co sa tyka vstrekovacov, musim uznat, firma majtex-diesel, absolutna spicka, ako pristupom, tak odbornikmi a tak isto aj technikou.. neviem ci maju na slovensku konkurenciu. mechanik absolutne spickovy, ked som rano prisiel o pol osmej, uz mal vymenene lozisko spojkove na Stralise, rozobral moje auto, vybral trysky a kym isli trysky naspat tak stihol na Stralise vsetky platnicky brzdove vymenit a nalozit do ML-ka nove vstreky a poskladat ho

+ neviem co vsetko este.. takze fakt spicka
fachman ktory robi tie trysky, tiez spicka, vsetko mi vysvetlil ako to funguje, ako meria ten pristroj, z coho sa sklada, ake su tam problemy a podobne, proste komplet problematiku, bol som tam od 7:30 do 18:30 takze som mal casu dost :-)
majitel tak isto, v podstate cely den tam chodil kontrolovat, a tiez sa s nim dalo velmi dobre porozpravat, dozvedel som sa zaujimave veci, napriklad aj to, ze spolupracovali na vyvoji toho stroja z firmou bosch, lebo oni boli prvy na SK/CZ ktori ho kupili, tak tam prisli nemci a priamo vo firme robili vyskum a doladovali to :-)
spravil som aj nejaky mensi report, aspon som sa snazil

rozobrate:

a jak sa to rozobralo, tak som sa dal na strastiplnu robotu, vymenu tej drbnutej riadiacej jednotky zhavenia, to bol fakt porod medzi tymi kablami a hadickami ju vytiahnut, odpojit tie konekory.. nechcel som vypustat chladiacu kvapalinu (kedze rovno nad riadiacou bola hruba hadica ktora isla do motora), tak som zvolil chrirugicku robotu radsej

ale vymenil som nakoniec, zatial startuje jak v lete :-) ale este nebolo v noci menej jak -7 u nas..
dalsi step, nalozit trysky do ultrazvuku..

chvilku si tam polezali a potom putovali do tejto brutal masiny:

akurat kazdy test trval celkom dlho, skoda ze sa nedaju tie intervaly skratit :-)
no a potom prisiel sok, ked mi povedali ze vsetky trysky su napicu

ale bolo to troska prehnane, nebolo by zle ich dat spravit, ale su este v norme, okrem jednej.. ta mala velke problemy s prepadom, takze skoncila takto:

v tej chvili som uplne padol na rit, ked som zistil ze cela ta tryska ma v sebe asi 30 suciastok, z ktorych sa sklada.. to je na hlavu postavene, naschval to tak vymysleli aby sa to mohlo dojebat

zaujimavy system..
firma ma aj mikroskop ktory dokaze poslat vystup na monitor, co bolo pre mna uplne popici, a vyzera to takto nejak:

majster pri praci:

takze sa cakalo na suciastky do tejto jednej trysky, prisli s omeskanim az o 14tej poobede, a druhykrat som odpadol, ked som zistil ako dlho vlastne trva taku trysku nastavit aby davala take hodnoty ake ma davat.. mozno si niektori ludia povedia ze preco stoji repas 130€ ze na tom nic neni, ale je s tym kurevska robota.. a co mi ten pan hovoril, tak najviac picuje na bmw trysky

lebo tie sa nastavuju najhorsie, vid moja, kym sa dostal na hodnoty tak to trvalo 4 hodiny, a musel ju rozobrat asi 5krat a 5krat otestovat.. :-O takze mna osobne by asi jeblo z toho

medzitym, kedze casu bolo plno, mechanik bol taky dobry a vycistil mi sanie, aspon ako tak sa dalo, mali tam taku cisticku na suciastky s nejakym roztokom specialnym, takze urcite to vyzeralo lepsie ako predtym:

a ultrazvukom mi vycistil aj EGR ventil, ktory bol potom ako novy (bolo uz priliz slabe svetlo na fotenie

) a tiez trubky z railovej pumpy cez ktore ide nafta do trysiek..
auto zatial cakalo ako na chirurgii

samozrejme ciste jak lalia


no a takto som jazdil tri dni.. uz dlho som nemal obutu 17ku

takze tak :-) este by som chcel dodat k tomuto, ze sa mozme jebat po cele za stat v ktorom zijeme, lebo majitelovi hovorili ludia z bosch, ktori mu dodali stroj, ze su uplne stastni zo slovenska, lebo trysky ktore u nas odchadzaju po 100 000 km alebo menej, oni neriesia do 300 000.. a ked mi ukazal flasku s naftou zo shell pumpy, ktora bola odstata tak sa mi otocil zaludok, dvojlitrovka bola na polovicu rozdelena, jak nejaky miesany drink, na vrchu cista nafta a na spodku kal, bordel, fuj.. takze za vsetky problemy so vstrekovacmi moze jednoznacne nafta..
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
co uz, sme tretorady trh..
co sa tyka vlastnosti, na prvy start som zbadal rozdiel, motor bezi ako hodinky, prestal aj ten klepot ktory bol, takze teraz uz motor len susti.. a co sa tyka vykonu, tak to ani nebudem hovorit, to je iny motor :-) nechcem si predstavit co by bolo keby som dal vsetky na repas.. auto citelne ozilo od 1200 do 2300 otacok, citim na tom plyne ze ovela lahsie ide motor za nim.. maximalna spokojnost.
cenovka nakoniec bola s repasom jedneho vstreku 280€ (bez papiera) cize o 50€ menej ako som cakal povodne.. takze zase parada
kto rozmysla nad tym ze by chcel riesit trysky, repas alebo diagnostiku, tak jednoznacne
http://www.majtex-diesel.sk/ufff, vidim ze kopec textu, dufam ze to nebude na dlho.. a ked ano tak pozrite len obrazky
