... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
vreco
Príspevky: 551
Registrovaný: 28.7.2011
Auto: Potuzený Touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin/Bratislava

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Utorok, 27. Novembra 2012, 13:07

to aj nejak veľa je ten stratový výkon :shock:
skoro 100hp rozdiel medzi kolesami a motorom.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
gasp0
Príspevky: 1354
Registrovaný: 9.1.2009
Auto: e36 96 328i qp
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-Druzba

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Utorok, 27. Novembra 2012, 14:32

Inak sranda ze napriklad americke mka e36 3.2 (v papieroch 240hp na kluke) s bolt-onmy maju okolo 260whp tie spravenejsie (sanie vacky chip vyfuk remenicky zotrvak)
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Autor témy
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Utorok, 27. Novembra 2012, 14:35

slevin napísal:
Na M4 vykon viac nez ppč :) inak maximalku das aj na 5 aj na 6-ke. Ja to tak mam tiez, udajne.

Áno, ale kvôli elektronickému obmedzovaču. Na 6-tke môžem ísť iba do 6500 otáčok/min ak sa nemýlim, čo odpovedá cca rovnakej rýchlosti ako 7900 o./min na 5-tke, potom RJ zatrhne plyn, takže bez obmedzovaču môžeš ísť rýchlejšie. Teoretická Vmax pri 7900 otáčkach na 6-tke je tuším 305km/h, ale ak sa nemýlim, tak je ešte mechanický obmedzovač v prevodovke a aj ak nie, tak neviem či ten motor vytiahne to auto na 6-tke do 7900. Musím sa spýtať Martina, on má svoje auto odblokované.

vreco napísal:
to aj nejak veľa je ten stratový výkon :shock:
skoro 100hp rozdiel medzi kolesami a motorom.


Myslím, že to je na takmer všetkých BMW rovnaké, teda percentuálne.


gasp0 napísal:
Inak sranda ze napriklad americke mka e36 3.2 (v papieroch 240hp na kluke) s bolt-onmy maju okolo 260whp tie spravenejsie (sanie vacky chip vyfuk remenicky zotrvak)

Tak objem je to ten istý, takže ak sa s tým pohráš tak sa určite z toho dá veľa dostať.
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Utorok, 27. Novembra 2012, 21:09

s tymi stratami je to rozne, ale ozaj, 100hp pri 350? WTF? #-o

technicky, jedno sukolesie sa pocita ako 1-2% straty, takze ak mas automat a v nom dve planetovky tak dajme - 6%, zadny diferak asi 2% (kuzelove sukolesie) To sme stale ale asi tak pri 8%, no OK, pridajme loziska a spoje poloosi, 10%. To ale furt nedava skoro tretinu!

Skor by ma tuto zaujimalo ako akoze pani tuneri pocitaju vykon motora? Lebo, vykon na kolesach zmeras (vies krutak a otacky => vykon=moment*otacky) ale ako meraju krutak na motore? Sa spoliehaju iba na udaje z RJ?
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
James
Príspevky: 94
Registrovaný: 13.6.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Utorok, 27. Novembra 2012, 22:55

pokial viem, tak stratovy vykon sa meria prave od momentu kedy pri max rpm pustis plyn a brzda ( ta valcova :) ) si spocita z rychlosti akou jej klesaju otacky aky je stratovy vykon, tj ako velmi je brzdene motorom ( resp celou sustavou motor+poloosy atd )
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Autor témy
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 09:50

salat máš pravdu, je to nejaké vysoké čislo. Čo som čital tak by to malo byť niekde okolo 18-20%.
Čo je však ešte viac divné, je, že mám rovnaký stratový výkon pri M-ku a pri X6, čo nedáva zmysel. Teda čisto teoreticky to je možné, ale že by to bolo presne na desitinu PS rovnaké je trocha divné, plus stratiť 96,3PS na z 223PS je už naozaj veľa.

Určite sa na to popýtam, keď budem s Gustom, alebo Marekom, prípadne, možno niekto s väčšími vedomosťami by sa mohol k tomu vyjadriť.

Toto vyzeral byť ako celkom zaujímavý post:
http://www.m3post.com/forums/showpost.p ... stcount=13
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
RudyJames
Príspevky: 728
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: Subaru WRX STi
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Nottingham / Bratislava / Wien

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 09:57

ja mam stratovy este vacsi, 49.3k pri 155k, tak potom odpoved aj mne :shock:
Subaru WRX STi
 
Užívateľov profilový obrázok
gasp0
Príspevky: 1354
Registrovaný: 9.1.2009
Auto: e36 96 328i qp
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava-Druzba

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 10:04

Ja mam k mojmu autu papier z profituningu kde mam 215 na kluke a 165 na kolach a mala.by to byt ta ista brzda, chalani z mmracingu budu vediet
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 10:12

co som pozeral grafy takeho motora, ako mam ja (N62B44 - 333 k), tak na kolach to malo 250-270 k.. co je o cca 70 k menej ako je papierovy vykon na motore (333 k). co je celkom dost :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 11:01

O mechanickom obmedzovaci v prevodovke som este nepocul, ani nevidel. Moju som mal rozobratu do srobika. :) no a ten stratovy vykon, teda rozdiel medzi kolesami a motorom podla mna zavisi od rotujucej hmotnosti vozidla(mozno sa mylim), kluka, prevodovka, kardan, dif, polosy. Len neviem ci to urcuje pocitac brzdovej stolice alebo to tam zadavaju oni. Dokonca ty mas o 20kg viac ako ja, preco? Cekni moj pribeh str.11 :)
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Autor témy
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 13:45

slevin napísal:
O mechanickom obmedzovaci v prevodovke som este nepocul, ani nevidel. Moju som mal rozobratu do srobika. :) no a ten stratovy vykon, teda rozdiel medzi kolesami a motorom podla mna zavisi od rotujucej hmotnosti vozidla(mozno sa mylim), kluka, prevodovka, kardan, dif, polosy. Len neviem ci to urcuje pocitac brzdovej stolice alebo to tam zadavaju oni. Dokonca ty mas o 20kg viac ako ja, preco? Cekni moj pribeh str.11 :)

Ten mechanický obmedzovač bude podľa mňa blbosť, to som iba čítal niekde na fóre a ako to už býva zvykom, 90% vecí na internete je nepravdivých, alebo nepresných.

S tou brzdou fakt neviem ako to je, budem musieť niečo prečítať o tom a porozprávať sa s pár ľudmi. Pozeral som tvôj graf a tiež nechápem ako to s tou rotujúcou hmotou funguje. Stratový výkon máme pomerovo celkom rovnaký, ty máš 27.1% a ja mám 26.9%

No nič idem si to naštudovať, kebyže niekto vie viac, tak sem s tým :bmwball:

PS: bol si minulý rok na Dynoday? Koľko ti tam namerali? Nemáš graf?
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 13:49

James napísal:
pokial viem, tak stratovy vykon sa meria prave od momentu kedy pri max rpm pustis plyn a brzda ( ta valcova :) ) si spocita z rychlosti akou jej klesaju otacky aky je stratovy vykon, tj ako velmi je brzdene motorom ( resp celou sustavou motor+poloosy atd )


takto to funguje aj na brzdach pre motorky.. takze predpokladam, ze je to to iste aj pri autach
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 15:04

SmartBastard napísal:
PS: bol si minulý rok na Dynoday? Koľko ti tam namerali? Nemáš graf?

Naposledy jak som tam bol, este pred GO, tak mi namerali malo, lebo v externej nadrzi nebolo cerpadlo z 3,2 a tlacilo malo stavy. Este musim doriesit, klesnutie otacok pri nastartovani po nakladacke a pojdem to dat zmerat. Popytam sa aj na tu stratu ze co jak funguje...
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
SamoM3
Príspevky: 276
Registrovaný: 31.12.2006
Auto: E36M3,2 coupe
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: ok.PUCHOV

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Streda, 28. Novembra 2012, 17:52

Tych 96ps je asi v poriadku tusim ze aj clen Petrik to mal tiez tak a myslim ze aj ja na mojom len ja v mojej neskonalej blbosti som niekde preje... graf z brzdy.
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: [E86 M Coupe & E71 X6] Bastard's Car Collection

Štvrtok, 29. Novembra 2012, 10:27

rotujuca hmota je zaujimava iba pri zrychlovani/spomalovani, nakolko ma svoju zotrvacnost ktoru musis prekonat a na tom stracas, ale pri konstantnej rychlosti je jej efekt nulovy a vykon sa definuje pri ustalenych otackach, nie dynamicky.

Po dalsie, kazdy vyrobca motora udava vykon na vystupe, teda vystupnom hriadeli alebo spojke. Pri merani strat takymto sposobom ako pisete su do strat zaratane aj odpory motora (valce, loziska, vacky atd) a cerpadiel, co nie je spravne. Bolo by to OK ak by to bolo tak ze na valcoch pri uvolneni plynu by vytlacili spojku a merali len hmoty a odpory za motorom... ak mas automat predpokladam ze ho nehadzu v maxime do neutralu ;)
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných