Tak som sa vozil posledne dni a je to celkom parada, zamrzi to cinkanie z kardanu, no to vyriesim uz coskoro - mam 1 auto na predaj, druhe rozrobene. Par veci co som porobil/vsimol si.
1, Rozobral som cele to Focal audio. Nebolo to robene uplne fusersky, no od poriadnej roboty to ma dost daleko. Nie som ziadny odbornik, no par veci by som ja riesil inac.
- 2 predne kanaly su rozdvojene, idu cez zosik do 4 vyhybiek, kde sa este rozdeluju na High a Low (takze 4 dvere x2) Problem je v tom, ze takymto stylom idu basy do stredobasov v prednych dverach, ktore to jednoducho nezvladaju. Na zosiku je pritom cutoff na maxime(210hz). Z tych origo ciernych dutych plastovych drziakov vpredu bolo zozadu odrezane, takze tie repraky su zozadu len tak v priestore dveri, co tiez nepomaha - rezonuje to jak svina. Predny lavy vyskac sa rozpadol, zadny pravy tiez nehra. Suma sumarum, vidim to na kupu novych vyskacov a nejake megavymysel s tymi stredobasmi. Stredobasy pod zadnym oknom tiez strasne rezonuju.
- 2 zadne kanaly idu cez zosik do dvoch 300W basakov. To je katastrofa sama o sebe - trosku sa mi to podarilo spravit rozobranim a poriadnym pripevnenim, no dobre spravene smejdy hraju stale lepsie. Basaky su pripevnene na tej origo dutine Nokia, ktora vsak asi nie je dimenzovana na taky vykon. Zosik je pritom pripevneny tiez na tej dutine a dvaja maju co robit, aby to cele nadvihli a dali na miesto. Cele to pritom drzi na 2 zarazkach vzadu a 4 srobikoch vpredu.
- ak by sa nasiel v NR niekto kto sa seriozne vyzna do audia v aute tak by som uvital akukolvek pomoc, hlavne poradit co a ako spravit
2, rozobral som cele lave predne dvere - okno von, premazany system stahovania okna. Airbag bol stale na mieste a az na vymeneny vyskac to vyzeralo cele ako nove. Chcel som vymenit aj osuchane tlacitka stahovania okien, zial nevedel som najst tak maly torx aby som to rozobral. Co mi ale bolo divne je, ze v celom aute su plastove vnutorne klucky, pritom v 528i ich mam kovove. V kazdom pripade som mal este kovove z ineho auta tak som ich prehodil. Stahovanie okien, vymenu kluciek budem zajtra robit aj na zvysnych dverach
3, Vymenil som tu hnusnu bielu LED v interierovom osvetleni, vyzeralo to ako v nemocnici a dal tam standartnu zltu. To iste spravim asi aj s ostatnymi - SPZ mozno necham biele LED
4, Prisla mi diagnostika z Ciny, na aute kopa chyb, no vacsina starych - tak som vsetko vymazal a uvidim co to povie zajtra po ~150km co som spravil dnes.
Co ma serie - pocas jazdy ma momentalne stve ten zvuk/vibracia od kardanu, ktora sa bude riesit a skripot zadnych sedaciek + absencia nejakeho AUX. Nastastie mi pride z UK FM transmitter v pondelok ako nudzove riesenie kym to neporiem poriadne. Momentalne tam mam CD plne hiphopu(ktory nepocuvam) od kamosa, CD plne popu od byvaleho majitela(ktory nepocuvam) a samozrejme kvalitne SK radia. Nkdy sa neviem rozhodnut co je mensie zlo :) Takztiez musim tie posledne opravy doriesit s byvalim majitelom.
Vozenie - Presne co som cakal. Huci to, trasie sa to, pali to gumy, spliecha to benzin z vyfuku a to som skratka chcel. Auto smyka trosku viac ako som cakal - uvidime ked obujem letne 275/35. Zvuk je celkom navykovy a huci to nonstop - celkom dobra vec, kedze to cloveka neprovokuje auto vytacat. Pri jazdne "na kokota" mi to papkalo asi 30L(dalo by sa ovel viac), no pri normalnej jazde sa da chodit tak za 18L. Pri normalnej jazde s obcasnym blaznenim je to 20 - 24L. Vsetky hodnoty su uvadzanie pre mesto. Ja dufam, ze sa mi spotreba ustali tak na 23-24L, co s LPG bude podla mna celkom v pohode. Problemom su troska tie brzdy no. V spojitosti s vykonom a faktom, ze som pred tym jazdil 3 roky na 100 konovej motorke to znamena, ze spolubyvajuci ma casto tendenciu pobozkat palubovku :).
Co ma ale dnes nasralo najviac - nefunguje klima. V aute vazne teplo a ten 5L tiez dobre kuri. Snad to bude stacit naplnit a nebude v prdeli kompresor. Taktiez nechapem preco nejde tempomat.
BTW 528i mam stale na predaj. Kupou tohto auta podporite moj projekt M5
