vcera na zraze pod PM som sa rozpraval s chalanom, co je zevraj expert na atmosfericke motory a servisuje auta na zavody... (sice hondy, ale to je jedno)
povedal mi, ze zadny tlmic vonkoncom nie je iba o zvuku, ale vytvaraju sa v nom aj akesi spetne tlaky, ktore takyto motor potrebuje pre zachovanie vykonu a krutiaku. povedal mi, ze ak ale chcem zmenit zvuk, tak nech kludne odpilim katalyzatory a nahradim ich rovnymi rurami. zevraj tym vykon urcite nestratim, lebo spetne tlaky vo vyfuku ostanu. avsak plyny budu unikat vyfukom rychlejsie, cim vykon pravdepodobne prave naopak ziskam.
ludia, co si myslite o tomto?
- meni odstranenie katov zvuk rovnako ako odstranenie zadneho tlmica, alebo menej?
- co myslite, co sa tyka vykonu pri odstraneni katov? mozem aj ziskat/nestratim?
- netreba po odstraneni katov upravit cele sanie a aj nieco programovat v riadiacej j.?
- na co vlastne katy okrem emisii sluzia?
dik za odpovede!

Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...
E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX