... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 19:05

smejem sa na debate. ten anglicky prispevok som ani necital...
- ked odrezes tlmic, budes mat len vacsi hluk... ziadna priepustnost sa nekona, pretoze najvacsi odpor kladie katalyzator

ladene zvody ano, pridaju par konikov, pretoze odpor vyfukov zo vsetkych valcov je rovnaky (ronaka dlzka zvodu do spolocneho spoja, ak mas rozne dlzky, potrebujes rozdielne energie pre vytlacenie plynu)

hranie sa tu ne virive plyny... chlapci, ladite formulu? radsi si zmerajte tlak v gumach, alebo vyhadzte interier, ziskate na sprintoch viac :D
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 19:13

Jannci napísal:
smejem sa na debate. ten anglicky prispevok som ani necital.


Tak si ho precitaj.
To co si napisal je logicke ale s chalanom sa tu bavine o tom ci motor potrebuje protitlaky.
To, zvody su restriktivne vie hadam kazdy kto sa o to zaujima. Takisto aj to ako funguju.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 06:11

napr. pri takom 4,4i M62TU odstránenie Y-tlmiča spraví cca 20-30Nm dole v nižšom pásme, a verím že podobne to bude aj na iných motorzizáciách, sice zadný tlmič bude mať o niečo menší vplyv na to ako stredný
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 07:24

Mas graf ? Alebo jedna babka povedala ? Chalani, ja som Vam sem hodil odborny text, priamo od cloveka ktory vyraba vyfuky a touto problematikou sa zaobera + na internete je toho mrte vela.


Vy stale tvrdite nejake cisla z brucha, nicim nepodlozene.
Kym sem niekto nehodi dokaz o tom ze s ubytkom spatnych tlakov sa straca aj vykon, nema vyznam diskutovat. Bez faktov su to len krcmove debaty pri pive.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 07:54

Uplne suhlasim...myslim, ze vela ludi na tuto temu bude mat uplne rozdielny nazor. Mojim cielom ale nebolo aby sa tu ludia nakoniec pozabijali...cielom je, aby sme vsetci na tuto zahadu nasli realnu odpoved a zistili, ako tomu naozaj je :thumbup: :-k
Argumentacie su super, ale skuste o tom vyhladat aj nejake clanky alebo texty. Pripadne ak poznate ludi z daneho odvetvia, co sa do toho vyznaju, spytajte sa aj ich. Kludne povedzte aj dalsim ludom z klubu, co by o tom mohli vediet, nech sa vyjadria. Fakt chcem zistit ako to je...
Som zvedavy, na co prideme! :wink:
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 08:35

Nejdeme sa pozabijat, ale diskusa ohladne tejto temy bez faktov,cisel a grafov ma vypovednu hodnotu 0. Chalani tu tvrdia nejake cisla ale stale je to v hladine "jedna babka povedala."
Jedinu rozmumnu vec sem napsial Janci ohladne restriktivnosti zvodov.

Prikladam merania z e46 325 automat pred a po nahodeni zvodov. Narast vykonu 11WHP (wheel hp - vykon na kolesach po odratani strat)
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=490864

motoking napísal:
pre upresnenie tak isto podobny sposob montovania klapky a otvorenie fyfuku priamo do rury http://translate.google.sk/translate?sl=en&tl=sk&prev=_t&hl=sk&ie=UTF-8&eotf=1&u=http://forums.rennlist.com/rennforums/997-gt2-gt3-forum/553211-exhaust-sound-control-at-your-finger-tip.html iba treba citat kolko tam je strata.Ale to je normalana vec ci auto alebo motorka :wink:


Este doplnim Motokinga, chalan sem hodil clanok kde sa vraj pise o spatnych tlakoch a ubytku vykonu. Ano pise sa o tom ze
"Restrict the exhaust flow lead to 8.2 lb-ft of torque and 9.3 hp loss but most importantly 17.2 lb-ft loss of torque at 4300 RPM"
V preklade to znamena ze obmedzenie prietoku spalin vedie k strate vykonu". Takze motoking si to asi prelozil zle co som uz spomenul vyssie.


Romanjurco : tym ze odstranis koncak neziskas nic okrem hluku. To iste plati pre rezonatory. Tie su tam koli komfortu (obmedzenie hluku a vibracii) a su ladene priamo na tvoj motor tak, aby tlmili co najviac.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
kubo323ci
Príspevky: 521
Registrovaný: 20.8.2012
Auto: e46 323ci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: levice-orava

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 13:55

dajte mi 50e a ja vam tento problem zdokladujem aka je zmena s koncovym tlmicom bez katalizatorov so sportovymi zvodmi a bez tlmica bez katakov alebo mi vybavte bezplatne zmeranie v profituningu v lipt. hradku a pekne vam tu dam 2 grafi a uvidite kde nastala aka zmena a nemusite sa tu hadat a dokazovat svoju pravdu roznymi clankami :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 14:26

neni tu dost tem o vyfokoch? neni! a treba sa furt pytat tie iste hovadiny dokola? treba! chalani sa nezblaznite protitlakom ktory ten motor nepotrebuje! to ze je vykon auta poladeny (s tym ze pocita so zhorsenou priepustnostou) vo finalnej faze kde su vsetky hovadiny vyfukoveho potrubia nahodene neznamena ze su tie hovadiny potrebne... ak si natiahnem rury od zvodov, patricne upravim aj sanie a dam to nanovo odladit laicky povedane čipnut co tym dosiahnem? badatelnu stratu krutaku a hovno vykonu ze srotoking? :thumbup: :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 14:52

to je pekné že na každom grafe je nepatrný nárast výkonu a krútiaku, ale väčšinou tie grafy začínajú od 2500-3000ot a vyššie, ale silný benzín, k tomu ešte automat točí pri bežnej jazde otáčky okolo 2000 alebo aj menej, a tam čo sa spraví s tým krútiakom toho sa neviem nikde na nete dopátrať, na viacerých fórach som sa to dočítal že sa v tom nižšom pásme otáčok stratí niekoľko Nm po vykuchaní výfuku, ale nikde žiaden dôkaz ktorý by to potvrdil, alebo naopak toto tvrdenie vyvrátil
nejedná sa o protitlaky, ale skôr o rýchlosť prúdenia výfukových plynov ktoré majú dopad na tú krivku momentu v nižších otáčkach, toto som vyčítal z príspevkov profi úpravcov zo zahraničných stránok, niekto tvrdí že je to blbosť, niekto zas že je to pravda, podľa niekoho auto po vykuchaní ide oveľa lepšie, atď. atď., ale to sú len subjektívne pocity lebo auto viac hučí, to ako to presne je by podložili grafy pred/po, ale myslím tým meranie od nižších otáčok, lebo graf ktorý začína od 2700 je napr. pre mňa k ničomu
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 15:01

presne to som mal aj ja po umiestneni zvukovej klapky pred stredovy tlmic.Na 745i ak sa klapka otvori je to na spodu hluche,ale ak dosiahne otacky tak sa zobere.Inak ak je klapka zavreta tak je vsetko ok.
ViktorDDD napísal:
to je pekné že na každom grafe je nepatrný nárast výkonu a krútiaku, ale väčšinou tie grafy začínajú od 2500-3000ot a vyššie, ale silný benzín, k tomu ešte automat točí pri bežnej jazde otáčky okolo 2000 alebo aj menej, a tam čo sa spraví s tým krútiakom toho sa neviem nikde na nete dopátrať, na viacerých fórach som sa to dočítal že sa v tom nižšom pásme otáčok stratí niekoľko Nm po vykuchaní výfuku, ale nikde žiaden dôkaz ktorý by to potvrdil, alebo naopak toto tvrdenie vyvrátil
nejedná sa o protitlaky, ale skôr o rýchlosť prúdenia výfukových plynov ktoré majú dopad na tú krivku momentu v nižších otáčkach, toto som vyčítal z príspevkov profi úpravcov zo zahraničných stránok, niekto tvrdí že je to blbosť, niekto zas že je to pravda, podľa niekoho auto po vykuchaní ide oveľa lepšie, atď. atď., ale to sú len subjektívne pocity lebo auto viac hučí, to ako to presne je by podložili grafy pred/po, ale myslím tým meranie od nižších otáčok, lebo graf ktorý začína od 2700 je napr. pre mňa k ničomu
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 17:13

Viktor, ice to napisal. Po uprave vyfukovej sustavy treba ist na remap.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 17:43

tak tak a preto ludia placu po vymene zvodov, vykuchanim katov atd ze uz nemaju krutak, urobte autu dobre kvalitnym sanim, ulakomte si 300e na poladenie priebehov a hned to vycari zabudnuty usmev na tvari, dokonca budete milo prekvapeni
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 20:14

keby som chcel auto upravovat, kupovat kvalitne znackove sanie, potom kodovat riadiacu jednotku a spravit nejaky ten "remap", nerezal by som zadny tlmic, ale proste by som namiesto toho kupil poriadny profi ladak za nie malu cenu...
mna zaujimalo prave toto "HULVATSKE" riesenie :twisted: :lol:

nechcel som urobit dalsiu beznu temu o vyfukoch etc...chcem sa dozvediet, co sa realne stane povedzme s novym autom ako je - E90 330i, ked prosto povedane, na hulvata urezem ZADNY tlmic a navarim tam rovne rury. :mrgreen:
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX
 
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 20:46

ale no, take zle to nie je :D
moj bracho ma E36 325i cabrio, urobil presne toto a ten zvuk je supa-bomba! :thumbup: cely den sa mozeme vozit kludne aj so strechou dolu a stale ma to bavi pocuvat...pokial tomu neutnes, motor iba prijemne pradie a ked zakotlis, ten zvuk je prekrasny. neni to otazka penazi, skvor sa mi paci ako jednoduche riesenie, pre tolko radosti z toho plynie. - ale zase nie za cenu straty (hp/Nm), preto sa chcem vzdelavat v tejto teme \:D/
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných