... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 21:00

je iné vyvážať sa z nudy a užívať si prdenie výfuku, alebo spraviť 500km po diaľnici kde počuješ 4hodiny v kuse to monotónne búúúúúúúúúú z pod auta
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Pondelok, 22. Apríla 2013, 22:15

nebudem do auta rezat, pokial neviem, co to spravi. a vysledok v ubytku alebo pridani par ponikov, by som aj tak asi nepocitil...skvor chcem zistit ako tomu je :-k
a hej, asi mate pravdu, ze po dlhej ceste po dialnici to moze zacat byt trochu otravne, ale to je uz mimo tejto temy. 8)
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Utorok, 23. Apríla 2013, 20:46

michaltt napísal:
Mas graf ? Alebo jedna babka povedala ?


-> http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1788690-dyno-d-my-stock-540-today-how-much-horsepower-should-it-make&p=23870382#post23870382

540i/6 1997 - M62B44
jedno auto merane dva krat v ten isty den na tej istej brzde s dvoma roznymi vyfukmi
prve meranie (8:40 AM) - 270.5 HP / 283.3 ft/lb (vyfuk komplet seria)
druhe meranie (11:24 AM) - 267 HP / 264.4 ft/lb (straight pipe namiesto stredoveho Y-rezonatoru a odrezany jeden z koncovych tlmicov)
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 08:44

zaujimave... :thumbup:
ale to bolo asi zapricinene tym Y rezonatorom a nie zadnym tlmicom, nie?? Y tlmic sa nachadza vpredu?
co si o tom myslite?
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 09:13

Necital som cele, zatial to mam ulozene v zalozke ale 3 kone 20ft/lb moze byt odchylka sposobena aj meranim, teplotou vzduchu, motora atd.
Ked si pozries grafy z merania inych aut, tato odchylka je normalna.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
hyde21
Príspevky: 245
Registrovaný: 4.6.2009
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 10:11

Odchylky tam budu vzdy, ale vacsinou maju krivky aspon rovnaky tvar resp priebeh ako napr tu.
Nemal by tam byt taky prepad len v istom spektre otacok.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 10:39

presne na toto som myslel, úbytok krútiaku v strednom pásme, keď sa takto chová M62ka, tak to bude asi podobné aj pri ostatných motoroch
a skoro 30Nm asi nebude len bežná odchýlka
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 13:00

to ze sa zmeni charakteristika je normalne kedze zmenis komplexne ladeny system... ale chapem, vsetci len kuchaju katy davaju zvody robia sanie odlahcuju, kupuju kvalitnejsi benzin ale kolki isli do nejakej renomovanej firmy poladit aktualny stav? 5 zo 100 slovakov? 1 z 1000 clenov bmwklubu? aj to prehanam
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 13:12

keď je na to odladený aj softvér tak to je určite rozdiel, ale tu sa chalan pýtal čo sa stane len s vyhodením tlmičov

v tom čo píšeš máš určite pravdu, aj z atmosférického motora sa dá vytlačiť nejakých +10 až 15% dobre odladeným výfukom, sacím traktom a kvalitným naladením RJ
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 13:28

pytal sa len na koncovy tlmic ;-) ziadne katy ziadne stredove tlmice ani rezonatory, ak mas 15 rocne auto tak urezanim koncoveho tlmica este krivku vylepsis... ja som na 318i dal koncovy tlmic prec a nepocitil som ziadne zhorsenie, buco na 323i ma tiez koncovy tlmic v pecku sak sa ho opytajte ake zmeny spozoroval
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Streda, 24. Apríla 2013, 15:37

s Bucom som si uz pisal...ano, na starsich autach to je bezne, robi to kazdy druhy a asi to nic-moc nepokazi. Moja otazka preto bola, aky to moze mat vplyv na rocnik auta typu E90. :wink:
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX
 
heroe
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 22:42

1. Moderné motor už nepotrebujú žiaden protitlak, moderné sú preto že ich ovláda elektronika a tá si s motorom urobí čo potrebuje podľa toho aké sú podmienky....
2. Tie senzory čo si spomýnal, tie dva, to je asi práve jeden a ten istý a to lambda - tá sa stará len o úpravu zmesi paliva, je jej jedno či máš koncový tlmič v péčku alebo nie, dokonca je jedno či máš katalyzátory alebo nie.
3. Nemyslíš vážne s tým že chceš na aute čo stojí 10k (alebo neviem koľko, vôbec to nesledujem) urobiť takýto barbarsko-tuzerský zákrok. To mi je toho chúďaťa ľúto teda...... Okrem toho je to výsostná spostosť lebo ohluchneš proste. Ono sa to dá počúvať, ale iba tak 2 týždne.....
4. Martin46 má zvody a bastuck komplet. Stretni sa s ním popočúvaj kúp namontuj......
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 23:03

vcera na zraze pod PM som sa rozpraval s chalanom, co je zevraj expert na atmosfericke motory a servisuje auta na zavody... (sice hondy, ale to je jedno)
povedal mi, ze zadny tlmic vonkoncom nie je iba o zvuku, ale vytvaraju sa v nom aj akesi spetne tlaky, ktore takyto motor potrebuje pre zachovanie vykonu a krutiaku. povedal mi, ze ak ale chcem zmenit zvuk, tak nech kludne odpilim katalyzatory a nahradim ich rovnymi rurami. zevraj tym vykon urcite nestratim, lebo spetne tlaky vo vyfuku ostanu. avsak plyny budu unikat vyfukom rychlejsie, cim vykon pravdepodobne prave naopak ziskam.

ludia, co si myslite o tomto?
- meni odstranenie katov zvuk rovnako ako odstranenie zadneho tlmica, alebo menej?
- co myslite, co sa tyka vykonu pri odstraneni katov? mozem aj ziskat/nestratim?
- netreba po odstraneni katov upravit cele sanie a aj nieco programovat v riadiacej j.?
- na co vlastne katy okrem emisii sluzia?

dik za odpovede! :thumbup:
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 28. Apríla 2013, 23:09

Cital si celu debatu ? Zvodmi ziskas az do 15 koni (podla auta)
Rataj s tym ze auto bude o DOST hlucnejsie zvonka aj zvuntra. So stock vyfukom to bude akceptovatelne ale ak tam das aftermarketovy tlmic tak to bude vreskot ;)

https://www.youtube.com/watch?v=yGm4uaFc-ZE
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných