nove info:
1.minuly tyzden som si pripojil na radio aj cdmenic, kvalita hudby je hned uplne inde ako z fm transmiteru

, no sklamalo ma to ze radio ukaze len cd1-01 a nezobrazi sa nazov pesnicky.... + este musim poriesit nejake detaily z napajanim

2.prislo mi par dielov na motor origo z bmw:
Diely rozvodov: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_chain/11 31 1 247 160 Timing chain Rozvodová reťaz, diel č.1 na odkaze
11 21 1 247 338 Sprocket Ozubené koliesko na kľuku, diel č.2 na odkaze
07 11 9 951 480 Woodruff key Pero pre ozubené koliesko na kľuku, diel č.3 na odkaze *
11 31 1 721 887 Sprocket - 2 KS Ozubené koleso vačkového hriadeľa, diel č.4 na odkaze
11 31 1 727 306 Hex Bolt - 8 KS Skrutka M7X20 pre ozubené koleso vačkového hriadeľa, diel č.5 na odkaze
11 31 1 721 641 Slide rail Horný vodiaci plast na reťaz - medzi kolesami vačkových hriadeľov, diel č.6 na odkaze
11 31 1 247 470 Guide rail Pravý vodiaci plast na reťaz – od vačky sania po ozub. Koleso na kľuke, diel č.8 na odkaze
11 31 1 734 694 Guide Dolný vodiaci plast na reťaz – pod ozubeným kolieskom na kľuke, diel č.10 na odkaze
11 31 1 739 130 Deflection rail Vodiaci plast na reťaz – vľavo hore od ozub. kolieska na kľuke, diel č.13 na odkaze
11 31 1 743 262 Chain tensioner Napínací vodiaci pás na reťaz, diel č.17 na odkaze
11 31 1 247 452 Bush Skrutka k napínaciemu vodiacemu pásu na reťaz, diel č.15 na odkaze
07 11 9 900 052 Flat Washer Podložka k napínaciemu vodiacemu pásu na reťaz, diel č.16 na odkaze
11 31 1 743 187 Chain tensioner Hydraulický napinák rozvodovej reťaze, diel č.18 na odkaze
07 11 9 963 355 Gasket ring Tesniaci O-krúžok pre hydraulický napinák rozvodovej reťaze, diel č.19 na odkaze
11 31 1 721 579 Screw plug Skrutka pre hydraulický napinák rozvodovej reťaze, diel č.20 na odkaze
Kryty rozvodov: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ng_case-2/11 14 1 439 570 Shaft seal Gufero na kľuku pri kryte rozvodov, diel č.3 na odkaze
11 14 1 247 633 Gasket set chain case asbestofree Tesnenia na kryt rozvodov, diel č.15 na odkaze
11 14 1 247 837 Profile-gasket Tesnenie medzi vrchný a spodný kryt rozvodov, diel č.4 na odkaze
11 14 1 247 429 Gasket set chain case asbestofree Tesnenia na kryt rozvodov, diel č.16 na odkaze
12 14 1 727 220 O-ring O-krúžok tesnenie na snímač otáčok vačkového hriadeľa, diel č.7 na odkaze
Olejový Filter: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... oil_filter11 42 1 709 800 Gasket Asbestos Free Tesnenie pod olejový filter, diel č.6 na odkaze
Chladiaca sústava: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... thermostat11 51 1 714 519 O-ring Tesnenie pod vodnú pumpu (O-krúžok), diel č.2 na odkaze
11 53 1 721 218 O-ring Tesnenie pod termostat (O-krúžok), diel č.7 na odkaze
11 53 1 721 172 Gasket Asbestos Free Tesnenie pod termostat, diel č.8 na odkaze
Chladič: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... diator/#0617 11 1 712 788 Vent screw Odvzdušnovacia skrutka na chladič, diel č. 7 na odkaze
Olejová vaňa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... icator/#0611 13 1 273 093 Screw plug Vypúšťacia skrutka olejovej vane, diel č. 5 na odkaze
07 11 9 963 151 Gasket ring - 2 KS Tesniaci krúžok pod vypúšťaciu skrutku, diel č. 6 na odkaze
+ nejake diely ktore som kupoval este v januari - olejovy, vzduchovy filter, 16KS hydrostelov INA, sviecky NGK , novy olej bmw 5W40, nemrznuca zmes castrol, destil voda, olej do riadenia, a dalsie co si ani nespomeniem....

3. kedze intenzita vytekajuceho oleja zpod kluky sa stale zvysovala rozhodol som sa predcasne rozobrat predok vymenit rozvody, hydrostely olej, vodu a vsetko pretesnit... aj ked na jar / cez leto chcem urobit go motoru. oprava skoncila fiaskom
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
vybral som vahu a box na nasavanie vzduchu, dal dole klinove remene, povolil 6X srob na remenici a potom nastal problem ako som aj ocakaval
hlavny srob na kluke co drzi remenicu je dotiahnuty na asi 300 NM... nepomohla ani 2 metrova tyc, zaradena petka + rucna cele auto krutilo a ta k*rva nie a nie povolit...

skusil som to inak - okolo remenice som omotal do osmicky remen a prichytil ho a povoloval , ani to nepomohlo

dalsi napad bol vytiahnut sviecky kluc zapriet do zeme a skusit pretocit motor, nakoniec ma od tejto najbrutalnejsej metody odhovoril nastastie jeden mechanik..

tak som cely premrznuty, nasraty z premarneneho dna vsetko naspet zlozil
no olej vytekal aj nadalej, najviac pri studenych startoch, ked je motor zohriaty len sem tam kvapol... tak som vcera pretesnil vsetky spoje silikonom, silnejsie som dotiahol sroby spredu na kryte rozvodov a na drziaku pre olej. filter... a ked som to mal vsetko odkrytovane tak som vymenil aj olej. a vzduchovy filter + tesniace gumicky pre olej. filter.... rozhodol sa vymenit aj sviecky, vytiahol som cievky zase dalsi sok, klasika u is-ka tretia sviecka zatopena v oleji
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
pritom bolo v aprily minuly rok menene tesnenie, aspon viem preco ludia hovoria ze bmw su pojazdne olejnicky

dalsi sok ma cakal ked som sviecky vykrucal - isli povolit az moc lahko pritom som ich dotahoval klucom presne na 25NM takze pouzite sviecky odporucam dotiahnut silnejsie pre opotrebovany zavit....dalej som zistil ze sviecky v motore boli asi zly typ lebo ngk su o par mm kratsie ... teraz po vymene motor nastartuje na druhu otacku, pekne reaguje na plyn, ide lepsie do otacok a predtym sa mi par krat stalo ze motor ako keby isiel na 3 valce asi pre tu zatopenu sviecku dneska som to kontroloval, olej tecie o hodne menej a sviecka zatopena zatial nieje... tam musi olej tiect dlho dlho a pomaly lebo po bokoch bol zaschnuty....
