... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 20:17

hacker napísal:
Odovodňuje to tým, že keď idem rovno, predné kolesá rozrážajú bordel a zadné sú tým pádom v pohode. V momente keď zatočím, zadné kolesá sa dostanú zo zákrytu, náhle sa im zmenia podmienky a ak sedia horšie ako predné, hrozí že stratia grip napriek tomu, že sa nám predtým zdalo, že pneumatiky v aktuálnej rýchlosti v pohode stíhajú a šmyk nehrozí. Keď sú vzadu lepšie gumy ako vpredu, auto sa bude správať viac predvídateľne.


Velmi mudry nazor! :thumbup: :thumbup:

Milosss, nauc sa pochopit citany text> keď zatočím, zadné kolesá sa dostanú zo zákrytu, náhle sa im zmenia podmienky ... nejedna sa o pripad keby predne 4mm rozrazali vodu zadnym 6mm, ale presne o ten moment, ked predne uhnu a zadne si zacnu rozrazat vodu sami! A kedze je to nahla zmena a prave v zakrute, je to velmi nachylne na utrhnutie...

M3driver, na snehu brzida proste tie kolesa, ktore maju zaber a je jedno ci su predne a ci zadne. Ta vyssia hmotnost prenesena dopredu je tam az vtedy, ked tu hmotnost brzdenim uz prenasas. No a ak sa bavime o povrchu ako je sneh, pri tom zalostnom kontakte v povrchom je to skoro jedno, na snehu sa pri prudkom brzdeni prenesie strasne malo hmotnosti dopredu.
PS- ad. brzdenie zadnymi, o niecom ako rucna brzda si uz pocul? :D Neraz som si na starom aute v zime praveze jemne pribrzdoval rucnou, lebo na predohrabe som nechcel riskovat nedotacavy smyk. (samozrejme, nie v strede zakruty ;) )
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 21:14

salat: a sme zas pritom ze s tymi 4mm vpredu zatocim rovnako dobre ako so 6mm ze.Ak teda stale chcem uvazovat rovnaku rychlost, tak pri rovnakych podmienkach, kde so 6mm dezenom este mi pneu zaberie a zatocim, tak so 4mm pojdem pekne rovno von zo zakruty a ani sa zadne nedostanu do toho neprerazeneho snehu.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
JOKO020
Príspevky: 749
Registrovaný: 16.2.2008
Auto: E61 525d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 21:19

pretáčavý šmyk je prijemnejsi ako nedotacavy, verte mi :!: :lol:
ex:
E46 330CD Mpak
BMW e36 320i coupe //M Paket 18"
 
hacker
Príspevky: 20
Registrovaný: 10.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 21:21

Milosss napísal:
salat: a sme zas pritom ze s tymi 4mm vpredu zatocim rovnako dobre ako so 6mm ze.Ak teda stale chcem uvazovat rovnaku rychlost, tak pri rovnakych podmienkach, kde so 6mm dezenom este mi pneu zaberie a zatocim, tak so 4mm pojdem pekne rovno von zo zakruty a ani sa zadne nedostanu do toho neprerazeneho snehu.


Ide o to, že to budeš cítiť už keď pojdeš rovno a spomalíš. Horšie gumy vzadu Ťa možu prekvapiť až v zákrute.

alfonzito napísal:
jazdu mas prisposobit povahe vozovky cize ides tak aby si nedostal smyk


A to práve dokážeš lepšie odhadnúť keď máš vpredu tie horšie gumy.
 
Užívateľov profilový obrázok
JOKO020
Príspevky: 749
Registrovaný: 16.2.2008
Auto: E61 525d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 21:32

hacker napísal:

Ide o to, že to budeš cítiť už keď pojdeš rovno a spomalíš. Horšie gumy vzadu Ťa možu prekvapiť až v zákrute.



A to práve dokážeš lepšie odhadnúť keď máš vpredu tie horšie gumy.


to ta v druhom pripade vynesie predok, ktory velmi tayko skorigujes, ale ked uleti zadok treba ubrat plyn a prdel sa vyrovna...
ex:
E46 330CD Mpak
BMW e36 320i coupe //M Paket 18"
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 21:35

Ako chces spomalit ak uz budes vlastne v smyku? Kedze predok budes mat zatoceny a pojdes rovno? Ako spomalis?
Akurat ti zacne cvakat ABS a minimalne znizovat rychlost. No ked si v zakrute, tak veci idu nejak rychlejsie a behom sekundy si vonku ani na tu brzdu neslapnes.
A ked sa dostanem do toho pretacaveho smyku, ked ten zadok utrhnem so slabsimi pneu, to je bezproblemov ze, tak predok si vzdy natocim tam kam chcem, lebo budu mat lepsiu prilnavost a budu ma viest.
Ale aj tak je to vsetko nadherna teoria, najlepsie prax a vyskusat, a aj tak si kazdy da pneu tak, ako sa rozhodne.
Nur Original ist Legal.
 
hacker
Príspevky: 20
Registrovaný: 10.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 21:44

Tak ešte raz a pomaly, lebo pozerám že niektorí fakt nechápu písaný text:

Keď mám horšie gumy vpredu a idem tak že nestíhajú odvádzať vodu/blato/sneh, cítim to okamžite, už keď idem rovno, spomalím a do zatáčky prídem rýchlosťou, ktorú zvládnu aj predné gumy aj (lepšie) zadné gumy.

Keď mám horšie gumy vzadu, idem po rovinke rýchlosťou pri ktorej predné gumy stíhajú odvádzať vodu/blato/sneh a zadnú gumy sú v pohode, lebo sú v zákryte. Keď prídem do zatáčky, može sa stať že predné gumy stíhajú, ale zadné potom čo vybehli zo zákrytu nestíhajú, lebo sú horšie -> šmyk.

Takže áno, keď už ide do zatáčky príliš rýchlo, je lepšie mať tie lepšie gumy vpredu. Lepšie gumy vzadu ale znamenajú že by som sa do takej situácie nemal vobec dostať. Pri kritickom brzdení neviem, ako tu niekto písal, váha sa presunie na predné gumy až keď už pneumatiky držia, nie naopak.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 22:01

hacker napísal:
Lepšie gumy vzadu ale znamenajú že by som sa do takej situácie nemal vobec dostať.

A ked sa dostanes?? Zabudnes na to napriklad, zakruta ta prekvapi polomer ci hupakom v strede alebo nejaka podobna situacia, co spravis potom?
A k brzdeniu? Cize ak su zadne lepsie, tak sa vaha auta presunie na ne? Aby mi zabrzdilo auto, staci mat zadky dobre tak mi to ubrzdi bo vacsina hmotnosti sa mi prenesie dozadu? Namiesto situacie dobry predok a vaha presunuta na predok? To ani zo srandy toto nepiste hosi.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
JOKO020
Príspevky: 749
Registrovaný: 16.2.2008
Auto: E61 525d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 22:09

hacker napísal:
Tak ešte raz a pomaly, lebo pozerám že niektorí fakt nechápu písaný text:

Keď mám horšie gumy vpredu a idem tak že nestíhajú odvádzať vodu/blato/sneh, cítim to okamžite, už keď idem rovno, spomalím a do zatáčky prídem rýchlosťou, ktorú zvládnu aj predné gumy aj (lepšie) zadné gumy.

Keď mám horšie gumy vzadu, idem po rovinke rýchlosťou pri ktorej predné gumy stíhajú odvádzať vodu/blato/sneh a zadnú gumy sú v pohode, lebo sú v zákryte. Keď prídem do zatáčky, može sa stať že predné gumy stíhajú, ale zadné potom čo vybehli zo zákrytu nestíhajú, lebo sú horšie -> šmyk.

Takže áno, keď už ide do zatáčky príliš rýchlo, je lepšie mať tie lepšie gumy vpredu. Lepšie gumy vzadu ale znamenajú že by som sa do takej situácie nemal vobec dostať. Pri kritickom brzdení neviem, ako tu niekto písal, váha sa presunie na predné gumy až keď už pneumatiky držia, nie naopak.


Nemyliš si toto vysvetlenie s vysvetlenim pre zmiesane obutie letne v predu/zimne vzadu a opacne :?:
Kolko zim si absolvoval s BMW :?:
Pokial nejdes zakrutu pod neprimeranym plynom tak sa to nic take nestane a ak by nahodou bolo plynu moc tak ho treba pustit. Ved predok si smerujes kam len chces a zadok si po ubrani plynu chyti stopu.
Ak by boli horsie gumy v zadu, budu pod plynom v zakrute tlacit predok v smere odstredivej sily a nie v smere natocenia prednych kolies kedze sa dostanu do smyku.
ex:
E46 330CD Mpak
BMW e36 320i coupe //M Paket 18"
 
hacker
Príspevky: 20
Registrovaný: 10.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 22:16

Keď už ideš do zákruty príliš rýchlo, tak si možeš vybrať medzi pretáčavým a nedotáčavým šmykom... imho bude nedotáčavý aj keď máš lepšie gumy vpredu, ak pri tom nešlapeš na plyn.

Pri brzdení sa váha samozrejme presunie na predné gumy, ale až tým, že dojde k spomaleniu. A o to aby k nemu došlo sa pri vyváženom aute podľa mňa postarajú predné a zadné kolesá rovným dielom. Potom už je viac váhy na predných.

Ako hovorím, keď sú horšie gumy vpredu, človek sa skor dokáže kritickej situácii vyhnúť. Ak už táto situácia nastane, potom neviem, ani jedno nie je z mojej hlavy ale s nikým doveryhodnejším som sa o tom ešte nebavil...

EDIT: nemýlim si to, otázka na toho inštruktora znea presne tak - mám dávať tie lepšie gumy dopredu alebo dozadu? Zím v BMW som absolvoval ak dobre počítam štyri, v dvoch BMW... ani raz som sa proti svojej voli nešmýkal, lebo jazdím opatrne :-P Ale ako hovorím, nie je to z mojej hlavy.
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 22:34

Tato diskusia zacina smerovat nejako mimo, asi ako kazde auto ktore vbehne prirychlo do zakruty :DDDD

pani, slovickovat a hadat sa o hypotezach mozeme do nekonecna. Predne, zadne, v zakrute potrebujes oboje dobre a je len na tebe, comu das prednost. Ci moznej pretacavosti, alebo nedotacavosti. Len by ste si nemali mylit pojmy a dojmy:

- Smyk zadnej napravy kvoli nizkej bocnej stabilite je nieco ine ako drift s pridupnutym plynom. Tu sa Vam kolesa tocia vzhladom na rychlost auta spravne. Kludne ho mozete dostat aj v vyslapnutou spojkou, toto nie je drift, ked naschval kolesa tocite viac ako treba. Takto ustreleny zadok nezahasite ani plynom, ani spojkou a ani brzdou. Jedine ze dokazete natocit auto do smeru ktorym ho tlaci zotrvacnost (odstrediva sila) a nechate kolesa chytit sa. Na to ale vacsinou nie je cas a priestor.

- prenesenie hmotnosti na prednu napravu prebehne len vtedy, ak uz auto vyrazne spomaluje. No kedze na snehu Vam spomaluje veeelmi malo, tak aj prenesena hmotnost je taka nizka, ze nesposobi o moc vacsi brzdny efekt na prednej naprave. Iste ani zo stvrtiny nie taky ako na suchu.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Sobota, 15. Októbra 2011, 10:19

moj nazor:

v zime chcem mat doraz na brzdenie = lepsie gumy v predu
v zime chcem mat za kazdych oklnosti predne kola pod kontrolou = lepsie gumy v predu
ked uz nieco preserem, tak racej nech ma stoci o 180 a ostanem na ceste alebo kusok mimo, ako by som mal vyletiet von celom v pred a cakat na strom alebo inu vec co mi poskodi ksicht.
pre mna je priorita mat predok pod kontrolou.
ked mam zadne slabsie, tak to citim na rozbiehani a tam vidim kde sa to uz smyka.. ako to zistim na predku? jedine brzdou alebo v zatacke.. no obe moznosti budu zial neskoro..
dalsia vec... mas daleko viac priestoru a moznosti pri pretacavom smyku ako pri nedotacavom.. ked sa ti utrha zadok, (nemyslim ustreli.. vzdy je smyk az po citelnej hranici) tak vies ze hned mas pustit plyn a korigovat smer... no ale ked chces zatocit a zistis ze hned pri pootoceni volantom to daako nejde.. tak mas smolu..
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2117
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Utorok, 18. Októbra 2011, 12:28

toto je ako hadka vecnych predokolkarov a zadokolkarov, pripadne ludi co maju predsudky voci zadokolkam v zime...
ja viem kam patrim a patrit budem! plati to aj v zime, fyzika u mna plati v kazdom rocnom obdobi. :wink:

jazdil som a jazdim obe verzie, leto aj zima (ano aj M3). rozhodujem sa podla vlastnych skusenosti a co mi vyhovuje. takze za mna znova: predok pod kontrolou, zadok nech si robi co chce... (joke)
:mrgreen:
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Utorok, 18. Októbra 2011, 14:26

Zadne kolesa sa v zakrute dostavaju zo zakrytu? Zadne predsa sleduju drahu prednych, samozrejme, ak sa bavime o zakrutach prejazdnych "cestovnou rychlostou" povedzme aspon 70km/h bez spomalenia. Ked sa jedna o prudku zakrutu, povedzme 90 stupnovu, tam sa drahy lisia. Do takejto zakruty ale predsa nevletim, ale spomalim pred nou. A tu sa znova dostavame k brzdeniu, doraz je na prednych kolesach, nielen z hladiska prenosu vahy ale aj z hladiska vyssieho ucinku prednych brzd a takisto na to mysleli aj inzinieri, ked do systemu zaintegrovali rozdelovac tlaku, ktory dava doraz prave na brzdenie prednej napravy.

Aj za predpokladu rovnakych dezenov na oboch napravach sa na klzkom povrchu pri urcitej sile brzdenia (nie uplne zadupnutie pedalu) najprv zablokuju predne kolesa prave z dovodu vyssieho tlaku, ktory je do nich posielany (predpokladame tu situaciu, ktoru tu niekto spomenul, ked je povrch klzky tak, ze prenos vahy nehra ziadnu rolu). Preto dam lepsi dezen vzdy dopredu, doraz je na brzdeni a ovladatelnosti prednej napravy...takisto v situaciach, kedy potrebujem prudko zabrzdit tiez bude doraz na prednej naprave, to by sme rovno mohli brzdit rucnou, keby to tak nebolo...

Ina situacia nastava, ked sa potrebujem vyskriabat na kopec alebo vyhrabat, vtedy by som tie lepsie uvital vzadu. A prave preto sa snazim mat predne aj zadne pneu s minimalnym rozdielom v dezene :D Inak kupujem nove...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
hacker
Príspevky: 20
Registrovaný: 10.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Utorok, 18. Októbra 2011, 16:05

"When tires are replaced in pairs in situations like these, the new tires should always be installed on the rear axle and the partially worn tires moved to the front. "
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52

"Every tire manufacturer recommends that the new tires (or in a rotation situation) that the tires with the most tread be mounted on the rear."
http://www.ajforeignauto.com/index.php? ... cle&id=155

"Current thinking stresses the desirability of keeping the best tires on the rear wheels of the vehicle, whether it is front, or rear wheel drive."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_rotation

So for your safety, always fit new, or the least worn, tyres to the rear wheel positions to ensure:
Better control in emergency braking or tight corners
Less risk of losing control of your vehicle, especially on wet surfaces
Better road holding, particularly in difficult situations, whether your car is front or rear wheel drive
http://www.tyrezone.com.my/blog/new-tyr ... rear-axle/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných