... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
JOKO020
Príspevky: 749
Registrovaný: 16.2.2008
Auto: E61 525d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: Pneumatiky-"dilema"

Štvrtok, 13. Októbra 2011, 08:51

Dopredu lepšie, ved je dolezitejsie zatocit aj v 100km/h ako sa na tuto rychlost rozbehnut. :!:
ex:
E46 330CD Mpak
BMW e36 320i coupe //M Paket 18"
 
Užívateľov profilový obrázok
retepp1
Príspevky: 319
Registrovaný: 30.1.2009
Auto: E46 330D
Kraj: Košický

Re: Pneumatiky-"dilema"

Štvrtok, 13. Októbra 2011, 15:42

Ale chlapci neberiete do úvahy že v predu máte ovela väčšiu váhu ako v zadu, ja mám odskúšané obe verzie a jednoznačne sa lepšie jazdí ak mám lepšie pneumatiky v zadu....
BMW 318i E36
BMW 330D E46
BMW 640D xDrive F06
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Štvrtok, 13. Októbra 2011, 15:50

retepp1 napísal:
Ale chlapci neberiete do úvahy že v predu máte ovela väčšiu váhu ako v zadu, ja mám odskúšané obe verzie a jednoznačne sa lepšie jazdí ak mám lepšie pneumatiky v zadu....


Neblizi sa nahodou vyvazenie pri BMW k pomeru 50:50?
To nie je predokolka, kde je motor priecne a vsetko narvane vpredu pred napravou. V BMW mas motor nad prednou napravou, prevodovku v strede a vzadu diferak. BMW nema lahky zadok v pomere k predku, ale nizsiu vahu na pohananej naprave oproti predokolke...

Dalsia vec je, ze lepsi vzorok vpredu je potrebny aj pre brzdenie, kedze sa vacsina hmotnosti prenasa prave na tuto napravu, takze na nej potrebujes lepsiu adheziu. Uz tu nepolemizujte, jednoducho lepsie gumy patria dopredu a ked uz su moc zjazdene, tak na auto patria gumy nove a nie sa rozhodovat medzi 3-mi a 4-mi milimetrami ](*,)
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 10:02

JOKO020 napísal:
Dopredu lepšie, ved je dolezitejsie zatocit aj v 100km/h ako sa na tuto rychlost rozbehnut. :!:


no mne sa zda ze uvazujete trochu zcesty. Utesujete sa ze je dolezitejsie zatocit, ale zabudate na jednu vec, predok zatoci... ale co zadok? Uvedom si situaciu, v 100km/h na snehu (??? kua, to hadam nie, ale hypoteticky, OK) vchadzas do zakruty:
1. moznost: Vpredu mas lepsie gumy ako vzadu. Natacas predne kolesa, tie sa drzia na snehu a ty s falosnym pocitom bezpecnosti vchadzas. Zotrvacne sily medzicasom prejdu aj na zadnu napravu a ta je tlacena smerom zo zakruty. Kedze ti predok nedaval referenciu, ze by to bolo na hrane, vosiel si v pomerne vysokej rychlosti.... a zrazu bum. Predne kolesa su natocene viacmenej do zakruty a so slusnymi lamelami vzdoruju odstredivej sile. To ale zadne nedokazu. Co nastava, pretacavy smyk. Nie preto, ze si stlacil privelmi plyn, ale preto ze si stratil priecnu stabilitu. To pridanim ani brzdenim nenapravis... ustreleny zadok a mozes dufat ze netrafis strom.

2. moznost: Lepsie gumy mas vzadu. Vdaka nizsej prilnavosti prednych vchadzas mozno opatrnejsie, ale povedzme ze rovnako 100km/h. Zadne zaberaju vyborne, predne nedotacaju. Naprava situacie je ale mozna. Mierne vyrovnat predne, pribrzdit zadnymi ktore drzia. Nie, neprejdes to v 100km/h (lebo to ani nie je fyzikalne mozne so zjazdenymi gumami, nech su kdekolvek), ale dokazes sa udrzat na ceste a ak oproti nic nejde, bude to bez nasledkov.

Uvedomit si treba, ze ak stratim prilnavost na prednej naprave (a mas rozum) tak dokazes jej natacanim ziskat prilnavost nazad a zatocit, aj ked miernejsie. Zadna naprava je fix a ked nemas bocnu stabilitu, tak s tym nic nespravis...

Myslim ze je zbytocne sa bavit kde treba lepsie gumy, dolezite je mat na oboch napravach dobre pneu, inac si v srabe...
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 10:19

na sneh patria rovnake zimne.. teda myslim vekovo a dezenovo.. mozno este kombinovat podla testov.. priecne drzanie, brzdenie, pridavanie.. a podla toho sa rozhodnut ktore kam..
inak ja by som tiez daval do predu lepsie... treba hlavne zabrzdit..
ked viem ze mam zadne na <> tak nejdem 100km po snehu..
ked mam predne horise ako zadne, tak zadok ta stale taha a ides rovno skoro do kazdej zatacky.. a to ani samosvor nepotrebujes.. ale ked mas v predu lepsie, tak zadne ti mierne presmykuju a predkom vsetko ukorigujes.. samozrejme, ak ustreli zadok, nespravis uz nic, mozno este stihas vyskocit z auta :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2117
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 10:49

mas to trocha pomylene, zadne brzdia VZDY menej ako predne, takze akonahle pribrzdis, stratis skor kontrolu aj na predku a si uplne v haji...

este raz, ked ti aj ustrely zadok, pokial mas vpredu lepsie a drzia, dokazes auto smerovat. ak nenasmerujes predok, moze ti prdel drzat kolko chce a len ju vleces za sebou!! samozrejme, bavime sa o podobnych hranicnych situaciach, nie o total extremoch.

btw. ked mas na snehu vysoku najazdovu rychlost do zakruty uz to je cele zle :lol:

salat napísal:

no mne sa zda ze uvazujete trochu zcesty. Utesujete sa ze je dolezitejsie zatocit, ale zabudate na jednu vec, predok zatoci... ale co zadok? Uvedom si situaciu, v 100km/h na snehu (??? kua, to hadam nie, ale hypoteticky, OK) vchadzas do zakruty:
1. moznost: Vpredu mas lepsie gumy ako vzadu. Natacas predne kolesa, tie sa drzia na snehu a ty s falosnym pocitom bezpecnosti vchadzas. Zotrvacne sily medzicasom prejdu aj na zadnu napravu a ta je tlacena smerom zo zakruty. Kedze ti predok nedaval referenciu, ze by to bolo na hrane, vosiel si v pomerne vysokej rychlosti.... a zrazu bum. Predne kolesa su natocene viacmenej do zakruty a so slusnymi lamelami vzdoruju odstredivej sile. To ale zadne nedokazu. Co nastava, pretacavy smyk. Nie preto, ze si stlacil privelmi plyn, ale preto ze si stratil priecnu stabilitu. To pridanim ani brzdenim nenapravis... ustreleny zadok a mozes dufat ze netrafis strom.

2. moznost: Lepsie gumy mas vzadu. Vdaka nizsej prilnavosti prednych vchadzas mozno opatrnejsie, ale povedzme ze rovnako 100km/h. Zadne zaberaju vyborne, predne nedotacaju. Naprava situacie je ale mozna. Mierne vyrovnat predne, pribrzdit zadnymi ktore drzia. Nie, neprejdes to v 100km/h (lebo to ani nie je fyzikalne mozne so zjazdenymi gumami, nech su kdekolvek), ale dokazes sa udrzat na ceste a ak oproti nic nejde, bude to bez nasledkov.

Uvedomit si treba, ze ak stratim prilnavost na prednej naprave (a mas rozum) tak dokazes jej natacanim ziskat prilnavost nazad a zatocit, aj ked miernejsie. Zadna naprava je fix a ked nemas bocnu stabilitu, tak s tym nic nespravis...

Myslim ze je zbytocne sa bavit kde treba lepsie gumy, dolezite je mat na oboch napravach dobre pneu, inac si v srabe...
M3 -> Ducati
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 16:13

Tak tak, ono zadne by sice teoreticky brzdili rovnako, ale nakolko sa pri brzdeni vaha presuva dopredu, kde viac tlaci na vozovku, tak moze ist vacsia sila na predne brzdy, kdezto keby sa rovnaka sila pustila na zadne, tak sa okamzite dostanu do smyku alebo zacne aj pri malom brzdeni cvakat ABS. Preto je tam obmedzovac brzdneho ucinku.
Tu ale skor nejde ako o brzdenie ale o tie situacie s vodou, na snehu skoro kazdy jazdi pomalsie, no cez zimu je skoro vzdy cesta mokra od snezenia, prsania. A ked raz vbehnem do mlaky predkom a nestihame odvadzat vodu ta pneu tak dobre ako zadna, tak proste predok mi uleti a nemam sancu to uz zadkom hocijako zrovnat.
Nur Original ist Legal.
 
hacker
Príspevky: 20
Registrovaný: 10.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 17:29

Presne túto otázku som položil inštruktorovi na škole šmyku rakúskeho auto klubu OAMTC.

Podľa neho treba dávať lepšie gumy na zadnú nápravu, nezávisle na tom ktorá je poháňaná.

Odovodňuje to tým, že keď idem rovno, predné kolesá rozrážajú bordel a zadné sú tým pádom v pohode. V momente keď zatočím, zadné kolesá sa dostanú zo zákrytu, náhle sa im zmenia podmienky a ak sedia horšie ako predné, hrozí že stratia grip napriek tomu, že sa nám predtým zdalo, že pneumatiky v aktuálnej rýchlosti v pohode stíhajú a šmyk nehrozí. Keď sú vzadu lepšie gumy ako vpredu, auto sa bude správať viac predvídateľne.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 18:15

A ako mozu tie predne 4mm nieco rozrazat pre tie 6mm vzadu? To naozaj vyslo z ust toho instruktora?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 18:36

no aj tak tuto zimu dam lepsie do zadu :mrgreen: minulu zimu som mal na prednych 4 mozno 5mm dezenu a nestalo sa mi ze by som nikde v zatacke siel rovno :roll: teda raz sa mi stalo ale to bol cisty lad na parkovisku takze tam by nepomohli ani nove gumy :mrgreen:
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
hacker
Príspevky: 20
Registrovaný: 10.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 18:42

Milosss napísal:
A ako mozu tie predne 4mm nieco rozrazat pre tie 6mm vzadu? To naozaj vyslo z ust toho instruktora?


To snáď nezávisí na milimetroch. To že od určitej rýchlosti predné kolesá pomáhajú tým zadným mi príde celkom logické...
 
alfonzito
Príspevky: 198
Registrovaný: 11.1.2008
Auto: E46 330iA tour
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Myjava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 18:45

podla mna je rozumnejsie dat tie lepsie gumy na prednu napravu.Treba si uvedomit ze najdolezitejsie je auto zastavit...
 
hacker
Príspevky: 20
Registrovaný: 10.12.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 19:14

To je práve otázka, či je dôležitejšie aby sa auto správalo ideálne v kritickej situácii, alebo to, aby bolo menej pravdepodobné, že sa do nej dostane
 
alfonzito
Príspevky: 198
Registrovaný: 11.1.2008
Auto: E46 330iA tour
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Myjava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 19:34

jazdu mas prisposobit povahe vozovky cize ides tak aby si nedostal smyk.Ale necakane zabrzdit potrebujes pri situaciach ktore neovplynujes ty.a myslim ze castejsie potrebuje clovek zabrzdit ako riesit smyk...
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Piatok, 14. Októbra 2011, 20:05

hacker napísal:

To snáď nezávisí na milimetroch. To že od určitej rýchlosti predné kolesá pomáhajú tým zadným mi príde celkom logické...

Nezalezi od mm, ked mi ma vrtsvu snehu alebo vody odviest 4mm alebo 6mm dezenu??? Ak mi raz s tou 4mm pneu odide predna naprava inde nez ja chcem, je to v tej situaci kolkokrat to najhorsie, protismer, priekopa a podobne.
Nur Original ist Legal.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných