... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Driver67
Príspevky: 312
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E53 2.0iS (iks5)
Kraj: Trnavský

Re: Slovenská kobra 11

Sobota, 1. Októbra 2011, 00:13

S4... mal som tu cest :^o
Chcem uz konecne auto, do ktoreho sa leje servo olej a nemat namiesto svetlometov lampy na petrolej
 
andyxxl
Príspevky: 9
Registrovaný: 7.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Sobota, 1. Októbra 2011, 23:47

Nove radary vo fabiach?Holandsky stinger si pipne,resp zapipa,len si budes musiet hlbsie siahnut do penazenky.(asi 2000 euro)
 
Užívateľov profilový obrázok
Peter92
Príspevky: 1457
Registrovaný: 20.4.2009
Auto: BMW E92 -330 xd
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Nedeľa, 2. Októbra 2011, 10:13

Miro Kovačik napísal:
Maš pravdu dnes som pustil nohu z plynu ked som obiehal super b tmavej farby , čím ich maju viacej iných značiek tým musím dávať väčší pozor alebo antiradar, A tá Cupra, hmm. Idú na to dobre, asi sa pridám k policii ak mi ponúknu auto nad 300 Ps :mrgreen:

ja preto uz pomaly viac pozeram do spatakov ako dopredu na dialnici..a ked obieham tak kontrolujem ci nie su zatmavene aj predne skla 8-[
"All BMWs are driven by people who are psychologically unfit to drive anything more powerful than an electric razor" "I would change that to Audi's now" Jeremy Clarkson
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Slovenská kobra 11

Pondelok, 3. Októbra 2011, 19:18

Peter92 napísal:
ja preto uz pomaly viac pozeram do spatakov ako dopredu na dialnici..a ked obieham tak kontrolujem ci nie su zatmavene aj predne skla 8-[


A o toto policajtom ide (sirit strach, obavy, neistotu).
 
dodoIPD
Príspevky: 3614
Registrovaný: 21.4.2008
Auto: BMW
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Pondelok, 3. Októbra 2011, 20:41

To je cela ta fantasmagoria nasich uzasnych medii a "cestnych piratov"

Rychla jazda moze za minimum dopravnych nehod. Ked nejaky 19 rocny dement zabije 13 rocne baby na prechode to je proste kokot, to neni cestny pirat a nic to s tym nema spolocne.
 
Užívateľov profilový obrázok
M3driver
Príspevky: 2117
Registrovaný: 7.8.2006
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 08:19

tak dneska cupra nazivo, z BA smer Sv.Jur...
nastastie odstavena pri torze "straznej veze", okolo nej 6-7 pankov (asi rozprava pred sichtou). hovorim si, parada, takze volna cesta. aaa kusok dalej S4, nastastie oznacena 8)

este ze som bol na X5, inak by asi aj tu cupru rychlo rozgulali za mnou. inak je pekna :roll:

btw. Dodko :thumbup:
M3 -> Ducati
 
Vlado Behun
Príspevky: 363
Registrovaný: 8.4.2008
Auto: E46 M3
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 09:11

dodoIPD napísal:
To je cela ta fantasmagoria nasich uzasnych medii a "cestnych piratov"

Rychla jazda moze za minimum dopravnych nehod. Ked nejaky 19 rocny dement zabije 13 rocne baby na prechode to je proste kokot, to neni cestny pirat a nic to s tym nema spolocne.


Skus si Dodo obcas kuknut noviny/internet, vyslovene rychla jazda moze za malo nehod, no su to skoro vsetky smrtelne nehody, vid. posledny week: hadzanar v kosiciach na S4 avant (tusim), dvaja chalani vo Filakove (kasa), ... zbytocne tri ludske vyhasnute zivoty, ....

+ skoro vsetky nezvladnutia riadenia a nedobrzdenia su v podstate tiez len vysledkom rychlej jazdy (a nedodrzania primeranej vzd. za iducim vozidlom), takze v statementoch tykajucich sa rychlej jazdy by som bol opatrnejsi. Myslim si, ze je to prave naopak. Rychlejsia jazda, ako primerana, JE PRICINOU vacsieho percenta nehod, lebo nedava cas a priestor na potrebnu reakciu vodica.
Ex - Renault 5 TL, Renault 5 GT Turbo, Fiat Uno Turbo, Peugeot 106 1,6 GTi, Ford Focus ST, Impreza Sti (now)
Ex - BMW E30 325 Coupe
Ex - BMW E36 316 Compact
Ex - BMW M3 E36 3,2
Ex - BMW M5 E39
Ex - BMW M3 E46
Current: Non BMW (+ E46 Compact 2,0d)
 
Užívateľov profilový obrázok
pexon
Príspevky: 235
Registrovaný: 8.4.2009
Auto: e46 330d
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 09:40

Vlado Behun napísal:
Skus si Dodo obcas kuknut noviny/internet, vyslovene rychla jazda moze za malo nehod, no su to skoro vsetky smrtelne nehody, vid. posledny week: hadzanar v kosiciach na S4 avant (tusim), dvaja chalani vo Filakove (kasa), ... zbytocne tri ludske vyhasnute zivoty, ....

+ skoro vsetky nezvladnutia riadenia a nedobrzdenia su v podstate tiez len vysledkom rychlej jazdy (a nedodrzania primeranej vzd. za iducim vozidlom), takze v statementoch tykajucich sa rychlej jazdy by som bol opatrnejsi. Myslim si, ze je to prave naopak. Rychlejsia jazda, ako primerana, JE PRICINOU vacsieho percenta nehod, lebo nedava cas a priestor na potrebnu reakciu vodica.

:thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 10:05

Vlado Behun napísal:
Rychlejsia jazda, ako primerana, JE PRICINOU vacsieho percenta nehod, lebo nedava cas a priestor na potrebnu reakciu vodica.


S tymto by som uplne nesuhlasil. Toto je retorika PZ SR a Spisiaka komentujuceho kazdeho vodica (okrem seba). Totiz, rychlost sama o sebe este nikoho nezabila. To skor nespravne reakcie vodica na danu situaciu.
- ked ide auto po ceste 150, pred nim sa objavi prekazka, strhne riadenie a trafi strom (ci druhe auto, co len chcete), moze za to rychlost, alebo zla reakcia? Iste, bez rychlosti by bolo viac casu, ale vdaka zlej reakcii by tak isto mohol ten strom trafit v 80km/h ak by rovnako bez rozmyslu strhol volant. Tu pricina nie je rychlost, ale zla reakcia a ta je nasledok zlej vychovy a vycviku vodica.

Najjednoduchsie je vzdy povedat "neprisposobil jazdu stavu a povahe vozovky" a "neodhadol dopravnu situaciu", ale aj ked to budu opakovat milion krat, je to len vyhovorka a hodenie zodpovednosti na vodica.
Dokial u nas bude bordel v znaceni, ked sami cestari ci policia nevedia ako spravne co oznacit, kam treba dat tabulu konca zakazu a podobne, nebudu vodici nauceni znacenie respektovat.
Dokial bude fungovat blabol o stave vozovky a prisposobeni sa jej, cestari nikdy nebudu nuteni ju poriadne odpratat, ani zaplatat diery v nej, ci ju nebodaj zrekonstruovat.
Dokial u nas bude stacit na ziskanie vodicaku naucit sa rapotat zopar nezmyselnych bodov z vyhlasky a tajtrlikovat sa 5km po meste 45km/h s vyvrcholenim vo forme prejazdu krizovatkou s elektrickovou tratou, budu ludia na cestach krivit plechy a zbytocne zomierat.

Naucit cloveka jazdit pomali a potom mu dat do ruky bezne auto (kazde dnes ide 180+), je ako naucit ho pit caj a potom ho smadneho zaviest do krcmy. To proste nemoze dopadnut dobre....
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Vlado Behun
Príspevky: 363
Registrovaný: 8.4.2008
Auto: E46 M3
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 13:09

Nie celkom suhlasim, zla nevhodna reakcia je len nasledkom maleho casu na rozhodnutie, konanie instinktivne namiesto cielene, a z toho potom pramenia nehody.

Priklad: Pri prejazde zakrutou pod hranicnou rychlostou za obvyklych podmienok nedostanes smyk, a teda nerozdruzgas sa o strom (ak aj ano, nie uplne pretacavy/nedotacavy, ale len nepatrny sklz). Je hlavnou pricinou Tvojho prezitia spravna reakcia (ktoru si maly smyk ani nevyzaduje, alebo to spravi stabilizacny system), alebo prejazd zakruty spravnou rychlostou, a teda jej cielene spravne prejdenie?, .... asi to druhe.....

Neviem, ci vies, ze brzdna draha/draha na zastavenie je pri 50km/hod a 60km/hod je o 40%/30% vacsia, co je v pripade drahy na zastavenie rozdiel skoro 10m (28 vs. 37m). To znamena, ze len nepatrne prekrocenie rychlosti o 10km v meste pred prechodom (obvykle 30m) sposobi to, ze nezstavis na prechode, ale 7-10m za nim = na prechode mas este rychlost cca 20-30km/hod vs. 0 (stojis). Myslim, ze je to najlepsia demonstracia toho, preco je vysoka rychlost hlavnym povodcom problemov.
Lebo nedava cas a priestor adekvatne a spravne zareagovat.

Nemozes chciet, aby kazdy sofer bol trenovany, alebo mal/dostal vycvik rally jazdca, lebo to tak nikdy nebude uz akychkolvek dovodov. A preto musia byt systemy nastavene tak, aby s tym ratali. Musia/mali by nastavit podmienky tak, aby sa soferi do situacii, ktora od nich bude vyzadovat instinktivne riesenie krizovej situacie, (optimalne) nikdy nedostali. A je to aj v Tvojom zaujme, lebo aj Tvoja rodina sa nachadza v prostredi, kde takyto "netrenovani" soferi jazdia.

Napr. moja priatelka ma BMW 6 rokov, a NIKDY nedostala smyk. A to len pre to, ze jazdi pomaly (podla predpisov, resp. prisposobuje rychlost povahe a stavu........), a TAK TO MA BYT.
Ex - Renault 5 TL, Renault 5 GT Turbo, Fiat Uno Turbo, Peugeot 106 1,6 GTi, Ford Focus ST, Impreza Sti (now)
Ex - BMW E30 325 Coupe
Ex - BMW E36 316 Compact
Ex - BMW M3 E36 3,2
Ex - BMW M5 E39
Ex - BMW M3 E46
Current: Non BMW (+ E46 Compact 2,0d)
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 14:39

Vlado Behun napísal:

Skus si Dodo obcas kuknut noviny/internet, vyslovene rychla jazda moze za malo nehod, no su to skoro vsetky smrtelne nehody, vid. posledny week: hadzanar v kosiciach na S4 avant (tusim), dvaja chalani vo Filakove (kasa), ... zbytocne tri ludske vyhasnute zivoty, ....

+ skoro vsetky nezvladnutia riadenia a nedobrzdenia su v podstate tiez len vysledkom rychlej jazdy (a nedodrzania primeranej vzd. za iducim vozidlom), takze v statementoch tykajucich sa rychlej jazdy by som bol opatrnejsi. Myslim si, ze je to prave naopak. Rychlejsia jazda, ako primerana, JE PRICINOU vacsieho percenta nehod, lebo nedava cas a priestor na potrebnu reakciu vodica.

S4 tazko kedze mal otackomer cervene pole od 4500ot :mrgreen: to je dokaz toho ze slaby sofer sa zabije aj na slabom 85kW diesly...kolko majitelov M3 alebo M5 z klubu malo nehodu? smrtelnu? Ked vies jazdit tak vies jazdit. Bodka. :wink:
ked nevies, zabijes sa aj na HTP fabii
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3968
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 14:50

Vám to tu už jebe na hlavy,fetujete,drogujete či čo?mi nepíšte ked ide dakto 150 a rozjebe sa že sa nerozjebal kvoli rýchlosti ale zlej reakcii a podobne pičoviny,možeš mat rýchlejšie reakcie jak intel Core i7 990Xtreme ked raz vbehneš neprimeranou rýchlostou do zakruty jak kokot,vyjebe ta jak psa o strom a možeš mat reakciu aku chceš to su fyzikalne ZAKONY páni,nie reakcia čiže pre rychlost si sa vyjebal nie pre zle odhadnutu situaciu,tak isto vletíš do jami v 90 trosku dostane tlmič inak ok,vbehneš tam v 190 tak zasa si v piči a zasa zato može len a len rychlost,znovu skočí ti zviera a podobné oné,90 možno ubrzdíš ked nie bude tukanec,ale 160 neubrzdíš a znovu možeš mat reakcie aké chceš,čo tu pišete pičoviny že zato nemože rychlost ale zlý vodič lebo strhol volnat a podobne kktiny,nehrajte sa tu na velkých najskusenejších šoferov lebo aj tak dopadnete potom,ja tieš niekedy idem jak kokot ale viem kde a nehrám sa na nejaké reakcie a dobre odhadnutu situaciu
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 15:10

hadzanar z ke - tahometer sa zasekol na 120km/h na sidlisku, 4prudovka delena ostrovcekom, je to miesto kade velmi radi prebiehaju tmave plete cez cestu a osvetlenie je veeelmi biedne, napraskal to rovno do betonoveho mosta na ktorom nieje ani skrabanec po tej audine

je otazne ci to je tragedia, zabil seba, nikoho ineho
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 15:41

Mpower - uz verim tomu ze slovaci vraj nerozumeju precitanemu textu.

ukaz mi kde pisem ze mozes porusovat fyzikalne zakony a chodit 180 po zakrutach? Ten priklad bol o tom ze ti tam vleti prekazka a nie ze ides v zime cez Sturec na lyze a naseres sa 150 do vracaku. Co som celym chel povedat je, ze policia tu roky masiruje mozgy mantrou "neprimeranej rychlosti". Podla nich za vsetko moze rychlost.
Trafil si v 100kmh auto ci ti nedalo na krizovatke prednost? Je tam povolena 90, ak by si isiel pomalsie, nestalo by sa to => neprimerana rychlost, mas spoluvinu.
Nabehol si v 60kmh do neoznaceneho vykopu? Ak by si isiel pomalsie, nestalo by sa to => neprimerana rychlost, nevenoval si pozornost stavu vozovky.
Zrazil si v 40kmh susedovu babku/psa/macku? Ak by si isiel pomalsie, nestalo by sa to => neprimerana rychlost

Ja tam neobhajuem ziadnych chujov jazdiacich 120 po meste, ci 200+ po okreskach. Na to su okruhy a letiska, ale zas aby za kazdou pifovinou na ceste bola rychlost, to nezerem.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Slovenská kobra 11

Utorok, 4. Októbra 2011, 16:28

//MPower, Dog aj Vlado majú do istej miery pravdu. Ak sa niekto valí cez 120 km/h stredom dediny, kde idú deti spoza autobusu alebo sa na štvorprúdovej ceste nevie trafiť medzi pilóny mosta, tak mu asi nie je pomoci (a to doslova :? ). Podľa mňa tu ale skôr ide o to, že tí čo sa snažia jazdiť viac-menej normálne sú obmedzovaní (okrem iného) nezmyselnými príkazmi a zákazmi na ešte nezmyselnejších miestach. Potom sa stane, že odignorujú práve to jedno obmedzenie, ktoré malo zmysel a skončí sa to veľmi zle... :-({|=
Dnes som prešiel D1 z BA na Považie. Na Prístavnom moste v ľavom pruhu nezmyselne 70, len preto, že v pravom pruhu je zle opravený mostný spoj :? . V úseku BA-TT pri každom výjazde a odpočívadle obmedzaná rýchlosť na 110 bez dodatkovej tabule - už vidím ako po 19 hod. tam každý spomaľuje zo 130 na 110 a po 50 m znovu zrýchľuje... :?
Pred TN na moste opravovali ľavé zvodidlá, oprava ukončená, nechali tam ešte varovné červeno-biele tabule postavené na ľavej krajnici, na vozovke nič nie je - rýchlosť znížená v oboch pruhoch na 110... :? ako všetci vieme, takto by som mohol pokračovať ešte veľmi dlho.
Pýtam sa, kto o týchto hlúpostiach rozhoduje? :? :roll: ](*,) alebo sú tam tie obmedzenia len na to, aby mala polícia na čom buzerovať... ](*,) toto s bezpečnosťou nemá nič spoločné [-X .
O povolenej rýchlosti na obchvate a na samotnej dialnici je zbytočné sa baviť, každý vie, že za tým stoja skôr politické než bezpečnostné dôvody a preto sa nikomu nebude chcieť to v dohľadnom čase zmeniť. Pre každého politika je pohodlnejšie zbierať body za boj s cestnými pirátmi znížením povolenej rýchlosti a tvrdou represiou, než sa namáhať so systémovým riešením. ](*,)
Pre mňa (a myslím že pre všetkých tu) je viac nebezpečný d*bko napr. na Fabii (alebo dodávke.....), ktorý sa na normálnej dialnici (povolených 130 km/h) v 100-ke strčí predo mňa do ľavého pruhu bez toho aby sa unúval so spätným zrkadlom, než niekto, kto sa po dialnici valí 220+ a už 500m za mnou si razí cestu blikaním diaľkovými. Pokiaľ primerane sledujem cestu, viem o ňom a buď sa včas uhnem alebo mu nevleziem do pruhu.... Takých 110-nových "expertov" ale PZ SR nikdy nepostihne, pretože oni sú tí "slušní vodiči", ktorý dodržiavajú rýchlosť a vy ste tí cestní pirati, ktorí si dovolili ísť 20-30 km/h nad stupidne stanovený limit....
Ak je obmedzenie odôvodnené (pri škole, pri zastávke, pri problematickej križovatke... alebo čiste fyzikálnymi zákonmi) každý normálny vodič sa ho snaží rešpektovať, ak je ale tak nezmyselne umiestnené ako som popísal vyššie, tak nech sa nikto nečuduje, že na to každý kašle a ide si ako chce.
Toto by si ale mali skôr prečítať tí, ktorí o umiestnení rôznych obmedzení rozhodujú... (neprečítajú :evil: )
HOWGH. Ak to niekto prečítal až sem, ďakujem za pozonosť :mrgreen:
Naposledy upravil/-a bruno75 v Utorok, 4. Októbra 2011, 16:32, upravené celkom 1 krát.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 243 neregistrovaných