Štvrtok, 10. Januára 2008, 16:48
Celkom zaujímavá diskusia.
Skúsim aj ja volačo.
Keď pretekárske autá používajú rám , tak isto aj použijú sedačku , z ktorej sa vyzúvaš obuvakom a taktieš máš minimálne 4,5,6 bodový pás , ktorý ťa nepustí ani kúsok. Skús toto aplikovať do premávky a po dvoch dňoch ťa omrzí to obúvanie sa a vyzúvanie sa z auta :-)
Cieľom konštruktérov v dnešnej dobe je , aby sa pri náraze čo možno najviac energie pohltilo mimo "klietku" a toto pohltenie aby nastalo v dlhšom časovom okamihu (malý impulz sily, gradient sily ... čo len chcete :-) ), teda aby priestor pre cestujúcich ostal zachovaný. Keď je kasňa veľmi tuhá , tak samotná pohltí energiu ale vo veľmi krátkom okamihu, pretože sa nedeformuje. Nastáva brutal spomalenie (veľký impuz sily) , ktoré ti trhá pečeň , pľúca , slezinu a neviem čo ešte.
Takže je to o pevnosti , ale správne využitej (voľba tenších plechov , ktoré sa deformuju ako harmonika , nie hrubé plechy ktoré sa maximálne preliačia).
Je to aj o šťastí . Štatistiky ukazujú , že keď sa človek pripúta pásom , tak má vyššiu šancu na prežitie , ako keď sa nepripúta , ale poznám chalana , ktorý si zachránil život , tým , že sa nepripútal. Auto (samozrejme škodovka) po zrážke už netvorilo nejaký kompaktný celok a chalan si zalietal cez čelné sklo.
BTW ja sa priputávam non stop.
Zatial len "bembe" fanúšik