je fakt ze nemam rad take tie reci, ze hocijake starsie auto musi byt nebezpecne pripadne este, ze "vtedy sa bezpecnost pri vyvoji nebrala do uvahy" - to vobec ale vobec nie je pravda, precitaje si nieco napriklad o vyvoji prvej sedmicky (E23, vyvoj v rokoch cca 72-77) a zistite ze teda na bezpecnost sa aj vtedy sakra bral ohlad a na starosti to mala pomerne velka skupina konstrukterov

- akurat sa na to islo trocha inak a to primarne tuhostou kasne, na bezpecnost chodcov sa vobec nebral ohlad (inac co sa tyka tohto tak zraloci predok vtedajsich BMW musela byt celkom brutalita...). Na youtube koluje jedno video kde stara S-klasse (W126, 80te roky) narazi na dialnici zozadu do simulovanej kolony asi v rychlosti 80-90km/h, prejde asi cez 5aut (male auta ako escort atd.) a potom sa zastavi, prve dve male auta su uplne na srot, zadna naprava v motorovom priestore, nulova sanca na prezitie, v S-klade sa ani nepohla palubna doska - proste to auto ma 2tony a tuhu konstukciu. Ono je pekne ze nejake nove twingo (modus, yaris) ziska pri naraze do steny 4 hviezdicky, lenze nezabudajte ze naraz do pevnej steny je ekvivalentny s narazom (co sa energie narazu tyka) do oprotiduceho auta, ktore ide rovnakou rychlosotu a hlavne ma ROVNAKU HMOTNOST. Ak by sa to celne twingo zrazilo s 1500kg E36 alebo 1600kg E34, tak mu jeho styri hviezdicky pri hmotnosti 1000kg kkt pomozu
