Pred pár mesiacmi som sa vozil na pežote 405 1.9D, a hoci som mal to auto rád, nebolo to to pravé vozenie a technický stav bol dosť špatný. Na lepšie auto som ale veľa peňazí nemal. Priznám sa, že o bavorákoch som toho vedel dosť málo, akurát že majú zadný náhon, a tušil som že to budú super autá. Potom som sa dozvedel, že jeden kamarát z Martina má nejaké pokazené BMW a že za takých 500 eur by ho hneď predal. Také výzvy mám rád

, keďže sa rád šprtám v autách a starý pežot ma stihol veľa naučiť. Bolo to čierne BMW e36 318i sedan z roku pána 1992. Bol som ho pozrieť a trochu som váhal, ale nakoniec som sa rozhodol, že ak ešte trochu spustí z ceny, tak sa dohodneme. I stalo sa tak.
Auto bolo nepojazdné a na parkovisku stálo asi trištvrte roka. Emblémy samozrejme ukradnuté. Predná kapota sa nedala zacvaknúť, okrem toho že bola "majstrovsky" nastriekaná asi farbou na plot a škaredo pobrúsená od flexky. Zadný kufor sa nedal otvoriť. No a motor, ten sa len krútil ale neštartoval. Prišiel som si ho vyzdvihnúť jednu peknú sobotu s bratrancom a kamarátom na mojom starom dobrom pežote a s ťažným lanom. Auto stačilo "len" dotiahnuť do Žiliny do garáže. Boj sa mohol začať !
Keďže sme nedokázali otvoriť zadný kufor, nenašli sme ani to očko za ktoré sa auto má ťahať. Tak sme lano priviazali o prednú nápravnicu, čím sa stalo o skoro meter kratším a , a.... Pežot sa zaprel, ale zadné koleso mojho nového BMW išlo šmykom, hmmmm. Nakoniec sa to vyriešilo rozobratím brzdového bubna a uvoľnením zapečeného obloženia. Cesta sa za začala. Spomínal som lano priviazané o nápravnicu. Prvý krát na to lano bratranec vyšiel hneď na prvej križovatke pri výjazde na hlavnú cestu E18 do Žiliny, uzol. Druhý raz niekde vo Vrútkach, druhý uzol. No a pred nami cesta popod Strečno a premávka ako krava

. Naštastie sa nám lano tretí raz roztrhlo až pred Žilinou pri benzínke, takže som už radšej zainvestoval do nového lana. No a potom chvalabohu už vydržalo až po garáž v priemyselnej zóne, to sme už mali s bratrancom to vlečenie motorového vozidla vychytané.
Ešte ma potom nepotešil správou, že od zadu niečo strašne buchoce. Ale témou číslo jedna bol neštartujúci motor. Na čo sa nám podarilo prísť tuším na tretí deň od kúpy. Prasknutá štvorcentimetrová palivová hadička pri čerpadle v nádrži :) . Nasledovali ďalšie veci ako: výmena športového podvozku za zánovný sériový, výmena zadného tlmiča výfuku, nastavenie ručnej, opravenie zatvárania prednej kapoty aj otváranie zadnej. Potom sa konala STK, a až na tie emisie to bolo celkom fajn. Nakoniec sa mi podarilo opraviť aj to búchanie, najprv som to tipoval na polos, ale bolo to ložisko na kolese. Technické okienko nekončilo ani keď sa mi za Žilinou zadtrel predný strmeň a spolu s ním rozsypal predný náboj, čo som na druhý deň na odpočívadle pol dňa na mieste opravoval

. Problémy s predným strmeňom ale pretrvávali a verte či nie, na chybe bol odvzdušňovák, pred tým som však vymenil kopu iných vecí.... Čo sa technickej stránky týka, čaká ma ešte oprava hrdze na spodku vozidla, veľká spotreba oleja , a výmena niektorých spotrebných dielov, no a tá nepekná predná kapota, ale to počká podľa toho čo vymyslím, lebo v poslednom čase ma začala lákať Čierna matná farba.
Čo sa jazdenia týka, lepšie auto som nešoféroval. Na ceste cítiť dobré vyváženie, presné riadenie, radenie..., výborný posed, celkom živý motor, dobré držanie v zákrutách, aj keď mám len 185 gumy, no a za mokra občas ujde zadok :) . No a neviem sa dočkať zimy :)
To be continued.............