... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
Martin46 napísal:takze:
Atmosfericky motor ma caro v tom, ze ma vlastny charakter, priebeh vykonu, narast vykonu, okamzitu reakciu na plyn. Je v podstate jednoduchy, o to zlozitejsie a sofistikovanejsie upravy sa musia robit pre kazdu konsku silu navyse. Krutiaci moment maju dva motory s rovnakym objemom skoro vzdy podobny. Rozdiel je iba v maximalnom vykone, da sa povedat ze max. vykon je krutiaci moment x otacky. Preto maju M kove motory taky vysokootackovy charaketr, su to proste umelecke diela:)
No a turbo motor, prida motoru mnozstvo vzduchu, tym sa sprava ako velky objem, ale kedze turbo netlaci proporcionalne viac s vyssimi otackami po dosiahnuti urciteho maximalneho plniaceho tlaku ma uz motor gumovu charakteristiku. No a turbomotory su alergicke na vysoke otacky, preto velmi casto aj koncernove maju takmer ziadnu spicku vykonu, teda maximalny vykon sa udava v urcitom rozmedzi otacok napr. 5000-6000ot. V prvom odseku som pisal ze vykon je krutiaci moment x otacky... co znamena ze pri turbe zacne pozvolna ale predsa ovela vyraznejsie klesat krutiaci moment vo vyssich otackach, preto to uz nedozenie vyssimi otackami.
No a reakcia na plyn, treba proste pockat kym sa roztoci turbo, nech to maskuju akokolvek tak proste je to poznat... rovnako aj prebytok a nahly narast vykonu sposobuju problemy s trakciou. Napr. 335i je este velmi nizkotlakovo preplnana, tam je turboefekt takmer nepozorovatelny.
A preco turbo??? Totiz EU komisia ci ktory diabol sa rozhodli pokutovat automobilky za nadspotrebu, teda ak ich auta budu vypustat viac ako 160g CO2 na km budu mastne pokuty, turbomotory maju nizsiu nominalnu spotrebu takze su riesenim;) No a co ze skutocna spotreba moze byt ina!!!!!!!!!!!!!!!
*a dufam ze ma za tychto 15 min co som to pisal aspon reputaciou odmenite...hehehe...joke:D
Martin46 napísal:takze:
Atmosfericky motor ma caro v tom, ze ma vlastny charakter, priebeh vykonu, narast vykonu, okamzitu reakciu na plyn. Je v podstate jednoduchy, o to zlozitejsie a sofistikovanejsie upravy sa musia robit pre kazdu konsku silu navyse. Krutiaci moment maju dva motory s rovnakym objemom skoro vzdy podobny. Rozdiel je iba v maximalnom vykone, da sa povedat ze max. vykon je krutiaci moment x otacky. Preto maju M kove motory taky vysokootackovy charaketr, su to proste umelecke diela:)
No a turbo motor, prida motoru mnozstvo vzduchu, tym sa sprava ako velky objem, ale kedze turbo netlaci proporcionalne viac s vyssimi otackami po dosiahnuti urciteho maximalneho plniaceho tlaku ma uz motor gumovu charakteristiku. No a turbomotory su alergicke na vysoke otacky, preto velmi casto aj koncernove maju takmer ziadnu spicku vykonu, teda maximalny vykon sa udava v urcitom rozmedzi otacok napr. 5000-6000ot. V prvom odseku som pisal ze vykon je krutiaci moment x otacky... co znamena ze pri turbe zacne pozvolna ale predsa ovela vyraznejsie klesat krutiaci moment vo vyssich otackach, preto to uz nedozenie vyssimi otackami.
No a reakcia na plyn, treba proste pockat kym sa roztoci turbo, nech to maskuju akokolvek tak proste je to poznat... rovnako aj prebytok a nahly narast vykonu sposobuju problemy s trakciou. Napr. 335i je este velmi nizkotlakovo preplnana, tam je turboefekt takmer nepozorovatelny.
A preco turbo??? Totiz EU komisia ci ktory diabol sa rozhodli pokutovat automobilky za nadspotrebu, teda ak ich auta budu vypustat viac ako 160g CO2 na km budu mastne pokuty, turbomotory maju nizsiu nominalnu spotrebu takze su riesenim;) No a co ze skutocna spotreba moze byt ina!!!!!!!!!!!!!!!
*a dufam ze ma za tychto 15 min co som to pisal aspon reputaciou odmenite...hehehe...joke:D
Martin46 napísal:vsetky motory s preplnanim maju nizke max. otacky... nie je to ono;)
podla mna ako sex s kondomom