... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 22. Decembra 2008, 22:01

Martin46 napísal:
takze:

Atmosfericky motor ma caro v tom, ze ma vlastny charakter, priebeh vykonu, narast vykonu, okamzitu reakciu na plyn. Je v podstate jednoduchy, o to zlozitejsie a sofistikovanejsie upravy sa musia robit pre kazdu konsku silu navyse. Krutiaci moment maju dva motory s rovnakym objemom skoro vzdy podobny. Rozdiel je iba v maximalnom vykone, da sa povedat ze max. vykon je krutiaci moment x otacky. Preto maju M kove motory taky vysokootackovy charaketr, su to proste umelecke diela:)

No a turbo motor, prida motoru mnozstvo vzduchu, tym sa sprava ako velky objem, ale kedze turbo netlaci proporcionalne viac s vyssimi otackami po dosiahnuti urciteho maximalneho plniaceho tlaku ma uz motor gumovu charakteristiku. No a turbomotory su alergicke na vysoke otacky, preto velmi casto aj koncernove maju takmer ziadnu spicku vykonu, teda maximalny vykon sa udava v urcitom rozmedzi otacok napr. 5000-6000ot. V prvom odseku som pisal ze vykon je krutiaci moment x otacky... co znamena ze pri turbe zacne pozvolna ale predsa ovela vyraznejsie klesat krutiaci moment vo vyssich otackach, preto to uz nedozenie vyssimi otackami.

No a reakcia na plyn, treba proste pockat kym sa roztoci turbo, nech to maskuju akokolvek tak proste je to poznat... rovnako aj prebytok a nahly narast vykonu sposobuju problemy s trakciou. Napr. 335i je este velmi nizkotlakovo preplnana, tam je turboefekt takmer nepozorovatelny.

A preco turbo??? Totiz EU komisia ci ktory diabol sa rozhodli pokutovat automobilky za nadspotrebu, teda ak ich auta budu vypustat viac ako 160g CO2 na km budu mastne pokuty, turbomotory maju nizsiu nominalnu spotrebu takze su riesenim;) No a co ze skutocna spotreba moze byt ina!!!!!!!!!!!!!!!

*a dufam ze ma za tychto 15 min co som to pisal aspon reputaciou odmenite...hehehe...joke:D


Pekny blog, pacil sa mi :wink:
 
lupo
Príspevky: 721
Registrovaný: 10.8.2006
Kraj: Žilinský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 22:06

Martin46 napísal:
takze:

Atmosfericky motor ma caro v tom, ze ma vlastny charakter, priebeh vykonu, narast vykonu, okamzitu reakciu na plyn. Je v podstate jednoduchy, o to zlozitejsie a sofistikovanejsie upravy sa musia robit pre kazdu konsku silu navyse. Krutiaci moment maju dva motory s rovnakym objemom skoro vzdy podobny. Rozdiel je iba v maximalnom vykone, da sa povedat ze max. vykon je krutiaci moment x otacky. Preto maju M kove motory taky vysokootackovy charaketr, su to proste umelecke diela:)

No a turbo motor, prida motoru mnozstvo vzduchu, tym sa sprava ako velky objem, ale kedze turbo netlaci proporcionalne viac s vyssimi otackami po dosiahnuti urciteho maximalneho plniaceho tlaku ma uz motor gumovu charakteristiku. No a turbomotory su alergicke na vysoke otacky, preto velmi casto aj koncernove maju takmer ziadnu spicku vykonu, teda maximalny vykon sa udava v urcitom rozmedzi otacok napr. 5000-6000ot. V prvom odseku som pisal ze vykon je krutiaci moment x otacky... co znamena ze pri turbe zacne pozvolna ale predsa ovela vyraznejsie klesat krutiaci moment vo vyssich otackach, preto to uz nedozenie vyssimi otackami.

No a reakcia na plyn, treba proste pockat kym sa roztoci turbo, nech to maskuju akokolvek tak proste je to poznat... rovnako aj prebytok a nahly narast vykonu sposobuju problemy s trakciou. Napr. 335i je este velmi nizkotlakovo preplnana, tam je turboefekt takmer nepozorovatelny.

A preco turbo??? Totiz EU komisia ci ktory diabol sa rozhodli pokutovat automobilky za nadspotrebu, teda ak ich auta budu vypustat viac ako 160g CO2 na km budu mastne pokuty, turbomotory maju nizsiu nominalnu spotrebu takze su riesenim;) No a co ze skutocna spotreba moze byt ina!!!!!!!!!!!!!!!

*a dufam ze ma za tychto 15 min co som to pisal aspon reputaciou odmenite...hehehe...joke:D


OK :) tak par bodov odo mna za snahu.

AAAAALE, co take hybridne preplnanie? kompresor + turbo a aby sa nehovorilo, ze som VW pozitiv (1,4TSI 170ps), tak vid napr. lancia stratos.
tie motory maju vacsinou absolutne plochu krivku (teda skor usecku :) ) krutiaceho momentu, absolutne linearny narast vykonu, rychlu odozvu na plyn... cize sa spravaju presne ako velka atmosfera.
955 CT-S
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Pondelok, 22. Decembra 2008, 22:49

vsetky motory s preplnanim maju nizke max. otacky... nie je to ono;)

podla mna ako sex s kondomom
 
lupo
Príspevky: 721
Registrovaný: 10.8.2006
Kraj: Žilinský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 22:52

Martin46 napísal:
vsetky motory s preplnanim maju nizke max. otacky... nie je to ono;)

podla mna ako sex s kondomom



nemas celkom pravdu, vsetko je to len o dimenzovani turba. akurat cim vacsie turbo (rozumej vhodnejsie pre vysoke otacky), tym horsie je jeho spravanie v otackach nizkych a tym sa viac prejavuje aj turbodiera.
955 CT-S
 
.fox.
Príspevky: 283
Registrovaný: 17.2.2008
Auto: E46
Kraj: Žilinský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 23:24

no mam osobnu skusenost s 3,0biturbo aj s V10 a musim povedat ze:

3,0 biturbo ma uzasne prekvapil, je to uplna bomba co sa tyka pruznosti, ozaj som nic podobne v benzine este nezazil a vidim to ako spojenie prijemneho s uzitocnym (napr. nadherny zvuk benzinoveho R6, pruznost diesla....atd) je vynikajucou volbou do kazdodennej premavky, ALE

V10 (ako podla mna kazda M atmosfera) je SEN... ta neskutocna chut tocit sa snad donekonecna, ten mechanickych rev od sania a zamatova symfonia vyfukou, ta bleskurychla väzy lamajuca odozva na plyn, moznost davkovania plynu s presnostou chiruga a postupny narast vykonu i krutiaceho momentu je prednes, ktorym sa ziaden turbomotor pysit nemoze, aspon o takom neviem.....
..a v tomto (teda okrem ineho) som vzdy videl caro pismena M..

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 218 neregistrovaných