... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 22. Decembra 2008, 16:35

X5M a X6M netreba brat ako M bo to M je nakonci a nie v predu :lol:

M3 M5 M6 by som nechal urcite atmosferu... Alebo sa ideme opicit po konzerne kde kazdy chce mat 1000Nm od volnobenych otacok ?

Staci sa pozriet na C63 AMG 6.2 V8 Kompresor a ma to tolko krutaku ze bez elektroniky sa neda udrzat na ceste. A M3 ho da dole na trati hocikedy.

Najviac ma zarzilia informacia ze do Z2 sa nebudu davat R6 ale len 4 valce a z toho Z2M ma byt 2.0 T 300k... :evil:
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Pondelok, 22. Decembra 2008, 16:51

eko.fresh napísal:
Najviac ma zarzilia informacia ze do Z2 sa nebudu davat R6 ale len 4 valce a z toho Z2M ma byt 2.0 T 300k... :evil:

azda idu po stopach japoncov ? :x
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:03

eko.fresh: bohuzial dalsia generacia M5 bude na 90% biturbo motor...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
patres
Autor témy
Príspevky: 3554
Registrovaný: 14.5.2008
Auto: qupé
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:08

m4x napísal:
azda idu po stopach japoncov ? :x


Len to nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :shock: :shock: :shock:
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:12

Akoze ja chapem, ze ste zaryti fanusikovia atmosferickych motorov, ale treba trochu rozsirit obzory... podla mna velmi dobre vedia co robia... a robia to tak aby to vedeli predat ;)
Hell, neviem ci ta Peppo viezol v 335i ale tam vobec necitit neduhy kopancov od turba, alebo turbodiery.... proste to len taha od 1800 az po 7000 otacok ako besne ;)
Ked mozem mat silu v celom rozsahu, tak preco nie? preco sa obmedzovat tym, ze motor treba tocit?

Zober si 2 uplne rovnake auta, s rovnakym vykonom a aj rovnakym krutiacim momentom, len u jedneho by mal moment priebeh taky, ze by na zaciatku prudko stupol a na druhom by bol klasicky nastup ako na atmosfere.... ktore auto by bolo rychlejsie? ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:27

ocakavam zmenu motta bmw: namiesto radost z jazdy sa bude vsade pisat radost z nafukania
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:32

Alfi ale aj som nikde nepisal o ziadnych kopancoch ani turbodierach (to ze ani s twinturbovou 335i nikdy nedokazes davkovat plyn tak presne ako s Mkom so 6klapkovym sanim je ale nepopieratelny fakt), jasne ze v tvojom priklade bude turbove auto v PRIAMKE rychlejsie, ved som to aj sam napisal... Ale to je presne ono... Naco sa obmedzovat, sak je lepsie ked to taha hned (clovek nemusi vediet radit), je lepsie ked je to stvorkolka (clovek nemusi zdaleka ist s takym citom a sustredenim), je lepsie ked to bude mat vybavu od vymyslu sveta (clovek bude co najmenej "obmedzovany" tym ze sedi v sportovom aute)... Take auto si kupi hocijaky clovek ktory nanho naskrabe a ono mu da velmi "lacno" pocit ze je super vodic aj ked vobec nie je. Stare dobre M-ko (Napriklad kultova E46 M3 CSL) by mu dalo (obrazne povedane) tri facky hned na zaciatku a bud by ho pri zlom preradeni predbehol nacipovany silnejsi dizel, obkrutil by to okolo prveho stlpu v zatacke v ktorej by necitlivo trhal volantom/pridal plyn alebo by sa pekne s respektom a pomaly snazil krotit m-ko...

Max-max: pekny dvojzmysel, k tym nadopovanym SUV to uplne sedi...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:39

Hell: mas uplnu pravdu - ovladat M3 naozaj treba vediet... ale BMW si uvedomili, ze oni potrebuju PREDAT... a ked dojde Audi a povie, ze maju quattro s biturbovym motorom ktory ma pri rovnakom objeme o 15% viac vykonu ako BMW atmosfera, tak sa biju do prs, ze aky genialny motor spravili ;).. hoci kazdy kto do toho trochu vidi, vie, ze na turbo motor teda nic moc...
Ale teraz pride zakaznik a pozrie - M5 =500 koni, RS6=560 koni a quattro... cenovka zhruba rovnaka.... co myslis... ktore si kupi? ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:41

Alfi ja to chapem:) akurat vravim ze mne to neni je po chuti vobec, to je vsetko.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
SamoM3
Príspevky: 276
Registrovaný: 31.12.2006
Auto: E36M3,2 coupe
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: ok.PUCHOV

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:41

No skor si myslim,ze sa atmosfericke motory priblizili k hranici svojich moznosti.Kazdy si asi spoji M-ka s vyvazenostou medzy jazdnymi vlastnostami a vykonom(aspon tie starsie) Ateraz sa zda,ze sa trosku dali strhnu pretkmi za vykonom :( No uvidime
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:43

Helldiver napísal:
1)Take auto si kupi hocijaky clovek ktory nanho naskrabe a ono mu da velmi "lacno" pocit ze je super vodic aj ked vobec nie je.
2)Stare dobre M-ko (Napriklad kultova E46 M3 CSL) by mu dalo (obrazne povedane) tri facky hned na zaciatku a bud by ho pri zlom preradeni predbehol nacipovany silnejsi dizel, obkrutil by to okolo prveho stlpu v zatacke v ktorej by necitlivo trhal volantom/pridal plyn alebo by sa pekne s respektom a pomaly snazil krotit m-ko...


1) na to tu uz su civicy type-r, do takychto zalezitosti by sa bmw snad nemontovalo

2) pravda, svata pravda a este raz pravda... ALE nemam sancu odviezt sa v novej M3 (V8), ale co pozeram rozne motoristicke reportaze a relacie, tak nova M3 sa tym stala (ale najprv treba osahat, potom kecat, takze mozte kamenovat) az na to preradenie :roll:
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
lupo
Príspevky: 721
Registrovaný: 10.8.2006
Kraj: Žilinský

Pondelok, 22. Decembra 2008, 17:53

eko.fresh napísal:
X5M a X6M netreba brat ako M bo to M je nakonci a nie v predu :lol:

M3 M5 M6 by som nechal urcite atmosferu... Alebo sa ideme opicit po konzerne kde kazdy chce mat 1000Nm od volnobenych otacok ?

Staci sa pozriet na C63 AMG 6.2 V8 Kompresor a ma to tolko krutaku ze bez elektroniky sa neda udrzat na ceste. A M3 ho da dole na trati hocikedy.

...


63 AMG je hladky V8 6,2l. 55AMG bol 5,5l V8 s kompresorom.

a ja by som teda turbo/kompresor motory nezatracoval. 1000nm od volnobehu by bolo dooost popici :D
955 CT-S
 
Užívateľov profilový obrázok
zednik
Príspevky: 228
Registrovaný: 12.2.2007

Pondelok, 22. Decembra 2008, 18:13

mne sa tento experimnt zamluva, clovek rad skusa nove veci :), stare je dobre nove može byt ešte lepsie :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Pondelok, 22. Decembra 2008, 21:46

takze:

Atmosfericky motor ma caro v tom, ze ma vlastny charakter, priebeh vykonu, narast vykonu, okamzitu reakciu na plyn. Je v podstate jednoduchy, o to zlozitejsie a sofistikovanejsie upravy sa musia robit pre kazdu konsku silu navyse. Krutiaci moment maju dva motory s rovnakym objemom skoro vzdy podobny. Rozdiel je iba v maximalnom vykone, da sa povedat ze max. vykon je krutiaci moment x otacky. Preto maju M kove motory taky vysokootackovy charaketr, su to proste umelecke diela:)

No a turbo motor, prida motoru mnozstvo vzduchu, tym sa sprava ako velky objem, ale kedze turbo netlaci proporcionalne viac s vyssimi otackami po dosiahnuti urciteho maximalneho plniaceho tlaku ma uz motor gumovu charakteristiku. No a turbomotory su alergicke na vysoke otacky, preto velmi casto aj koncernove maju takmer ziadnu spicku vykonu, teda maximalny vykon sa udava v urcitom rozmedzi otacok napr. 5000-6000ot. V prvom odseku som pisal ze vykon je krutiaci moment x otacky... co znamena ze pri turbe zacne pozvolna ale predsa ovela vyraznejsie klesat krutiaci moment vo vyssich otackach, preto to uz nedozenie vyssimi otackami.

No a reakcia na plyn, treba proste pockat kym sa roztoci turbo, nech to maskuju akokolvek tak proste je to poznat... rovnako aj prebytok a nahly narast vykonu sposobuju problemy s trakciou. Napr. 335i je este velmi nizkotlakovo preplnana, tam je turboefekt takmer nepozorovatelny.

A preco turbo??? Totiz EU komisia ci ktory diabol sa rozhodli pokutovat automobilky za nadspotrebu, teda ak ich auta budu vypustat viac ako 160g CO2 na km budu mastne pokuty, turbomotory maju nizsiu nominalnu spotrebu takze su riesenim;) No a co ze skutocna spotreba moze byt ina!!!!!!!!!!!!!!!

*a dufam ze ma za tychto 15 min co som to pisal aspon reputaciou odmenite...hehehe...joke:D
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Pondelok, 22. Decembra 2008, 21:57

lupo napísal:
63 AMG je hladky V8 6,2l. 55AMG bol 5,5l V8 s kompresorom.

a ja by som teda turbo/kompresor motory nezatracoval. 1000nm od volnobehu by bolo dooost popici :D


Dik za opravu, sekol som sa.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 224 neregistrovaných