... všetko o BMW ...
voMacK napísal:Na kapote sedel slon, ci preco to je tak nizko?
Fuxxovi sa pri tejto foto od radosti rozbuchalo jeho znizene srdiecko
Fuxxo napísal::-D![]()
deges
ja by som este par pripomienok mal k tym debatam tuto :-)
sorry, ale M3 G80 urcite nieje v nijakej galaxii ani nahodou porovnatelne auto s i4m50. to ze z 0 na 50kmh mozno budes o kusok rychlejsi, neznamena ze to je porovnatelne. 7 rocna M3 so 100k km, verim tomu ze tazko sa bude hladat pod 45-50 tisic, nie 35-40, staci sa pozriet na F80ky, a pri Gckovych M3 vdaka vysokej spolahlivosti celeho auta budu ostatkove ceny este vyssie. aktualne prve G80 zacinaju na nejakych 65 tisic a to su vacsinou manualy. za peknu 4 rocnu treba 70+
porovnatelne auto mas M340i/M440i (popripade M340d, tam si potom s nakladmi na palivo este inde), a cenovo si najskor na tom istom jak i4m50, preto sa to vola M50 a nie i4M. servis tam bude 0 rovnako jak pri elektrike, lebo to mas proste predplatene. a v zaruke. zostatkova hodnota bude tiez najskor vyssia jak i4. spotrebou sa hybes tiez dlhodobo na 8 litroch.
na druhej strane, tvoj pripad je absolutne 100% trafeny presne, ty si typ cloveka ktoremu sa baterkove auto hodi. mas to kde nabijat, mas relativne mensi najazd, a jednoducho vyuzijes vsetky vyhody ake to poskytuje. a v bielej to vyzera dobre tiez :-) takze gratulacia :-)
xener napísal:1. nejazdi ako de*il a dodrzuj predpisy SR(ak nejazdis tak len v DE) = max 130 kmhnechcel som pisat skor ako ho budem mat viac vyskusane, mam ho necely tyzden (i4 edrive40) ako nahradne za patku a vzdy ked si do toho sadam, tak som velmi stastny. z toho ze to nie je moje a asi max do tyzdna vratim. vykon to ma celkom slusny, ale je to hodne nervozne auto. jazdit len po meste , obchvate a okolitych okreskach, tak celkom ujde, ale na dlhsie trasy to podla mna moc nie je. mozno to bude aj tym ze som neprisposobivy a jazdim rovnako ci na nafte, benzine alebo teraz na elektrike, ale nejake extra setrenie mi to nepride. dnes som s vyrazil na cestu s ~90% baterie, vacsinou dialnica medzi 130 a 170, celkovo nejakych 275km a pri cene 0.39E na nabijacke mi nejake usetrenie moc nevychadza oproti nafte na rovnakej trase. myslim ze tam bola kombinovana nejakych 23kw/100km. rovnakym stylom takuto cestu robim na nafte za 6.5 az 6.8 /100km. dobre je, ze mi kamos povedal ze otravneho rychlostneho asistenta nemusim vypinat cez menu, ale da sa jednotlacitkovo, ale drzanie pruhov sa jednoducho vypnut neda. ale aj tak sa to dalsim startom da do povodneho stavu "zo zakonnych dovodov" :) ano , nemoze za to uplne bmw ani elektrika, je to tak na vsetkych novych modeloch, aj na 760e.
idrajv 8.5 je oproti starsej 7 jednoznacne krok spat. nepresvedcilo ma ani i4 ani 520d G61, zatial to vyzera tak ze G31 bude sluzit o dost dlhsiu dobu ako byvalo zvykom, presiel som od E cez F do G a vzdy to bolo lepsie a lepsie, ale toto co sa teraz predvadza koli posratej gayrope je nie krok do zadu ale volny pad .
LOKI napísal:dakujem za radu. bohuzial rychlost 130 na dialnici je prilis nebezpecna v modernych autach, napriklad ja sa pri nej nudim a zaspavam :)1. nejazdi ako de*il a dodrzuj predpisy SR(ak nejazdis tak len v DE) = max 130 kmh
2. ZSE Roadsafe co mas za 30e mesacne, mas v tom 100kw a nabijas DC do 100kwh rychlostou za 29c.
LOKI napísal:nedalo mi, overil som tvoje info aj som pozrel siet stanic. a potom som zbadal vypocet vyhodnosti elektriny. doteraz som bol v tom ze elektricke auta jazdia za zlomok oproti spalovakom, nemaju tam sudruhovia nejaku chybu vo vypocte?2. ZSE Roadsafe co mas za 30e mesacne, mas v tom 100kw a nabijas DC do 100kwh rychlostou za 29c.
xener napísal:Ak chces usetrit musis nabijat vacsinu doma. Ja mam male EV do mesta a vlastny wallbox. 100km ma vyjde asi 2E. Inac to nie je absolutne lacnejsie, ale na druhu stranu si povedzme, ze tie ceny uz tiez niesu o moc vacsie ako pri spalovakoch - ked som kupoval X3 za rovnaku cenu sa dala kupit iX3.nedalo mi, overil som tvoje info aj som pozrel siet stanic. a potom som zbadal vypocet vyhodnosti elektriny. doteraz som bol v tom ze elektricke auta jazdia za zlomok oproti spalovakom, nemaju tam sudruhovia nejaku chybu vo vypocte?
elementarna aritmetika:
rocny najazd 20tkm , usetrenych 363E pri elektrike je 20%. ked sa to ale zoberie na aktualne ceny nafty nie 1.58 ale 1.40 , tak to uz take vesele nie je , uz je to len usetrenych 10.78% a 166E
nie je to ziadna vyhra, vzhladom na starostlivost , ktoru je elektrike treba venovat osobne, veci maju sluzit a prisposobovat sa ludom a nie ludia veciam a strojom.
zse.PNG
xener napísal:akú starostlivosť máš na mysli? Keď som ja kupoval tak nafta stála 1,94 za liter. Cena ropy je preto tak nízko lebo je umelo tlačené na dol ,ale to sa raz skončí.nedalo mi, overil som tvoje info aj som pozrel siet stanic. a potom som zbadal vypocet vyhodnosti elektriny. doteraz som bol v tom ze elektricke auta jazdia za zlomok oproti spalovakom, nemaju tam sudruhovia nejaku chybu vo vypocte?
elementarna aritmetika:
rocny najazd 20tkm , usetrenych 363E pri elektrike je 20%. ked sa to ale zoberie na aktualne ceny nafty nie 1.58 ale 1.40 , tak to uz take vesele nie je , uz je to len usetrenych 10.78% a 166E
nie je to ziadna vyhra, vzhladom na starostlivost , ktoru je elektrike treba venovat osobne, veci maju sluzit a prisposobovat sa ludom a nie ludia veciam a strojom.
zse.PNG
catchcash napísal:zalezi kam ides, ako casto jazdis apod. Ked ides napr BA - KE...440km. 80 baterka, spotreba povedzme 22. Prejdes 300km, dojazd mas cca 60km. Das nabijat pri 100ke. Za 25 min mas dobitych 25kw, teda 100km, dojazd mas cez 160 co ti ukazuje a do ciela mas 140...Teda pri 100kW 20 min neni taka hrozna prestavka ? Ked ides 800km apod, tak stojis 2x a rozdiel 20-30 min snad nebude take hrozne.100kW nie je malo ked clovek chce nabit na dialnici co najrychlejsie?
xener napísal:Tych usecasov je vela...zalezi kam sa clovek zaradi a ako to vyuziva. Ci byva v panelaku a nabija v praci/nakupnom centre/doma fve/doma bez fve/moze v praci zadarmo nabijat atd. Ano ak je niekto v panelaku, tak ten vyssi balik od ZSE je nutnost...ktory aj tak ani pri 0,29c neni tak vyhodny ako pises a neni to 50% usetrenie...ale aj tych 10-20% je predsa stale dobre pre zelenu planetu a tvoju penazenkunedalo mi, overil som tvoje info aj som pozrel siet stanic. a potom som zbadal vypocet vyhodnosti elektriny. doteraz som bol v tom ze elektricke auta jazdia za zlomok oproti spalovakom, nemaju tam sudruhovia nejaku chybu vo vypocte?
elementarna aritmetika:
rocny najazd 20tkm , usetrenych 363E pri elektrike je 20%. ked sa to ale zoberie na aktualne ceny nafty nie 1.58 ale 1.40 , tak to uz take vesele nie je , uz je to len usetrenych 10.78% a 166E
nie je to ziadna vyhra, vzhladom na starostlivost , ktoru je elektrike treba venovat osobne, veci maju sluzit a prisposobovat sa ludom a nie ludia veciam a strojom.
zse.PNG
LOKI napísal:Ano prave v nedelu som sa vratil z FRA prakticky cela cesta bola po dialnici cca 1300km. Vzdy som zabudol zmerat taku normalnu prestavku kde clovek ide na WC, kupi si nejaku vodu a pod. ale ked som pozrel cisty cas jazdy a celkovy cas a nejako si to preratal tak som zistil, ze som na tych zastavkach stravil mozno aj tolko casu kolko by som potreboval na dobitie. AJ ked asi 10min dlhsie by som potreboval lebo za 15 nenabijem vzdy kolko by som potreboval. Ale to boli idealne podmienky a co v zime a s detmi. Tam ma to este stale odradza uvidime casom kam sa to posunie.zalezi kam ides, ako casto jazdis apod. Ked ides napr BA - KE...440km. 80 baterka, spotreba povedzme 22. Prejdes 300km, dojazd mas cca 60km. Das nabijat pri 100ke. Za 25 min mas dobitych 25kw, teda 100km, dojazd mas cez 160 co ti ukazuje a do ciela mas 140...Teda pri 100kW 20 min neni taka hrozna prestavka ? Ked ides 800km apod, tak stojis 2x a rozdiel 20-30 min snad nebude take hrozne.
Realny priklad...ja som siel na Tesle Mnichov - BA, kludnou jazdou 111 tempomat, obcas predbiehanie, obchas spomalenie na dialnici ked nieco robili a vysledok ? 14,9 kwh...488km a na SCH mi stacilo byt 5 min ale dal som si wecko, lepenak a po 15 min som mal z 22% na cca 75%
xener napísal:Ak správne chápem to tvoje nabíjanie. Ty si prišiel na nabíjačku ktorá bola obsadená a i keď auto ti hlasí ,že je obsadená a i tak si tam išiel nabíjať? Ten konektor je podľa mňa v poriadku napravo vzadu. Tam chodíš málo a navyše ti nebude zavadzať kábel od nabíjačky, ale to je len môj subjektívny názor.dakujem za radu. bohuzial rychlost 130 na dialnici je prilis nebezpecna v modernych autach, napriklad ja sa pri nej nudim a zaspavam :)
za idealnych okolnosti v idealnom progresivnom svete mozno, ja som musel na nabijanie cakat pol hodiny a musel stat pri aute pri stojane, lebo keby som cakal vnutri na kave tak ma predbehnu dalsi dvaja co tam cakali za mnou.
len pre doplnenie , i4 ma nabijaci konektor uplne nahovno, na pravej zadnej strane, kedze parkujem v garazi, tak je to najmenej pristupne miesto, kedze pravu stranu tlacim co najviac k stene. netusim preco sa sudruhovia rozhodli pre taketo riesenie, ked to vedia spravit aj inteligentne na plugin hybridoch kde je konektor pred vodicovymi dverami.
je urcite kopa ludi, ktorym elektricke auta ucarovali a je dobre ze sa vyrabaju, aby si ich mohli kupit a tesit sa z nich. ale nech dpc nechaju zit aj nas co chceme klasicke auta a elektricke tamagoci nie je pre nich.
Sauron napísal:Ja som porovnaval rovnako veľke a výkonovo podobné auta nebudem porovnávať auto čo ma o 200koní menej. To by som porovnal BMW i4 40xdrive a tam je tiež cena zase inde oproti M50. No s tou cenou ojazdeného BMW by som bol opatrný. Na Mobile DE su dve BMW M4.Maju cez 90000km a vek 3 roky a cena je kolo 63 000 eur keď bude mať 7 cena bude inde.Ku tomu servisu si ty musis predplatit bezstarostný servis inak platíš za servisne prehliadky.No ja som pisal že som bežný použivatel z ročným najázdom do 17000km.