Caute
Už asi siesty rok rozmýslam, ze si tu zalozim aj ja pribeh.. Vtedy to bolo este s prvym autom E36 320i coupe... No nic zvlastne sa s autom nedialo ani opravy ani upravy tak som sa na to vykaslal. Dnes som sa rozhodol napisat tento pribeh, lebo som sa zacal venovat driftu a chcem tymto nabudit a motivovat aj dalsich ludi kedze nas je na Slovensku velmi malo..
Vacsina ludi si mysli ze na to treba nenormalnu kopu penazi.. no podla mna to nieje uplne tak, kedze od roku 2015 sa na slovensku otvorila pre drift aj kategoria street kde mozete jazdit so vsetkym co ma zadny nahon :) A rad sa povozim s hocikym aj mimo sutaze hocikde a hocikedy.
To by bol uvod teraz prejdem k autu o ktorom bude tento pribeh..
Ako je napisane v nadpise ide o E36 konkretne to je coupe povodne M3 3,2 .. osadeny je motor M60B40 s par upravami..
aby som nezabudol auto staval dlhorocny clen klubu a pre mna pan jazdec Maroš BLACKMW Niks..
Kupil som ho v roku 2013 kedy si Maroš postavil novu bestiu E46 pickup a stare posunul Dalej..
V tej dobe som mal prave na dvore E36 328i coupe ktoru sa mi podarilo poslat cez obrubnik mimo cesty a rozhodoval som sa ci ju opravit, predat allebo prestavat kedze som sa chcel zacat venovat driftu.. Podarilo sa mi s Marosom dohodnut na podmienkach predaja a tak isla 328 z domu a prisla tato neskutocna bestia :)
Doteraz si pamatam ten pocit ako som ju bral z BA po vlastných... sedel som v zavodnej skrupine okolo mna same plechy a polorám motor neskutocne hucal a ja s usmevom na perach som vyrazil na dialnicu smer TN... (auto malo vsetky papiere v poriadku STK,EK, ECV,PZP)
Dalsi usmevny pribeh bol ako som to auto v TN prihlasoval :) ale to uz su veci medzi nebom a zemou a Dopravnym inspektoratom ktore netreba rozoberat.
Popis auta v skratke:
BMW E36 340i coupe
Motor M60B40 - Upravena RJ, obmedzovac toci 7300 ot/min, pevna mapa bnez vahy vzduchu a lambda sond
Podvozok HSD
vyfuk komplet AMA okrem zvodov tie su custom
Zvarosvor
Predna naprava custom zvacseny raid o cca 30°
V interiéry je povodna palubovka a tapacire na dverách
myslim, ze kazdy kto sa trochu zaujimal o drift na slovensku to auto pozná
pripájam pár foto z doby kedy som ho kúpil




Takze asi takto nejak plynul čas:
9/2013 - kúpa auta
9/2013 - BMW zraz Senica - prvé zoznamovanie s autom, par šmykov po určenej dráhe
V priebehu roku som auto použival aj v bežnej premávke vacsinou v noci a vyuzival som vsetky okresne cesty na trénovanie
najviac som toho odjazdil asi na jankovom vršku ktorý ma toho aj naviac naučil.. padlo tam za obet asi 20 gúm, 1 disk a zadne nastavitelne rameno
10/2013- Seriová spojka nevydrzala moje agresivnejsie nakopavanie a z lamely ostali dve casti.. takze sa to rozobralo a zistilo ze by sa patrilo vymenit aj zotrvak... kedze M60 ma este 265MM spojku boli to celkom palky... tak som sa rozhodol ze zotrvak kupim pouzity a spojkovu sadu novu...
Nasiel som jeden zotrvak v PB .. tak som prenho letel a ked som to isiel skladat zistilo sa ze to bol 240mm ... Tak som tom poskladal naspat so starym zotrvakom .. no bal som sa ze to zasa zachvilu poddá.. a tak prisla narad uprava spojky z 265mm na 240mm s keramickou lamelou a zosilenym pritlacakom...
12/2013 - Na stedrý den sme s kamaratmi z Povazskej Bystrice dostali skvelý napad ist v noci robit zlobu po okoli PB. Takze po stredej veceri som sadol do auta a vyrazil smer PB. Nakoniec z toho bola asi najlepsia noc v mojom zivote. Stretlo sa nas sice len par aut no zabava a adrenalin boli neskutocne... dufam ze raz si to zopakujeme
6/2014 - Auto dlho stálo kedze este v aprili bol sneh, bolo dost casu ho pripravit na prvý ozajstný závod.. Carat 2014.. Závody boli aj skor na Pez. Babe.. z financnych dovod som ich radsej vynechal.. Pred zavodom sa na aute vymenili tycky riadenia ktoré dostavaju pri plnom raide celkom zabrat.. spravila sa geometria a vymenil olej s filtrom... Inak bolo auto nachystané. Horsie to bolo somnou... Musel som si nakupit zavodne oblecenie a prilbu..
a nazbierat odvahu prvý krat sa ukazat medzi jazdcami ktorí jazdia uz dlhé roky a vsetci sa dobre poznajú.. Po prijazde na letisko v piestanoch som sa trochu citil ako prvý den na základnej škole. Moja nervozita bola o to vacsia, ze vsetci poznali Marošove auto a vedeli, čo to auto dokáže, takže som si nemohol dovolit urobit tomu autu hanbu :) Myslim, ze sa mi to celkom podarilo... Kvalifikoval som sa do battlov kde som sice hned v prvom kole vypadol ale battle bol zrovna proti Marošovi a myslim ze som povesti toho auta neostal nic dlzný ... uprimne sam neviem ako sa mi podarilo tak zajazdit kedze 3ku som mal pri drifte zaradenu mozno 3x v zivote

. Video si mozte pozriet tu
https://m.youtube.com/watch?v=51aGMnyEi4gA tu je krátky zostrih z celeho vikendu
https://m.youtube.com/watch?v=4A0fNHV6PDUpribeh budem postupne doplnat az do sucastnej podoby auta .. vsetky opravy a upravy a zaroven podujatia na ktorých som sa zucastnil..