tak po dlhsej odmlke troska updatu.. troska dlhsieho updatu

naposledy to bolo o detailingu.. odvtedy sa par veci udialo.
takze pocas tych par mesiacov co som auto mal, som pocitoval ze prevodovka radi stale horsie a horsie, a tiez som casom zistil, ze po nakladacke sa dokonca dymi z vyfukov pod autom, a zistil som ze mi tecie z prevodovky olej niekde, ked sme riesili o-ring, tak sme utreli cely plastovy kryt prevodovky, lebo okolo vypustneho ventilu boli kvapky a cele to bolo od oleja (odtial to pri jazde vsetko tieklo na vyfuk), a po troch dnoch co auto stalo v garazi bez nastartovania sme v pondelok prisli do garaze, a zase to bolo od oleja, takze uz to bolo v takom stave, ze dost zlom, prevodovka kopala, dost blbo sa spravala za jazdy, nedrzalo to otacky, proste zle, a bal som sa s tym aj ist uz niekde, nech to neodjebem.. tak som urychlene zistoval termin v zf pakra, bohuzial mali tri tyzdne dopredu obsadene, to neprichadzalo do uvahy, tak nakoniec som skoncil pri brne vo firme ZP automatic, rano som sadol do auta o piatej, uplne nakokot cas pre mna, ale neva

7:20 som bol uz pred firmou, na zaciatku sa isiel chlapik ktory bol vovnutri a riesil objednavky a klientov previest s autom, tak ma kvalitne nastrasil, ze hydromenic je v prdeli, a ze aj mechatronic je chyteny.. potom auto odislo do garaze, a bohuzial som nemohol ostat v garazi, kedze museli sprisnit podmienky kvoli nejakym "klientom", takze som cakal v podstate az do 10:00 v malej miestnosti, ale nevadi, za krasu sa trpi

potom ma na chvilu zavolali do garaze, ked uz mali napojeny pristroj na preplach, a pozrel som si jak to vyzera a jak to funguje, a vtedy do mna troska nervy, lebo..
v bmw mi po kupe podla servisky povedali, ze niekedy v 03/2013, cize relativne nedavno, menili filter na prevodovke (a predpokladam ze ked sa nieco take robi, tak sa meni aj olej v prevodovke), no ale samozrejme realita uplne ina, ked zacal ten stroj pumpovat olej, tak bol totalne cierny, a typek mi povedal zarucene ze ten olej je original od vyroby, nikdy nebol meneny. co by som mozno este prehltol, ale dalsi gol bol ked mi ukazali toto:

olej pred:

olej po:

kardiostimulator


na zdvihaku:

takze filter bol tak isto original od vyroby, s vyrazenym datumom. uzasne bmw servisy
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
pisal som do bavarie v nitre, ze kedy a kde sa robila ta kontrola, ale nejak mi odpoved nedosla naspat.. takze neviem to zistit..
no ale je to vymenene, vsetko jak ma byt.. co sa tyka uniku oleja, nebolo to okolo vypustneho ventilu, ale bolo to hore na boku prevodovky okolo nejakej prechodky cez ktoru ide velky konektor dovnutra, takze mi vymenili prechodku aj konektor a vsetko je ok. a moje podozrenie na malu hladinu oleja bolo opodstatnene, lebo tam dolieval 1.1 litra oleja
po dokonceni preplachu ma opat poslali do miestnosti, aby to dokoncili, zakrytovali, hlavny mechanik sa isiel na tom previezt, a potom ked sa previezol, tak sme sa isli spolu previezt a musim povedat, ze rozdiel bol velmi citelny, vpodstate vsetky problemy zmizli, a uz to radi tak ako ma, az na jeden detail, ale to je na dlhsie.
co sa tyka pristupu firmy, tak naozaj profesionali, vedeli co robia, robota paradna, vsetko vycistene, maximalna spokojnost. akurat jedna vec ma troska zaskocila, pytal som sa ci vymazali aj adaptacne hodnoty prevodovky, a povedal mi chlapik, ze toho sa vobec nechytat, tak neviem teraz, lebo na kombiku som to robil aj dvakrat.. :-)
potom, uz ked som bol troska viac ukludneny, tak som sa pustil aj do interieru 6ky, ktory naozaj potreboval vycistit, aj napriek tomu ze to tak vobec nevyzeralo, a na relativne maly najazd to vyzeralo dost zle ked uz som zacal robit 50/50.. takze opat overeny recept, jarova voda, kefa, stetec, autoglym leather cleaner, leather balm, rubber and vynil care + par handier a islo sa na vec :-) takze nejake zabery (mal som po ruke len ifon

):
(zistil som ze zadna lavica ide ultralahko von, takze som ju vyhodil a tak sa robilo lepsie..


koberceky vyzerali katastrofalne..

kto by povedal ze zadna sedacka bude vyzerat takto, na tej sedacky pochybujem ze by velmi niekto sedel, lebo sa tam proste nevleze..

zadok hotovy

predok before:


50/50





a hotovy aj predok..




dalej som si doprial aj mensi facelifting interieru, kupil som na skusku z ciny set diod, za nejakych 16€, co je vazne dobra cena, za 10ks, takze je svietim uz na bielo, v interieri, a vydalo aj na SPZ :-) nejake ajfonove fotky..



pred par tyzdnami mi zacala svietit kontrolka ze front parking light faliure, na spolujazdcovej strane nesvietili AE, ale po dvoch dnoch to prestalo, tak som to nechal tak, a teraz zacala svietit zas a prestali svietit zase na soferovej strane, takze ma caka vymena, akurat neviem jake kupit.. lebo 100€ sa mi fakt nechce davat za dve ziarovky, ked viem ze z ciny kupim to iste za 30€.. takze to si musim rozmysliet este.. keby som mal FL svetla, tak urcite berem od crumara, tie ziarovky su proste zabite :-O
plus musim ist k simikovi uz, na doladenie par detailov, ktore chcem aby tam boli a spravali sa inak ako teraz.. :-)
tak isto vdaka pocasicku uz mam auto na zimnych 18", sice to vyzera blbo oproti 19" ale jebat na to, zima je zima..


a najvacsi update sa udial predminuly tyzden, resp. bolo to asi mesiac a pol dozadu, kedze som sa konecne rozhodol ze zacnem riesit LPG, a tak som po dlhom vyberani zvolil firmu auto+lpg a musim povedat ze som si vybral viac ako dobre..(dakujem vsetkym ktory ma tam posunuli - v inych vlaknach to bolo)
samozrejme ako je u mna zvykom, nic nejde jednoducho a rychlo, takze ked som poslal do tej firmy udaje ktore potrebovali, ako napriklad fotky technicaku, tak mi sefko odpisal, ze to nepojde tak lahko, lebo v aute mam napicu napisanu hmotnost, z coho som mal zase nervy na dranc.. maximalna povolena je 2090kg, a pohotovostnu som mal napisanu uzasnych 1925kg (neviem odkial sa to tam dostalo a kedy, uz to tam bolo v povodnom TP, takze predpokladam ze nejaky dostojnik si plnil svoju ulohu dokladne), takze v reale to auto bolo uz pred upravou podla zakona trojmiestne a po montazi lpg by z neho bolo dvojmiestne, kvoli hmotnosti systemu.. takze som sa potesil, volal som na dopravny, ze co s tym a samozrejme vsetko musi ist podla zakona, takze som musel z bmw vyziadat za 20€ papier, v ktorom bude oficialna realna hmotnost auta.. a samozrejme, ze v bmw to nevedia len tak vyplut, ale posielaju to do mnichova (co je absolutne nepochopitelne pre mna) a trva to 5 az 14 pracovnych dni
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
toto je v dnesnej dobe internetu pre mna absolutne na hlavu a nechapem jak to vobec je mozne. (ale majitel firmy mi hovoril ze boli aj horsi, v opli to napriklad stoji 50€

) takze som cakal a cakal a cakal, az som nakoniec zistil ze sa to da doriesit aj tak, ze mi povolenie daju na to ako to je teraz, mam dvojmiestne auto, namontuje sa to, a potom ked pride z bmw papier, tak sa to prepise spolu s plynom. takze som to doriesil tak, a predminuly tyzden som mal dohodnuty termin na montaz.. 7:30 som uz bol v raci pred firmou, a tak sa borci relativne rychlo pustili do roboty.
najvacsi minus pre mna v tomto momente je, ze ten jebnuty kufor v tom aute je strasne blbo tvarovany, zuzuje sa smerom dovnutra a kedze mi tam musi ist bomba lebo nemam rezervu, tak by sa tam vosla max 60 litrova bomba, do ktorej nedam asi ani 50 litrov, co by bol velmi smiesny dojazd a nebudem tankovat kazdy druhy den.. tym padom sme tam skusali 80ku, a ta uz bola vysunuta vpredu, takze medzi bombou a stenou ktora deli kufor od interieru je hluche miesto, a povedal som si ze ked uz sa to tam bude davat, tak nech tam ide rovno 100vka a mam pokoj aj s tankovanim.. takze sa tam dala asi najvacsia nadrz jaka sa da, chlapi boli velmi ustretovi, a dokonca bolo treba v podstate vyrobit novu konzolu na ktoru sa uchyti cela bomba..
trvalo to v podstate cely den, ale na to ze je to auto ktore nerobia kazdy druhy den jak fabiu, tak sa im to podarilo fakt tak, ze klobuk dolu, okolo 5 - 5:30 uz bolo auto hotove, nakodene, funkcne..
takze prisli prve testovacie dni s autom

co bola vacsia zabava ako som cakal.. natankovat plnu za 50-60€ je neuveritelny pocit :-) a musim povedat ze odladili to na prvu supu viac ako dobre, auto v podstate nema ziadny problem s plynom, jedine mensie nuansy su ked je v noci menej ako 5 stupnov, a prepina to na plyn, tak to je dost neohrabane, ale uz ked sa znova oteplilo, ze rano som sadal do auta a 7-9 stupnov bolo, tak po 600-800 metroch to preplo na plyn a islo to absolutne paradne.. co sa tyka vykonu, tak nejak nepocitujem ze to ide horsie na plyn, troska som to skusal jeden vecer, pri manualnom radeni a na 3ke pri 140-150 mi este preblikaval protipreklz, takze si myslim ze to take horke nebude
co sa tyka spotreby, tak za mna absolutne famozne, neni o com, na prvu nadrz som spravil 580km na 70 litrov plynu, a to som isiel takym tempom ze dialnica 140-150, sviznejsie rozbehy a podobne, takze take normalne tempo, co vychadza na krasnych 12 litrov plynu (podla dotankovania).. dalsiu nadrz som najazdil 400km, ale to bolo take tempo, ze som to naozaj nesetril a nakladal tomu vsade kde sa dalo, obmedzovac, a tak.. dotankovaval som ale nie prazdnu nadrz, natlacilo mi tam este necelych 60 litrov, co vychadza na 15l plynu takze absolutne zabite.. (to bolo prvykrat co som tam tlacil tolko az kym sa nezastavila pumpa, takze mozno este aj menej to bolo) takym tempom by som na benzine nespravil na nadrz asi ani 300km pocitam
a dovod predcasneho tankovania bol ten, ze v sobotu som si dal mensi vylet do rakuskeho grazu (mimochodom absolutne napicu, pokial vychytate dazd), a chcel som to otestovat na spotrebu, takze tempo v obci tak 55, mimo 90-100, dialnica 110-120 (podla gps), prejdenych 710km, dotankovaval som v nedelu 79 litrov na nie uplne prazdnu nadrz, spotreba 11 litrov plynu, takze 8€ na 100km.

na druhej strane to je zbytocne a tak jazdit nebudem, nejazdil som tak ani na benzine, ale ako test, co sa da dosiahnut ani nie velmi slimacim tempom. (plus isiel som absolutne cely cas v totalnom dazdi a v relativne velkych kopcoch hlavne cestou domov cez semering)
z mojej strany je to teda win win situacia, a som maximalne spokojny.. za 10 dni som tankoval 4tu nadrz, to je dost masaker..
no a taka finalna haluz na zaver, medzicasom mi prisiel papier z bmw, a na moje velke prekvapenie, ktore som vobec necakal, podla vin moje auto ma pohotovostnu hmotnost 1715kg, co je vazne supercool

cakal som nieco pod 1800, ale toto urcite nie.. :-)
takze tolko k mojmu updatu, sorry za sloh, ale nemal som cas kvoli pracovnemu vytazeniu to castejsie updatovat.. dalsi update uz dufam bude s vyfukom, tiez je v stadiu riesenia.
k lpg este fotky nemam, ale vsetko pride.. :-)