... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
profituner
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Nedeľa, 16. Marca 2014, 21:25

Vsetko beriem. No mna fakt nahnevalo to,ze tu niekto Profituning obvinil,ze klame podvadza a na tom zaraba.
Kazdy kto ma pozna, vie ze som ku kazdemu tunerovi usretovy, dovolim inym firmam merat na nasich brzdach a s kazdym sa snazim vychadzat normalne.
Uz niekedy davno, som bojoval proti takym firmam ako ABC tuning, bojoval som proti akemukolvek klamstvu a zasadne ho odmietam aj v mojej firme!"
Ja sa nehanbim za to, ked nieco neviem urobit,alebo ked niekto odladi auto lepsie, silnejsie, ved o tom je tuning. Ja si kazdeho, kto pri nom rozmysla aj cenim.
Nikomu nevnucujem, ze musi mat brzdu, aj ked podla mojej skusenosti, je to to najlepsie zariadenei pre dobreho tunera. Ja som zacinal s tunigom na vyskoje skole, prvy programator som si kupil za pozicane.Jazdil som na R11 a vo vrecku som nemal nic. Neskor som sa nebal kupit brzdu na leasing 400km od mojho rodneho mesta. Myslim si,ze som toho za poslednych 10 rokov dokazal v tuningu celkom dost. Ale musim povedat, ze moja prva brzda bola najlepsie investicia.
Dnes pracujem denne cca na dvadsiatke brzd na celom svete a kazdym dnom sa mi to iba potvrdzuje!
Zakladom je merat, logovat a rozmyslat pri tom.
Preto som tu uviedol aj ine formy merania, ako napriklad na ceste a ja osobne, koli presnemu chladeniu a inych odchylok ich zacinam pouzivat tiez, pri ladeni hlavne velmi silnych aut (moja997T)
Clovek sa uci cely zivot,aj tak mudry zomrie.
No nech mi nikto netvrdi,ze merat auta neni potrebne a staci sa spoliehat na pocit.
Hlavne nech mi nikto netvrdi, ze sa u nas klame, odrbava a na tom zaraba, lebo v buducnosti to budem riesit uplne inac - tvrdsie.
 
Mouse
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 13.2.2014
Auto: bmw 530 XD
Kraj: Nitriansky

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Piatok, 21. Marca 2014, 20:08

FAKT č.1 : Aj brzda je len prístroj a aj ten prístroj nastavujú - kalibrujú ľudia. (preklz a pod.)
FAKT č.2 : Každá brzda má svoj software a svoje nastavenia a svoju kalibráciu ... aj keď je to od jednej a tej istej firmy ...
FAKT č.3 : Najlepšie je merať sa pred čipom a po čipe na jednej a tej istej brzde. Aby bolo vidno presný rozdiel pred a po.

Chcel by som sa najprv poďakovať a zároveň aj ospravedlniť všetkým zúčastneným stranám a to menovite:
DonUzovi - D racing - za čiptuning
BH Motorsport - Za ochotu
Profituning - Za uvedenie vecí na pravú mieru



Tak som sa teda stretol s Ivanom a urobili sme asi 20 meraní.
Meranie na Vajnoroch ukazovalo od tých 237/238 do 245/246 koní - meraní sme spravili asi 8-9
Meranie v nezainteresovanej firme ktorú sme vybrali... od 254 do 261/262 koní - meraní sme spravili asi 10, nakoľko bolo ťažké a náročné trafiť namerané hodnoty bez "zubov" ( tí čo sa vyznajú - vedia ) keďže mám 4x4 BMW.
Nakoniec nám to nedalo a nahrali sme originál software do auta.

auto malo 215 koní originál ... s veľa ľuďmi som to preberal a vraveli že tieto konkrétne typy áut majú 220 Koní originál, aj keď je písané, že majú 231/233 .

čo z toho vyplýva ? Čiptuning bol vykonaný presne tak, ako som si prial ... S D Racingom som sa dohodol, že chcem taký Optimal Tuning ... rozumných 35 koní a 100 Nm a to moje auto spĺňalo ...

Môj a asi aj Ivanov názor a takisto aj DonUzov a asi všetkých nás je ten , že brzda je síce po pi či vec ... ale skutočný výkon ukáže cesta a šofér. Brzda je veľká vychytávka kvôli tomu, že keď idete čipovať auto, vidíte výsledok pred a po. Hlavne to treba robiť na jednej a tej istej brzde / firme a najlepšie aj v ten istý čas ( deň/hodina )
Či je však nameraný výsledok úplne presný? ... ?? Aj keď sa doma odvážite na váhe vážite inak ako vážite na váhe u rodičov, starých rodičov, u kamaráta alebo v posilke... najlepšie a najpresnejšie by bolo si asi pobehať všetky firmy čo majú brzdu... odmerať sa ... výsledky spriemerovať a máte výsledok. ( a mať aspoň 10 miliónov euro na účte )

Výsledky a Grafy uploadnem zajtra cca

ešte raz veľká vďaka DonUzovi - D Racing
Ivanovi - Profituning
Braňovi - BH Motorsport
 
Mouse
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 13.2.2014
Auto: bmw 530 XD
Kraj: Nitriansky

ChipTuning – zárobok po slovensky

Sobota, 22. Marca 2014, 12:26

.
Prílohy
6.JPG
.
6.JPG (50.93 KiB) 2336 zobrazení
5.JPG
.
5.JPG (55.5 KiB) 2336 zobrazení
4.JPG
.
4.JPG (53.3 KiB) 2336 zobrazení
3.JPG
.
3.JPG (113.67 KiB) 2336 zobrazení
2.JPG
.
2.JPG (112.26 KiB) 2336 zobrazení
1.JPG
.
1.JPG (112.73 KiB) 2336 zobrazení
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Nedeľa, 23. Marca 2014, 22:49

Tak som rad ,ze sa to vyriesilo...

Ako pozeram tak co som zakaznikovi deklaroval to tam aj bolo,,

p.s. ivo mne sa tiez nepaci ked ma niekto ohovara a nepreveri si ani fakty. :( a to som nekonflitny typ..

tak sa vydime..
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
profituner
Príspevky: 35
Registrovaný: 10.1.2009

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Utorok, 25. Marca 2014, 07:51

A to je cely problem, kamen urazu a zaroven moj nazor na celu temu.
Donuzo deklaroval narast cca 100NM a 30PS. To tam naozaj v reale jeho upravou aj dosiahnute bolo a to co slubi, zakaznikovi aj dodrzal.
To sa potvrdilo v rozdielom merani serie s modifikaciou, ci uz u BH alebo v Profituningu. Treba brat naozaj doraz na to, ze BMW X-drive v kombinacii s automatom, sa naozaj nemera lahko a kazda brzda moze mat odchylku.
Ale Donuzo nemohol vediet, kedze auta nijako nemeria, ze auto je uz v serii o nieco slabsie, aj ked bolo v uplnom technickom poriadku.
Celkovy výsledok bol 240-250PS, uprava seriovej 530xd 232PS naozaj slaba a auto by si este 20-25PS naviac zasluzilo! Krutiaci moment 580NM bol ok, ale vykon v otackach padal.
Ak by sa este urobili merania na ceste Racelogikom, popripade inym zariadenim, iba by sa to potvrdilo.
Ak by D-racing presne vedel, aky ma to auto vykon po uprave, urcite by tomu autu este pridal, aj ked si zakaznik zelal bezpecnu upravu.
V ziadnom pripade nechcem nejak dehonestovat Donuzovu upravu, bola prevedena dobre, len celkovy výsledok k okolnostiam bol aky bol.
Preto moj zaver je jednoznacny! Dobry tuner a upravca, musi auta merat pred upravou a po nej, aby vedel presny rozdiel pred a po a celkovy výsledok upravy.
Som naozaj rad, ze sa ziaden "zárobok po slovensky" na Slovensku nedeje a ze kazda zucastena firma sa nikoho nesnazila nejako zaviest ci oklamat.
To svedci hlavne o vysokej urovni tuningu na Slovensku a o vzájomnom respektovani tunigovych firiem medzi sebou a o vyskoje vedomostnej urovni samotných zákazníkom.
Som naozaj rad, ze to nie je ako u nasich zapadnych susedov, kde dobrych upravcov je ako safranu, tuning sa robi v kazdej garazi, ci pred Teskom na parkovisku za 1000 KC, kazdy kazdeho ohovara a v konecnom dosledku z toho stale profituje najviac nejaky ABC tuning, ktory zakaznikov iba odrbava a tuning si pomylil s akciovym predavanim hrncov.
 
Pežot

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Utorok, 25. Marca 2014, 08:23

No vidite, pekne krasne sa to vyriesilo :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: ChipTuning – zárobok po slovensky

Utorok, 8. Apríla 2014, 17:05

Berte ma ako úplneho lajka, ktorý sa do toho nevyzná, ale nedá mi neopýtať sa pár otázok.

1. Ak som tom správne pochopil boli na aute namerané na rovnakom type brzdy výkony od 237 do 264 koní. To je priblížne 10% rozdiel. Chápem, že 4x4 nieje ľahko odmerať, ale je takýto rozdiel normálny? Pokiaľ viem tak by táto MAHA mala byť jedna z najlepších bŕzd v rámci segmentu a vie dobre korigovať rozdiely v teplote, tlaku a pod. Je potom rozdiel možno spôsobený vzduchom, ktorý je vháňaný?
Pôvodne som si myslel, a aj kde-tam čítal, že rozdiely v meraní sú hlavne spôsobené prepočtom z výkona na kolese na výkon motora. Preto som si začal myslieť, že okay tak treba porovnávať výkon na kolese (toto sa dosť používa v US ako som si všimol). Ale aj v tomto prípade tam sú rozdiely na rôznych brzdách podobne ako to je v prípade výkonu motora. Prečo teda?


2. Čo je dôležitejšie, výkon na kolese, alebo výkon motora? Chápem trocha logiku ľudí, čo tvrdia, že dôležitý je výkon na kolese, lebo "to sú tie skutočné hodnoty, s ktorými sa nedá manipulovať". Na druhej strane takisto úplne chápem, že tým pádom to je celé závyslé od teploty a tlaku vzduchu. Čo je podľa vás teda ten "skutočnejší" (doležitejši) výkon?


3. 4x4 majú oveľa nižšiu hodnotu výkonu na kolese oproti zado-/predo-kolkám. Dáva mi to aj logiku, ale nedá mi nespýtať sa, ktoré auto bude mať lepšie pružné zrýchlenie:
Auto "A" má 200koní, stratový podieľ 50% => výkon na kolese 100 PS (4x4)
Auto "B" má 180koní, stratový podieľ 25% => výkon na kolese 135 PS
Povedzme, že obidve auta, majú rovnakú hmotnosť, rovnaký priebeh točivého momentu, trakciu etc ... ktoré bude v realnom svete rýchlejšie?


Ďakujem za všetky odpovede, ktoré dúfam dostanem :)

PS: nechcem nijako zatratiť význam brzdy, práve naopak, uričte by som si nenechal upraviť auto bez PRED a PO meraní, ale naozaj ma to proste zaujíma
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 219 neregistrovaných