... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

banner
 
PrevlecenejVlk
Príspevky: 163
Registrovaný: 5.12.2015
Auto: BMW 530d GT F07
Kraj: Zahraničie

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 2. Decembra 2016, 22:02

Tak ja mam ted celkem vycisteno ze jo, spis by mne zajimalo JAK se da vycistit ty kanaly....
 
maupassant
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Štvrtok, 26. Januára 2017, 01:30

potmehuth napísal:
Chalani, skusim sa spytat tu. Kamos ma F10 525d, R6. Zatrasie mu autom po starte. Vsetko je vymene, vycistene. Ked auto stoji, aj dlhsie a nastrtuje sa, netrasie. Ked je zohriate, netrasie. Trasie v momente, ked je studeny start, prejde asi 5 km alebo 10km, teplotna rucika na oleji sa nepohne moc od 50ky, potom vypne motor. Potom prejde chvila (30 minut), nastartuje a vtedy zatrasie. Iba v tomto momente. Moze to byt nejake teplotne cidlo, ale zle fungujuce EGR? Ziadne chyby v pamati. Na live data sa este nepodarilo dostat. Vdaka za info.
Ahoj, nepodarilo sa ti zistit co presne to sposobovalo? Ja mam zial na F10 525d R6 podobny problem vo vacsom rozsahu :(.
Avsak u mna sa zacne motor chviet, otacky kolisat a zacne ist nepravidelne v momente kedy auto po 1-2 minutach po studenom starte znizi otacky. A potom takyto nepravidelny chod motora na volnobehu trva dost dlho. Samozrejme pri pridani/rozjazde a ked sa zahreje ide uz normalne. Iba raz ked nim fakt neprijemne na volnobehu cukalo som sa jemne skusal rozbiehat a vtedy autom sklbalo zopar sekund aj pri rozjazde :(. To mas uz dost vystrasilo.
Som z toho zufaly, v BMW ziadne chyby na diag a same blabla vraj R6 pri studenom starte ide dost surovo...
v Boschi mi na vypise z diag nasli hlasku o Swirl Flaps. Mozu to sposobovat aj nefunkcne klapky a/alebo zanesene sanie (mam 162k origo km, 70% dialnice)?
Alebo je to vinou zle fungujuceho EGR ako pisal TT-SIMIK ? :roll:
Neboli by ste niekto kto to uz riesil ochotny sa mi na to pozriet ? Budem vdacny za kazdu radu.
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
potmehuth
Autor témy
Príspevky: 1372
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Streda, 1. Februára 2017, 12:35

maupassant napísal:
Ahoj, nepodarilo sa ti zistit co presne to sposobovalo? Ja mam zial na F10 525d R6 podobny problem vo vacsom rozsahu :(.
Avsak u mna sa zacne motor chviet, otacky kolisat a zacne ist nepravidelne v momente kedy auto po 1-2 minutach po studenom starte znizi otacky. A potom takyto nepravidelny chod motora na volnobehu trva dost dlho. Samozrejme pri pridani/rozjazde a ked sa zahreje ide uz normalne. Iba raz ked nim fakt neprijemne na volnobehu cukalo som sa jemne skusal rozbiehat a vtedy autom sklbalo zopar sekund aj pri rozjazde :(. To mas uz dost vystrasilo.
Som z toho zufaly, v BMW ziadne chyby na diag a same blabla vraj R6 pri studenom starte ide dost surovo...
v Boschi mi na vypise z diag nasli hlasku o Swirl Flaps. Mozu to sposobovat aj nefunkcne klapky a/alebo zanesene sanie (mam 162k origo km, 70% dialnice)?
Alebo je to vinou zle fungujuceho EGR ako pisal TT-SIMIK ? :roll:
Neboli by ste niekto kto to uz riesil ochotny sa mi na to pozriet ? Budem vdacny za kazdu radu.


Ahoj...podla info, co sme s kamosom riesili, tak v prvom rade, vycistit sanie a skontrolovat aktuator na sani. Zaroven s tym EGR, idelane vymenit za novy kus. Tusim 200 v BMW, plus minus. Ak nepomoze ani toto, potom hladat dalej. Pripadne skusit z ineho auta, ci to pomoze. Stalo sa aj, ze bolo zle cidlo na teplotu chladiacej kvapaliny, ale to velmi zriedka. Tu by som isto zacal a myslim, ze na 90% to bude prave v tomto. Aj podla BMW menia EGR castejsie, ako stierace.
"Life´s Too Short To Drive Boring Cars."
 
maupassant
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 10:33

potmehuth napísal:
Ahoj...podla info, co sme s kamosom riesili, tak v prvom rade, vycistit sanie a skontrolovat aktuator na sani. Zaroven s tym EGR, idelane vymenit za novy kus. Tusim 200 v BMW, plus minus. Ak nepomoze ani toto, potom hladat dalej. Pripadne skusit z ineho auta, ci to pomoze. Stalo sa aj, ze bolo zle cidlo na teplotu chladiacej kvapaliny, ale to velmi zriedka. Tu by som isto zacal a myslim, ze na 90% to bude prave v tomto. Aj podla BMW menia EGR castejsie, ako stierace.
Ahoj, diky za konkretne tipy a rady! Dnes som bol zaniest auto do Boschu. Najskor slubene vraj samozrejme bez problemov sanie vycistime, robime to bezne. Dnes - pozrieme diagnostiku a odporucime co by sa malo vymenit. Vraj pri cisteni sania sa niektore casti mozu ulomit a narobit sarapatu :roll:. Predpokladam ze nemaju updatnute ze v N57 by problem s ulamujucimi sa klapkami padajucimi do sania nemal vyskytovat, alebo predsa? Mozno sa im nechce sa s tym babrat :-(.
Povedal som nech skontroluju aktuator aj egr, avsak bez demontaze sania, z diagnostiky uz asi tusim co vycitaju...
Apropo aktuator: pri zohriatom motore, sa z jeho prednej soferovej strany ozyva slaby zvuk akehosi elektr.motorceka ktory akoby sa snazil nieco otvorit/zatvorit, proste pravidelne sa opakujuci zvuk v 3-4 sek, intervaloch. Je to pocut aj v aute pri vypnutej hudbe a zapnutej ventilacii. Po vypnuti ventilacie zvuk prestane.
Moze byt toto prave ten aktuator snaziaci sa nastavit predpokladam bordelom zanesene uz nehybajuce sa klapky ?

Diky. M.
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
potmehuth
Autor témy
Príspevky: 1372
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 12:33

maupassant napísal:
Ahoj, diky za konkretne tipy a rady! Dnes som bol zaniest auto do Boschu. Najskor slubene vraj samozrejme bez problemov sanie vycistime, robime to bezne. Dnes - pozrieme diagnostiku a odporucime co by sa malo vymenit. Vraj pri cisteni sania sa niektore casti mozu ulomit a narobit sarapatu :roll:. Predpokladam ze nemaju updatnute ze v N57 by problem s ulamujucimi sa klapkami padajucimi do sania nemal vyskytovat, alebo predsa? Mozno sa im nechce sa s tym babrat :-(.
Povedal som nech skontroluju aktuator aj egr, avsak bez demontaze sania, z diagnostiky uz asi tusim co vycitaju...
Apropo aktuator: pri zohriatom motore, sa z jeho prednej soferovej strany ozyva slaby zvuk akehosi elektr.motorceka ktory akoby sa snazil nieco otvorit/zatvorit, proste pravidelne sa opakujuci zvuk v 3-4 sek, intervaloch. Je to pocut aj v aute pri vypnutej hudbe a zapnutej ventilacii. Po vypnuti ventilacie zvuk prestane.
Moze byt toto prave ten aktuator snaziaci sa nastavit predpokladam bordelom zanesene uz nehybajuce sa klapky ?

Diky. M.


Ak to mas riadne zanesene, tak to moze byt. Ale mala by aj diag vyhodit swirl flaps chybu. Su sice plastove tie klapky, ale na uplne inej baze. Treba sanie odstrojit, dokonca sa da vybrat aj ta zelezna palicka , na ktorej su klapky a poriadne vsetko vycistit. Dolezite je vycistit aj to koleno, sanie ma tvar saxofonu skoro. Nech ti poslu fotky pred cistenim a po....pripadne bud pritom, ked im neveris. Neviem, co by sa tam mohlo take ulomit. Je tam jedno cidlo, aktuator a klapky. nic viac, inak len tvrdy plast.
"Life´s Too Short To Drive Boring Cars."
 
maupassant
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 13:07

potmehuth napísal:
Ak to mas riadne zanesene, tak to moze byt. Ale mala by aj diag vyhodit swirl flaps chybu. Su sice plastove tie klapky, ale na uplne inej baze. Treba sanie odstrojit, dokonca sa da vybrat aj ta zelezna palicka , na ktorej su klapky a poriadne vsetko vycistit. Dolezite je vycistit aj to koleno, sanie ma tvar saxofonu skoro. Nech ti poslu fotky pred cistenim a po....pripadne bud pritom, ked im neveris. Neviem, co by sa tam mohlo take ulomit. Je tam jedno cidlo, aktuator a klapky. nic viac, inak len tvrdy plast.

Presne. Uz mi aj volali - swirl flaps su vraj na vymenu,cize mi to nacenia. O cisteni ani zmienka. Predpokladam teda to co tu podaktori chalani svojpomocne zmakli a vsetko si ocistili (az na kanaly do kt.sa neda dostat), to mne ani servis nespravi :?...
Postnem potom to cislo dielu a ako mi to nacenili... Najradsej by som to aj tak dal vycistit a zaroven popritom pokusit sa odhalit pricinu trasenia/nepravidelneho chodu za studena.
Predpokladam ze ten plastovy orig.diel so swirl flaps budu objednavat ako 1 kus so vsetkym, cize to lacne nebude.
Taktiez mi to nezodpovie otazku ako su na tom vstreky, egr...

Diky za usmernenie. Postnem aj dalsie kroky a hadam pomozem dalsim N57-karom.
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
maupassant
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 15:14

Toto všetko mi v servise /Boschi/ vyplula diagnostika (nejaká ESI[tronic] 2.0 Verze 10.2.2107):
Okrem vyššie spomenutého problému s trasením za studena, a zvláštnym zvukom motorčeka (asi aktuator - ma suvis s 1.), nebadať žiadne problémy.
Mám sa zacat báť?
Nové sanie nacenili na cca 860eur (s DPH bez prace).
Vedeli by ste odporučiť niekoho spoľahlivého, pedanta, kto by mi to vedel za fér peniaz vyčistiť? Ja sa tiez rád zaspinim, pridam ruku k dielu, priucim sa.

Diky M.
Prílohy
IMG_20170206_145123.jpg
IMG_20170206_150543.jpg
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 5769
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 15:19

okrem toho zbytku tam vidim 6. vstrek mimo medznych hodnot, riesil by som to prioritne, a hlavne s tym chod na bavoracku diagnostiku nie predrazene "profi" diag, ktore ti prd povedia
 
maupassant
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 15:32

PeqpeK napísal:
okrem toho zbytku tam vidim 6. vstrek mimo medznych hodnot, riesil by som to prioritne, a hlavne s tym chod na bavoracku diagnostiku nie predrazene "profi" diag, ktore ti prd povedia
diky! kurnik to o tom 6.tom vstreku mi mohli aj povedat resp. si to vsimnut.
Objednavam sa do BMW a uvidim. --> Pripadne ak by ste nahodou niekto mali origo BMW Diag a chvilu cas to napojit a pozriet: dnes alebo piatok-nedela na zap.SR tak by som zbehol ku vam aby som bol pripraveny na to co ma caka a neminie...
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
potmehuth
Autor témy
Príspevky: 1372
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 16:29

Ako som Ti pisal. Skus simika. V BMW podla mna sanie kupis lacnejsie. Ak sa to poriadne vycisti, usetris si kopu penazi. Pories vstrek. Vycistis aj kanaliky na sani, WAP to zvladne, len musis mat dobry pripravok, ktory povoli ten maglajz. Na zaciatku vlakna mas fotky. Tie klapky sa daju pekne vybrat a vycistit ich, dostanes sa vsade, len to chce trpezlivost a cas a spravny pripravok.
"Life´s Too Short To Drive Boring Cars."
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 5769
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 16:57

myslim, ze si mi uz pisal ohladom diag a odpovedal som Ti, ze treba aby sa problem u mna prejavil, teda studene auto, ale ked uz tam mas tuto chybu, tak si myslim, ze sa prejavi aj za tepla, dnes vo vecernych hodinach som dostupny v BA
 
maupassant
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 6. Februára 2017, 18:53

PeqpeK napísal:
myslim, ze si mi uz pisal ohladom diag a odpovedal som Ti, ze treba aby sa problem u mna prejavil, teda studene auto, ale ked uz tam mas tuto chybu, tak si myslim, ze sa prejavi aj za tepla, dnes vo vecernych hodinach som dostupny v BA

Ahoj, jasné bavili sme sa že vyzistim po akej dobe to začne triasť. Keď mrzlo, tak min 4hod aj keď to trasenie je o niečo jemnejšie ako pri úplne Stud.starte. Dnešná chyba na diag.v Boschi ako píšeš môže byť predzvesť toho že problém nemusí byť len počas samotného trhania za studena :-(.
Teraz som dorazil do HC, do BA to mám cca 1hod. Prípadne zajtra cestujem ráno do Viedne cez Ba (cca medzi 8-9) a vo štvrtok cca okolo 18tej sa budem vracať cez BA.
Vedel by si mi na seba nechať kontakt? Zavolal by som ti a dohodli by sme sa. -- sorry, tel. mas uvedeny v podpise, dlhy den za mnou asi :).

Diky Miro.
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
potmehuth
Autor témy
Príspevky: 1372
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 9. Októbra 2017, 15:35

Ozivim torusku temu. Swirl flaps maju byt pri starte otvorene alebo zatvorene? Je rozdiel studeny a teply start? Maju inu polhu pri teplom starte a inu pri studenom?

Dakujem.
"Life´s Too Short To Drive Boring Cars."
 
kajvet
Príspevky: 5
Registrovaný: 5.4.2017
Auto: BMW F10 530XD
Kraj: Zahraničie

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Utorok, 23. Januára 2018, 18:59

chlapi je problém sundat to sání? A jak vyčistit otvory v bloku motoru aby tam ten bordel nenapadal? Motor N57
 
Užívateľov profilový obrázok
DARKEN26
Príspevky: 637
Registrovaný: 3.11.2009
Auto: E60 530d,F07 35d
Kraj: Prešovský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Utorok, 23. Januára 2018, 22:36

kajvet napísal:
chlapi je problém sundat to sání? A jak vyčistit otvory v bloku motoru aby tam ten bordel nenapadal? Motor N57
do pol hodky to mas dole cca...a kanaly som cistil okruhlou drotenou kefou jeden som cistil a v druhom som mal hadicu s vysavacu a nasledne naopak

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných