... všetko o BMW ...
Moderátor: voMacK
potmehuth napísal:Ahoj, nepodarilo sa ti zistit co presne to sposobovalo? Ja mam zial na F10 525d R6 podobny problem vo vacsom rozsahuChalani, skusim sa spytat tu. Kamos ma F10 525d, R6. Zatrasie mu autom po starte. Vsetko je vymene, vycistene. Ked auto stoji, aj dlhsie a nastrtuje sa, netrasie. Ked je zohriate, netrasie. Trasie v momente, ked je studeny start, prejde asi 5 km alebo 10km, teplotna rucika na oleji sa nepohne moc od 50ky, potom vypne motor. Potom prejde chvila (30 minut), nastartuje a vtedy zatrasie. Iba v tomto momente. Moze to byt nejake teplotne cidlo, ale zle fungujuce EGR? Ziadne chyby v pamati. Na live data sa este nepodarilo dostat. Vdaka za info.
maupassant napísal:Ahoj, nepodarilo sa ti zistit co presne to sposobovalo? Ja mam zial na F10 525d R6 podobny problem vo vacsom rozsahu.
Avsak u mna sa zacne motor chviet, otacky kolisat a zacne ist nepravidelne v momente kedy auto po 1-2 minutach po studenom starte znizi otacky. A potom takyto nepravidelny chod motora na volnobehu trva dost dlho. Samozrejme pri pridani/rozjazde a ked sa zahreje ide uz normalne. Iba raz ked nim fakt neprijemne na volnobehu cukalo som sa jemne skusal rozbiehat a vtedy autom sklbalo zopar sekund aj pri rozjazde. To mas uz dost vystrasilo.
Som z toho zufaly, v BMW ziadne chyby na diag a same blabla vraj R6 pri studenom starte ide dost surovo...
v Boschi mi na vypise z diag nasli hlasku o Swirl Flaps. Mozu to sposobovat aj nefunkcne klapky a/alebo zanesene sanie (mam 162k origo km, 70% dialnice)?
Alebo je to vinou zle fungujuceho EGR ako pisal TT-SIMIK ?
Neboli by ste niekto kto to uz riesil ochotny sa mi na to pozriet ? Budem vdacny za kazdu radu.
potmehuth napísal:Ahoj, diky za konkretne tipy a rady! Dnes som bol zaniest auto do Boschu. Najskor slubene vraj samozrejme bez problemov sanie vycistime, robime to bezne. Dnes - pozrieme diagnostiku a odporucime co by sa malo vymenit. Vraj pri cisteni sania sa niektore casti mozu ulomit a narobit sarapatuAhoj...podla info, co sme s kamosom riesili, tak v prvom rade, vycistit sanie a skontrolovat aktuator na sani. Zaroven s tym EGR, idelane vymenit za novy kus. Tusim 200 v BMW, plus minus. Ak nepomoze ani toto, potom hladat dalej. Pripadne skusit z ineho auta, ci to pomoze. Stalo sa aj, ze bolo zle cidlo na teplotu chladiacej kvapaliny, ale to velmi zriedka. Tu by som isto zacal a myslim, ze na 90% to bude prave v tomto. Aj podla BMW menia EGR castejsie, ako stierace.
maupassant napísal:Ahoj, diky za konkretne tipy a rady! Dnes som bol zaniest auto do Boschu. Najskor slubene vraj samozrejme bez problemov sanie vycistime, robime to bezne. Dnes - pozrieme diagnostiku a odporucime co by sa malo vymenit. Vraj pri cisteni sania sa niektore casti mozu ulomit a narobit sarapatu. Predpokladam ze nemaju updatnute ze v N57 by problem s ulamujucimi sa klapkami padajucimi do sania nemal vyskytovat, alebo predsa? Mozno sa im nechce sa s tym babrat
.
Povedal som nech skontroluju aktuator aj egr, avsak bez demontaze sania, z diagnostiky uz asi tusim co vycitaju...
Apropo aktuator: pri zohriatom motore, sa z jeho prednej soferovej strany ozyva slaby zvuk akehosi elektr.motorceka ktory akoby sa snazil nieco otvorit/zatvorit, proste pravidelne sa opakujuci zvuk v 3-4 sek, intervaloch. Je to pocut aj v aute pri vypnutej hudbe a zapnutej ventilacii. Po vypnuti ventilacie zvuk prestane.
Moze byt toto prave ten aktuator snaziaci sa nastavit predpokladam bordelom zanesene uz nehybajuce sa klapky ?
Diky. M.
potmehuth napísal:Ak to mas riadne zanesene, tak to moze byt. Ale mala by aj diag vyhodit swirl flaps chybu. Su sice plastove tie klapky, ale na uplne inej baze. Treba sanie odstrojit, dokonca sa da vybrat aj ta zelezna palicka , na ktorej su klapky a poriadne vsetko vycistit. Dolezite je vycistit aj to koleno, sanie ma tvar saxofonu skoro. Nech ti poslu fotky pred cistenim a po....pripadne bud pritom, ked im neveris. Neviem, co by sa tam mohlo take ulomit. Je tam jedno cidlo, aktuator a klapky. nic viac, inak len tvrdy plast.
PeqpeK napísal:diky! kurnik to o tom 6.tom vstreku mi mohli aj povedat resp. si to vsimnut.okrem toho zbytku tam vidim 6. vstrek mimo medznych hodnot, riesil by som to prioritne, a hlavne s tym chod na bavoracku diagnostiku nie predrazene "profi" diag, ktore ti prd povedia
PeqpeK napísal:myslim, ze si mi uz pisal ohladom diag a odpovedal som Ti, ze treba aby sa problem u mna prejavil, teda studene auto, ale ked uz tam mas tuto chybu, tak si myslim, ze sa prejavi aj za tepla, dnes vo vecernych hodinach som dostupny v BA
kajvet napísal:do pol hodky to mas dole cca...a kanaly som cistil okruhlou drotenou kefou jeden som cistil a v druhom som mal hadicu s vysavacu a nasledne naopakchlapi je problém sundat to sání? A jak vyčistit otvory v bloku motoru aby tam ten bordel nenapadal? Motor N57