... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

banner
 
xener
Príspevky: 1603
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 9. Septembra 2016, 07:53

Patricius napísal:
Rychlejsie sa ohrieva studeny motor, preto je EGR funkcne len do urcitej teploty motora. Cim rychlejsie sa ohreje motor tym lepsie spaluje.

je to presne naopak, egr funguje az ked je motor zahriaty.
tym ze primiesa spaliny do zmesi vo valci znizuje teplotu horenia a aj ucinnost motora. pri naftakoch moze byt v urcitych jazdnych rezimoch pomer aj 50:50.
je to len pseudoekologicka chujovina ktora neprinasa nic vykonu ani zivotnosti motora. tak ako som zasadne proti dpf OFF , tak egr off je naopak velmi rozumna vec.

niekde to moze vyzerat aj takto:
Obrázok
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1437
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 9. Septembra 2016, 08:27

Trochu offtopic, ale neviete, ako to bolo s príhrevmi na E60 LCI pri 6 valcoch diesloch? Na E46 FL 320d som to mal ako príplatkovú výbavu, tak či to nebol náhodou štandard v E60?
 
bruno75
Príspevky: 2387
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 9. Septembra 2016, 09:05

u E60 si nie som isty, ale viem, ze u E39 mal kazdy chrochtavy 6-valec prihrev motora (ktory sa dal pomerne lahko a lacno konvertovat na plnomohnotne nezavisle kurenie)
na E60 aj F10 mam priplatkove Webasto a motor sa zohreje naozaj celkom svizne...
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 5006
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 9. Septembra 2016, 09:14

xener napísal:
je to presne naopak, egr funguje az ked je motor zahriaty.
tym ze primiesa spaliny do zmesi vo valci znizuje teplotu horenia a aj ucinnost motora. pri naftakoch moze byt v urcitych jazdnych rezimoch pomer aj 50:50.
je to len pseudoekologicka chujovina ktora neprinasa nic vykonu ani zivotnosti motora. tak ako som zasadne proti dpf OFF , tak egr off je naopak velmi rozumna vec.


Ani jeden.. EGR funguje nezavisle na teplote motora. Vystup z EGR mapy je funkciou otacok a aktualnej davky paliva a teda funguje okamzite po starte. Obvykle od volnobehu do cca. 300RPM a do 40mg co je asi 1/2-3/4 vykon motora, u niektorych aut funguje aj dlhsie a potom to sanie vyzera ako to na obrazku. A ano, tym ze sa u naftoveho motora ochudobni zmes o kyslik je teplota horenia vyssia a emisie NOx nizsie, cize sa to rychlejsie ohreje a produkuje menej neviditelnych emisii. Z hladiska motora to ale za to nestoji, EGR ho doslova znici.
| 2017 A6Q V6TDI | 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA |
 
xener
Príspevky: 1603
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: F31, A6
Kraj: Bratislavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 9. Septembra 2016, 09:51

mozno stare egr len s podtlakom tak fungovali. nove su riadene a neotvoria sa hned po nastartovani ked je motor studeny. spalovacia teplota sa s mensim mnozstvom kyslika znizuje, nie zvysuje.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Príspevky: 499
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 9. Septembra 2016, 09:55

xener napísal:
no to musis vsetko pekne odmontovat z motora, nemyslel si si ze to wepkou striekaju priamo do sania v motore, vsak ? :D


Myslel som, že sa to čistí tak ako to je odfotené. Preto mi to nedávalo zmysel. Ta zajebaná časť sa dá ešte odmontovať? Na fotke to vyzerá ako súčasť bloku motora. To by znamenalo rozobrať celý motor.
 
Užívateľov profilový obrázok
upir156
Príspevky: 2153
Registrovaný: 25.11.2012
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Piatok, 9. Septembra 2016, 10:10

No zanesene je to teda statne, chudátko motor. Asi aj silná šanca, ako poslať motor na druhý svet.
 
potmehuth
Autor témy
Príspevky: 1372
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 12. Septembra 2016, 09:39

smith666 napísal:
Myslel som, že sa to čistí tak ako to je odfotené. Preto mi to nedávalo zmysel. Ta zajebaná časť sa dá ešte odmontovať? Na fotke to vyzerá ako súčasť bloku motora. To by znamenalo rozobrať celý motor.
To, co som odfotil je blok motora...na to je este pripevnene sanie. To sa mi uz fotit nechcelo, uvidis to hned, ako das dole ten plastovy kryt na motore. Sanie, umela hmota, musis odstrojit a potom mozes spliechat vodou. Zvysok musis mechanicky rucne. Aj blok motora, neboj sa, nepadne Ti nic do motora, je to taky gebravy slizosajrajt, ze to lepi na to, cim to cistis. Potom este mozes ist do BMW, kde to cistia nejakym gulickovym sprejom, ci co mi to technik splietal.
"Life´s Too Short To Drive Boring Cars."
 
bruno75
Príspevky: 2387
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Pondelok, 12. Septembra 2016, 12:54

Ked sme uz pri tom cisteni, kedy ma podla vas vyznam sa tym zacat zaoberat?
Po najazdeni 100-150t km alebo aj neskor? Predpokladam, ze ked na 1 nadrz urobim cca 800 km a z toho 500-600 po dialnici, nebude u mna to zakarbonovanie az take zufale, ci...?!
Myslite, ze by mi to vedeli urobit aj autorizaku v ramci zaruky po najazdeni 100-150t km (zaruku mam 5r/200t km)? :wink: :mrgreen:
 
potmehuth
Autor témy
Príspevky: 1372
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Streda, 14. Septembra 2016, 07:40

Ja mam auto z DE, kde tiez jazdilo dialnice. Teraz som to robil prvykrat pri 211tk. Ak fakt jazdis dialnice, tak bude stacit aj pri cca 180tk. Pripadne si daj vybrat EGR a cekni cez tu dierku, to robota na par minut. Co sa tyka autorizaku, tak to netusim, ci Ti urobia na zaruku. Zalezi asi koho a ako dobre tam poznas :D.
"Life´s Too Short To Drive Boring Cars."
 
PrevlecenejVlk
Príspevky: 163
Registrovaný: 5.12.2015
Auto: BMW 530d GT F07
Kraj: Zahraničie

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Utorok, 27. Septembra 2016, 10:59

Ahoj, at nezakladam novy vlakno, pricpu se sem.
Posledni dva tydny slysim pri vypnuti motoru, kdy všechno utichne, zepredu takovej elektronickej zvuk, jakoby se neco snazilo motorkem marne otocit a pak to hned prestane, je to par sekund. Taky mi prijde, hlavne za studena, ze motor je nejakej hlucnejsi a snad i linejsi v nizkych otackach, ale to uz muze byt paranoia. Kazdopadne, jestli chapu dobre, výřivý klapky swirl flaps jsou u 530D v 5GT na N57 motoru elektronicky řízený a ikdyž to nejsou ty klasický problémový výřivý klapky, ale nějaký, který jsou popisovaný jako inline swirl flaps, můžou dělat problém. Rozumím dobře, že klapky natáčí nějakej motorek/jednotka/actuator? Podle obrázku vidím, že je umístěnej tak, že vlastně čumí nahoře nad motorem při pohledu zepředu napravo o středu. A právě odtud mi přijde, že vychází ten divnej snaživej zvuk, co po chvilce přestane. Jakoby to bylo zaseklý. Počítám, že by to mohlo bejt zakarbonovaný to sání a to tak, že ty klapky nejdou otáčet, nebo jsou klapky poškozený a nebo je v háji ta regulace. Na fotkách jsou výpisy z diagnostiky a obrázek tý regulace z oemparts. Než se vrhnem do rozebírání, máte někdo tip, co to pravděpodobně může bejt? Je to jen na čištění nebo mám spíš počítat s nějakou výměnou?
Naftu tam leju vyhradne Benzina Verva, jezdim tak pul na pul dalky a mesto. Najeto mam ted uz neco kolem 177tisic km.
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok

Dík moc
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 5773
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: dielna

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Streda, 28. Septembra 2016, 13:11

chefino napísal:
Trochu offtopic, ale neviete, ako to bolo s príhrevmi na E60 LCI pri 6 valcoch diesloch? Na E46 FL 320d som to mal ako príplatkovú výbavu, tak či to nebol náhodou štandard v E60?
Ak mas na mysli webasto/nezavisle kurenie, tak v e60 je to rovnako za priplatok
 
badbat329
Príspevky: 458
Registrovaný: 20.5.2012
Auto: F31
Kraj: Trnavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Streda, 28. Septembra 2016, 14:17

pri 180tkm sa mozes hned do toho pustit, cim skor tym lepsie, neviem ako to je u N57 ale u N47 v najnovsej verzii sa tie klapky daju vymenit separatne 20€ u starsie sa meni cele sanie 200€. U N47 sa stavalo dost casto, ze sa klapka odtrhla a rozmrdala cely valec/piest/hlavu.

radsej si to skontroluj...
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1437
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Streda, 28. Septembra 2016, 14:18

Díky, ale o webaste viem, išlo mi o špirálu ohrevu vody, čo bola príplatková ako winterpacket na diesloch pri E46. Niečo na ten spôsob, či je aj v E60 a ak áno, či je to optional.
 
PrevlecenejVlk
Príspevky: 163
Registrovaný: 5.12.2015
Auto: BMW 530d GT F07
Kraj: Zahraničie

Re: Swilr Flaps - virive klapky N57

Streda, 28. Septembra 2016, 19:48

Tak jasný, rozebírat to budem každopádně, spíš mi šlo o to jestli chápu dobře systém fungování a umístění regulace a podle chyb a chování není trochu vize, co mne čeká, abych se na to připravil nejen psychicky :D ale i objednal třeba ten regulátor nebo nějaký další díly, abych pak s rozebraným autem nečekal až to dorazí.... ale z toho co jsme mezitím ještě vyčetl, dokud se to neotevře, tak víme prd... Stejnak při tom chci měnit žhavící jednotku, protože i po výměně žhavičů se ukazujou chyby v diagnostice.
K tomu odtrhávání, u N57 by se to už snad dít nemělo, resp ten kanál sání by už snad měl být užší a utržená klapka by neměla prolítnout, ale jistě to nevím.
Je něco na co dávat při tom bacha? Teda krom toho, že neházet součástky do sání :D

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní