... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

banner
 
bruno75
Príspevky: 2387
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Riadenie + podvozok

Streda, 28. Septembra 2016, 09:37

viem, ze F10 tu uz odpisujete najma kvoli tomu riadeniu / podvozku (stanleyyho skusenosti), ale ja nemozem povedat krive slovo
IMHO to jazdi vyborne (samozrejme s prihliadnutim na "kvalitu" slovenskych ciest), ja mam LCI a naviac AD, leto jazdim na RFT 19" (dostal som ich s autom, az ich dojazdim pojdu non-RFT) a zimu na RFT 18" a mozem povedat, ze pocitovo to auto jazdi lepsie a maksie nez moja ex-E60 so stock podvozkom na 17" non-RFT... jemne tahanie so stran, ktore som obcas pocitoval na nerovnej ceste na E60 teraz na F10 necitim...
ja sa na riadenie a podvozok F10 stazovat nemozem a urcite by som netvrdil, ze radsej F30 nez F10....
k OOOO sa neviem vyjadrit, lebo na A6 C7 som odjazdil len par km v predvadzacke. ale kedze teraz mam F10 je asi jasne, co ma oslovilo viac... :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1671
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi Q7
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Pondelok, 24. Októbra 2016, 13:02

inak ty si mal asi daku z prvych f10 nie? ja mam klasicke riadenie (nie aktivne), len aktivny podvozok (tlmice+stabilizatory) a komfort za mna kurva asi najlepsi co som zazil auto ide rovno, feel volantu neni to m3 ale je to nadpriemer u aut ked sa stotoznim ze je to velka limuzina co je, tak nemam riadeniu a podvozku co vytknut, jedine ze tlmice su v sport stale dost makke
KÓDOVANIE F a G modelov v BA

G31 BMW 5 tourig
F15 BMW X5 xdrive
F22 BMW M235i M-performance EX PRÍBEH review str.45
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Autor témy
Príspevky: 629
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Riadenie + podvozok

Pondelok, 24. Októbra 2016, 13:09

tvaroh napísal:
inak ty si mal asi daku z prvych f10 nie? ja mam klasicke riadenie (nie aktivne), len aktivny podvozok (tlmice+stabilizatory) a komfort za mna kurva asi najlepsi co som zazil auto ide rovno, feel volantu neni to m3 ale je to nadpriemer u aut ked sa stotoznim ze je to velka limuzina co je, tak nemam riadeniu a podvozku co vytknut, jedine ze tlmice su v sport stale dost makke

komfort bol kurva najlepsi aj u mna, to som pisal niekolko krat. lepsi ako na Ecku s Airmaticom a o A6 ani nehovorim. D1 pri Brne zehlilo jedna basen.
Zial riadenie bolo na megapicu a ten problem som nemal len ja, ale kopa dalsich ludi vo svete (staci pozriet 'F10 pulling to the left' thread na bimmerpost, resp. kopu dalsich).
Plus zadna naprava trieskala neskutocne pri schadzani z obrubnikov.
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
Užívateľov profilový obrázok
tvaroh
Príspevky: 1671
Registrovaný: 9.8.2012
Auto: Audi Q7
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Pondelok, 24. Októbra 2016, 14:05

ale len pre check ziadne dissy ale na odhalenie podstaty problemu mal si rok 2010-2011?? mal si active steering, variable lenkung alebo podobnu picovinu?
na tej zadnej naprave ti niekto niekedy kontroloval ten aktivny stabilizator? viem ze u X5 zvykol trieskat
KÓDOVANIE F a G modelov v BA

G31 BMW 5 tourig
F15 BMW X5 xdrive
F22 BMW M235i M-performance EX PRÍBEH review str.45
F10 BMW 520d Mpaket EX PRÍBEH
E92 BMW M3 LCI akrapovic evolution exhaust PRÍBEH
E92 BMW 335i Xdrive LCI Mperformance EX PRÍBEH
E91 330xd EX
 
Užívateľov profilový obrázok
stanleyy
Autor témy
Príspevky: 629
Registrovaný: 29.8.2008
Auto: G30 530xD, F20 116i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Riadenie + podvozok

Pondelok, 24. Októbra 2016, 16:17

tvaroh napísal:
ale len pre check ziadne dissy ale na odhalenie podstaty problemu mal si rok 2010-2011?? mal si active steering, variable lenkung alebo podobnu picovinu?
na tej zadnej naprave ti niekto niekedy kontroloval ten aktivny stabilizator? viem ze u X5 zvykol trieskat

ten problem nikto neodhalil. auto bolo polovica roka 2010. prvykrat som problem hlasil asi pri 40 tisic km, ked som si to zacal viac vsimat. Riadenie standardne, bez VSS, bez natacania zadnych kolies. Povodny posilnovac, s najnovsim firmwarom. Ludom na bimmerposte menili posilnovace, ale ani potom to neslo OK. (niekto hlasil, ze ide, vacsina, ze nie).
Geometria 2x rocne kontrolovana, aj tak mi odchadzali pneu kazdu sezonu.
Navstivil som s tym vsetky servisy (vtedy este fungoval Lamac a tusim aj Tempus... ). Auto bolo aj kontrolovane field inzinierom z Mnichova, nenaslo sa nic.
Podvozkovo bol komfort perfektny, ja som si stale isty, ze na hovno bol firmware v EPS, co aj BMW neoficialne uznalo (viz. fora na Bimmerposte.. nechce sa mi to teraz hladat).

Ale fakt verim, ze ten problem uz v LCI modeli vyriesili, kedze v F30 (aj F20) je elektricke riadenie uz uplne v poriadku.
G30 530d xDrive, F20 116i, ex F31 328i xDrive, ex BMW 525d F10, ex BMW 320d e90
 
Užívateľov profilový obrázok
Flaco
Príspevky: 152
Registrovaný: 10.2.2013
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Streda, 7. Decembra 2016, 08:29

Nechcel som ta strasit ale mna osobne taketo iluzie uz pomaly opustaju :-D Pretoze niektore kusky na zaplakanie, ale tak snad budes mat s G30 pravdu!
 
tomikadze
Príspevky: 1038
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Štvrtok, 8. Novembra 2018, 09:50

Borci tak aurat toto riesim s riadenim. Mam F11 s klasickym riadenim... Preposilovane jak zora czoborova... a tiez sa volant tak nevracia ako v E61 ktore malo servotronic.
Je to moja jedina vyhrada k tomuto autu, inak je perfektne.
Otazka: je mozne cez diag nastavit mensi ucinok posilovaca??? X krat sa zbadam ze idem do jarku lebo je to preposilovane a okolo nulovej polohy skratka to auta nedrzi stopu lebo reaguje aj na milimeter pohybu.
 
Užívateľov profilový obrázok
DARKEN26
Príspevky: 637
Registrovaný: 3.11.2009
Auto: E60 530d,F07 35d
Kraj: Prešovský

Re: Riadenie + podvozok

Štvrtok, 8. Novembra 2018, 10:24

tomikadze napísal:
Borci tak aurat toto riesim s riadenim. Mam F11 s klasickym riadenim... Preposilovane jak zora czoborova... a tiez sa volant tak nevracia ako v E61 ktore malo servotronic.
Je to moja jedina vyhrada k tomuto autu, inak je perfektne.
Otazka: je mozne cez diag nastavit mensi ucinok posilovaca??? X krat sa zbadam ze idem do jarku lebo je to preposilovane a okolo nulovej polohy skratka to auta nedrzi stopu lebo reaguje aj na milimeter pohybu.

no nic..treba si zvyknut...par krat pojazdis..mal si kupit s integralnym aktivnym riadenim
 
tomikadze
Príspevky: 1038
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Štvrtok, 8. Novembra 2018, 12:12

no ok...inak.... je to teda vlastnost toho riadenia??? ze sa nevracia volant? alebo treba spravit geo? da sa znizit ten ucinok posilnovaca?
 
Užívateľov profilový obrázok
DARKEN26
Príspevky: 637
Registrovaný: 3.11.2009
Auto: E60 530d,F07 35d
Kraj: Prešovský

Re: Riadenie + podvozok

Štvrtok, 8. Novembra 2018, 14:06

tomikadze napísal:
no ok...inak.... je to teda vlastnost toho riadenia??? ze sa nevracia volant? alebo treba spravit geo? da sa znizit ten ucinok posilnovaca?

ano nevracia sa a ak sa vracia tak len velmi malo neda sa to porovnat s e60..s tym nastavenim posilnovaca ti neporadim..mozno cez nejake servisne funkcie..
 
tomikadze
Príspevky: 1038
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Pondelok, 12. Novembra 2018, 12:01

presne ako pises, vracia sa len tak aby sa clovek neurazil :)
toto nechapem, inak je to auto super, len ma dve chyby - zakladny volant a presne toto riadenie...
 
tomas221
Príspevky: 7
Registrovaný: 22.2.2017
Auto: BMW F10 525D
Kraj: Nitriansky

Re: Riadenie + podvozok

Utorok, 25. Júna 2019, 15:43

Ahojte, nechcem vytvárať novú skupinu, tak to napíšem sem. Mám jeden "delikátny" problém pri točení volantu. Prejavuje sa to len pri určitých teplotách a len chvílu. Pri určitom bode to vydáva strašný vŕzgavý zvuk (viď na obrázku). Čo si myslíte že to môže spôsobovať? Môj odhad je že posilňovač riadenia (mal by byť elektrický nakoľko mám to automatické parkovanie kedy mi točí aj volantom samé).
VIDEO
A chcem sa opýtať ešte, či si myslíte, že môže mať posilňovač vplyv na jemné vibrácie vo volante? Ďakujem
 
tomikadze
Príspevky: 1038
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Pondelok, 5. Augusta 2019, 17:48

Pani nema niekto skusenost s aftermarket podvozkom?

Premyslam nad jazdnymi vlastnostami F11.
Mam poctivy zadohrab ladeny na cca 320k a obute R19.
Auto je stale super komfortne ale uplavane... Nie som zvyknuty na "audi"
Mam klasicky podvozok a potreboval by som vacsiu istotu na ceste.
Auto sa nejak moc vlni na moj vkus, pred tym som mal E61 a kazdy sa stazoval ze je bez duse oproti E39 :D
Potom F11 je oproti E61 vzducholod.....

Nechcem tvrdsi podvozok ani nizsi, ale chcel len lepsiu stabilitu a menej pohupovania.


Ako na to???

Diky
 
Užívateľov profilový obrázok
starynovy
Príspevky: 4998
Registrovaný: 10.6.2012
Auto: poruchový vergel
Kraj: Žilinský
Bydlisko: podomový servis na orave

Re: Riadenie + podvozok

Sobota, 10. Augusta 2019, 13:04

Ako na to? No asi tak ako u Audi ked nechces aby to bolo vysoko a naklanalo sa, zakruzkujes si sportovy podvozok. Ked ho nemas tak si ho kup a nechaj namontovat. Ked ho mas a hojda sa je to bud vylagrovane co u 10 rocneho auta bude dost mozne alebo snivas o skalne tvrdom full size touringu a to bola chyba pri kupe, mal si brat 3er na sporte.

Odladene na 320 000 je dost.. ale coho? Ked uz, tak KS je uplne standartna "slovenska" skratka pre konsku silu pouzivana kedysi este za prvej republiky.
| 2017 A6Q V6TDI | 2012 A7 V6TDI | 2010 X6 40d | 2008 Q7 V8TDI |
| 1992 525tds | 1997 C 250TD | 2002 A8Q V8TDI | 1998 A6Q R5TDI | 2002 E 320CDI | 2004 ML 400CDI | 2006 320dAT | 2008 335dA |
 
tomikadze
Príspevky: 1038
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Riadenie + podvozok

Nedeľa, 11. Augusta 2019, 07:25

starynovy napísal:
Ako na to? No asi tak ako u Audi ked nechces aby to bolo vysoko a naklanalo sa, zakruzkujes si sportovy podvozok. Ked ho nemas tak si ho kup a nechaj namontovat. Ked ho mas a hojda sa je to bud vylagrovane co u 10 rocneho auta bude dost mozne alebo snivas o skalne tvrdom full size touringu a to bola chyba pri kupe, mal si brat 3er na sporte.

Odladene na 320 000 je dost.. ale coho? Ked uz, tak KS je uplne standartna "slovenska" skratka pre konsku silu pouzivana kedysi este za prvej republiky.
Dik kamo...
Auto nemá ani 5 rokov ...
Treba si prečítať poriadne a daj si zinok 1x denne 😉 pomôže ti

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných