... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 10:04

ale sak to je blbost, cely torque
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7768
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 10:32

coWon napísal:
ale sak to je blbost, cely torque

sak je, ale tamtie veci mu to vycita...
 
Užívateľov profilový obrázok
DesertFox
Príspevky: 250
Registrovaný: 16.6.2012
Auto: BMW 525d E60
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 11:14

Aspoň sa nemusím prdieť so skrytým menu kvôli teplote motora, prípadne volať zakaždým chlapa so ZV kvôli Diag keď mi dačo vyskočí :mrgreen:
Here's the Rule Breaker ... It appears to be a normal BMW 5 series, until you start it up. Yeees, Lucifer has come to our little world with milk and petrol ! (Jeremy Clarkson).

Madonna vs. BMW M5
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 12:06

blbost to asi je, ja mam toto: http://www.garmin.sk/garmin-ecoroute-hd_d2432.html (je to urcene sice pre navi od Garminu, ale s aplikaciou Garmin Mechanic to funguje aj na Androide), ale tiez to nestoji za vela - vacsina udajov je bud velmi nepresna alebo uplne nezmyselna, len tu teplotu chladiacej kvapaliny to vie ako-tak ukazat...
ak by to slo, radsej by som mal tie udaje priamo z BC v aute...
BTW este ma napadla taka blbost, da sa nejako zistit teplota oleja v turbe - kazdy hovori o tom, ako treba turbo nechat vychladnut, ale ako zistit, kedy ma uz "bezpecnu" teplotu?
Ja napr. zidem z dialnice (200 m pred vyjazdom vypnem tempomat), ked vojdem do obce znizim rychlost na 60 a asi 1,5 km idem max. 60, nez otvorim garaz necham auto asi 30 s stat so zapnutym motorom a potom vypinam motor. Je turbo dost vychladnute?

inak pokial ide o diag. na Torque / GArmin MEchanic by som sa asi velmi nespoliehal... :?
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7768
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 12:15

bruno75 napísal:
blbost to asi je, ja mam toto: http://www.garmin.sk/garmin-ecoroute-hd_d2432.html (je to urcene sice pre navi od Garminu, ale s aplikaciou Garmin Mechanic to funguje aj na Androide), ale tiez to nestoji za vela - vacsina udajov je bud velmi nepresna alebo uplne nezmyselna, len tu teplotu chladiacej kvapaliny to vie ako-tak ukazat...
ak by to slo, radsej by som mal tie udaje priamo z BC v aute...
BTW este ma napadla taka blbost, da sa nejako zistit teplota oleja v turbe - kazdy hovori o tom, ako treba turbo nechat vychladnut, ale ako zistit, kedy ma uz "bezpecnu" teplotu?
Ja napr. zidem z dialnice (200 m pred vyjazdom vypnem tempomat), ked vojdem do obce znizim rychlost na 60 a asi 1,5 km idem max. 60, nez otvorim garaz necham auto asi 30 s stat so zapnutym motorom a potom vypinam motor. Je turbo dost vychladnute?

inak pokial ide o diag. na Torque / GArmin MEchanic by som sa asi velmi nespoliehal... :?

tak to s tym dochladzovanim dost prehanas podla mna :)

ide o to ak napr ides dlho hore kopcom, tam zastavis a vypnes :) alebo po dialnici, zastavis a vypnes...alebo ked tomu proste chvilku nakladas tak to treba tak minutku vychladit...medzi vychladenie sa rata aj ked auto nie je pod plynom
inak to by fakt nebolo na zahodenie mat snimac na turbe
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 12:24

Neviem či merať teplotu oleja pri turbe má nejaký veľký význam resp. či by to poskytlo nejaké zmysluplné informácie. Však ten olej je tam ten istý ako je v motore a pochybujem že pri prechode cez turbo dôjde k nejakému významnému zvýšeniu teploty aby sa to dalo zmysluplne vyhodnotiť.

Čo sa týka dochladzovania na diaľnici, ja pred zastávkou na odpočívadle vždy tak cca. posledného pol km pred odbočením vypnem tempomat, väčšinu úseku po opustení diaľnice prejdem ešte zotrvačnosťou a po úplnom zastavaní nechám motor bežať na voľnobeh tak pol minuty.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 12:34

O.K. vdaka a podla vas staci na dochladejnie turba aj to, ze (ako popisal mexican) 500m pred vjazdom na odpocivadlo vypnem tempomat, na odpocivadlo dojdem na volnobeh a po pomalom prijazde k pumpe / na parkovisko uz bez dalsieho cakania vypnem motor.
Ked idem domov, mam postup ako som popisal o prispevok vyssie, ale ked som prilezitostne na dlhsich cestach a idem na odpocivadlo, dost casto nemyslim na dochladenie a robim to tak, ako som popisal tu... :oops:
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7768
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 12:39

bruno75 napísal:
O.K. vdaka a podla vas staci na dochladejnie turba aj to, ze (ako popisal mexican) 500m pred vjazdom na odpocivadlo vypnem tempomat, na odpocivadlo dojdem na volnobeh a po pomalom prijazde k pumpe / na parkovisko uz bez dalsieho cakania vypnem motor.
Ked idem domov, mam postup ako som popisal o prispevok vyssie, ale ked som prilezitostne na dlhsich cestach a idem na odpocivadlo, dost casto nemyslim na dochladenie a robim to tak, ako som popisal tu... :oops:

este by som ho chvliku nechal bezat na volnobeh, ale nie dlho ;)
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 14:32

Moc by som to neprezival ;)
Staci vychadzat zo spotreby paliva.... auto vela zere ked sa mu naklada - a vtedy sa prehrieva aj turbo... na dialnici si to papka 7-8 litrov a turbo sa pri tych 2000 otackach co ma motor moc netrapi

Okrem toho ... Turbo skor ci neskor stejne klakne.. treba vymenit a pohoda, ide sa dalej... jasne, po nakladacke treba nechat vychladnut, ale ked si myslite, ze ked idete na dialnici 130, tak sa to strasne prehrieva, tak to ani moc nie :)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7768
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 14:36

alfi666 napísal:
Moc by som to neprezival ;)
Staci vychadzat zo spotreby paliva.... auto vela zere ked sa mu naklada - a vtedy sa prehrieva aj turbo... na dialnici si to papka 7-8 litrov a turbo sa pri tych 2000 otackach co ma motor moc netrapi

Okrem toho ... Turbo skor ci neskor stejne klakne.. treba vymenit a pohoda, ide sa dalej... jasne, po nakladacke treba nechat vychladnut, ale ked si myslite, ze ked idete na dialnici 130, tak sa to strasne prehrieva, tak to ani moc nie :)

ruku na srdce, kolko majitelov e60 chodi po dialnici tempomatovych 130? :)
JA ANO! ;) dokonca aj menej :)
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11636
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 16:24

Sak ale neviem ako to ma sprevodovane E60 s automatom, ale ked ja idem predpisovo tak mi pri 130 toci 1700otacok a tam neni ziadne dochladzovanie podla mojho malickeho nazoru nutne. Ci?
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 16:57

PeqpeK napísal:
ruku na srdce, kolko majitelov e60 chodi po dialnici tempomatovych 130? :)
JA ANO! ;) dokonca aj menej :)


ja 145 tachometrickych :) ale to je uz jedno
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7768
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 17:37

voMacK napísal:
Sak ale neviem ako to ma sprevodovane E60 s automatom, ale ked ja idem predpisovo tak mi pri 130 toci 1700otacok a tam neni ziadne dochladzovanie podla mojho malickeho nazoru nutne. Ci?

to zalezi jak moc mas na tej karose vytuneny motor :))

ale ne podla mna pri normalnej jazde dochladzovat neni treba, dochladzujes uz len tym, ze nepridavas plyn a odbocujes k pumpe...a okrem toho turbo urcite nebolo tolko nazhavene ako keby si siel stihacou jazdou
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Štvrtok, 22. Augusta 2013, 17:38

No tak to mate asi pravdu... :mrgreen:
Inak po dialnici chodim 142-145 tacho na tempomate a to turbo asi fakt velmi nezahreje...
Ine by bolo, keby som napr. isiel hore Grossglocknerom co to da a hore ho natvrdo bez oddychu stopol.... (co niekedy aj planujem, teda az na ten tvrdy stop bez dochladenia... :mrgreen: )
Ked to zhrniem, tak pri beznych podmienkach v akych auto jazdi na 95% sa o dochladenie turba velmi starat nemusim... 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
punky13
Príspevky: 15
Registrovaný: 22.7.2012
Auto: BMW E61 530d Touring
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Rakúsko

Re: volná téma: BMW 5 - E60, E61

Nedeľa, 25. Augusta 2013, 20:13

čaute chalani,

Viete mi povedať kto by mi pomohol ohladne výmeny/upgradu business navigačného na profi?
Mechanika mi prestala čítať média, tak som rozmýšlal to rovno upgradnúť ;)

Neviem čo všetko k tomu potrebujem, či stačí vymeniť len obrazovku, mechaniku a plast..

Ďakujem

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných