... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 6. Augusta 2013, 21:56

Praveze slo auto normalne, ale akosi som nechcel, aby jazdilo moc "za studena" na plyne. I ked si teraz nespomeniem z hlavy, aka teplota motora je pri 35 stupnoch reduktora. Mozno 50 st. To uz si ale nepamatam presne. Mozno, ze ten reduktor som nenastavil ani na 50 st., uz je to ozaj davno. Ale urcite som ho dvihal z tych 35 na tusim 45 st. Tie otacky boli tak, ako som pisal. V podstate pri rozjazde s lahkym plynom, pripadne len posuvanie auta pri parkovani a pod, som siel stale na benzin. Schvalne som to tak nastavil, aby auto startovalo a po starte na volnobehu slo stale na benal.
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Piatok, 9. Augusta 2013, 15:14

Ja mám napr. dosť velku spotrebu benzínu, natankujem 15Litrov benzínu a za 2 tyzdne musim tankovat znova...

Len ja jazdim povacsine male trasy, mne to prepina (ak som zohriaty , za cca 20-30sekund)

A za studena, ked sa mi teplomer dostane na hranu modreho policka na ukazovateli, rano cca 2-3 minuty kym prepne na plyn, tym padom, moja cesta do prace - 250m, je na benzine, a to je jednotka dvojka, neutral, dvojka...a za dva tyzdne mi to zozerie nadrz...;)

Ja by som skor prijal prepnutie uz pri 30-32°C ....takisto nepocitujem nijake sklbnutie alebo neobvykle chovanie motora pri studenom starte a naslednom prepnuti na plyn....pokial sa npozriem, neviem ci idem na plyn alebo benzin...
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Užívateľov profilový obrázok
matthe
Príspevky: 617
Registrovaný: 23.6.2011
Auto: BMW E36 323i Touring
Kraj: Bratislavský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Piatok, 9. Augusta 2013, 16:10

Ty jazdis do roboty 250m??? No tak tomu sa povie lenivost :mrgreen:

Nemam sice 5er ale na mojej 3er E36 (M52B25) som si zmenil otacky prepinania na 1400 RPM, sposob prepnutia z deakceleracie na akceleraciu, teplotu reduktora na 28 stupnov a zaskrtol som si tam startovanie na LPG ak je reduktor dost zahriaty...Benzin som tankoval naposledy asi dva mesiace dozadu pol nadrze a odvtedy som spalil mozno ani nie 10 litrov...
System mam Tartarini od Ledixu v Pezinku

Inak zmenil som si par veci, ako napriklad typ a pocet lambda sond (bola jedna a rozmedzie meranie od 0V-1V a maju byt dve a meranie od 5V-0V), co bolo nastavene od zaciatku na hovno od ledixu...znizila sa mi spotreba z 13,8l na 10,4l... 3 litre uz nesu sranda, takze to asi fakt bolo na hovno nastavene...

Este taka otazocka ak niekto bude vediet: Na M52B25 mam dve lambda sondy na zvodoch jednu pre 1-2-3 valec a druhu pre 4-5-6 valec a vsimol som si ze mam ako referencnu pre LPG zapojenu prave tu druhu co je na 4-5-6 valec. Nemalo by to byt zapojene skor na tu prvu lambdu???
E36 323i Touring - Fialka - Príbeh
E36 318i Touring - Baška - Príbeh

Ex E36 316i Compact - Tito - Príbeh - R.I.P. 02/08/2016
Ex E36 316i Compact - Bestia - Príbeh - Odisiel s Ex
Ex Skoda 120 - Žaba - R.I.P. 11/09/2010
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Piatok, 9. Augusta 2013, 16:17

Reinok napísal:
Jmoja cesta do prace - 250m

Prosim povedz, ze si robis srandu, lebo inak je to strasne v pici :mrgreen: :mrgreen:
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Piatok, 9. Augusta 2013, 17:16

maťo, a ten teplý štart čisto na LPG nie je problémový? tá teplota 28st. inak môže byť v zime málo a reduktor môže zamrzať, teda známemu sa niečo také stalo, tak možno budeš musieť zas poladiť na nejakých 40st.
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Sobota, 10. Augusta 2013, 11:13

Hosi, ja ked som jazdil do prace (ca 5 km) a po meste, tak LPG som mal permanentne odstavene.
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Sobota, 10. Augusta 2013, 13:25

Áno jazdím do práce 250m, pretože auto si v robote nakladám vecami, a nebudem nosiť náradie cez celu ulicu, a auto nebudem parkovať mimo panelaku....

Ja to mám tak nachuja trošku :D ale inak sa nedá...
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Nedeľa, 11. Augusta 2013, 20:26

matthe napísal:
Ty jazdis do roboty 250m??? No tak tomu sa povie lenivost :mrgreen:

Nemam sice 5er ale na mojej 3er E36 (M52B25) som si zmenil otacky prepinania na 1400 RPM, sposob prepnutia z deakceleracie na akceleraciu, teplotu reduktora na 28 stupnov a zaskrtol som si tam startovanie na LPG ak je reduktor dost zahriaty...Benzin som tankoval naposledy asi dva mesiace dozadu pol nadrze a odvtedy som spalil mozno ani nie 10 litrov...
System mam Tartarini od Ledixu v Pezinku

Inak zmenil som si par veci, ako napriklad typ a pocet lambda sond (bola jedna a rozmedzie meranie od 0V-1V a maju byt dve a meranie od 5V-0V), co bolo nastavene od zaciatku na hovno od ledixu...znizila sa mi spotreba z 13,8l na 10,4l... 3 litre uz nesu sranda, takze to asi fakt bolo na hovno nastavene...

Este taka otazocka ak niekto bude vediet: Na M52B25 mam dve lambda sondy na zvodoch jednu pre 1-2-3 valec a druhu pre 4-5-6 valec a vsimol som si ze mam ako referencnu pre LPG zapojenu prave tu druhu co je na 4-5-6 valec. Nemalo by to byt zapojene skor na tu prvu lambdu???

teraz sa da startovat na lpg? Fachci to? Nerobi problem pri starte?
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
matthe
Príspevky: 617
Registrovaný: 23.6.2011
Auto: BMW E36 323i Touring
Kraj: Bratislavský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Nedeľa, 11. Augusta 2013, 20:45

No mne akonahle cely cas pece na auto, tak je voda aj reduktor prirodzene zohriaty aj mozno nad tych 28 stupnov...v softe si len zaskrtnem, ze chcem startovat na plyn pri zohriatom motore a hotovo...ziadne problemy to nerobi, ved ake by aj malo? :)

ViktorDDD napísal:
maťo, a ten teplý štart čisto na LPG nie je problémový? tá teplota 28st. inak môže byť v zime málo a reduktor môže zamrzať, teda známemu sa niečo také stalo, tak možno budeš musieť zas poladiť na nejakých 40st.


Hej, viem, ze v zime to moze robit blbiny a aj si to urcite prestavym na vyssiu teplotu. Teda si postupne odskusam,, ktora je najnizsia mozna pre zimu :mrgreen:, aby to islo tak ako ma...
E36 323i Touring - Fialka - Príbeh
E36 318i Touring - Baška - Príbeh

Ex E36 316i Compact - Tito - Príbeh - R.I.P. 02/08/2016
Ex E36 316i Compact - Bestia - Príbeh - Odisiel s Ex
Ex Skoda 120 - Žaba - R.I.P. 11/09/2010
 
MiLoSP
Príspevky: 62
Registrovaný: 22.2.2013
Auto: BMW 530xd/e53 4.4i
Kraj: Prešovský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 13. Augusta 2013, 21:36

Pre zaujimavost moje skusenosti po 3 tis km s LPG systemom STAG v e65 735i : start a prechod na LPG bez problemov,keby som nevidel diody,ani neviem ci idem na benzin alebo LPG.Pri studenom starte prepne na LPG cca po 300m jazdy,pri zohriatom mot. prakticky okamzite po nastartovani.spotreba po zabehnuti systemu klesla na uroven 13,6 l/100km.jazdim dialky rychlost cca 145 dialnica 100 mimo mesto.v meste najazdim minimum z toho vacsinou zapcha...pripomeniem,ze sa jedna o 2 ton. kravu.Taketo hodnoty som necakal,potesia :smile: takze kto vela jazdi a uvazuje o LPG,smelo do toho...
 
gsxrr
Príspevky: 95
Registrovaný: 18.12.2010
Auto: bmw
Kraj: Prešovský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Štvrtok, 26. Septembra 2013, 14:14

takze pridam aj ja svoje skusenosti:mam e60 530i M 54 automat,najazdene cca 7000km na plyne,rozdiel vo vykone skoro nebadatelny,za ten cas spotreba plynu mesto cca 12,5l,mimo cca11l,prepinanie benzin-plyn vobec necitim,ziadne trhanie,namonovany mam taliansky emmegas,bol som prekvapeny ze v podstate dost zozerie aj benzinu kym sa prepne na plyn ale nevadi mi to,netusim ako je nastavene prepinanie ale zrejme na zaklade okamzitej teploty motora,lebo niekedy hlavne pocas jazdy cez mesto ked motor ma spravnu teplotu sa prepne skoro hned po nastartovani a niekedy, hlavne ked motor este nemoze mat prevadzkovu teplotu prejdem aj 500-600m kym idem na plyn,v porovnani s 530d ktore som mal predtym mi niekedy hlavne pri obiehani chyba ten zatah turba ale rozsah pouzitelnych otacok to skvele nahradi,zatial som v podstate spokojny :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Nedeľa, 20. Októbra 2013, 20:09

chalani mam otazocku.
mozem dat nivo namiesto cd menica? je tam dost miesta? mam top-hifi a nad baterkou je woofer ktory by som tam rad nechal.
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Nedeľa, 27. Októbra 2013, 16:20

Nie som si isty, ale nivo kompresor by mal byt asi vodorovne.
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 29. Októbra 2013, 14:08

A keby si si neni istý a dám si ho zvislo :D môžem šetriť na nový kompresor? :D

Tiež mi zavdzá a plánujem jeho presun nad baterku, resp. k baterke,...

Btw....aj vám sa stáva že na každej pumpe Vám dokáže pretlačiť vždy iné množstvo plynu, pri dajme tomu tej istej spotrebe a ujdených KM vám skrátka na Agip dotankuje max 25l, ale na OMW to natlačí 32 ?

Nemáte náhodou niekto informácie o tom? Resp. deje sa to aj vám?
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 29. Októbra 2013, 14:12

na jednej pumpe mi to cvakne pri 47l a nenatankujem viac ani bohovi, na druhej pri 50, na tretej to začne pri tých 50 rapkať ale v pohode tam pretlačí aj 56l
záleží od toho aký majú tlak na ktorej pumpe
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 2 neregistrovaní