... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Nedeľa, 26. Apríla 2009, 20:23

to iste z druhej strany
Prílohy
08.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Nedeľa, 26. Apríla 2009, 20:25

Potom som si ako pomocku pre lepsiu stabilitu radia doplnil jedno hlinikove Lko. Visd foto. Spevnilo to drzanie radia a kedze sme prepilili vacsi otvor, malo aj volu.
Prílohy
10.jpg
09.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Nedeľa, 26. Apríla 2009, 20:27

Takto ot potom bude vyzerat
Prílohy
13.jpg
12.jpg
11.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Nedeľa, 26. Apríla 2009, 20:29

No a potom to uz len vsunut vsetko naspat tam, kam patri.
Prílohy
19.jpg
18.jpg
17.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Nedeľa, 26. Apríla 2009, 20:39

Ako je vidiet funguje aj radio a aj BC. Vsetko tak ako ma byt. Zvysok sa dotvaruje z listy, co nam ostala. Dnes som to nestihal dorobit a aj tak si objednam ten diel a pilit budem ten a nie tento moj. Neviem, ale nejakom mi to neda pilit ten roiginal kusok.

Mozno tu najdem vela odporcov v tom, co som urobil, ale niekto rad pocuva motor a ja zase hudbu. Som fanda kvalitneho posluchu. Takze uz len pri vymeneni toho radia bol zvuk na nepoznanie. Nech si mysli kazdy co chce, ale ja som za kvalitny zvuk audia v aute, a preto nehrozi u mna ziadne vstavane radio. Navyse v dnesnej dobe je zastarale pouzivat kazety. Takze pre mna bola volba jasna. Toto radio stalo vyse 35000SK v dobe, ked vyslo a ma vybavu, ake nema zatial ziadne ina radio (je este jedno, ale to je este o triedu vysiia rada Clarionu). Zvuk sa neda porovnat.

Ako dalsie upravy sa chystam vymenit v dverach 13ky za 16ky Hertze a na zadne plato dam 20ky. Vzadu bude subwoofer napojeny na MAC Audio zosilnovac a pomahat mu bude kapacitor. CHcem vymenit aj kabelaz na repro a samozurejme bez tlmenia (Dynamat) sa to neobide. Taktze potom budem pokracovat v dokumentovani a prerabke, ale treba na to samozrejme cas a peniaze. Takez postupne.

Nechcem, aby ma tu niekto odsudzoval za to, co som urobil mojmu autu, ale je to lepsie ako nieco laminovat. Zachova sa co najviac povodny interier a to sede radio tomu len prispelo k mojej Shadow Line. Takze ak ma niekto kazetak, kludne sa do toho pustiti. Pripadne otazky alebo rady zodpoviem ja cez ss a kludne aj tu.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
1morok
Príspevky: 771
Registrovaný: 12.2.2007
Auto: 330ci smg
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: žiar

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Pondelok, 27. Apríla 2009, 07:47

ja ťa nechcem odsudzovať ale to rádio je strašné,vôbec tam nepasuje.
dalo sa to urobiť ešte aj inak. BC sa dá použiť z e38 myslím(je užší) a potom potom môžeš nechť aj ten zaklápací dekel.ak máš MF volant
dokúpiš interface k rádiu a krásne ovládaš základné funkcie na volante pri zamaskovanom rádiu.dekel odklopíš len pri výmene cd alebo nejakých nastaveniach.
 
Užívateľov profilový obrázok
wattoze
Príspevky: 254
Registrovaný: 1.4.2009
Auto: E39 530d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Utorok, 28. Apríla 2009, 08:17

dobra pracička trunek asi nemas za sebou prvu audio montaž čo??? :P
1morok ma trosku pravdu ze sa tam to radio až tak nehodi ale zase Clarion je clarion neviem o tom že by bol aj funkciami nieaký extra ale zvukovo určite

a neviem prečo by ta mal za to niekto odcudzovať takisto ako je pre niekoho normalne rozhadzať pol motora len preto aby zdvihol motoru par PS tak je pre niekoho normalne rozhadzať pol interieru aby mal kvalitnejšiu audiozostavu... :-" :D

inak som zvedavý aj na dalšie veci čo si pilal že budeš robiť určite vsetko pofoť a hod to potom sem zatim držim palce
 
Užívateľov profilový obrázok
wattoze
Príspevky: 254
Registrovaný: 1.4.2009
Auto: E39 530d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Utorok, 28. Apríla 2009, 08:21

1morok napísal:
ja ťa nechcem odsudzovať ale to rádio je strašné,vôbec tam nepasuje.
dalo sa to urobiť ešte aj inak. BC sa dá použiť z e38 myslím(je užší) a potom potom môžeš nechť aj ten zaklápací dekel.ak máš MF volant
dokúpiš interface k rádiu a krásne ovládaš základné funkcie na volante pri zamaskovanom rádiu.dekel odklopíš len pri výmene cd alebo nejakých nastaveniach.


1morok:ako a kde sa da zohnať ten interface k radiu mam MF volant a ked zapojim radio tak by sa mi to zišlo je to org. BMW diel alebo to ma každa značka radia ine?
 
Užívateľov profilový obrázok
1morok
Príspevky: 771
Registrovaný: 12.2.2007
Auto: 330ci smg
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: žiar

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Utorok, 28. Apríla 2009, 12:32

 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Utorok, 28. Apríla 2009, 13:07

1) Nemam multifunkcny volant, takze interface mi je nanic. Keby mam, tak to tak urcite riesim. Menit BC z ineho auta sa mi nechcelo. Vsetko su to dalsie vydavky (peniaze). CHcel som ostat pri tom, co mam ja v aute.

2) Nehodi sa? Vies, je to otazka vkusu. Niekomu sa pacia cierne ladvińky a niekomu nie. Niekomu zlte a niekomu bilele AE.....atd. Mne sa paci seda farba a sede podsvietenie s regulaciou sedej, kedze mam Shadiw line.

3) Zvuk? Mas pravdu. Kazdy mame ine priority. U mna je to zvuk. Doma pocuvam hudbu na elektronkovom zosilnovaci (lebo este ludia nevyrobili nic, co by hralo krajsie. Nechytaju sa na to ani MOSFETy. Je to zapojenie bez spatnej vazby a v triede A. Ak to niekomu nieco hovori, tak s tim sa rad porozpravam). No a funkcie? Ked som si ho kupoval, bol to jedine radio s casovymi korekciami. (bolo este jedno, ale to bol Clarion za 55000Sk. Toto stalo 38000Sk). Dodnes jedine autoradio, ktore ma 32pasmovy ekvalizer, s tim, ze si mozes nastavovat aj strmost krivky na ekvalizeri. Nevidel som to ani na najdrahsom Alpine (mimochodom super autoradia. Keby neboli clariony, tak beriem toto). Mam ho asi 2 roky a dodnes som neprisiel na to, co je pre mna najkrajsi zvuk. Nastavenie casovych korekcii ma 3 v pamati. Ak idem sam mam svoje nastavenie, ak ideme dvaja.... Toto autoradio ma v sebe menic napatia a koncak napaja vyssim napatim a je to jedine autoradio s realnym vykonom 4x22W (ostatne bez menica sa do cc15W myslim pre skresleni 0,1%). Aj Alpine spravil jeden taky model, ale strasne sa prehrieval a bol zato dost kritizovany. Nebolo mozne mat za radiom kable. Jedine radio, co ma nastavenie HPF filtru pre vsetky reproduktory (ostatne ovladaju iba CINCHovy vystup). Autoradio so 6timi chinchovymi vystupmi a vystupne napatie je 6V. (zatial som videl iba 4V) a CDmechaniki je MECKINTHOS (alebo ako sa to pise). Manual je hruby 1,5cm iba v slovenskom jazyku. Je to trieda High-End. Takze preto tento kusok. No a vsetko ovladane dotykom. Kodovanie radia je dotykom a kopec dalsich uzitocnych funkcii, ktore by zabrali kludne jedu temu same o sebe. Len podotykam, ze take veci som zatial u inych radii nevidel. No a to vsetko v roku 2002 - 2003. V tedy sa vyrobilo a ako jedine autoradio dostalo 2 roky po sebe vyrobok roka. Nijake ine autoradio to zatial nedokazalo. Za 5 rokov klesla jeho suma len o par tisic korun. V skutocnosti je radio stare asi tak 4 az 5 rokov a zatial nespravili nic, co ma krajsi zvuk alebo plnsiu vybavu. Neratam este 2 existujuce vyssie modely od Clarionu, ale to su aj zarity High-Endisti uz niekde inde. Napr. radio za 50000sk ktore necita napalovane CD a ani MP3. Bez funkcii. Proste im islo iba o zvuk. Takze preto tato volba.

4) Som rad, ak sa to niekomu pacilo. Ak budem postupovat dalej (a to budem) prilozim sem potom dalsie foto. Ale treba to postupne. Treba na to peniaze. Ale urcite foto bude. No najskor dokoncim este tu lôistu okolo radia.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
1morok
Príspevky: 771
Registrovaný: 12.2.2007
Auto: 330ci smg
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: žiar

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Utorok, 28. Apríla 2009, 18:45

ja ťa chválim za takúto sofistikovanú prácu, to rádio je naozaj skvelé, podľa toho,čo píšeš ale dizajnovo to trošku prehnali.
aké máš káble,repro a zosiky?a sub?
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Streda, 29. Apríla 2009, 06:19

Signálové káble su Dietz (4000Sk) a su 4 kanálové. Prepletane ako sa len dalo. Rozne vrstvy atd. Proste ak da niekto za kabel ktory ma 5m tolko penazi, asi uz bude naozaj dobry.

Napájanie:
1) Mal som- pozlátený adaptér na bat a poistkové puzdro 40A
2) Teraz kupim poistkové púzdro ANL
3) Káble. Robil som vo VW. Mam tie najhrubsie káble ake sa pouzivali na zvod z bat. Prierez ti neviem povedať, ale je to asi taky hruby kabel, ako ide z bat ten najhrubsi. (tu som si trosku pomohol a usetril)
4) Kapacitor tiez Dietz 1F
5) Reproduktor Hertz. Neviem uz presne oznacenie, ale ma priemer 30cm a 2x4ohmy. Sinus udavany 2x350W. jeho citlivost je nieco cez 100dB. Bednu som si robil sam. Typ Band-Pass. Ak ot ma byt subwoofer, tak jedine Band-Pass. Rozmeri som pouzil, ake udaval vyrobca a ked som to hodil so programu, sedelo to aj tam. Hrubky MDFky je 25mm. Mam problem to sam uniest. Vo vnutby vystlany ovčiou vlnou (zatial naj tlmiaci material).
6) ZOSIK Mal som - doma robeny
idem kupit: Bud to bude MAC AUDIO Fearles one. Da na 2 ohmy sinusoveho (teda realneho) vykonu 0,9kW. Hudobne okolo 1,5kW. Alebo Mac Audio Z4200 (veľmi slávny a ludmi chválený). To by bol 4kanál zapojený 2 kanáli do mostíka, takze by dal 2x500W.
Mozno dokupim este jeden na repraky v plate a vo dverach.
7) Reproduktory: 20cm pojdu do plata (asi bude treba zase nieco vrtat a rezat). Su to Hertze, Neviem us oznacenie, ale tie dva stali 7000Sk. Do dveri dam min 16ky. Takze to budem musiet urcite prerobit, lebo original su 13ky. Vysky mam tiez Hertze Ale tak isto uz neviem oznacenie, ale tia stali cca 4000SK. Ja osobne som zatazeny na vysky. Urcite bysy robia muziku, ale bez vysok to nie je nic. Ani jeden reprak nema sinusovy vykon pod 100W. Urcite su aj kvalitnejsie repro (dufam, ze sa tu nebudenme hadat co je lepsie) ale v tej cene som nepocul zatial nic hrat krajsie. No a vysky umiestnim do dveri, kde su aj origo vysky (nad fukarom na dverach pod sietkou)

8) Uvazoval som hodit repro aj do zadných dveri a samozrejme spolo s výškačmi.

9) Nech si kazdy mysli co chce, mne sa to radio paci a nevzdam sa ho.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Streda, 29. Apríla 2009, 06:26

A co sa mi pacilo dalsie na Clarione, bol prave ich dizajn. Pozri si ich modeli z roku 95. Vymikali sa tomu ostatnemu. Pozri si modeli z roku 2002. Zase nieco ine. Pozri si stranku Clarion.sk dnes a zase je to uplne niekde inde ako Panasonic alebo Pioneer. Myslim teraz dizajnovo. Proste na dizajn Clarionu si treba bud zvyknut, alebo mat taky vkus. Ak ti mam pravdu povedat, ani mne sa zo zaciatku nepacilo, ale ked som ho pocul hrat, vsetko sa pominulo.... Ak mi pustis na radiu CD a nebudem ho vidiet, poviem ti, ci je to original, alebo mp3ka. Je to neskutocne pocut. A rozoznas rozduiel medzi mp3kou s bitrejtom 328 a so 128. Treba sa trosku zapocuvat, ale da sa to. (Ak tie mp3ky boli robene z originalu tak sa da rozoznat aj rozdiel v kvalite mp3ky). Nemyslel som si, ze je to mozne, ale je to pocut. A pocul by si to aj ty. Ak dam originalku, musim napr nastavit onak filtre a ekvalizer, ak je to CD alebo mp3ka tak je to zase nieco ine. Live koncerty nahravane cez mikrofon je zase partia sam o sebe.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
1morok
Príspevky: 771
Registrovaný: 12.2.2007
Auto: 330ci smg
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: žiar

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Streda, 29. Apríla 2009, 07:31

nechcem ti kaziť ilúzie ale ak si naozaj taký fajnšmeker ako píšeš, tak tam máš tych repro trošku priveľa.....zmnostíkovaný štvorkanál na woofer....repro priamo na autorádio....
to by som chcel vydieť,ako to naladíš
ani to naj rádio na svete nedokáže poriadne rozhýbať!!!! reproduktor, ani také kt.má menič napätia a 4x22W
damping f. ti asi nič nehovorí,hm? a to skreslenie by bolo asi nejakých x% takže tam sa už potom určite stierajú rozdiely medzi origo cd a mp3.
a citlivosť woofra od herzu 100dB? ani z ďaleka.práve hertz je známy tým že to s citlivosťou repro pekne preháňa
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: Ako zapojim zosilovac do radia ked tam nieje pripojenie

Štvrtok, 30. Apríla 2009, 07:31

Neboj damping faktor a vela dalsich inych parametrom mi je znamych. Plocha a hmotnost membrany, ekvivalentny objem, Qs faktor atd. Mas pravdu. Suhlasim. Ale 4kanal mam na 2 v mostiku, lebo mam 2cievkovy woofer. A citlivost nastavenu na co najmenej. Pretoze cim vacsia vstupna citlivost, tim menej sumu. Ak dam na signal 10mV na vstup a pripocitam k tomu sum 1mV, je to 10% sumu v signale. Ale ak musim koli vacsej hlasitosti vytocit radio a na vystupe bude 6V a sum 1mV je to paradne cisty zvuk. No a na zosiku nastavis vstupny potenciometer na co najnizsiu uroven, takze zo 6V spravis napr 0,2V a potom z 1mV sumovych spravis- nechce sa mi to prepocitavat. Takze hudba v aute mi nemusi trhat usi a tiect mi z nich krv, ale ak takto nastavys zosik a uspokojis sa potom samozrejme nie s vykonom 2x300W ale napr 2x100W (nebude max vykon, lebo nie je dosiahnuta vstupna citlivost zosilnovacu) a ten High Endovy koncak v radiu, je to nadherny zvuk. Nechcem napajat ostatne repro z nejakeho ineho zosilnovacu (nechcem vyvalit dalsie peniaze, lebo ak by som chcel prekonat kvalitu tohto koncaku tak cena zosiku by bola astronomicka (pre man) a pohybovala by sa nad 20 000Sk. Prisiel by som tak aj o casove korekcie. No a krasna 5ka baworak, nie je to spravne auto, ktore by malo pocut skor ako pride (myslim hlasnu hudbu). Tym, ze nejdem na max vykon nezatazujem zosilnovac, reproduktor, koncak v radiu, baterku, aleternator a kapacitor to krasne stiha doplnat. Toto vsetko sa ti odmeni krasnym zvukom. Navyse citlivost, hlasitost a filtre na subwoofer su ovladane priamo na radiu, takze popripadne prebasovanie nie je problem a otazka par sekund (ak by som chcel dunenie). A ak sa trosku vyznas v audiu (sudiac podla predoslych prispevkou asi ano) Tak vies, ze 4x20W na radiu a napr 2x150W na subiku je slusny vykon. Napr stary teslacky repro s vykonom 10W hral hlasnejsie ako veza nemenovanej znacky s vykonom 2x 100W. A navyse zvuk pocujes logaritmicky. Teda ak ma radio 20W a subik 100W nie je to 5x viac ako by sa niekomu mohlo zdat, ale rozdiel bude iba maly. Tak ako keby si mal porovnat 500W a 600W zosik hrajuci vedla seba, tak ten 600W by hral iba o trosku viac ako ten 500W. Takze ak chcem hlbsie basy, staci mi pridat na radiu citlivost na subik a ak to vsetko chcem zladene, tak si to nastavym na cca 150W. Popripade 200W ak pocitas tlmenie auta a to ze zvuk zo subiku pojde z kufra. Takze to nie je tak, ze radio mam na max 22W a subik mam na 2x350W. To urcite nie. SOm za kvalitu hudby a nei za kvantitu. Po tomto vyklade uz dufam so mnou suhlasis.

No a citlivost? Ako si overis, ze Mac Audio ma taku aku pisu? Ako si overis, ze akakolvek znacka dala na papier take parametre ako namerala. Po prve je to trosku ina trieda (drahsia), ked si to vyrobca proste nedovoli a potom ked som zadaval parametre do programu, tak mi vychadzal taky isty objem, ci sa jednalo o uzavretu alebo basreflexovu ozvucnicu +- 3dcL, co je jeden 3decovy pohar. Pri bandpasee je to uz otazka naladenia prednej aj zadnej komory. Ale ak som dal ich frekvencie sedelo. Takze ak chce ist niekto na DB Drag, staci mu radio za 3000Sk a kupi koncak na vykon, ale ak chce niekto co najvacsiu kvalitu tak myslim, ze moje riesenie sa mu dost podoba. Keby zarabam vela penazi, urcite by to vyzeralo inak a do auta by isli len elektronkove zosilnovace (je jedna firma ci ich robi) ale vzhladom na moj prijem je to maximalne nadstandardne riesenie. A napr vyhybky kupis od 500Sk. Njlacnejsie od Hertzu su tusim niekde okolo 3000Sk a tie top, su za 40 000Sk. Ano cena je spravna, ale videl si tu schemu a ich preiebeh frekvencnej charakteristiky a fazovy posnu. Ak toto dokazu, tak repro od nich nemozu byt zle. T top trieda za basak Mile je 30 000Sk. Ja som sa zase stretol s chvalou na tieto repro od Hertzu. Robil som ich do 3 aut a kazdemu sa to pacilo a vzdy to malo super zvuk (vzhladom na cenovu kategoriu). Respektive najnizsia rada Hertzov je urcite lepsia ako drahy Sony.

Takze pri takomto zapojeni ake som opisal mi das za pravdu? Pretioze vyzeras na cloveka, co sa tomu rozumie a vies, ze tou vstupnou citlivostou sa to da zladit a pritom nie je nic zatazene a namahane na max a ostavaju casove korekcie. Co ty na to teraz?
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní