... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
el_dodis
Príspevky: 306
Registrovaný: 26.6.2009
Auto: ex BMW 525d E39
Kraj: Nitriansky

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Sobota, 14. Apríla 2012, 11:48

riso, kolko najazdis rocne,ked sa tak vystatujes, ze "13l spotrebu neriesis"? Ked spravis 30 tisic rocne s takou spotrebou, tak gratulujem...pokial vytiahnes auto par krat tyzdenne-rekreacne, tak je to tvoje chvastanie prinajmensom smiesne...
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Sobota, 14. Apríla 2012, 13:32

323 som jazdil za 10,7 ale po tom co som zacal jazdit 530 mi na tej istej ceste klesla spotrba na 8,2 takze tolko ku m52
530d neda sice 323 na zrychleni, ale v urcitych otackach je na tom podstatne lepsie
na 323 som na plnu nadrz spravil 590-620km, na 530 robim 900-1150 a cena plnej nadrze je zhodna cize to uz je ekonomika
dochladzovanie turba? netrba ist ako kokot a nevidim dovod dochladzovat, samozrejme nezastavujem uz s vypnutym motorom, pokial pozberam telefony, zaklopim spetaky, vypnem svetla to nieco trva, podla mna to staci po kludnej jazde.
kedze som nesetril a vymenil som si odlucovac oleja za 30euro, mozem podradzovat, nerobim za sebou smogy, samozrejme 2 stupne a plny kotol troska zadymia, avsak stale cez to vidis, nie ako za tdi kde ti pomoze jedine slepecka palica
zohrievanie, no, to je pravda, v zime som mal o jeden kilometer neskor teplo ako v 323, avsak ked som sprevadzkoval webasto, sadal som do vyhriateho auta a :P
cr motor neklepe tak a ak mas zapnute radio tak ozaj ten motor nepocut vo vnutry, nafta mi nesmrdi, akurat tak spalena, ale tu nechavam za sebou nie pred sebou :D

ono to je tazko sa o tom hadat, tiez som mal predsudky, nevravim, ze som z toho vysmiaty, bohuzial tato doba si to vyziadala. ked tvrdis, ze plynom tolko usetris, klames sam seba, stale to zerie nieco benzinu, treba chodit na doladzovacky a kontroly, castejsie ides na emisnu, je drahsia ako na dizel, taktiez, preco si si ho uz sam nedal? setris nanho? este asi dlho budes a dovtedy sa ti auto aj rozpadne, alebo ho predas a ten cenovy rozdiel ktory by sa ti vratil, sa len oddaluje. narozdiel od toho sa mi cas od casu dari zohnat par 100l nafty, nevravim, ze ma to spasi, ale je to take prijemne spestrenie :twisted:

je to moj subjektivny pocit, mam auto na plyn, benzin, naftu, osobak, nakladak, dodavku, sedan, touring, hatchbak, takze som to krizovo porovnaval a momentalne mi to pride takto najlepsie.
ps ak ta trapia caste starty nafty a chces byt frajer s benzinom po meste s nizkou spotrebou, odporucam smart, idem si ho tiez kupit.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Sobota, 14. Apríla 2012, 13:55

Risho_21 napísal:
Jaro dobre na pravidelne trasy ke-ba nech... Ale do mesta jednoznacne benzin.


A ty co jazdis za 7l a 323pod 10 nejde, ja jazdim za 13 a vedu z toho nerobim a pisal som ze ak som zid alebo proste na to nemam, pri dnesnych cenach benzinu aj nafty jazdis najlacnejsie na plyn! A mozes mat aj 3l spotrebu na tej nafte... A benzin bude vzdy zivsi a krajsi zvuk bude mat, vo volnobehu ho nieje pocut a pri tankovani sa rozjimam nad vonou benzinu xD

Kdez to nafta tam je vyhodny asi tak tah a nizka spotreba a pohodlie na dlhych trasach ze nemusis casto navstevovat pumpu ale su tu nevyhody... Vysoka starostlivost o turbo, dlhe zohrievanie, zimne starty tomu nerobia dobre, vo volnobehu to huci jak traktor a ked podradim ta za mnou cierny kudol dymu(neviem ako u CR, hovorim o 2.5tds) Takze ako vravi moj laicky mozog. Diesel do mesta neeeee :D



vysoka starostlivosť o turbo - za studena nedupať tomu a po svižnej jazde necháš pol minútky bežať na voľnobehu - to nie je extra problém si myslím
dlhé zohrievanie - s dobrým termostatom tak možno o 2km dlhšie ako benzín
hučí jak traktor a čierny kúdol dymu - u m57 určite nie, ani dym, a keď je motor v poriadku tak ide na voľnobeh tichšie ako nejaké rozhrkané htp-čko, a keďže hovoríš o 2,5tds - tak isto keď je motor v poriadku tak žiadne kúdoly dymu a hluk tak o 10-15% väčší ako u commonrailu :wink:
zimné štarty - tam máš pravdu, štartovať 5x za deň studený motor pri -10 alebo naštartovať raz a prejsť s tým 500km je rozdiel

inak na benzíne tak isto odchádzajú veci, tam neriešiš turbo, vstrekovače, čerpadlá, atď. ale zato tam máš lambdy, váhy, cievky, sviečky, vanosy, atď., aj o problémoch s m54 je dosť tém ale zato to nie sú zlé motory, a polovica motorov m52 už má vanosy zrelé na repas, a mohol by som pokračovať, ale pritom sú to tiež dobré a spoľahlivé motory
to že je kopa tém s problémami s M57 motorom je asi kvôli tomu že minimálne polovica keď nie 2/3 e39 jazdia s týmito motormi, a viacej motorov = viacej problémov
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Sobota, 14. Apríla 2012, 16:29

Ked mas auto v poriadku nesmie ti dymit, pri akomkolvek diesli, TDs ma vo vyzsich otackach charakteristiku benzivoveho agregatu, nie ako TDi. Taha sice slabsie ako 323i a vyzsie ale v urcitych otackach potiahne lepsie ako benzin. Osobne mam motor M50B25 bez vanosu, sice je dole mrtvy ale vo vyzsich otackach uz priam salie od vykonu. Toto pri diesli nezazijes, pretoze diesel ma krutiaci moment polozeny v dost nizkych otackach, preto ho netreba tolko vytacat=vacsia vydrz. A co sa tyka diesla do mesta, nieje problem jazdit s TDs v meste za 8L/Km (je v tom zapocitany +1L vdaka automatu), zatial co na M50 idem po meste za 8-9L, co je to iste.
 
Užívateľov profilový obrázok
czorTEEK
Príspevky: 148
Registrovaný: 1.1.2011
Auto: 530dA 525dA 35c9v
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Bayern

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Sobota, 14. Apríla 2012, 21:39

ViktorDDD napísal:


to že je kopa tém s problémami s M57 motorom je asi kvôli tomu že minimálne polovica keď nie 2/3 e39 jazdia s týmito motormi, a viacej motorov = viacej problémov



plne súhlasím veľké percento e39 je práve tomto diesli a preto sa hojne vyskytuje aj v poruchach =D
 
hessy

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Sobota, 14. Apríla 2012, 22:49

sice som mimo teraz kedze kachle neriesim ale nechapem ako jazdite na 323 za 11L kua ja na 523i mam primer 8-8,5L(podla dotankovania) a to posledne dva tyzdne jazdim fakt jak kokot lebo som nic nestihal. Minule som spravil za 10eur 95km a isiel som predpisovo... niekedy fakt nechapem ci mam uz ,,vadne" auto alebo co
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 09:42

hessy neviem ako ale fakt máme tú priemerku nad 10 litrov. možno tam bude niečo vadné respektivne je pretože je auto v servise a
môže ten problém vplývat na spotrebu.
 
Užívateľov profilový obrázok
Manas
Príspevky: 28
Registrovaný: 2.6.2008
Auto: BMW 530 D
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Slovensko

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 09:47

JA mám cez 3 roky e39 po facelifte 530D manuál a nenehám na to auto dopustit. Spotreba 6,5 až 7 litrov leto a v zime o 1 liter navrch robí bufík. Používam ho na krátke trasy (10-15 km) málokedy na dlhšie nad 100 km. Ročne najazdím 20000 až 25000 km (také mám aj výmené intervaly oleja podľa vyhodnotenia auta sa riadim) motor má momentálne 260000 km a od výmeny po výmenu nezoberie ani kapku oleja stále mám olej na ryske rovnako dávam tam 5W-30 original BMW. Turbo je originál. Menil som túto zimu žhavice 6 ks 70 €ur Bosch neni čo riešiť. Baterku mám OPTIMU REDTOP 50 Ah nedobíjam vôbec stále je na full iba kontrólujem. Samozrejme pri každej výmene oleja všetky filtre dávam nové. Benzín v žiadnom prípade neriešim a na plyn už vôbec nie. Vlastná skúsenosť mal som to pri automatickej prevodovke v aute a sekala my pri preradovaný kvôli tomu že od motora neboli také tlaky ako by mali byt. Plyn zoberie s výkonu motora. Po roku a pol som to vyhodil s auta začal jazdiť na benzín a hneď bolo všetko super ako malo byt. Keď je auto na plyn tiež sa musí zohriať aby splynovač fungoval správne takže na krátke vzdialenosti to neni výhra! Benzín zabíjať na studný motor môžeš samozrejme dokedy? Tak isto mu nerobí dobre keď sa vytáča na studeno. Tieto commonrailové motory sú stavané tak že vôbec ho nemušíš zohrievať a na studeno s ním môžeš hneď ísť o teplotu motora sa stará bufík. Dokonca sa ani neodporúča zahrievať auto na voľnobeh ale za jazdy. Commonrailové motory by mali ísť na voľnobeh úplne minimálne! Nikomu neberiem jeho názor čo tu má ale dieslom sa u BMW nič nepokazý dobrá voľba (samozrejme kto chce benzín alebo plyn nech sa páči furt budete kupovať súčiastky rovnako na benzíne keď budete akčný tak financujete podvozok, brzdy ,pneumatiky atď. Hovorím s vlastnej skúsenosti mal som benzín 5 rokov a už nikdy viac). Väčšia hodnota predaja aj staršieho auta súčiastky zoženieš za smiešnu cenu aj kvalitné a veľká úspora na palive je commonrail. :D
 
Risho_21
Príspevky: 782
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: BMW E36 318i LPG
Kraj: Košický

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 10:17

Za mesiac budem mat rok auto a mam uz 26 000 km na 13 litrovej spotrebe neexistuje den kedy by som nesedel v aute proste mal som dva motory v tom aute a ani jeden v meste nesiel pod 12 litrov proste nedaa sa. Nechapem jaky kkt moze povedat ze jazdi za 10 v meste... Vcera som bol v budapesti 9.7 som spravil na tom a urcite dakto povie ze to je vela ale ke-budapest-letisko 2 hodiny...

A s tym single vanosom neviem co by ste tam chceli repasovat na m52.... Videli ste to vobec otvorene ???

S plynom jaro otvorene ti poviem nemam na to peniaze a treba mi riesit dolezitejsie veci ako je komplet podvozok...
Ex BMW E39 523iA 98" Cosmoschwarz
Ex BMW E39 540iA 98" Kashmeerbeige
________________________________
BMW E36 318i LPG 93" Cosmoschwarz
Audi S6 (C4) 4.2 Quattro
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 10:32

hesy, neviem ci v tvojom okli je nejaky kopec na ktory sa musis stverat, ale robi to svoje, hlavne este ak motor je studeny
dalsia vec je zrychlenie, das tomu 2-3 krizovatky po obmedzovac a pozri si potom spotrebu ;)

manas, budes mat asi socialnejsiu vybavu ked ti staci tak slaba baterka, ja mam 95 a povedal by som ze tak akorat je to


risho - a ty si videl vanos otvoreny? singlac ma asi 15dielov na vymenu. ako som ti uz inokde pisal, dobry motor vie ist pod 10 aj v meste a dalsia vec automat, ten si pridava hodne a styl jazdy tiez
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Risho_21
Príspevky: 782
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: BMW E36 318i LPG
Kraj: Košický

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 11:13

15 dielov ??? no vymenuj mi ich... Ja som tam videl dve gumičky... Tak isto jeden nemenovaný mechanik z mimo KE povedal, že je to totálna kokotina repasovať single vanos, double vanos ok ale signle sa neoplatí... nieje tam čo repasovať... a mi to aj ukázal

5er nezrobí v meste pod 10 ani keby si sa posral a mal najnovšší motor v tom.... to auto je ťažké, fyzika nepustí...
Ex BMW E39 523iA 98" Cosmoschwarz
Ex BMW E39 540iA 98" Kashmeerbeige
________________________________
BMW E36 318i LPG 93" Cosmoschwarz
Audi S6 (C4) 4.2 Quattro
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 11:26

ked budes predavat najlepsiu borovicku v sirokom okoli, budem sa pytat na jej recepturu a zlozenie a ty mi to povies?

vsetko by si chcel zadarmo, nic si neprecitas sam a zaroven pouzivas cudzie rozumy, predpokladam, ze vyssie si citoval kamila, osobne som ho nestretol ale co som si s nim pisal a pocul o nom, tak ho respektujem ako jedneho z mala na sk trhu mechanikov

na druhu stranu, ano je tam po kokot dielov, ked sa ti nepaci, mozem ti poziciat jeden z mojich vanosov co mam doma, mozes si ich rozoberat, skladat, prides nato ako to funguje a nieje to len o tych dvoch gumickach ktore spravia 90% roboty a hlavne, cudoval by si sa kolko to spravi prave na tom singlaci, hoc efekt je prave pri tom double kedze tam je to plne progresivne, pritom singlac ma len 3 polohy.
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 11:28

Risho_21 napísal:
5er nezrobí v meste pod 10 ani keby si sa posral a mal najnovšší motor v tom.... to auto je ťažké, fyzika nepustí...

Ako je tedy mozne ze dnes som v PO behal so spotrebol 8.5L? (Automat TDs )
 
csuka530d
Autor témy
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 13:46

manas 530 D má predpisanú 100 AH batériu tak je zaujimave že máš 50AH takú som mal v starej lade.

sice som aj ja mal problémy s bateriou a teraz je tam niaká 70AH a v pohode to ide aj v zime
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Aké zaujímave že sa tu riešia najčastejšie DIESLE 530d 5

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 14:14

chlapci optima je kus iná batéria ako tie bežné, red top 50Ah má štartovací prúd ako bežné 100Ah batérie :wink:

aj single vanos sa vie kaziť, zbehni s tým tvojím single vanosom na brzdu a výslednú krivku točivého momentu porovnaj s grafom z výroby, budeš moc prekvapený :wink:

Arnold: s tds-kom (manuál) celý deň v KE a výsledok do 8l, takže s automatom 8,5 je tiež pekné
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných