... všetko o BMW ...
RomanV napísal:
Možno bude problém v nasledovnom.
Mám E39 525D. Taktiež občas jazdím na firemnej Octavke 1,9 TDi, co je v podstate motor, ako v Passate. A je v tom nasledovný rozdiel.
Motor 1,9 TDi je 4-valec (hlučnejší), turbo s menším priemerom a vyššími otáčkami, voľnobežné otáčky má cca 900 a väčšinou počas jazdy neklesnú pod 1 500, inak začne autom "pošklbávať".
Motor 525D (resp. 530D) je 6 valec (kultivovanejší), turbo má väčší priemer a preto nepotrebuje také vysoké otáčky, voľnobežné otáčky motora sú cca 750 a bez problémov sa dá jazdiť aj na 1 100 otáčkach.
Treba však pamätať na to, že turbo sa zapína až pri otáčkach od cca 1 800.
Preto pocitovo sa zdá, že Passat akceleruje takmer hneď, keďže pri rýchlosti 90 km/h má už cca 2 000 otáčok (ale rýchlo "vädne"), pričom BMW má vtedy ešte len cca 1 700 otáčok a len sa dostáva do tých správnych otáčok.
Skús si sledovať otáčky motora a uvidíš. Občas je tiež lepšie pri nižších rýchlostiach podradiť.
Skús napríklad, stlačiť pedál na podlahu pri rýchlosti 120 km/h, ktoré auto bude lepšie zrýchlovať.
Je to proste len vec pocitu a zvyku, ako držíš motor v otáčkach.
eerror napísal:Roman V sa vyzna presne opisal ten pocitovy problem v aute urcite problem nemas je to len v pocite toho . A ked chces ukojit pocit tak si kup nejaku e 39 m5 300kw tam vysantis pedal do podlahy a mozes orat
starynovy napísal:kazdy tu zapina turbo, a mne sa toci uz na volnobehu.. ako to mozem aj ja zapinat?
csuka530d napísal:že dusite???? ja na automate v manualnom rezime 50Km/h idem na 5 ke a zrychluje dostatočne bez potreby podradenia.
starynovy napísal:kazdy tu zapina turbo, a mne sa toci uz na volnobehu.. ako to mozem aj ja zapinat?