zdravím, musím aj ja zareagovať k danej problematike.
U mna je to BMW 320d E90tka r.v. 2007 myslim typové schválenie január,, (zajtra pozriem presne, plus typ motora)
V skratke, auto som dostal do ruky pri najazdených 132tisic. a chod motora bol myslím na diesel dobrý.
Tažko povedať , nakoľko som predtým jazdil iba na Kia Sportage benzín a Mercedes C220d r.v. 2008 a to sa nedá porovnávať s bmw..
K veci, po 135tisicoch sa mi pri zapatej klime začal ozývať klepot, tak som usúdil, že bude na chybe klima. Navštívil som jedného ´´odborníka ma bmw´´ v Trstíne a absolvoval som diagnostiku.
Pc vyhodilo že km sedia, stočené to nebolo, takže na chybe by mal byť ventilátor a silent bloky ,
zobral 50e s tým ze mi to opraví ale ventilátor stojí 170e a silent bloky tak 50e plus robota...
Mne osobne sa to nezdalo tak som navštívil ďalšieho mechanika nech povie svoj názor, predsa len
viac hláv viac rozumu.
Kedže išlo o klepot, ktorý vychádzal od remenice (najväčšie gumenné koleso co sa tam vrcí ) to som zistil s novodurovú trubku ktorú som prikladal k remeniciam od alternátora, vodnej pumpy atd..
klepot vychádzal od stredovej tak som pozrel cenu,,, 235e Corteco ,,, objednal a dal vymeniť.
Ale ešte predtým som sa stavil v servise kde majú mašinu na dopĺnanie klímy a kontrolu či je niekde netesnosť. Mašina vyhodila hladinu pre môj typ auta 590mg ,, pravda predtým som to dal známemu dofukať ( opravuje chladničky tak tam dačo pustil),,, len problem bol ze tam pustil 790mg, a bez kontroly oleja,, tak odporučam servis kde to robi origoš mašina,, :) ,, dostal som pekne bloček s tým ze to nikde neuniká ..
Ale klepe,,
takže došla remenica, dal som ju vymeniť. Aaaaaa neklepe, ani pri záťaži od klímy motor išiel krásne hladko, dá sa povedať že ticho, na diesel. ˇ
Šlak ma išiel trafil ráno keď som išiel do roboty, piskot , piskot, strašný piskot.
Pozerám odkial to ide. Pravda remen, nie ten ktorý ide cez menenú remenicu ale druhý, cez vodnú pumpu čo ide, teda vrchný. Dlho som rozmyšlal prečo to moze tak piskať, remene som menil, vodnú pumpu tiež, olej pravidelne, tak som to riskol rozdrvil živicu a trošku rozypal po remene, prestal pýskat ale zacalo to lepiť, šuštalo to, praskalo až som myslel ze mi zgegne motor, ... logika myslim, tak som zobral WDško a nastriekal na vnutornú stranu trochu,, prestalo lepit a ani nepiskalo,,, ked som autom prešiel neake km živica sa odlepila ale stále to tam šuštalo piskalo,,, nebol to piskot ako ked prešmikujú remene, ani pri štarte ako bolo opisované,,, jednoducho vkuse to piskáá...
Zistil som, že piskot vychádza alebo respektíve prestáva to vtedy keď wd-čkom streknem na miesto kde je vodná pumpa,, na miesto kde remen prechadza cez remenicu vodnej pumpy...
može ist o vybitie vodnej pumpy ?? aj ked bola pred 10 - 15tisic menená ?
(dovod výmeny bol že sa mi stále strácala chlad.kapalina a mala niekde netesnosť)
-- Je možné vodnú pumpu repasovať? resp. dá sa rozobrať alebo ide o zálysok ?? cena novej je od 75-99 e myslim.... len ma napadá či ju má vyznam znova meniť ? nemože íst iba o vybitie ložiska v tej pumpe tým , že velká remenica bola už po funuse, jemne ju vraj hádzalo podla slov mechanika, teda mala volu,, a tým by sa prenášala sila na tú vodnú pumpu???
Teraz ked som zhodil remene tak vodná pumpa má trochu volu, mechanik ju chce znova meniť.. vraj to musí sposobovať ona..
Nahodou okolie PN alebo TT nemal niekto tento problem??? ja som z Velký Kostolán
Uz som s toho problému hotový,, v priebehu jedného roka som menil vodnú pumpu, oba remene, komplet servis v bmw ani nespomínam , tam som bol prvý a posledný raz.,
- brzdové platničky,
- komplet olejová výmena,,
- filtre,,
atd...
- kontrola klímy ,
- dopĺňanie chladiva ,
- dezinfekcia,
- nová remenica,
- palivový filter, peľovy, olejový , vzduchový ,,
Tak podla príspevkov ktoré som tu čítal, vidím že problémov s E90tkou je viacej.
Auto je to super, nemôžem si stažovať až na tieto chybičky pravda,, klepe , píska ale ide
