... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Andy7391
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 16.2.2011
Kraj: Prešovský

E90/91 - sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 12:30

Zdravim chlapci,

chcel by som sa vas spytat jednu vec. Poskulujem trochu po E91 v diesli 318, alebo 320 a chcel by som vas hlavne spytat na sprevodovanie tychto modelov. Ked pozeram na internete videa, tak niektore tocia na sestke pri 130 km/h 2100 otacok, niektore 2500, alebo viac.

Ako je to s automatom a manualom? Ktory ma dlhsiu sestku? A mam pocit ze od r. 08 (viac pasikovany otackomer) su tie prevodove stupne dlhsie ako dovtedy.

A takisto mam trochu obavy zo zadneho nahonu, kedze som doteraz mal len prednokolku a mam trochu respekt voci zadnemu pohonu a snehu. Nie je to velmi smyklave?

Dakujem pekne za odpovede vsetkym \:D/
 
SigSauerBang
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 12:42

Andy7391 napísal:
Zdravim chlapci,

chcel by som sa vas spytat jednu vec. Poskulujem trochu po E91 v diesli 318, alebo 320 a chcel by som vas hlavne spytat na sprevodovanie tychto modelov. Ked pozeram na internete videa, tak niektore tocia na sestke pri 130 km/h 2100 otacok, niektore 2500, alebo viac.

Ako je to s automatom a manualom? Ktory ma dlhsiu sestku? A mam pocit ze od r. 08 (viac pasikovany otackomer) su tie prevodove stupne dlhsie ako dovtedy.

A takisto mam trochu obavy zo zadneho nahonu, kedze som doteraz mal len prednokolku a mam trochu respekt voci zadnemu pohonu a snehu. Nie je to velmi smyklave?

Dakujem pekne za odpovede vsetkym \:D/


Kúp si radšej predokolku :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 12:46

Andy7391 napísal:
Zdravim chlapci,

chcel by som sa vas spytat jednu vec. Poskulujem trochu po E91 v diesli 318, alebo 320 a chcel by som vas hlavne spytat na sprevodovanie tychto modelov. Ked pozeram na internete videa, tak niektore tocia na sestke pri 130 km/h 2100 otacok, niektore 2500, alebo viac.

Ako je to s automatom a manualom? Ktory ma dlhsiu sestku? A mam pocit ze od r. 08 (viac pasikovany otackomer) su tie prevodove stupne dlhsie ako dovtedy.

A takisto mam trochu obavy zo zadneho nahonu, kedze som doteraz mal len prednokolku a mam trochu respekt voci zadnemu pohonu a snehu. Nie je to velmi smyklave?

Dakujem pekne za odpovede vsetkym \:D/


do zadokoly nechod, ja mam uz druhu zadokolku a to je strasny omyl automobiloveho priemyslu

dobra rada: tu ti nikto neodporuci predokolku, prevez sa na zadokolke - mozno nejaku dlhsiu streku a potom uvidis ci respekt opadol alebo sa znasobil :-k
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
SigSauerBang
Príspevky: 139
Registrovaný: 2.12.2008
Bydlisko: SENEC

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 12:59

Kallon napísal:

do zadokoly nechod, ja mam uz druhu zadokolku a to je strasny omyl automobiloveho priemyslu

dobra rada: tu ti nikto neodporuci predokolku, prevez sa na zadokolke - mozno nejaku dlhsiu streku a potom uvidis ci respekt opadol alebo sa znasobil :-k


Na zadokolku sa musí šofér narodiť , musíš s nou cítiť,inak DSC ani nevypínaj. Zadokolka je najlepší náhon, predokolka je pre ženy a 4x4 pre bojkov,akurát pre bezpečnú jazdu,do snehu alebo na cesty,kde je slabá trakcia,určite S 4x4 nie je tolko srandy ako s RWD :D :D :D prečo aj závodné autá majú potom zadný náhon ,ked je napi...? RWD autá sú najlepšie stíhačky jednoznačne :P pokial nemá zadokolka samosvorný diferenciál, tak sa jej nemusíš báť,lebo chodiť šmykom na suchu s otvoreným diffom je umenie ...
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 13:14

SigSauerBang napísal:

Na zadokolku sa musí šofér narodiť , musíš s nou cítiť,inak DSC ani nevypínaj. Zadokolka je najlepší náhon, predokolka je pre ženy a 4x4 pre bojkov,akurát pre bezpečnú jazdu,do snehu alebo na cesty,kde je slabá trakcia,určite S 4x4 nie je tolko srandy ako s RWD :D :D :D prečo aj závodné autá majú potom zadný náhon ,ked je napi...? RWD autá sú najlepšie stíhačky jednoznačne :P pokial nemá zadokolka samosvorný diferenciál, tak sa jej nemusíš báť,lebo chodiť šmykom na suchu s otvoreným diffom je umenie ...


tak tak, zadokolka ma super jazdne vlastnosti a hlavne ked sa s tym zzijes tak ta malokedy prekvapi :bmwball:
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 15:08

Zadokolka je pre soferov, ludi, co vedia jazdit a citia spolu s autom. S autom musite byt jedno tela :lol: , musis presne vediet, co sa deje vpredu, co sa deje vzadu, ako je citlivy plyn... Zadokolka bude v zakrutach vzdy rychlejsia ako predokolka, ked to s nou vies. Tie auta su uzasne, co sa tyka jazdnych vlastnosti, lepsie vyvazene oproti predokolkam, velmi dobre citatelne a dost skoro ta upozornuje, ze sa nieco deje a mas cas zareagovat. Pretacavy smyk, aj ked ta mozno prekvapi, je lepsie korigovatelny, ako nedotacavy. Ten nemas ako skorigovat, mozes robit co chces a auto ide rovno.

Plno ludi, co na zadokolkach v zivote nejazdili, alebo jazdili len na Skodovkach, Ta budu presviedcat, ze so zadokolkou sa v zime neda vobec jazdit, ze nevylezies ziadny kopec a podobne dristy. To by potom vsetci majitelia BMW mali na zimu druhe auto alebo by v zime chodili autobusom... Ja mam vyse polroka e36 compact 316i so "samosvorom" a som velmi spokojny. Ked napadol prvy sneh, manzelka sa stazovala, ze sa strasne smyka, tak som ju vecer zobral posmykat sa na parkovisko a uznala, ze je v smyku omnoho lepsie ovladatelne ako predokolka. Prechod cez zasnezene a zamrznute Donovaly, Huty tiez ziadny problem. Vela ludi, ktori raz kupili BMW, uz inu znacku nekupuju, co tiez o nieco svedci (ale nie je to to iste, ako ortodoxni Skodovkari). Dalsia vec, ktora hovori v prospech BMW je diagnostika, online ETK a hlavne podpora komunity.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
simon666
Príspevky: 159
Registrovaný: 2.5.2010
Auto: e61 530xi
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Andermatt

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 17:58

prečo ho toľko strašíte?? :lol: tá E91 má tak dokonalú elektroniku, že pokiaľ nevypneš DSC a nejazdíš ako odtrhnutý z reťaze tak jediné čo ti dovolí je naozaj mierny šmyk napr. pri výjazde z križovatky a hneď zasiahne.. moja mamina tiež jazdí skoro stále toyotu Yaris, tuším 0,9 trojvalec, tak je zvyknutá plyn držať na podlahe a keĎ sadla do 130kW 320tky tiež sa čudovala prečo jej to s tým autom na mokrej ceste v zákrutách sekne a bliká jej žltý trojuholníček na prístrojovke.. potom sme jej vysvetlili, že si treba všímať viac tachometer a mať ľahšiu nohu na plyne.. to DSC podrží fakt dosť a nahradí aj veľa skúseností.. vždy je však lepšie, keď sa na dákom bezpečnom mieste naučíš jazdiť so zadným náhonom aj bez elektroniky.. osobne som na zadnom náhone začínal - žigulák, tam to bolo kvôli pomeru váhy 110% vpredu a vzadu si mal pocit ako keby ti to niekto ešte aj od zeme zdvíhal v zime zaujímavé, ale stačilo vreco do kufra a bolo to super.. v rodine sa u nás jazdi na BMW 10 rokov, lyžujeme veľa a nikdy nebol problém kvôli zadnému náhonu a keď sa s autom trochu "zžiješ", tak aj na zasneženej ceste za sebou necháš väčšinu ostatných.. ako píšu všetci chce to citlivejšiu nohu na plyn a najlepšie je ak máš tu možnosť previezť sa na aute o aké máš záujem, prípadne niečom podobnom..
Akt e61 530xi
Akt. VW Golf IV 2.3 5V 4motion
EX. Seat Ibiza 1,6 Mk2
EX. Môj Strieborný Kombajn

EX Opel Astra F Caravan 1,6 (extrém sociál)
EX Lada 2103 1500
 
Andy7391
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 16.2.2011
Kraj: Prešovský

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 19:18

Chalani, dakujem za odpovede, no myslel som ze mi budete pisat na moju primarnu otazku- sprevodovanie (a hlavne rozdiel v dialnicnych limitoch), ale nevadi :D
Kazdopadne mame doma X5, takze BMW poznam, ale to je xdrive, nieco ine.
Jazdil som kedysi 324d ale to bolo par sto kilometrov a nezbadal som ziadnu neduhu zadneho nahonu v beznych podmienkach.

Dovolim si povedat, ze s autom citim (na prednkolke chodim na nasnezenej ceste skoro kazdu zakrutu na rucnej) takze nejaky ten smyk "ocakavany" alebo s dostatkom casu na skorigovanie by som snad zvladol, ale idem mi dost o nasnezenu cestu a hlavne potrebujem to auto vyskusat, to je pravda.

Kto mi da vyskusat svoju 320? :-D

:D
Dakujem za odpovede =D>
 
Užívateľov profilový obrázok
simon666
Príspevky: 159
Registrovaný: 2.5.2010
Auto: e61 530xi
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Andermatt

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 19:29

K sprevodovaniu sa ti hádam ešte niekto vyjadrí :mrgreen: a ja by som ti to aj vyskúšať dal, ale mám 4kolku :evil:
Akt e61 530xi
Akt. VW Golf IV 2.3 5V 4motion
EX. Seat Ibiza 1,6 Mk2
EX. Môj Strieborný Kombajn

EX Opel Astra F Caravan 1,6 (extrém sociál)
EX Lada 2103 1500
 
peto103
Príspevky: 24
Registrovaný: 4.1.2010
Auto: 3er E90
Kraj: Prešovský

Re: BMW E 90/91 sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 20:08

Andy7391 napísal:
Zdravim chlapci,
Ked pozeram na internete videa, tak niektore tocia na sestke pri 130 km/h 2100 otacok, niektore 2500, alebo viac.


Nemajú tie, čo točia 2500 rpm zakvaltovanu 5-ku?

prebraté z autorevue.cz:

Převody:
• 40: 2 - 2200; 3 - 1500
• 60: 2 - 3700; 3 - 2200; 4 - 1500
• 80: 3 - 3000; 4 - 2100; 5 - 1600
• 100: 3 - 3700; 4 - 2700; 5 - 2100
• 120: 4 - 3200; 5 - 2500; 6 - 2050
• 140: 4 - 3700; 5 - 2900; 6 - 2400
• 160: 5 - 3300; 6 - 2800
• 180: 5 - 3700; 6 - 3100
• 200: 6 - 3450
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: E90/91 - sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 22:02

K tomu ci zadokolku ano, to si musi kazdy zodpovedat sam, ale pre tvoje uvazovanie by som uviedol len to, ze sa poobzeraj kolko ludi jazdi na BMW so zadnym nahonom a zamysli si, ci si aspon tak dobry sofer, ako oni. Ak myslis ze hej, tak nerozmyslaj... (polopate, ale ked 120d zvladne kdejaka "slepica" aj v zime, zvladnes ho aj ty)

Sprevodovanie>

Pozrime sa na to fakticky. 318d ma inu prevodovku ako 320d.

Prevody 318d: 4.0/2.11/1.38/1.0/0.8/0.66 - koncovy prevod 3.07
Prevody 320d: 4.11/2.25/1.4/1.0/0.8/0.66 - koncovy prevod 3.15

zober kolesa 205/55 R16 (standard) - 1.985m obvod

Pri 100 km/h (840 ot/min na kolese) budes potrebovat:

318d:
V. stupen: 840*3.07*0.8 = 2063 ot/min
VI. stupen: 840*3.07*0.66 = 1702 ot/min

320d:
V. stupen: 840*3.15*0.8 = 2116 ot/min
VI. stupen: 840*3.15*0.66 = 1746 ot/min

Tie vypocty som sem drbal preto, aby ste mi uverili, ze je to tak. Paradox, ale na 320d musite tocit viac pri rovnakej rychlosti, ako u 318d. Moze za to koncovy prevod (blbo povedane, prevod v diferaku). Oproti 318 ma ale 320 vyhodu v tom, ze motor je sprevodovany "nakratise" a teda aj dynamika je o hodne zivsia (v spojeni s vyssim krutakom).

koncim inzinierske okienko... :D
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Andy7391
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 16.2.2011
Kraj: Prešovský

Re: E90/91 - sprevodovanie

Streda, 16. Februára 2011, 23:49

salat napísal:
Paradox, ale na 320d musite tocit viac pri rovnakej rychlosti, ako u 318d.


Presne toto sa mi zdalo a aj taku odpoved som cakal, teda ak sa bavime o manualoch.
Ale mam pocit ze automaty tocia ine otacky trosku.

Inak v tomto videu: http://www.youtube.com/watch?v=ntKa12whpYQ je asi Efficient Dynamic (nove 318), lebo ta by tocila este menej, t.j. pru cca 100km/h cca 1615 ot/min.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní