... všetko o BMW ...
Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k
alfi666 napísal:ale ja sa stebou nehaaadam.. ach boze![]()
Vsak ja ti verim, ze preco ti tam ukazuje 4V - a vysvetlil som ti aj to, ze preco![]()
Jasne, ze ta ziarovka svieti silnejsie a slabsie... a takisto aj rozumiem tomu, ze preco je to tak urobene
Ty tvrdis, ze su tam 4V a 12V....
Ja s proforom tvrdim, ze je tam len 12V.. ale regulovane pomocou PWM... cize pocas 30milisekund je tam 12V a pocas 70milisekund je tam 0V... a takto sa to strieda...
Co znamena, ze ziarovka svieti len 30% casu - a kedze vies, ze woltframu chvilu trva kym sa rozsvieti a kym zhasne, tak preto to tak vyzera, ze to svieti slabsie,,,
Inak to uz vysvetlit neviem
alfi666 napísal::D ... no lebo ten voltmeter nieje osciloskop... on nedokaze sledovat take extremne rychle zmeny napatia - on znich vyrata priemer![]()
pockaj... ja ti to nakreslim nejak zrozumitelne na obrazok
alfi666 napísal:samozrejme, ide o teoriu.. ja som na zaciatku tiez myslel, ze LCM tam posiela 4V....
Napadlo ma tiez, ze to moze byt riesene cez PWM, ale profor bol rychlejsi
Ako poznam LCM, vsetko je tam riesene cez PWM - tak nechapem, ze toto by zrovna preco neboloje to najjednoduchsia forma ako regulovat efektivne napatie
pozri obrazok.. a snad ti bude jasnejsie, ze ako funguje PWM... ked nie, tak http://sk.wikipedia.org/wiki/PWM
profor napísal:A ešte doplním alfiho: keď si nameral bez žiarovky 12V tak len preto že si tam nemal záťaž vo forme žiarovky a merák má na vstupe nejaký filtračný kondík ktorý sa vďaka vysokému vnútornému odporu meráku nestihol vybiť a podržal tých 12V ktorý ti merák spriemeroval...
zajtra ak sa zobudím skoro tak ti to odmerám na touringu s oscíkom
zhmp napísal:ee....ja som meral zo žiarovkami na stretavačkach....len z brzdy som vytiahol žiarovku a v tom motente sa rozsvietila jasnejšie jedna stretavačka a vtedy som tam nameral 12V ked som povolil brzdovy pedal tak naspet na 4 V a stretavačka zoslabla....a zese pokus som opakoval viac krat.....vypliva mi s toho možnost čo písal "retepp1"......hmm......profor ty máš to isté auto ako ja...čo keby si to odmeral v terene...alebo mam dobehnut ja????
profor napísal:retepp1: Relátka sú tam z jedného prostého dôvôdu neni...použitím moderných mosfet spínačov vieš bez použitia bočníkov kontrolovať koľko žiarovka odoberá a či vôbec svieti
Jaseba napísal:Dufam ze nebude vadit ze sa pridam mozno s podobnym problemom. Kamos kupil na E46 318/98 zadne svetla z modulu 2001 ( hore je brzdovka, v strede smerovka, dole dve stretavacky) origo tam mal svetlo kde hore je smerovka a potom tam je jedna jednovlaknovka a jedna dvojvlaknovka. Problem nastal ze ked som mu to nahodil a zapojil, svieti stale aj ta brzdovka, vraj by nemala, neviem osobne som tento druh svetiel nevidel ako maju svietit. Skusal som to merat a nameral som tam cca 4V, po stlaceny brzdy je tam 12V. Nemam s tymto druhom elektriny skusenosti takze som myslel ze je to tak ze tam idu 4V aby ta dvojvlaknovka svietila slabsie a ked sa stlaci brzda tak to tam pusti 12V aby svietila ako brzda. Bolo mi poradene za mu tam mam skusit dat nejaky odpor, pripadne nejake zenerku aby to nepustilo 4V ale az tych 12V. Nechcem tam tumu chalanovy robit pokusy nech mu tam nieco nepo... Otazka je- moze mat aj 318 z 98 ten druh el. zapojenia ako ma zhmp vo svojom face?