... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ZebraZV
Príspevky: 51
Registrovaný: 18.11.2008
Auto: e36 316i Compact, 97
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen DC

Sobota, 29. Novembra 2008, 10:34

heh no mne sa rano podarilo vytrieskat sa do jarku pri zvolene :) isiel som nad ranom z BB do ZV, snezilo neprijemne, tak 5 cm cerstveho snehu... cely cas som siel pomalicky s velkou medzerou za autami, neponahlal som sa... pohodicka pohoda... asi tak jeden km pred zvolenom sla po ceste skodovka 120 s privesom tak 40tkou... dostal som prevratny napad, ze sak ked je prazdna cesta tak ho predbehnem. Neviem preco som to urobil, ale podradil som... ked som bol pred nim uz som citil ze zadok mam v smyku, siel som ani nie 60kmh... na cirka 100m som sa to este snazil protiotoceniami vykorigovat, no ked som uz bol skoro zabrzdeny, tak 15kmh, auto uz slo bokom a jedine co mi ostavalo bolo co najviac zmiernit uhol do jarku. pekne som do neho vhupol a zastal (vcelku strmy bol) a napodiv som nic neodtrhol. Skodovica mala na salame a sla dalej. Na moje mile prekvapenie som zistil ze nemam hak na tahanie :D a hlavne mobil som si zabudol doma. Takze som si 4km zabehol o 0700 rano domov pre telefon. Nastastie kamarat s e46 330xd bol doma a mal hak. tym padom ma vsak nemohol tahat lebo cuvat pri tom zrovna nechcel. dosiel druhy kamarat na suzuki sx4 no ta s mojim compactom ani len nepohla. Potom sa pristavila santana ps10 (spanielsky defender) a ten ma polahky vytiahol. siel som este na rampu pozriet podvozkove skody, nastastie nic, ani skrabanec. viac stastia ako rozumu som mal... Ale skusenost na nezaplatenie. na parkoviskach sa smykam pravidelne no toto bolo o niecom inom. aspon viem, ze podobnu pitchovinu uz neurobim. mam tam inak Dunlop SP wintersport M3 205/60 r15... a auto mam 3 mesiace a najazdenych iba cca 7500 km. Vsetky auta prd tym co som jazdil boli s predkom. je to fakt sranda
BMW 316i Compact, e36, 97 rok
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Sobota, 29. Novembra 2008, 14:24

... myslim, ze tomuto dopomohli aj tie siroke 205 gumy.
ja v zime jazdim na 185/65 R15 CONTINENTAL ML Wintercontact TS810 a nesmykam sa (zatial :lol: ). 8)
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Autor témy
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Sobota, 29. Novembra 2008, 15:50

ZebraZV napísal:
heh no mne sa rano podarilo vytrieskat sa do jarku pri zvolene :) isiel som nad ranom z BB do ZV, snezilo neprijemne, tak 5 cm cerstveho snehu... cely cas som siel pomalicky s velkou medzerou za autami, neponahlal som sa... pohodicka pohoda... asi tak jeden km pred zvolenom sla po ceste skodovka 120 s privesom tak 40tkou... dostal som prevratny napad, ze sak ked je prazdna cesta tak ho predbehnem. Neviem preco som to urobil, ale podradil som... ked som bol pred nim uz som citil ze zadok mam v smyku, siel som ani nie 60kmh... na cirka 100m som sa to este snazil protiotoceniami vykorigovat, no ked som uz bol skoro zabrzdeny, tak 15kmh, auto uz slo bokom a jedine co mi ostavalo bolo co najviac zmiernit uhol do jarku. pekne som do neho vhupol a zastal (vcelku strmy bol) a napodiv som nic neodtrhol. Skodovica mala na salame a sla dalej. Na moje mile prekvapenie som zistil ze nemam hak na tahanie :D a hlavne mobil som si zabudol doma. Takze som si 4km zabehol o 0700 rano domov pre telefon. Nastastie kamarat s e46 330xd bol doma a mal hak. tym padom ma vsak nemohol tahat lebo cuvat pri tom zrovna nechcel. dosiel druhy kamarat na suzuki sx4 no ta s mojim compactom ani len nepohla. Potom sa pristavila santana ps10 (spanielsky defender) a ten ma polahky vytiahol. siel som este na rampu pozriet podvozkove skody, nastastie nic, ani skrabanec. viac stastia ako rozumu som mal... Ale skusenost na nezaplatenie. na parkoviskach sa smykam pravidelne no toto bolo o niecom inom. aspon viem, ze podobnu pitchovinu uz neurobim. mam tam inak Dunlop SP wintersport M3 205/60 r15... a auto mam 3 mesiace a najazdenych iba cca 7500 km. Vsetky auta prd tym co som jazdil boli s predkom. je to fakt sranda


to si mal teda riadne stastie:D este ze sa nikomu nic nestalo:D
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Sobota, 29. Novembra 2008, 17:11

jj... 205 gumy su na vahu E36 moc ;) ... ja mam 195 a E46 je o nieco tazsia ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Sobota, 29. Novembra 2008, 17:16

ja mam 205ky, a tu dole veru pol metra snehu nebyva, tak je to lepsie, ako jazdit asfalt na ziletkach
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Sobota, 29. Novembra 2008, 17:48

hm, parkovisko je ine ako real cesta + rychlost...

tam treba reagovat OKAMZITE , staci male zavahanie a skoncis v jarku... hned ako citis ze ta smyka, ubrat plyn, zrovnavat ... chce to cvik..

spominam ze som isiel tiez cca 60 v miernom smyku do miernej zatacky
ale chvalabohu som vedel co mam robit a ked to urobim co ma caka a zvladol som to s prehladom.. netusil som ze to bude take jednoduche :D

dufam ze neurobim niekedy blbost / chybu
 
Užívateľov profilový obrázok
ZebraZV
Príspevky: 51
Registrovaný: 18.11.2008
Auto: e36 316i Compact, 97
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen DC

Sobota, 29. Novembra 2008, 17:49

nuz vedel som ze to bude asi siroke... ale neboli ine disky a na plechy som to dat nechcel... mam dve sady diskov na tento rozmer... ale som rad ze je setko ok, ked sa tak nad tym zamyslim, fakt dobra skusenost. ako sa hovori - clovek sa uci na vlastnych chybach

ale ked porovnam ako to ide vporovnani s tou e46 330xd :) nuz :) je to pekny rozdiel :) on tam ma 225 gumy zimne :D tiez dunlopy ale wintersport 3D. ale to asc a hlavne stvorkolku jasne badat :) najviac sa teim na to, prvy januarovy tyzden idem na nom do svedska :D to bude srandy... asi dokupim tu vitaru co uz roky chcem a dalsiu zimu na nej budem jazdit
BMW 316i Compact, e36, 97 rok
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Sobota, 29. Novembra 2008, 20:43

no tak BMW je na zimu super
*vsetky prednokolky su sakra nedotacave, bmw ma rozlozenie hmotnosti 50 na 50 takze zakruty ide aj na snehu krasne vyrovnane
*je ovladatelne, staci ubrat plyn a auto sa aj na klzkom povrchu zrovna
*kto vie moze si zakruty rezat powerslejdom, ked sa to raz clovek nauci tak sa nema coho bat;) Ale v ramci moznosti neodporucam ked oproti idu auta, lebo bavorak rutiaci sa bokom zo zakruty je dost stresujuci podnet;)
*hlavne jemne z volantom, predvidat polohu prednych kolies a snazit sa najst trakciu v pripade jej straty. (vela ludi da volant plny rejd do opacnej strany a ked gumy chytia este viac ich rozkyve)= treba vlantom tocit opatrne
*pri rychlostiach nad 80 uz zapinam ASR, len tak pre dobry pocit:) vecsi frajer nie som


=vsetko bolo pisane na snehovom povrchu, pri asfalte platia trochu ine aj ked podobne fyzikalne pravidla
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Sobota, 29. Novembra 2008, 21:55

SurrendeR napísal:
vsetko je to o gumach a zrucnosti

mam teraz nove pneu (Dunlop 3D) a teraz jak padal sneh, tak som sa bol smykat..

auto sa sprava aj nedotacavo aj pretacavo, zalezi kde a ako ides. Necakaj ze to bude vzdy pretacat (aby si nebol prekvapeny ked zatocis a pojdes rovno). Da sa jazdit aj bezpecne, aj rychlejsie brat zakruty (vsetko na cca 7cm vysokom suvislom novom snehu) ale to uz vyzaduje zrucnost zvladat necakane smyky (vecsinou pretacave)..
co sa tyka podradovania tak tu az taky problem nevidim zakial je rovna cesta, ak prudko pustis spojku, zadne koesa dostanu volnobezne otakcy motora, auto sa ale sprava v priamej ceste stabilne. V zatacke neodporucam podradovat. V kazdom pripade je najlepsie ist niekam na volne parkovisko.. ale ani tam sa toho vela nenaucis, kedze sa budes tocit ako na kolotoci ako vsetci ostatni "machri" na parkovisku, ale ved vlasne neda sa tam nic ine robit ... aby si sa naucil dobre zvladat smyky , potrebujes real cestu (bezpecnu) a bezpremavkovu , najlepsie v noci (lepsie vidiet svetla aut keby nieco)


inak. da sa nacvicit jazda smyku aj na hre (prosim nezabijajte ma :D ale
ja som sa to tam naucil a v praxi overil v pondelok)

LFS a volant s 900° otocenim (Logitech Driving force PRO alebo este lepsie Logitech G25)
teoria vedenia vozidla v smyku je tam 100% realna. Zalezi od kvality volantu na jej podanie a mate dobru skolu.
ale neberte to tak ze ooooo viem to v hre , viem to aj real... Ale na snehu sa vam tie skusenosti velmi zidu :)


a ja som si myslel, ze len ja som tu taky blazen :)

samozrejme, LFS ti pomoze, aj mne pomohlo, no jednoducho na lade som si dovolil po prehliadnuti zakruty a overeni, ci niejde nikto v protismere, pridat plyn na horizonte, taky mensi, ale na hento vyborny.. a sup, neskora rekacia... no nastastie LFS instinkty zvitazili... ale bolo mi horuco (je tam obrubnik a nechcel som ho opriet..) dalej som uz trosku pocvicil a trosku sa dostal do toho...

inak ASC... ked clovek leti jak blbec, tak mu nepomozu nijake systemy, ked to pokazi, tak to pokazi, mozu to vylepsit a bude si trufat viac a viac, ale raz mu ten system nemusi pomoct, ked sa nan bude spoliehat...

mam auto bez asc a na snehu necitim ziadne uchadzania zadku, samozrejme, jazdim kludne...
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
matus22
Príspevky: 857
Registrovaný: 11.8.2008
Auto: e46 330D touring
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Nedeľa, 30. Novembra 2008, 10:22

pridavam sa tiez nemam ASC a ked jazdim nomalne tak mi zadok neuchadza..... ale ked sa prida viac ako ma tak treba len s citom na to
BMW E46 330d r.v. 01 M57 touring pribehy-nasich-aut/drl-a-diagnostika-t70065.html
ex: BMW E36 318ti r.v. 96 M44 compact pribehy-nasich-aut/predane-koniec-pribehu-t10136.html
 
Užívateľov profilový obrázok
Markoo1
Príspevky: 240
Registrovaný: 11.7.2008
Auto: E46 318d
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 30. Novembra 2008, 10:36

Rovnako tiež nemám ASC, a len dva krát sa mi stalo že ma to skoro odhodilo do zvodidiel ale to som mal bava ešte len nejaké 4 dni a skúšal som kto z koho :D Ale to rozloženie váhy 50:50 fakt dosť pomáha, pár krát sa mi stalo že som sa pozabudol, vletel do mokrej točky už som čakal kedy ma to odhodí a ono nič, proste ked je cit tak sa to dá vždy skorigovať :wink:
ex E36 325td
 
Užívateľov profilový obrázok
WooDoo
Príspevky: 546
Registrovaný: 5.3.2008
Auto: BMW e34 535iA
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Zvolen

Nedeľa, 30. Novembra 2008, 10:37

Ja ASC nemam. Uz viac krat sa mi stalo na mokrej ceste, ze mi bralo zadok do boku. Zvykol som si na to, cim ma auto menej elektroniky tym ma viac bavi :lol:

Ono netreba to prehanat, ked jazdi clovek ako ma, tak sa nic nestane.
BMW e36, M3 1/43///BMW e36, 320i ...ex///BMW e34, 535iA...príbeh|in time|
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Nedeľa, 30. Novembra 2008, 12:19

pokial nemas samosvor, tak ta to v krizovatkach az tak pretacat nebude, bude ti uhybat zadok, ale vsetko sa to da skorigovat a rozhodne sa lepsie rozbehnes ako s predohrabom ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Nedeľa, 30. Novembra 2008, 14:21

Martin46 napísal:
no tak BMW je na zimu super
*vsetky prednokolky su sakra nedotacave, bmw ma rozlozenie hmotnosti 50 na 50 takze zakruty ide aj na snehu krasne vyrovnane
*je ovladatelne, staci ubrat plyn a auto sa aj na klzkom povrchu zrovna
*kto vie moze si zakruty rezat powerslejdom, ked sa to raz clovek nauci tak sa nema coho bat;) Ale v ramci moznosti neodporucam ked oproti idu auta, lebo bavorak rutiaci sa bokom zo zakruty je dost stresujuci podnet;)
*hlavne jemne z volantom, predvidat polohu prednych kolies a snazit sa najst trakciu v pripade jej straty. (vela ludi da volant plny rejd do opacnej strany a ked gumy chytia este viac ich rozkyve)= treba vlantom tocit opatrne
*pri rychlostiach nad 80 uz zapinam ASR, len tak pre dobry pocit:) vecsi frajer nie som


=vsetko bolo pisane na snehovom povrchu, pri asfalte platia trochu ine aj ked podobne fyzikalne pravidla


sice mimo bmw, ale neda mi to... na snehu su aj predokolky pretacive, no treba to s nimi vediet a samozrejme, nieje z toho taky pekny bok ako pri zadokolke so samosvorom
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Nedeľa, 30. Novembra 2008, 14:30

O pretacavosti a nedotacavosti rozhoduje to, ze ktore kolesa stratia skorej trakciu... ked pridas na predokolke, tak budes hocijako nedotacavy, lebo predne kolesa sa na snehu hned preklzuju... ked vsak jemnym pribrzdenim presunies vahu dopredu a rozhodis auto volantom, tak samozrejme aj predokolka pojde do pretacaveho smyku ;)
Cize okrem pohananej napravy rozhoduje o pretacavosti aj rozdelenie hmotnosti....
Pri predokolkach je najviac hmotnosti v predu, pricom pri BMW je uz napriklad aj prevodovka posunuta omnoho vzadsie...
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných