... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1
johnyfly1 napísal:http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/316i_1.6-M43/LHD/M/1997/march/browse/engine/intake_manifold_system/
cislo dielu 6...ked je zly strasne to klepe..najdes urcite niekde na forach chalanov co to opisovali.. tusim na bimmer fore...
on by mal pustat/nepustat vypary odvetrania motoru naspat do sania jestli se nepletu![]()
taktiez skontroluj hadicu co ide z motora hore do toho ventilu odvetrania...mt-speedy ju mal dieravu a ledva dosiel na tom domov co sa mu motor ledva drzal a skapinal
johnyfly1 napísal:http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/316i_1.6-M43/LHD/M/1997/march/browse/engine/intake_manifold_system/
cislo dielu 6...ked je zly strasne to klepe..najdes urcite niekde na forach chalanov co to opisovali.. tusim na bimmer fore...
on by mal pustat/nepustat vypary odvetrania motoru naspat do sania jestli se nepletu![]()
taktiez skontroluj hadicu co ide z motora hore do toho ventilu odvetrania...mt-speedy ju mal dieravu a ledva dosiel na tom domov co sa mu motor ledva drzal a skapinal
martinnn napísal:mne to tie obcas robi........
obcas klop klop 2x za sebou a potom chvilu nic..... ale robi to len niekedy, momentalne nie....
ale pocut to vyrazne iba vo vnutri, vonku a okolo motora to nieje pocut alebo nie tak vyrazne
maiki napísal:...v stredu mi to ukazes...
pelo napísal:Trochu ste to doplietli, chlapci.
Takze, #6:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/316i_1.6-M43/LHD/M/1997/march/browse/engine/intake_manifold_system/
"Butterfly Adjuster unit," je to klapka na prepinanie dlzky sania. M43 ma 2 sacie vetvy roznej dlzky. Prepina niekde pri 4100 ot/min na kratku vetvu, aby mal motor dostatocny tocivy moment aj vo vysokych otackach. Ovladanie tej klapky je riesene dost nestastne, vnutri je maly kompresorik, vytvara tlak, ktory dalej posobi na piestik spojeny s klapkou a tym ju otvara. Ten kompresorik nie ze klepe, on rachoti...neviem, preco to riesili takto, preco nie je ovladany servom...ked nefunguje, je stale prepnuta na kratku vetvu a motor nema tah v nizkych otackach.
#1:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/316i_1.6-M43/LHD/M/1997/march/browse/engine/crankcase_ventilation/
Ventil odvetrania motoru. Vnutri je klapka, ktora pusta vypary z veka ventilov do sania. Ked je zly, ovplyvnuje spravanie motora pri volnobehu.
A nakoniec moj oblubeny #1:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/316i_1.6-M43/LHD/M/1997/march/browse/fuel_preparation_system/fuel_tank_breath_valve_disturb_air_valve/
Ventil odvetrania nadrze. Pusta smrady z nadrze do sania. RJ ho ovlada impulzami, za urcitych podmienok pri volnobehu, vtedy ho je pocut. Ked je zly a RJ ho este na zaklade dostatocneho odporu na svorkach nevyhodnoti ako zly, RJ z toho "jebne v bedni" a motorom trha v urcitych otackach pri rozbiehani ako aj pri plynulej jazde. Je to preto, ze jeho vyustenie je az za vahou vzduchu, takze tento pridavok vzduchu z nadrze posobi ako "falosny vzduch," a ak ho RJ nevie ovplyvnit, na zaklade udajov z lambdy nevie, co sa deje. U mna to ku koncu trhalo tak, ako keby som to nakopaval spojkou. Nastastie sa mi to podarilo vyriesit este pred zimou, lebo na snehu by to bol adrenalin...