... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
marek.osvald
Autor témy
Príspevky: 138
Registrovaný: 23.12.2013
Auto: E39 523i
Kraj: Prešovský

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Piatok, 3. Januára 2014, 19:13

Johnyfly: vies mi zistit nieco po blizku popradu? Popripade aj dalej zajdem nieje to teda moc od palubky je vsetko cajk iba od tyciek k motoru uz hadice niesu iba zaslepky v motorovej casti. Zbytok by mal byt oka. Klima svieti teda panel klimatizacie. Je niekde v pp vrakac alebo nieco? Ci ako a kde by sa dalo zohnat?

Maskac: je to autoservispoprad.sk pri hotely olympia sidlia vyberal som servis podla toho kde som mohol byt fyzicky pri vymene nie za sklom a podobne ale priamo pri aute preto som videl ze to tam nalial keby som pri tom osobne nebol ani by som to nezaplatil lebo by som im tiez neveril.

Edit web adresy
Nové približovadlo: e39 523i
Actual na rozpredaj: e36 320i ak ma niekto o nieco zaujem PM
ex: Seat Cerdoba Škoda Fábia
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Piatok, 3. Januára 2014, 19:21

Ak by si tam mal 10L tak na ryske by si mal olej 3cm nad max.

Poznam mechanika, ktory mi robi auto ale je z Presova.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
marek.osvald
Autor témy
Príspevky: 138
Registrovaný: 23.12.2013
Auto: E39 523i
Kraj: Prešovský

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Piatok, 3. Januára 2014, 19:38

Michaltt: tak a vedel by tu klimu? Ked som bol v cz tak som z prahy do brna lietal za servisakom lebo som vedel ze sikovny neklame a ceny priaznive. Do presova je malinka ked to dokaze sfunkcnit za good price
Nové približovadlo: e39 523i
Actual na rozpredaj: e36 320i ak ma niekto o nieco zaujem PM
ex: Seat Cerdoba Škoda Fábia
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Piatok, 3. Januára 2014, 20:50

kukni tu v sekcii predaj ci niekto nerozpredava auto, vyjde ta to lacnejsie a mas istotu..
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
fafa111
Príspevky: 1098
Registrovaný: 2.5.2011
Auto: E36 320i coupe
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Piatok, 3. Januára 2014, 21:51

Mne ide do 320i M52B20 8,5l oleja. ak to chcem mat po max. Neprisiel som doteraz preco je to tak, najdes tu aj staru temu otom. Cislo na vani som nekontroloval, mozno je z ineho motora.
 
Užívateľov profilový obrázok
marek.osvald
Autor témy
Príspevky: 138
Registrovaný: 23.12.2013
Auto: E39 523i
Kraj: Prešovský

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Sobota, 4. Januára 2014, 08:44

Chlopi tak som to dnes kontroloval auto stalo celu noc na rovnom, oleja tam je asi 2mm nie cm nad risku maximum, to by mu nemalo vadit nie? Ci to mam vypustit? Auto vcera po vymene behalo v poriadku.
Nové približovadlo: e39 523i
Actual na rozpredaj: e36 320i ak ma niekto o nieco zaujem PM
ex: Seat Cerdoba Škoda Fábia
 
patykonz
Príspevky: 108
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: E36 325tds Touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Sobota, 4. Januára 2014, 10:38

to musel byt ale mechanik ked povedal ze to musi byt aspon 3-3,5liter :D ale sleduj co to bude robit a sleduj hladinu oleja a klima sa da dorobit.inak vacsina tychto aut ma ajtak deravy chladic alebo niektory spoj prepusta tak mas jedno ci si kupil auto s klimou ci bez.ja som mal toto leto asi 5hodin funkcnu klimu kedze po naplneni zacalo pustat.(cca hodinu to vydrzalo po naplneni az potom zacal prepustat) ale kupit kompresor chladic a trubky co ti odtial chyba neni problem najdi si na rozpredaj nieco ale hladaj benzin 2liter,2,5 by mali mat rovnaky kompresor aj chladic dizel ma inak neviem naisto :D. a tomu mechanikovy uz nechod radsej
 
msakac33

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Sobota, 4. Januára 2014, 11:02

Olej kontrolujte často
Hovorí zákazník v servise: „A ešte mi vymeňte tú tyčku na olej, už je krátka...“ Vtip, ale veru nie celkom nepravdivý. Stále veľa motoristov si myslí, že moderné motory nepotrebujú dolievať olej medzi výmenami.
To je však kardinálny omyl. Kontrola množstva je dôležitá. Olej v motore má viac funkcií: chladí, čistí, odvádza usadeniny, chráni proti korózií, zniuje emisie a má ďalšie, neraz špecifické požiadavky konštruktérov motorov. Celkom prvoradé je však mazanie pohyblivých častí. Mazacia sústava má preto dôležitú úlohu - zásobovať pohyblivé časti agregátu motorovým olejom. Musí sa k jednotlivým častiam dostať v dostatočnom množstve a pod správnym tlakom. Ak množstvo oleja klesne, zníži sa, alebo sa celkom stratí tlak a motor sa prestane mazať. Preto si všímajte kontrolky na prístrojovke. Ak sa počas jazdy rozsvieti symbol olejničky, máte iba pár sekúnd na to, aby ste vypli motor! Snímač tlaku oleja je totiž umiestnený v hlave valcov a keď zasvieti varovanie, chýba olej na mazanie vačkového hriadeľa. Ďalšie časti motora budú o chvíľu tiež bez oleja.
Kto nemaže, ten nejazdí
Hlavnou príčinou nedostatočného mazania býva: a) malé množstvo oleja v mazacom okruhu b) nefunkčné olejové čerpadlo – to je síce „až“ druhá najčastejšia, no oveľa vážnejšia príčina s fatálnymi následkami na motor. V jednom aj druhom prípade hrozí jeho zadretie. Každý motor funguje bez oleja inak. Jeden sa „pridrie“ takmer okamžite, vyjazdený starší motor s väčšími vôľami môže istý čas „ustáť“ chod na sucho. Neváhajte a bez oleja zastavte motor čo najskôr.
Pozor:
Svietiaca kontrolka (väčšinou oranžová) môže byť len upozornenie na nízku hladinu oleja. Ak sa však farba kontrolky zmení na červenú, znamená to výstrahu - určite hneď vypnite motor! Jednotlivé značky vozidiel to majú inak, niekedy už len rozsvietenie kontrolky znamená vážne varovanie, že motor nemá olej. Preto si pozorne preštudujte návod na obsluhu vozidla.
Viac nárokov, menší objem
Je to aj dôsledok šetrenia výrobcov, veď menej oleja znamená menej financií. Má to ale na svedomí aj vývoj motorov spolu so zdokonaľovaním olejov. To všetko prináša menšie olejové náplne súdobých motorov pri stále vyšších výkonoch. Aj preto sú dnešné motory oveľa citlivejšie na optimálne množstvo oleja. To spolu s predĺženými servisnými intervalmi prináša motoristom nižšie náklady a zákazníkom úspešne zalepí oči.
Dlhé servisné intervaly sú na... škodu
Ďalšou realitou dnešných dní je predlžovanie servisných intervalov na výmenu oleja. Názor, že za to môže skvalitňovanie olejov a aditív je pravdivý len čiastočne. Či sa nám to páči, alebo nie, dnes nemá nikto záujem postaviť motor, ktorý vydrží extrémne porcie kilometrov. Žiaduca je totiž čo najčastejšia obmena vozového parku (čo je inak v kontexte s komplexným pohľadom na ekológiu smiešnym nezmyslom). Výrobcovia dokážu s veľkou presnosťou spočítať, koľko oleja motor potrebuje na to, aby vydržal určitý počet kilometrov. Výmenné intervaly tiež navrhne tak, aby čo najviac využil možnosti oleja a pokiaľ možno, aby sa olej z motora dostal až na hranici svojich schopností. Na oko to totiž šetrí peňaženku majiteľa. Kedysi konštruktéri motorov také možnosti nemali, preto navrhovali motory s väčšími rezervami a ich masívnejšia konštrukcia bola akousi poistkou.
Spotreba oleja je prirodzená
Každý motor má svoju prirodzenú spotrebu oleja. Ak je olejová náplň väčšia, obyčajne vydrží bez doliatia do ďalšej výmeny, najmä menšie objemy náplní však vyžadujú občasné doliatie, čím sa navyše medzi výmenami čiastočne spomaľuje degradácia oleja. Je to vlastne akási žiadaná „regenerácia“ oleja dolievaním medzi výmenami. Pri bežnom spaľovacom procese sa olej spaľuje vďaka prieniku do valcov pri mazaní stien valcov a vedení ventilov. Okrem toho oxiduje a znečisťuje sa úsadami karbónu. Nekvalitné palivá s obsahom uhľovodíkov s vysokým bodom varu kondenzujú na stenách valcov a stierajú sa do olejovej náplne. Zdá sa, akoby sa olej nespotreboval, extrémne dokonca olej pribúda. Dlhšie intervaly výmen kladú vyššie nároky na výdrž oleja. Odborníci neraz odporúčajú meniť olej skôr, ako predpisujú pod vplyvom marketingu výrobcovia áut. Záleží na konkrétnom aute a hlavne spôsobe používania.
Snímače snímajú
Niektoré motory majú snímače množstva oleja, pri pokles olejovej náplne pod isté množstvo sa rozsvieti informačná kontrolka - zvyčajne oranžová. Nemusíte hneď zastaviť, no pri najbližšej príležitosti dolejte olej. Mercedes-Benz dokonca na displeji presne ukáže, koľko oleja treba doliať.
Viac nie je vždy lepšie
Dávajte pozor, aby ste pri výmene, alebo pri dolievaní oleja do motora nenaliali viac ako treba. Aj veľa oleja škodí. V mazacej sústave sa totiž zvýši tlak a keď prebytok neunikne cez odvetranie kľukovej skrine, môže poškodiť dôležité tesnenia. Olej začne z motora unikať. Problémom je tiež penenie oleja v olejovej vani od rotujúceho kľukového hriadeľa. Tak do systému vniknú vzduchové bubliny. Prerušia olejový film na mazaných súčiastkach a to spôsobí ich pridieranie. Veľa oleja tak paradoxne spôsobí zadretie motora.

ZDROJ: motoroveoleje.eu, nytimes.com, eoil.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Sobota, 4. Januára 2014, 16:41

=D> =D> =D>
pekny clanok
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Sobota, 4. Januára 2014, 17:04

daj sem fotku toho motora prosimta :D nech za prve vieme co to je za motor :D

auto nedymi?
Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
marek.osvald
Autor témy
Príspevky: 138
Registrovaný: 23.12.2013
Auto: E39 523i
Kraj: Prešovský

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Sobota, 4. Januára 2014, 18:17

Zajtra ho cvaknem, dnes uz je tma. Auto v pohode nevyzera zeby dimilo :) dnes opat naloetane asi 15km a v pohodicke bez problemov
Nové približovadlo: e39 523i
Actual na rozpredaj: e36 320i ak ma niekto o nieco zaujem PM
ex: Seat Cerdoba Škoda Fábia
 
maniaczv

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Sobota, 4. Januára 2014, 20:10

nieco z toho musis mat a ak nie tak mas nebodaj M20 ?? a ak ani to nie tak uz potom len V8 potom to s tym olejom sedi :D ale to by si si urcite vsimol ..

Obrázok
Obrázok
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Nedeľa, 5. Januára 2014, 00:09

k tej klime, hladaj nieco taketo ak tam bola digi http://auto.bazos.sk/inzerat/32920032/P ... MW-E36.php
Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Nedeľa, 5. Januára 2014, 09:59

praveze on tam to vnutro ma, len mu chyba vsetko z motorovej casti...
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
Hajecek
Príspevky: 1699
Registrovaný: 24.10.2012
Auto: E36 325iA Cabrio
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Lozorno - Bratislava

Re: E36 2,5i - klima + je dobre oznacenie motoru?

Nedeľa, 5. Januára 2014, 12:26

kamarat ma e34 a ide mu tam tiez nieco cez 10litrov ... motor m50b25 bezvanos ... dovod je ina olejova vana ale nevie z coho ... nema ani cislo poriadne podla ktoreho by sa to dalo zistit ... uz pri pohlade z dola auta je vidiet ze je ina takze zase to nemusi byt taka somarina ako sa zda :wink:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných