... všetko o BMW ...
madxface napísal:Celková prevádzka auta (PHM, Poistenie, Servis, údržba a kkciny)
25,2 EUR/100km ... hm...piči
heroe napísal:Aj prácu aj materiál rátaj, pri našich starých šopách je asi každému jasné že väčšina vecí sa robí svojpomocne, pri novších autách zas máločo vieš urobiť bez pomoci skúseného alebo počítača...... Odchýlka bude minimálna či tak alebo onak.
. . . .
Bojsi5 napísal:to bolo len obrazneale jak poznám toto fórum, tak sa už toho nezbavím a povezie sa to so mnou až do smrti
heroe napísal:...
neráta sa prezúvanie kolies (to riešite pri každom aute), výmena filtrov a olejov (to riešite pri každom aute)
...
heroe napísal:...
naopak rátajú sa opravy turba, vstrekov, sviečok, cievok, riadiacich jednotiek, proste veci ktoré meníme aby sa na aute dalo jazdiť tak ako keď vyšlo z továrne
...
heroe napísal:...
Brzdy sa samozrejme rataju, bez tych sa neda jazdit
...
Dogg88 napísal:Chcem tym povedat ze ked uz porovnavame prevadzkove naklady aut a chceme mat realne porovnanie tak treba brat do uvahy vsetko. Cize ak to chcete ratat, tak urcite ratajme vsetok spotrebny material nutne potrebny na prevadzku vozidla.
mikem101 napísal:Odvazna tema. Drzim Ti palce s tym, ze Ti zelam takych prispievatelov,ktori Ti budu napomocni pri spracovani tejto temy a nie takych, ktori tu budu iba pixovat.
Za mna Ti mozem slubit, ze takisto prispejem akonahle spocitam vynutene investicie do svojho bmw.
Good Luck.
madxface napísal:zhodou okolnosti tieto statistiky na aute mam![]()
e91 325d 2008 23.000km
Servisokilometer
1,52 EUR/100km
Celková prevádzka auta (PHM, Poistenie, Servis, údržba a kkciny)
25,2 EUR/100km ... hm...piči
mikem101 napísal:
Začínam mať obavu pozrieť sa pravde do očí....
V hrubom : 18,26€/100km plus PHM cca 9€/100km
Takže po miernej korekcii (odpočítaní elektrónov) dochádza k miernemu zníženiu na 17,4€/100km.
ViktorDDD napísal:
no čo ja viem, taká väčšia oprava motora môže stáť čo sa týka materiálu povedzme 500-600€, a keď sa to nechá spraviť v servise tak ešte raz toľko k tomu, a to už spraví slušnú odchýlku
Bojsi5 napísal:nechce sa mi rátať len tebou vybrané položky, ale celkové náklady na prevádzku (vrátane takých blbostí ako sú diaľničné nálepky, voda do ostrekovačov a pod.) mám 25€/100km
E46 328Ci 1999
Bojsi5 napísal:to bolo len obrazneale jak poznám toto fórum, tak sa už toho nezbavím a povezie sa to so mnou až do smrti
Dogg88 napísal:
Toto nedava zmysel, pretoze ked ratas sviecky (ktore sa menia v nejakom intervale) treba ratat aj olej a filtre, tie sa tiez menia v nejakom intervale a ich vymena je potrebna k prevadzke vozidla. Ty si pisal ze si urobil na aute 97t km, bez vymeny oleja a sviecok by to asi neslo. Takisto si musel menit pneumatiky lebo si ich zodral, nie preto ze si chcel "vacsie" "tuningove"
Chcem tym povedat ze ked uz porovnavame prevadzkove naklady aut a chceme mat realne porovnanie tak treba brat do uvahy vsetko.
Priklad (prezeniem ho aby to bolo jasne)
BMW 316i e36 vs. BMW 750i e38, povedzme ze su v cca rovnakom stave, rovnaky rok 1995 napriklad
povedzme ze za 2 roky budu mat najazd 50 000km
na obidvoch autach budes musiet menit brzdy (rozdiel 316i vs. 750i bude znatelny), sviecky (4ks vs. 12ks), pneumatiky lebo sa zoderu (15" vs 16"/17"), olej (4l vs. 10l?), vzduch. filter (316i ma 1ks a 750i ma 2ks) atď atď...takto mozem pokracovat.
Cize ak to chcete ratat, tak urcite ratajme vsetok spotrebny material nutne potrebny na prevadzku vozidla.
mikem101 napísal:
S týmto jednoznačne súhlasím, avšak skúsim nahodiť niekoľko situácií, týkajúcich sa môjho auta.
1- letné gumy sú nutnosť. V poriadku. Ale ja som si k nim dokúpil aj elektróny (330€). Je to nevyhnutný výdavok?
2- vymenil som hardy spojky (100€ materiál), silenty motora a prevodovky (210€ materiál) i keď som nemusel. Ešte by jednoducho vydržali. Proste preventívne. Auto má cez 200tis. Tak som menil. Takisto predné stabilizačné tyčky (50€). Započítať to?
3- Vyčistené sanie a EGR (cena práce). Nutnosť vs. prevencia.
Tým som chcel iba naznačiť, že vzhľadom na akúsi požadovanú výpovednú hodnotu servisokilometra, treba veľmi citlivo zvážiť, čo je nevyhnutnosť, prevencia, tunning a podobne.
Dogg88 napísal:Napriklad vo Forde (kedze tu robim) mas predpisane co musis menit a v akom intervale. Cize ked prides napriklad po 20 000km vymenia ti olej + filter ale nevymenia ti kabinovy filter, mechanik ti to len odporuci v pripade ze je to potrebne. Je potom na tebe (zakaznikovi) ci ho vymenis alebo nie.
Cize do prevadzky auta by som ratal nutne tj. predpisane investicie. Vymenis olej a samozrejme aj olejovy filter, bez toho by to bolo chujovina. Na druhu stranu vymenis gumy ale disky nemusis (to je len tvoja dobra vola, alebo tuning ze ich menis), proste gumy podliehaju opotrebeniu a disky nie.
Tu zas vznika druha sporna vec a to ze clovek ktory jazdi napriklad s 316i predpisovo a "normalne" bude mat spotrebu gum mensiu ako clovek s 330i ktory jazdi "sviznejsie" povedzme...
Cele tieto vypocty su skor len informativne, len aby mali aspon aku taku vypovednu hodnotu treba tam ratat naozaj vsetko. Inak je to rovnake ako porovnavat cisto spotrebu a nic viac okolo toho.