... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

mmracing.sk
 
Jurica13
Autor témy
Príspevky: 566
Registrovaný: 28.10.2009
Auto: BMW 323Ci E46
Kraj: Bratislavský

DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Pondelok, 7. Januára 2013, 09:58

nasiel som tieto sviecky, zaujimava cena...

http://www.motops.sk/denso/26598-denso- ... -bkr6equp/
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Pondelok, 7. Januára 2013, 12:20

Nahrada za BKR6EQUP? Na tom internete su uz fakt schopni napisat hocico. NGK BKR6EQUP a takisto aj jej nahrada od BOSCH su 4-kontaktne sviecky. Tieto Denso su len 2-kontaktne, cize to moze byt nahrada akurat tak za NGK BKR6EK. O tych som uz tiez na niektorych strankach nasiel, ze su aj do motorov M54...prave v sobotu som jednu taku sviecku (BKR6EK) vytiahol z 525i M54, bola tam asi 30tis. km a bola velmi nepekne opalena, mozem dat foto. Aspon som nasiel pricinu zahadneho spravania toho motora - prave odjednavam sadu EQUP.

Na sviecky pozor, vela e-shopov zavadza a vela servisakov ma neviem preco zafixovane, ze do BMW motorov ide NGK BKR6EK a davaju ich vsade aj tam, kam nepatria. Treba si pozriet bmwfans podla VIN, ake sviecky tam maju ist. Ak hladas EQUP za dobru cenu, na e-bay ich teraz maju za 50 USD/sada (6ks) aj s dopravou (worldwide free)...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
BMWslav
Príspevky: 691
Registrovaný: 1.4.2011
Auto: F22 M235i
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice - Krásna n/H

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Utorok, 8. Januára 2013, 10:49

to je vtip.. :D

u mna za rodinne ceny:
predaj-nd-bmw/ngk-sviecky-bkr6equp-platinum-top-t65052.html?hilit=ngk

takto vyzera NGK BKR6EQUP:
Obrázok
Aktual: F22 235i

Ex E92 335xi
Ex E46 330i
Ex E46 316Ti
Ex E36 316i
 
Jurica13
Autor témy
Príspevky: 566
Registrovaný: 28.10.2009
Auto: BMW 323Ci E46
Kraj: Bratislavský

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Utorok, 8. Januára 2013, 16:10

ja som googlil NGK a narazil som na toto, vobec som to nestudoval..ze su to 1 ci dvojkontaktne..
cize to uzavrieme, je to kkcina ;)
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Streda, 9. Januára 2013, 14:25

ehm, sorry pani, ale co s tym ma pocet kontaktov na sviecke? Vyrobca ho snad presne predpisal? Iskra Vam prebehne aj tak len medzi jednym kontaktom a elektrodou. (opravte ma ak sa mylim)

V benzinakoch som bezne menil bosche alebo NGK za Denso Iridium a v zivote s tym nebol ziaden problem. Iridia frcali lepsie ako ine ziznatka a ich zivotnost bola sice kratsia, ale na behu motora bolo pocut a citit rozdiel. A to maju "len" jeden kontakt... (no iskru presne v strede a nie v jednom zo 4och kvadrantov ako pri 4-kontaktnych)
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Streda, 9. Januára 2013, 14:36

salat napísal:
ehm, sorry pani, ale co s tym ma pocet kontaktov na sviecke? Vyrobca ho snad presne predpisal? Iskra Vam prebehne aj tak len medzi jednym kontaktom a elektrodou. (opravte ma ak sa mylim)

V benzinakoch som bezne menil bosche alebo NGK za Denso Iridium a v zivote s tym nebol ziaden problem. Iridia frcali lepsie ako ine ziznatka a ich zivotnost bola sice kratsia, ale na behu motora bolo pocut a citit rozdiel. A to maju "len" jeden kontakt... (no iskru presne v strede a nie v jednom zo 4och kvadrantov ako pri 4-kontaktnych)

Dam sem fotku ako vyzerali BKR6EQUP vs BKR6EK v M54...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Štvrtok, 10. Januára 2013, 10:27

ja netvrdim ze medzi spominanymi dvoma svieckami nie je rozdiel, ale ked mi raz aplikacny katalog vyrobcu sviecok povie ze je ten ci onen typ pouzitelny pre moj motor, tak to nemam preco spochybnovat.... a je uplne jedno ci ma sviecka 1 alebo 3-4 kontakty. Aspon ja som s tym v zivote nemal problem.

ale iste ze sa nespolahnem len na tvrdenie nejakeho Joza zo servisu co vsetko pozna a vie ze "sa to tam bezne dava". V dobe internetu v mobiloch je otazkou par minut preverit si ci ma pravdu, alebo nie.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Štvrtok, 10. Januára 2013, 14:06

salat napísal:
ja netvrdim ze medzi spominanymi dvoma svieckami nie je rozdiel, ale ked mi raz aplikacny katalog vyrobcu sviecok povie ze je ten ci onen typ pouzitelny pre moj motor, tak to nemam preco spochybnovat.... a je uplne jedno ci ma sviecka 1 alebo 3-4 kontakty. Aspon ja som s tym v zivote nemal problem.

ale iste ze sa nespolahnem len na tvrdenie nejakeho Joza zo servisu co vsetko pozna a vie ze "sa to tam bezne dava". V dobe internetu v mobiloch je otazkou par minut preverit si ci ma pravdu, alebo nie.

Presne toto ma stve na vela servisakoch, ze Ti len tak z brucha povie, ze je to BMW, tak tam patria BKR6EK. Ziadny katalog, internet, ETK, vobec nic, on proste dava vsade toto...to iste potom s olejmi a mohli by sme pokracovat dalej. Dalej je ine ked vychadzam z udajov v katalogu, ako len z udajov na webke nejakeho e-shopu, kde su castokrat napisane bludy, ked su pod tovarom vypisane vsetky motorizacie, ktore kedy existovali, pomaly aj diesle...

Ja nehovorim, ze to tak nemoze byt, ze by to 2-kontaktna nezvladla, ale je tam predpisana 4-kontaktna, tak tam proste 4-kontaktnu dam. Ano, vyboj sice prebieha vzdy len medzi rohom jedneho kontaktu a elektrodou, ale ci je 2, 3 alebo 4-kontaktna ovplyvnuje opalovanie tej stredovej elektrody, cim sa zvacsuje vola medzi kontaktami a elektrodami. Tie BKR6EK co som vytiahol z M54 mali nabehane asi 30tis. km a zo stredovej elektrody bola elipsa a iskra nebola stabilna. Pri BKR6EQUP na druhom M54 s podobnym najazdom ta elektroda bola ako na novej sviecke, opalena bola minimalne. V 316i M43 som mal tie BKR6EK a v tom motore sa tak neopalovali, ale v M54 ano. Neviem preco, asi ten motor pracuje v inom rezime ako ta M43, vdaka double-Vanos si preladi otvorenie ventilov spolu s predstihom, takze moze pracovat inom teplotnom rozsahu, ktovie...
Naposledy upravil/-a pelo v Pondelok, 14. Januára 2013, 09:17, upravené celkom 1 krát.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Pondelok, 14. Januára 2013, 09:15

Takze slubene foto. Podotykam, ze sa jedna o sviecky NGK BKR6EK z 525i M54 (cca. 30tis. km) a BKR6EQUP z 520i M54 (cca. 20tis. km). Ako je vidiet na foto, tak pri tych 2-kontaktnych EK je stredova elektroda z oboch stran uplne zozrata, je z nej elipsa. Motor najpr slapal bez problemov, potom sa obcas stalo, ze bezdovodne zdochol a vyustilo to do 5-valcovej prevadzy na trase Vieden-BA a dalsie rano uz startoval asi na 3 valce a neudrzal otacky, do garaze vzdialenej 150m som ho musel odtlacit... Nebudem klamat, na 3-tom valci odisla aj cievka, no po jej vymene motor stale kuckal, ale aspon udrzal otacky. Vytiahol som sviecku, vymenil ju za pouzitu EQUP a motor konecne nabehol. Vcera som vymenil vsetky sviecky za nove EQUP, motor pekne slape, za nejaky cas napisem, ci prestal zdochynat...

Ked sa pozriete na foto novej EQUP, vsimnete si, ze stredova elektroda je jemne zapustena v keramike, cize iskra preskakuje na plochu elektrody a ziadne opalovanie ako pri EK nehrozi. 4-kontaktna nahrada od Bosch ma ale elektrodu vystrcenu von, ale vdaka 4-kontaktom vydrzi asi aj tak viac ako 2-kontaktna. Fotku tej Bosch po pouziti v motore nemam, pokial niekto taku foto mate, sem s nou...
6EK1.jpg
6EK1.jpg (18.8 KiB) 1331 zobrazení

6EK2.jpg
6EK2.jpg (20.33 KiB) 1331 zobrazení

6EK3.jpg
6EK3.jpg (22.48 KiB) 1331 zobrazení


6EQUP2.jpg
6EQUP2.jpg (15.55 KiB) 1331 zobrazení

6EQUP1.jpg
6EQUP1.jpg (37.21 KiB) 1331 zobrazení
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Bengalll
Príspevky: 588
Registrovaný: 8.10.2010
Auto: zobrala leasingovka
Kraj: Žilinský

Re: DENSO K20TXR - ma niekto skusenost?

Sobota, 19. Januára 2013, 22:49

Čaute asi pol roka som mal doublevanose namontované NGK BKR6EK lebo ma ojebkali a mal som BMW 10 dní a to auto išlo na hovno, po polroku som kúpil také aké tam majú ísť ale Bosch a auto ide super...

Takže do M52TU a M54 NGK BKR6EK nemontovať....
aktualne audi a6 4G
ex:audi a6 c6 avant 3,2 FSI
ex: audi a6 c6 3,2 FSI
ex: volvo S80II D5
ex: octavia2 RS 2,0TDI
ex: e39 touring 530d
ex: e60 530i
ex: e39 523i

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných