... všetko o BMW ...
DobreBrzdy.sk napísal:Jasne, toto vravi kazdy predajca, aby nemusel brat reklamacie. Ako moze mat kotuc hadzavost, ked je pritisnuty medzi koleso a naboj ? Preco najprv brzdi hladko a az po x tisic km zacne hadzat (nahodou po nejakom prehriati) ? Keby sa na nom vybrusovala nejaka "jama", prave vtedy by to hadzalo a nie az po vybruseni, ne ?Co sa tyka zvlnenia, na 99% je to vzdy problem zlej montaze, nedostatocne ocistenych dosadacich ploch. Kotuc ma potom nadmernu hadzavost a po 3-5000km sa na nom vybrusi jama, ktora sposobuje to kopanie a vibracie v brzdovom pedali.
Množia sa dotazy na príčinu trasenia pri brzdení.Po výmene kotúča a platničiek sa trasenie po čase vráti.Laboruje sa z kvalitnejšími dielmi,znova a znova sa závada vracia. Vždy keď riešim niečo podobné tak jedna z prvých vecí ktorú skontrolujem je celková vôla,výkmit kotúča ktorý dovolí uloženie náboja v ložisku.Celé meranie trvá cca 10 sekund a dáva jasné odpovede.
Má to dve ľahko splniteľné podmienky...
1,..urobiť meranie po jazde keď je náboj teplý a teda z max.vôlou na ložisku
2.. zaskrutkovať späť kolové skrutky vypodložené aby bol garantovaný bezvôlový spoj náboj-kotúč (viď 1 foto)
Indikátor (rozsah 0,001mm) opretý na stred činnej plochy kotúča.Úchylka pri značnej sile na kotúč dnu a von meraného Megana na obrázku bola PP koleso 10 jedn...tj 0,01mm
u LP kola ale už 0,06mm čo je veľa a časom spôsobí presne popisovanú závadu.Kmitaním kotúča sa tento po čase vydrie od platničiek nesúrodo,a tak vlastne vyrobí na ploche vlnovec z jasným dôsledkom.
Nedoporučujem sa spoliehať na argument že ložisko nehučí.Táto skúška je tak jednoduchá a blesková že by mala byť súčasťou každej rutinnej opravy čohokoľvek na brzdách.
Mi_t_is napísal:viete prečo sa to prejaví až po chvíli a nie je to kotúčmi? Kvoli ložisku, nemusí ti hučať.. ani nič podobného ale môže sa stať že ked zmeráš odchylkometrom odchylku pri pritlačení ložiška a pri uvoľnení ložiška na naboji a vtedy ti to začne triasť
Dovolím si tu dať link od pana hlavatého čo je pán mechanik, lepšieho na slovensku niet.
http://forum.autobazar.eu/pre-o-brzdy-trasu-t53103.htmlKód: Vybrať všetkoMnožia sa dotazy na príčinu trasenia pri brzdení.Po výmene kotúča a platničiek sa trasenie po čase vráti.Laboruje sa z kvalitnejšími dielmi,znova a znova sa závada vracia. Vždy keď riešim niečo podobné tak jedna z prvých vecí ktorú skontrolujem je celková vôla,výkmit kotúča ktorý dovolí uloženie náboja v ložisku.Celé meranie trvá cca 10 sekund a dáva jasné odpovede.
Má to dve ľahko splniteľné podmienky...
1,..urobiť meranie po jazde keď je náboj teplý a teda z max.vôlou na ložisku
2.. zaskrutkovať späť kolové skrutky vypodložené aby bol garantovaný bezvôlový spoj náboj-kotúč (viď 1 foto)
Indikátor (rozsah 0,001mm) opretý na stred činnej plochy kotúča.Úchylka pri značnej sile na kotúč dnu a von meraného Megana na obrázku bola PP koleso 10 jedn...tj 0,01mm
u LP kola ale už 0,06mm čo je veľa a časom spôsobí presne popisovanú závadu.Kmitaním kotúča sa tento po čase vydrie od platničiek nesúrodo,a tak vlastne vyrobí na ploche vlnovec z jasným dôsledkom.
Nedoporučujem sa spoliehať na argument že ložisko nehučí.Táto skúška je tak jednoduchá a blesková že by mala byť súčasťou každej rutinnej opravy čohokoľvek na brzdách.
a teraz ruku na srdce, v koľkých servisoch vám pri vymene zvlnenych kotúčov aj zmerali odchylku ložiska? Koľko servisov poznáte kde používaju osciloskop? Ja poznám až jeden v celej žiline! Všade su len vymienači dielov čo vobec nehladaju pričinu ale čakaju čo im vypíše počítač a kvoli vymenenemu jednemu spravnemu dielu, vymenia 6 inych. a tak isto aj pri kotučoch sa menia zvlnené a potom sa zvlnia zase a kupia sa nové lepšie a zvlnia sa zas.. lebo sa neodstrani pričina. bud zasekavajuci valček, ložisko, čapy napravy, neočisteny naboj, krivy naboj.
99% nikde, všade zoberu len peniaze za vymenu platničiek a kotúčov.
Som zvedavý či sa aspon jeden ozve. A preto som nazoru toho ako jaro z dsauto, na značke nezaleži ak je to hocičo z ferodo, febi, ate, brembo, meyle a pod.
gabikh napísal:netvrdim, ze tebou uvedene priciny niesu pravdive. leeenze za prve, ja som osciloskop pouzil, a hadzavost kotuca bola v norme noveho kotuca. kedysi skor, som mal na tom istom aute volu v lavom prednom lozisku, a jazdil som nanom mozno 5000-6000 km (vola bola ale nehucalo) a kotucom sa nic nestalo. na druhom aute som mal lozisko na srot a brzdy taktiez nezvlnilo. a povedzme si to uprimne, bavime sa tu ako pises o 60 mikrometroch, ano je to nadnormu (hadzavost noveho kotuca je 30 mikrometrov, cize 0,03mm. lenze taketo cisla, pochybujem ze sposobuju nejake extremne trasenie ...a za dalsie 90% aut ak nie viac jazdiacich po nasich rozjebanych cestach nema napravy v 100%tnom stave a ma niekde na naprave, riadeni atd nejaku volu. to by potom povlnilo kotuce na 90% aut na cestach ... vacsinou sa hadzavost kotucov prejavuje az pri zohriati brzd (napr predbiehanie kolny so zaradzovanim v kratkom case, brzdy sa zohreju a zacnu hadzat a dovod ? moj nazor nehomogenne zlozenie kotuca a nestalost materialu v jednotlivych castiach kotuca. kedze kov pri zohrievani /chladeni meni svoj objem, a pri nerovnomernom zlozeni sa tym padom pri jeho zohriati nerozpina kov rovnomerne a kotuc vlni...brzdy sa schladia a zase je to v normale. popravde, mam pocit ze materialy su cim dalej tym vacsie smejdy (recyklovane sa zrecykluje este milion krat a tak to potom vyzera. a ked sme pritom nech mi nikto netvrdi ze je jedno aku znacku si kupim, lebo kazda znacka ma ine zdroje na material, ine postupy vyrobi a podobne. takze rpavdepodobnost zvlnenia kotucov moze byt tak 50% zlou montazou a 50% nekvalitnym materialom ....
m4x napísal:
plne suhlasim ! Bude to jednoznacne 1. Vyrobou, 2. Materialmi a vsetko je sposobene trhom a klamanim trhu (fake)
Bohuzial, predajca sa bude vzdy branit a ohanat zlou montazou az po vymysel sveta, ale taky ktory uz ma cosi za sebou a vie ako sa bavit so zakaznikom narovinu povie co odporuca na zaklade reklamacii..
Bohuzial, nas trh je proste nezaujimavy a mnoho krat sa k nam dostava prave ten odpad za plnu sumu
Mal som ate powerdisc a ate ceramic, na 330i, nic nevydrzali a triasli, vychladli a boli ok. Zistoval som o tom viac, viac ludi mi potvrdilo pri tejto kombinacii, ze to je na pi. Cim vacsi priemer kotuca tym viac zlych ohlasov. Z mojej strany nikdy viac, no na dalsej strane mozno keby som si to kupoval ako nemec od overeneho predajcu, taketo problemy nemam.
DobreBrzdy.sk napísal:kedze na EBC sme mali za 3 roky co ich predavame a pouzivame, az DVE reklamacie na trasenie pri brzdeni, tak ich tu napisem :
V prvom pripade sa 2x menili kotuce, platnicky za ATE, TRW, BOSCH, cokolvek co servis dokazal zohnataz kym niekoho nenapadlo skontrolovat volu silenblokov. po vymene silentblokov na napravach trasenie zazrakom prestalo.
Druhy pripad bola klasicka odflaknuta montaz bez ocistenia naboja.
Na Black Diamond Performance sme este nemali reklamaciu (klop klop)
Kto z vas oskrabava naboj skrabkou od necistot a hrdze, odmastuje vratane kotuca, premazava capy plavajucich strmenov a kontroluje ci sa mozu platnicky volne hybat? Nehovoriac o odchylkomere.
Ale na vine je samozrejme vyrobca, ktory je uplny debil a pri milionoch kotucov rocne nevie odsledovat taku primitivnu vec ako je rovinnost kotuca, vsakze :)
DobreBrzdy.sk napísal:gabikh :
![]()
meral si hadzavost kotuca aj potom, ako to zacalo triast?
DobreBrzdy.sk napísal:Skus zobrat tie TRW na poriadny kopec, alebo skus 10x za sebou zabrzdit z 130 a uvidis ci su tie TRW take super :)