takze dalsi update teda.. ked uz tak prosite
sme sa s kamosom teda pustili do rozoberania toho maleho motorceka, na moje pocudovanie sa na nom robi naozaj velmi dobre, miesta je dostatok, a ide to fajn.. akurat kedze aj on to robil prvykrat, tak sme mozno dali prec viac veci ako bolo treba, ale nevadi..
obcas nas kabelaz silno srala, tak sme si to chceli urychlit..


motor sme mali uz zvrchu v podstate rozobraty, ked sme sa dostali k tomu vypustit zbytok chladiacej ktory tam ostal (fakt velmi malo, okolo 5 litrov (a to som predtym ako som vysiel z domu nalial 2 litre, a do garaze to mam ani nie 2km

) vtedy prisiel moment osvietenia, ked sme vlastne zacali hladat odkial to tecie

a zistilsi sme ze na vine bola tato svina za 20 centov:

o-kruzok na cidle teploty na hadici pred chladicom..

kvalitne to tade drbalo von..
ale ked uz sme mali v takom stadiu ten motor, a nova trubka + o-ring mali prist do troch dni, tak hovorim nebudeme to znova rozoberat, spravi sa to teraz a budem mat s tym pokoj..
takze krasny pohlad po otvoreni:

novy matros..

proces amputacie..


na vybratie starej trubky bolo treba trocha energie, dokonca kamos si bral blicky aby to vykrutil, takze o-ring bol este v celkom dobrej kondicii a necakalo by ma to asi dobrych par km, mozno aj rok mozno aj dva pri mojom najazde, ktovie.. ale nejake to porovnani


strojovna vycistena, a pripravena na novy organ


pipe: in

a najviac ma na tom motore facsinovalo to sanie.. to je neskutocny monster ten box obrovsky

tam musi byt taky tah, ze to fakt zhltne aj mensieho psa keby isiel okolo


viacerych ludi tu asi zaujimala cenovka za aku sa to da urobit, takze:
- trubka z ebayu z usa (bohuzial v ramci eu som ju nenasiel nikde

prislo by to ovela skor ako za 10 dni, na druhej strane ked si to objednate cez dhl alebo podobnu kuriersku firmu, pravdepodobne to u nas na colnici stat nebude, priletelo to do DE, a odtial cez madarsko rovno na slovensku centralu. a ziadne clo ani dan ani nic.)
200€- veko s tesnenim ktore sa ma davat nove (samozrejme ze tesnenie samostatne kupit nejde) bolo nejakych
80€ original bmw
- o-kruzky na ostatne veci (na to cidlo teploty + pretesnovali sme aj vakuovu pumpu) - par drobnych, fakt
do 5€- chladiaca kvapalina + destilovana voda do
10€ za 5+5litrov
- robota (odpracovanych 12 hodin, ale myslim ze druhykrat keby to robil tak by to islo rychlejsie) -
100€takze dokopy tato srandicka ma vysla 400€ co je si myslim dost popici cena, netreba sa toho bat

sikovny mechanik a teleskopicka trubka, a je to za par supov..
este predtym ako som cakal na kamosa tak som pred garazou spravil par zaberov, ktore sa celkom podarili :-)



dalsi update, tiez som sa medzicasom odhodlal na detailing 650ky, ale vela som toho nepofotil, lebo nejak mi to nevychadza casovo, keby som to mal vsetko fotit tak by som to robil 4 dni

takto mi to trvalo cca dva dni, s vysledkom som bol ako tak spokojny, opat ten tvrdy lak, chcelo by to strasidelne velku namahu vylestit tie skrabance, ale mozno sa do toho pustim, uz ked to mam zakonzervovane, tak sa mozu riesit aj postupne..
samozrejme najprv umyt kvalitne, predtym na kolesa a spodne casti auta isiel tri.x, potom komplet cele auto clay (vratane okien) a potom kotuce a pasty.. menzerna FG400 s tvrdsim kotucom a finisovacia menzerna SF4500.
a rozhodol som sa ze odstranim zadny napis, ktory tam aj tak nemal byt.. to som si odfotil krok po kroku..

nahriat fenom, a rybarskym silonom pekne dat dolu napisy..

ostala tam kvalitna vrstva toho penoveho lepidla co sa tam dava.. tak som zobral 25% IPA a plastovu skrabku a isiel som na vec.. za par sekund to bolo dolu

dvakrat som presiel FG400 a bolo to vybavene..

dalej tu mam nejake pred a po zabery, 50/50 som nefotil, ani neviem preco

a po:

(toto bolo po prejdeni FG400 + tvrdsim kotucom penovym, vlneny mi uz dosluzil)
hore pred a dolu po:

tento skrabanec ma riadne sral, ale ked som sa pustil do toho auta zistil som ze na tej spolujazdcovej strane je tam toho pozehnane teda..


a absolutne najviac ma srali zadne blatniky, druha strana bola relativne ok, ale tato strana bola fakt v prdeli, a este tam bol nalepeny taky trojuholnik priesvitnej ochrannej folie (neviem ci od novoty alebo ako, na druhej strane to nebolo), takze tam je pekne vidiet ten trojuholnik aj ked som ho dal dolu..
ale zas spokojny som, lebo to vyslo celkom pekne, asi 6-8 passov s FG400 a dopadlo to takto.. som s tym relativne spokojny, lebo po finisovacej paste a sealante a vosku to v podstate uz metra ani nevidiet..

na auto potom isli dve vrstvy autofinesse sealantu + dve vrstvy poorboys nattys vosku..

a mirror finish


+ som este prelestil aj okna s autoglym glass polish, co spravilo celkom slusnu robotu..
a nejake finalne zabery hotoveho auta s nasrobovanou 35kou :-)





takze takto to dopadlo no.. mam dalsie updaty este, ale musim spracovat fotky, to som bohuzial fotil len ifonom, nemal som fotak doma / po ruke..
plus by ma zaujimali nejake veci..
- nesvietia mi ledky na spolujazdcovom zrkadle spatnom, ktore osvetluje nohy ked odomknem auto, vie mi niekto povedat ako sa to meni a co s tym moze byt? a kde sa to da kupit / za kolko? moze to pasovat aj z E60?
- nesvieti mi pre zmenu na soferovej strane na prahoch ta prahova lista, na spolujazdcovej svieti, takze viem ze je to podsvietene.. jak sa to rozobera, a jak funguje to svetlo? su tam ledky, alebo to je nejaky svetelny vodivy panel?
- ako rozobrat v interieri fukare co su pod displejom? lebo prave tie co fukaju na vodica su polamane a chcem to vymenit.. kde sa to da zohnat?
dik :-)