... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

bmwtt.sk
 
BMatoW
Príspevky: 31
Registrovaný: 18.7.2012
Auto: BMW 318D 2008
Kraj: Košický

Re: hlasny chod motora

Piatok, 21. Júna 2013, 11:05

kubog napísal:
Cena super, kolko mu to trvalo dokopy v cistom case? Vodiace listy uz mas tie nove pogumovane (cierno sede)? Trufol by si na to znova? Cena?


ano mam tie nove pogumovane listy.
nema problem to spravit aj ked to je dost zlozite,obcas som mu pomahal tak som to realne aj videl.
bez cakania na diely by to urcite mal do jedneho tyzdna..
ale ako som pisal,servis ma popri zamestnani ale spytat sa ho mozem..
ak nieco,tak mi piste PM...
 
jorge_sk
Príspevky: 26
Registrovaný: 27.6.2013
Auto: BMW 320xdT LCI (E91)
Kraj: Bratislavský

Re: hlasny chod motora

Piatok, 28. Júna 2013, 14:08

Zdravim, tak aj ja pridam svoje postrehy a informacie. V zasade sa tu vsade siri info, ze tento problem sa neda vyriesit bez vybratia motora. Ked som toto riesil pred cca 3-4 mesiacmi (nakoniec som to nechal tak) tak mi bolo v BMW Lamac povedane, ze sa nevybera motor, ze len odpoja prevodovku.

Na druhej strane moj servisak sa do toho pustat velmi nechcel a povedal mi ze s automatom neradno velmi manipulovat (co sa tyka naklanania a podobne) a ze kebyze to robi on tak spustia motor dole a oddeli ho od prevodovky v takej specialnej stolici (ktoru ale nema). Povedal mi ze sio nevie celkom dobre predstaviot ako to robia bez vybratia motora (ale ako som sa tu docital tak to zjavne mozne je)

Neviem kolko mate najazdene a ako velmi vam to vsetkym chrasti. Ja som k tomu dosiel pomerne nahodou. Mam E91 320xd (N47N), vyrobene zaciatkom 2010. Po otvoreni kapoty pocujem retazove sustanie a mierne pravidelne tikanie. Do interieru to vsak pocut nie je a v zasade to nepocut ani pri zatvorenej kapote. Inak ked som ich na to pri garancke upozornil bolo mi povedane, ze na mojom motore (vyrobeny 4/2010) sa tie retaze netrhuaju a ze pokial to nebude nejak velmi pocut dnu nech to neriesim lebo ta vymena je draha (najma co sa tyka roboty) a ja mam uz po zarucnej dobe. Nejake riesicky spoluucasti cez Kulanzantrag by boli asi na dlhe lakte. Nakoniec som to teda nechal tak. Raz to menit budem, dufam ze to dovtedy neprdne, ale vzhladom ku kvalite nasich autorizovanch servisov radsej do toho nedat rypat pokial netreba.

V ramci predlzenej zaruky si to vsak dal opravit jeden kamos na E90, myslim r.v. 2009 takze potom dam vediet ako dopadol.


EDIT: Zaradim to sem a pripadne poprosim na presmerovanie do inej temy (ktoru som ale nenasiel). Ide o 2 "zvuky" z motoroveho priestoru:

1. jemne vrcanie v zavislosti od otacok, ktore znie nejak takto: http://www.youtube.com/watch?v=_n7QTHmUlxc Problem mam v zasade identifikovany, robi to zrejme kompresor klimy (ked vypnem klimu prestane to). Ten zuvuk nie je pocut v motorovom priestore (prehlusi ho zvuk motora) ale v kabine pri nizsich otackach (cca 1300-2000) je pocut take bzucanie, ktore kolise podla otacok. Pri vacsich rychlostiach a otackach to prehlusia ine zvuky (je to pocut len ked sa clovek fakt sustredi). Myslite ze to ma zmysel riesit? Docital som sa ze to bude odidene lozisko kompresoru klimy. Ako a ci sa da vymenit len toto lozisko som sa vsak uz nikde nedozvedel. Any ideas?

2. Druhy "zvuk", ktory ma btw priviedol k informaciam o nasich kvalitnych motoroch a ich problemoch s rozvodmi (kedze tento "zvuk" mi v uzasnom AWT-nech im je zem lahka- identifikovali ako rozvody) a ktory ma dost serie je pomerne hlasne dunenie v rozmedzi zhruba 1800-2200 ot. Robi mi to uz pomerne davno (dlho som to pripisoval prevodovke, ktora presne v tomto rozsahu vzdy preradi nizsie, cim to ustane). Duni to len pri zohriatom motore a pri hocijakej rychlosti (pri vacsich to ale pochopitelne nie je tak pocut ako pri malych alebo ked stojim a vytocim to). V BMW Lamac povodne identifikovane ako povoleny palivovy filter (po jeho dotiahnuti to subjektivne mierne ustalo, ale casom sa to zase vratilo). Pri garancke ked som menil palivak (nie v autoriz. servise) mi bolo povedane ze to niekde kvalitne "dotiahli" cim strhali zavit na uchyte palivaku a poskodili nejake tesnenie. Tieto diely boli teda spolu s palivakom vymenene. Dunenie je ale zase tu. Nema niekto nieco podobne kto by vedel poradit o co moze ist?. Toto dunenie je pocut len v kabine (v motorovom priestore to cez motor pocut nie je). Uz ma z toho ide porazit jak chcem vediet co to je.

Sorry za dlhy post ale snad niekto pomoze/poradi.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: hlasny chod motora

Piatok, 28. Júna 2013, 16:56

jorge_sk napísal:

EDIT: Zaradim to sem a pripadne poprosim na presmerovanie do inej temy (ktoru som ale nenasiel). Ide o 2 "zvuky" z motoroveho priestoru:

1. jemne vrcanie v zavislosti od otacok, ktore znie nejak takto: http://www.youtube.com/watch?v=_n7QTHmUlxc Problem mam v zasade identifikovany, robi to zrejme kompresor klimy (ked vypnem klimu prestane to). Ten zuvuk nie je pocut v motorovom priestore (prehlusi ho zvuk motora) ale v kabine pri nizsich otackach (cca 1300-2000) je pocut take bzucanie, ktore kolise podla otacok. Pri vacsich rychlostiach a otackach to prehlusia ine zvuky (je to pocut len ked sa clovek fakt sustredi). Myslite ze to ma zmysel riesit? Docital som sa ze to bude odidene lozisko kompresoru klimy. Ako a ci sa da vymenit len toto lozisko som sa vsak uz nikde nedozvedel. Any ideas?

Sorry za dlhy post ale snad niekto pomoze/poradi.


pokial ide o ten prvy zvuk, a mas ho podobny tak to su loziska alternatora. ja uz to mam repasovane. holt, to je dalsie slabe miesto E90, v zivote sme ani na jednom aute nerepasovali alternator. v poslednej dobe v mojom okoli ma s tym problem skoro kazda E90 pri cca 180.000km ](*,)
precitaj si moju skusenost, je tam aj video s tym zvukom:

bmw3-e90-e91-e92-e93/e90-alternator-kvilenie-z-motorovej-casti-vyriesene-t55171.html?hilit=e90%20kvilenie
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
jorge_sk
Príspevky: 26
Registrovaný: 27.6.2013
Auto: BMW 320xdT LCI (E91)
Kraj: Bratislavský

Re: hlasny chod motora

Piatok, 28. Júna 2013, 17:12

Ale nejak mi nejde do hlavy preco to prestane ked vypnem klimu. Pri alternatore by to predsa robilo furt, ci? No ak je to pri 180k tak to sa snad este da akceptovat ale ja tam mam 66.000km.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: hlasny chod motora

Piatok, 28. Júna 2013, 17:30

jorge_sk napísal:
Ale nejak mi nejde do hlavy preco to prestane ked vypnem klimu. Pri alternatore by to predsa robilo furt, ci? No ak je to pri 180k tak to sa snad este da akceptovat ale ja tam mam 66.000km.


robi to podla zatazenia alternatora
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: hlasny chod motora

Sobota, 29. Júna 2013, 21:45

mno... mozem povedat ze uz je to asi tu :-/

E91 320d N47T, r.v. 03/2011, cca 74500km

Od cca 70tis sa objavil zvuk ako je na vsetkych tych videach, no zatial nie je taky hlasny. Podla mna ale pomalicky zosiluje. Tichucko to chrci aj pri volnobehu, pri 1500-2000 to ako keby rapotalo. Nie je to ale vzdy rovnake, mam dojem ze na to nejako vplyva teplota. Mam par otazok:

- Ako to bolo u Vas, bolo to pocut aj v interieri? U mna vobec, jedine ked otvorim okno a vedla mna je pevna plocha (stena) pocut odrazeny zvuk.
- Kto mate skusenosti so zarucnou reklamaciou tohoto problemu, ako sa k tomu stavali v BMW? Vedia o tomto probleme a nerobia ofuky, alebo sa tvaria ze "to je normalne a diagnostika nic neukazuje"?
- Ako to vidite s casom. Pockat este par tisic (zaruka je do 100tis, teda este tak cca 8-9 mesiacov v mojom pripade) alebo to radsej riesit hned teraz?
- vsetky tie PUMA som cital, no neviem sa dopatrat datumu vyroby motora. Podla PUMA bola od 1.3.2011 aplikovana ta zmena napinakov, no moje auto je vyrobene 23.3.2011 a motor tam mohol stat par tyzdnov na sklade. Neviete kde najdem datum vyroby motora?


Vdaka za kazdu odpoved ...
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
jorge_sk
Príspevky: 26
Registrovaný: 27.6.2013
Auto: BMW 320xdT LCI (E91)
Kraj: Bratislavský

Re: hlasny chod motora

Nedeľa, 30. Júna 2013, 19:00

Tak aspon takto:

1. S tym zvukom to mam podobne. Vnutri to pocut nie je. Tiez maximalne ak od steny pri zapnutom motore trochu alebo ked otvorim kapotu. Dokonca ak je na otvorenom priestore auto tak to cez zatvorenu kapotu skoro nie je pocut.
2. Pokial to mas v zaruke urcite to reklamuj. Jeden kamos co ma predlzenu zaruku to reklamoval a ako som pisal prave mu to robia. Ina vec je ci by som si dal u nasich "kvalitnych" autorizovanych servisov robit tak vazny zasah.
3. Zasadna chyba je ak si niekto mysli, ze zaruka na auto je do 100.000km. Nedavno som to riesil takze asi takto: Zaruka na auto je standardne 2 roky, kedze nikde (ani v zmluve, ani v jej prilohach, ani v servisnej knizke ako mi v servise tvrdili, ani nikde nemas nejake osobitne zarucne podmienky). Cize podla zakona 2 roky. Bez ohladu na pocet km. 100k km alebo 5 rokov je len program BMW inclusive, co su bezne garancky zadara (aj to nie uplne vsetko). Pokial ale auto ma do 100.000 km eventualne do 3 rokov, dalo by sa s nimi hovorit o tzv. Kulanzantrag (akasi spoluucast servisnych nakladov znasana z nemecka cez importera). Je to ale len o ochote servisu. Ked som to riesil (nakoniec som to ale nechal tak) mi bolo povedane ze v mojom pripade by urcite uhradili celu cenu nahradnych dielov (cca 300-350 EUR) ale pracu neboli ochotni riesit. Po znamosti som vsak cez importera zistoval ze by sa mozno dalo hovorit aj o podielani sa na uhrade prace (lebo prave ta stoji asi 3xtolko jak diely). To ale zalezi od ochoty servisu. Napr. v AWT Bavaia BA ochotni velmi neboli, resp. o moznosti podielania sa na uhrade prace mi pre isototu ani nepovedali. Kazdopadne po skusenostiach s nimi by som si tam nedal menit ani ziarovku.
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: hlasny chod motora

Nedeľa, 30. Júna 2013, 22:23

kurna, pravdu mas a teraz som sa az vystrasil. Musim si pozret rano servisku co je v nej, lebo som hladal v zmluvach ale tam nikde nic nie je.

So servismi u nas teda tiez nemam dobre skusenosti a keby, asi by som to riesil cez Vieden. Tam by hadam prisli aspon s nejakou slusnou kulanciou.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
Peter_NR
Príspevky: 38
Registrovaný: 2.1.2012
Auto: E91 318d
Kraj: Nitriansky

Re: hlasny chod motora

Pondelok, 8. Júla 2013, 19:17

BMatoW napísal:
ano mam tie nove pogumovane listy.
nema problem to spravit aj ked to je dost zlozite,obcas som mu pomahal tak som to realne aj videl.
bez cakania na diely by to urcite mal do jedneho tyzdna..
ale ako som pisal,servis ma popri zamestnani ale spytat sa ho mozem..
ak nieco,tak mi piste PM...


Ja som dnes zaniesol auto do Zvolena na vymenu toho rozvodu.

Neviete ci su tie nove retaze zosilene - hrubsi material clankov? (zda sa mi ze som to niekde cital, alebo to bol len pevnejsi material aby sa retaz nenatiahla)
popr. nevsimli ste si ten rozdiel pri vymene?
 
Užívateľov profilový obrázok
Peter_NR
Príspevky: 38
Registrovaný: 2.1.2012
Auto: E91 318d
Kraj: Nitriansky

Re: hlasny chod motora

Štvrtok, 11. Júla 2013, 21:33

Dnes som si bol pre auto vo Zvolene, s vysledkom som spokojny - zase je to konecne tiche.
Inak mali tam odstavenu dalsiu e91 s roztrhnutou retazou a zhanaju na nu nahradny motor.
Technik povedal ze v pripade ze ten rozvod je "hlucny" odporucaju to vymenit pokial mozno pred 200tis km.
 
Marek-WAR
Príspevky: 487
Registrovaný: 30.12.2011
Auto: BMW E91
Kraj: Zahraničie

Re: hlasny chod motora

Štvrtok, 11. Júla 2013, 22:55

Peter_NR napísal:
Dnes som si bol pre auto vo Zvolene, s vysledkom som spokojny - zase je to konecne tiche.
Inak mali tam odstavenu dalsiu e91 s roztrhnutou retazou a zhanaju na nu nahradny motor.
Technik povedal ze v pripade ze ten rozvod je "hlucny" odporucaju to vymenit pokial mozno pred 200tis km.

KOlik te to vyslo? co si vsechno menil retez a napinaky?
 
jorge_sk
Príspevky: 26
Registrovaný: 27.6.2013
Auto: BMW 320xdT LCI (E91)
Kraj: Bratislavský

Re: hlasny chod motora

Piatok, 12. Júla 2013, 00:12

Peter_NR napísal:
Dnes som si bol pre auto vo Zvolene, s vysledkom som spokojny - zase je to konecne tiche.
Inak mali tam odstavenu dalsiu e91 s roztrhnutou retazou a zhanaju na nu nahradny motor.
Technik povedal ze v pripade ze ten rozvod je "hlucny" odporucaju to vymenit pokial mozno pred 200tis km.


Fuuha, este tak vediet co sa povazuje za "hlucny" rozvod. Mne v BMW v Lamaci ked som ich na to upozornil povedali ze to zatial nemam riesit... Ale ako tak citam.. Skoncit s roztrhnutou retazou to je vazny pruser

Tiez by ma zaujimalo co to stalo. Predpokladam ze to menili na kompletku - retaz aj napinaky. V zasade prave tie samotne diely nie su az taka horibilna polozka (podla mojich info je to na dieloch zhruba 350 EUR).
 
Užívateľov profilový obrázok
xH4wK
Príspevky: 357
Registrovaný: 11.4.2010
Kraj: Košický

Re: hlasny chod motora

Piatok, 12. Júla 2013, 06:47

Nie je vyhodnejsie neriesit to teraz, ale az ked to rupne a kupit komplet novy motor za ~3500 a mas to skoro ako nove auto ?
Neviem .. ale teraz davat 1300 ecka ci kolko a potom znova a znova ? Alebo to uz opravia tak ze to nerupne ?
Ak to vedia uz opravit natrvalo tak by som rad vedel kde na vychode to vedia spravit takto a poriadne ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Peter_NR
Príspevky: 38
Registrovaný: 2.1.2012
Auto: E91 318d
Kraj: Nitriansky

Re: hlasny chod motora

Piatok, 12. Júla 2013, 23:06

u mna to bolo 1330€
menili samozrejme rozvod (klzaky, napinaky, retaze), spojku s loziskom, drazkovy remen, tie dve vodiace kladky a napinak
Podla serioveho/katalogoveho cisla na fakture bola vacsina dielov original BMW (par ich objednavali cez prvovyrobcov)
Bol som prekvapeny ze cena prace bola "len" 450€ (takmer 13h), inak rozoberaju jednotlive casti motora t.z. nove tesnenia (cca 120€).

@jorge_sk
K tomu hluku - mne to asi od 170tis km takto klepotalo (pri vymene bolo cca 178tis km)
https://www.youtube.com/watch?v=rIvdSPu5A5Q
tie diely ohladne rozvodu vysli cca 500 (vratane tesneni, olej, filter, antifreeze); /spojka, napinaky, remen bolo cca 350€/

@xH4wK
podobny nazor som mal aj ja minuly rok v lete (sme tu o tom dost pisali)
Ako mi to teraz zacalo dost hrkotat mal som obavu aby mi to neruplo v najnevhodnejsej chvili (nebodaj v zahranici) potom by mi bolo jedno aj tych +/- 1000€
Co mi hovorili jedno z prvych aut co to menili ma zatial 80tis km a je to ok.
Ked som sa pytal technika kde bol problem co tam bolo zodrate opotrebovane povedal ze "nic -ved pozri sa na to"
fakt na tych klzakoch a retaziach nebolo skoro nic vidiet (klzaky mali len jemne drazky od retaze)
Cely problem je ze retaz sa natiahne a nie je dobre nasponovana a hrkoce tam. To roztrhnutie je vacsinou tym ze je dlhsia dobre nesedi na ozubenych kolach a ako tam hrkoce/kmita lebo neni dobre nasponovana preskoci a az potom ju roztrhne.
Nove retaze ktore teraz davajú by nemali mat tento problem (to som cital aj na nemeckom fore) + niektore klzaky su rozmerovo upravene
No ja dufam ze tych dalsich 200tis km mi to vydrzi :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
Igmaus
Príspevky: 735
Registrovaný: 14.10.2012
Auto: G20 330dx
Kraj: Trenčiansky

Re: hlasny chod motora

Sobota, 13. Júla 2013, 12:38

Ako je mozne, ze tento pan najazdil na aute 300 000km a nemal ziadny problem s retazou?

http://moje.auto.cz/JRSC-8200RPM/320d.html

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných