Starter má dvě základní části:
- elektromotor starteru a
- vysouvací cívku, která přitažením zasune pastorek starteru do ozubeného věnce setrvačníku (spojky), tj. cívka zajede vlevo a přes páku zasune pastorek vpravo viz. první obrázek níže
- při tom posunu jádra cívky vlevo dojde tou destičkou k propojení kontaktů a proud se dostane do vinutí toho elektromotoru, který začne otáčet motorem auta


To cvakání, na které čekáš, je právě to sepnutí cívky. Pokud ta cívka nesepne, nedojde k přenosu napětí na ten elektromotor a zasunutí pastorku do ozubení věnce => motor netočí . Zkus "jebnout" po té cívce tou palicou, jestli si to nerozmyslí a potom zkus startovat. Ale nesmíš to moc trápit, jinak se Ti poklesem palubního napětí rozkóduje klíč s EWS, u novějších aut CAS a skončíš na odtahovce. Určitě to nezkoušej roztahovat, protože automat neroztáhneš a u manuálu hrozí, že přeskočí rozvody.
Pokud máš u sebe druhý klíč s čipem, zkus ho použít, jestli se už náhodou nezablokoval ten první. Pokud máš u sebe diagnostiku, zkus provést synchronizaci DDE=>EWS/CAS. Ale toto by měla diagnostika vypsat jako chybu - psal jsi, že nemáš žádnou chybu. Jenže od toho už došlo k více pokusům o start. Ale předtím dle popisu ten starter motorem točil, tak by EWS/CAS neměl být zablokovaný, když to klíč rozpoznalo.
Než Tě napadne vzít do ruky nějaký maticový klíč a kontrolovat dotažení těch svorek (druhý obrázek), tak si odpoj baterii. Na svorkách je plné napětí a Ty se můžeš tím klíčem někde dotknout kostry. Kromě zkratu se průchodem proudu ten klíč bleskově ohřeje a spálí Ti ruku.
