Nedeľa, 12. Augusta 2012, 10:25
Nikde som to tu nenašiel, tak zakladám fórum na čo si dať pozor pri BMW E36 aby sa predišlo zbytočnému zničeniu auta zanedbaním údržby.
Pre autá od 92-98 vrátane 99 E36
OILSERVICE - Každých 10 000 km.
INSPECTION I - Každých 20 000 km.
INSPECTION II - Každých 40 000 km.
OIL SERVICE ZAHŔŇA
1.výmena oleja (bmw long life 98,01) + výmena olejového filtra
INSPECTION I ZAHŔŇA
1.výmena oleja (bmw long life 98,01) + výmena olejového filtra
2.výmena peľového filtra
3.skontrolovanie oleja v serve (dexron IID)
INSPECTION II ZAHŔŇA
1.výmena oleja (bmw long life 98,01) + výmena olejového filtra
2.výmena peľového filtra
3.skontrolovanie oleja v serve (dexron IID)
4.výmena sviečok
BOSCH F 7 LDCR, NGK BKR 6 EK - klasické sviečky
BOSCH FGR7DQP, NGK BKR6EQUPY - so zvýšeným výkonom
5.výmena vzduchového filtra
6.výmena oleja v prevodovke
Manuálna prevodovka:
oranžová samolepka - (Dexron IID a Dexron III)
žltá samolepka -(MTF LT1 a MTF LT2 a MTF LT3(GS6-17BG) náhrada za MTF LT1 a LT2 - Castrol Syntrans B 75W)
zelená samolepka olej BMW číslo 81 22 9 407 305 - Oil for manual gearbox sae 80(For exchange gearbox BMW no. 1 220 515)
bez samolepky (API GL4 SAE80W)
Automatická prevodovka:
čierna samolepka - (Dexron IID a Dexron III)
zelená samolepka - Špecialna kvapalina pre BMW
A4S 310R - (Dexron III)
A5S 300J Jatco - (ATF D3)
A5S 310Z - (Mobil LT 71 141)
A5S 440Z - (Mobil LT 71 141)
7.výmena oleja v differenciali
Samosvor - CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140
NEsamosvor -CASTROL SYNTRAX LONGLIFE 75W-90
8.výmena palivového filtra
Každé dve roky:
výmena BRZDOVEJ kvapaliny (DOT 4)
výmena CHLADIACEJ kvapaliny (G11, bmw N 600)
Striedanie týchto intervalov vyzerá teda nasledovne
10 000km OILSERVICE
20 000km INSPECTION I
30 000km OILSERVICE
40 000km INSPECTION II
50 000km OILSERVICE
60 000km INSPECTION I
70 000km OILSERVICE
80 000km INSPECTION II
atď.
Aký olej?
Je potreba vymeniť olej spolu s filtrom a to za olej s normou Longlife 98 alebo 01 alebo 04.
Výber viskozitnej triedy (doporučujem do E36 len nasledovné viskozitné typy olejov)
0W-40
Výhody - Výborné štarty a mazanie v zime, pokiaľ je motor v poriadku výborná voľba.
Nevýhody - Vyššia cena, pri vylágrovanom motore možné malé problémy
5W-40
Výhody - Výborné štarty a mazanie v zime, zlatá stredná cesta
Nevýhody - Nepoznám
10W-40
Výhody - Nízka cena, dobrý olej pre nenáročných užívateľov, vhodná voľba na dlhšie trasy, pretože nezažíva veľa studených štartov
Nevýhody - Horší do mestskej prevádzky ako 0W a 5W. Horšie mazanie počas prvých sekúd v zime.
5W-50
Výhody - Výborné štarty a mazanie v zime, pri zariatom motore odolejší mazací film, vhodné do často vytáčaných motorov
Nevýhody - Vyššia cena, zbytočne vyššia spotreba paliva ak nie je opodstatnené mať tento olej
10W-60
Výhody - Výborná voľba a jediná správna do M motorov, do normálnych áut snáď len do víkendoviek a drift špeciálov
Nevýhody - Vysoká spotreba paliva, horšie mazacie schopnosti za studena, v obyčajnom motore zbytočne vyšší odpor súčiastkam.
Ostatné veci okrem kvapalín pri INSPECTION I,II
Inspection I
Karoserie/elektroinstalace
- Autobaterie – vyzkoušet velkým proudem, zkontrolovat hladinu elektrolytu případně dolít, dobít baterii, nebo vyměnit(napatie nabitej autobaterie > 12,5V)
- Zkontrolovat světla
- Zkontrolovat osvětlení nápisů a podsvícení tlačítek, zkontrolovat přístrojovku.
- Zkontrolovat klakson, světelnou houkačku, výstražná světla
- Zkontrolovat gumičky stěračů a nastavení trysek vstřikovačů případně nastavit.
- Zkontrolovat stav a funkci pásů
- Zkontrolovat stav zámků případně namazat
- Vyměnit pylový filtr, pokud vozidlo jezdit v prašných prostředích měnit časteji
- Zkontrolovat celou karoserii kromě dutin na rezavění
Motorová část
- Vyresetovat servisní indikátor
- Vyvolat paměť závad
- Zkontrolovat hadice chlazení, zjistit jestli neuniká kapalina, zkontrolovat její stav a hladinu případně doplnit.
- Měnit chladící kapalinu max. po 2 letech
- Zkontrolovat posilovač řízení, únik kapaliny,
- Zkontrolovat hydrauliku brzd a spojky, hladinu kapaliny, případně doplnit
- Měnit brzdovou kapalinu nejpozději co dva roky
- Zkontrolovat kapalinu vstřikovačů a intenzivního čištění, množství a antifreeze
Pohon
- Vyměnit olej a filtr v motoru (6,5L)
- Empty the water trap
- Zkontrolovat převodovku na unik oleje
- Zkontrolovat palivové hadice a nádrž, zkontrolovat úniky
- Výfuk: zkontrolovat stav a funkci, zavěšení.
- Řízení: zkontrolovat řídící tyč, čepy, skříň řízení, apod.
- Vyndat brzdové destičky, zkontrolovat stav, opotřebení, očistit brzdy, zkontrolovat kotouče případně vyměnit
- Zkontrolovat brzdové trubky a hadice a jejich umístění
- Seřídit ruční brzdu je-li to třeba
- Zkontrolovat kola a pneumatiky, doplnit tlak včetně rezervy, případně vyměnit po dohodě se zákazníkem
Konečná kontrola:
- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control
_________________________________
Inspection II
Karoserie/elektroinstalace
- Autobaterie – vyzkoušet velkým proudem, zkontrolovat hladinu elektrolytu případně dolít, dobít baterii, nebo vyměnit.
- Zkontrolovat světla
- Zkontrolovat osvětlení nápisů a podsvícení tlačítek, zkontrolovat přístrojovku.
- Zkontrolovat klakson, světelnou houkačku, výstražná světla
- Zkontrolovat gumičky stěračů a nastavení trysek vstřikovačů případně nastavit.
- Zkontrolovat stav a funkci pásů
- Zkontrolovat stav zámků případně namazat
- Vyměnit pylový filtr, pokud vozidlo jezdit v prašných prostředích měnit časteji
- Zkontrolovat celou karoserii kromě dutin na rezavění
Motor
- Vyresetovat servisní indikátor
- Vyvolat paměť závad
- Vyměnit Intake Air Silencer (asi vzduchovej filtr)
- Zkontrolovat hadice chlazení, zjistit jestli neuniká kapalina, zkontrolovat její stav a hladinu případně doplnit.
- Měnit chladící kapalinu max. po třech letech
- Zkontrolovat posilovač řízení, únik kapaliny,
- Zkontrolovat hydrauliku brzd a spojky, hladinu kapaliny, případně doplnit
- Měnit brzdovou kapalinu nejpozději co dva roky
- Zkontrolovat kapalinu vstřikovačů a intenzivního čištění, množství a antifreeze
Pohon
- Vyměnit olej a filtr v motoru (6,5L)
- Empty the water trap
- Zkontrolovat převodovku na unik oleje
- Zkontrolovat palivové hadice a nádrž, zkontrolovat úniky
- Výfuk: zkontrolovat stav a funkci, zavěšení.
- Řízení: zkontrolovat řídící tyč, čepy, skříň řízení, apod.
- Vyndat brzdové destičky, zkontrolovat stav, opotřebení, očistit brzdy, zkontrolovat kotouče případně vyměnit
- Zkontrolovat brzdové trubky a hadice a jejich umístění
- Seřídit ruční brzdu je-li to třeba
- Zkontrolovat kola a pneumatiky, doplnit tlak včetně rezervy, případně vyměnit po dohodě se zákazníkem
- Vyměnit olej v převodovce (1,2l)
- Vyměnit olej v diferáku (1,7l)
- Zkontrolovat lamelu spojky
- Zkontrolovat pakny ruční brzdy
- Half-shafts – zkontrolovat jestli není unik (nevím co to je)
- Vyměnit palivový filtr, pokud se jezdí na horší naftu měnit časteji
Konečná kontrola:
- brzdy
- řízení
- spojku
- tlumiče a pružiny
- zpětná zrcátka
- větrák topení
- kontrolky
- Check Control
Naposledy upravil/-a
Mi_t_is v Streda, 15. Augusta 2012, 20:55, upravené celkom 19 krát.
Na predaj:

Znaky BMW,Kľúčenka 1er,3er,5er,7er,X rada ,čiapočky ventilov BMW,///M
Reseter intervalov OBDI, OBDII, tlačidlo kľúča centrálu
Predám manžetu radiacej paky E34(pravá koža,nová),Lanko ručnej brzdy E36 -bubonKontakt